Kuinka usein alle kouluikäinen lapsenne on yökylässä?
Kommentit (34)
6-vuotias on mummulassa yötä n. 10 yötä vuodessa, isosiskonsa kanssa. Äitini hoitaa heitä n.3-4 kertaa vuodessa parin - kolmen yön pätkän kun ollaan töissä ja koulussa lomat. Lisäksi ehkä kerran-kaksi vuodessa kaverin luona yökylässä. Parisuhdeaikaa kaksin miehen kanssa on varmaan pari kolme kertaa vuodessa, 1-3 yötä kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen siskon luona lapset ovat 2-3 kertaa vuodessa.
Minun vanhemmillani noin 10 kertaa vuodessa.
Miehen vanhemmilla kerran vuodessa.
Sinun vanhemmilla jatkuvasti ja miehen vanhemmilla noin harvoin? Reilu kerhosta päivää.
Minun vanhemmat asuvat 4km päässä ja miehen vanhemmat asuvat 600km päässä. Kerran kesässä mennään sinne pidemmäksi aikaa ja silloin käymme yleensä kahdestaan miehen kanssa risteilyllä ja lapset jäävät mummolaan yökylään.
Meidän lapsemme ei ole koskaan ollut hoidossa muualla kuin päiväkodissa. Ei ensimmäistäkään yötä mummuloissa tai tätilöissä tai missään muuallakaan. Hän on kyllä nukkunut poissa kotoa, kun olemme koko perheen voimin olleet matkoilla, mutta ilman meitä vanhempia hän ei ole koskaan ollut yötä missään. Meillä ei ole ollut sille tarvetta.
Viisivuotiaana aloitettiin päiväkotikaveripiirissä sekä kaverisynttärit että kotileikkitreffit, pari tuntia kaverin luona ilman vanhempia, puolin ja toisin. Hyvin on mennyt kaikki. Nyt lapsi on menossa ekaluokalle, ja tarkoituksena on parhaan kaverin kanssa kokeilla ensimmäistä kertaa yökyläilyä tässä vielä ennen kesäloman päättymistä. Lapsi on tosi innoissaan, odottaa jo kovasti.
Itse en ollut lapsena tai teininäkään yötä pois. Rippileiri taisi olla ensimmäinen kerta, kun nukuin muualla kuin vanhempani. Kaverini sen sijaan oli meillä useasti yötä alakouluikäisestä lähtien.
N kerran kuukaudessa äitini ja miehensä luona. Kesällä pääsevät heidän kanssaan mökille, ovat siellä 4-7 päivää ennen kuin itse sinne pääsemme perässä.
Vierailija kirjoitti:
Käydään miehen kanssa kerran vuodessa viikon lomalla. Ja tuon ajan lapset ovat siskoni luona hoidossa.
Olis se loma lastenkin mielestä kiva...
Mulla 11v, 5v ja vauva. Kumpikin vanhemmista lapsista on ollut ekan kerran mummilla yökylässä/hoidossa n. 1.5-vuotiaana. Nyt ovat yön yli mummilassa 2-4 kertaa vuodessa.
Esikoinen on ollut kavereilla yökylässä ehkä pari kertaa vuodessa siitä lähtien kun täytti 8. Hänellä on kyllä paljon kavereita mutta yökyläilyjä ei vaan tule usein järjesteltyä. Keskimmäinen ei ole vielä ollut kaverilla yötä.
Muutamia kertoja vuodessa, en nyt osaa ihan tarkkaa määrää sanoa. Mun vanhemmillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käydään miehen kanssa kerran vuodessa viikon lomalla. Ja tuon ajan lapset ovat siskoni luona hoidossa.
Olis se loma lastenkin mielestä kiva...
Ja missähän kohtaa sanoin että lapset eivät pääse lomalle? Lapset lomailevat yleensä koko kesän ja tuona aikana käydään heidänkin kanssaan reissussa, välillä kierretään Suomea ja välillä lennetään kauemmas.
Ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään.
6- ja 3-vuotiaat noin 10krt vuodessa mummoloissa. Usein kysyvät itse saako mennä yökylään ja nyt kesällä olivat muutaman yön putkeen.
Kohta neljävuotias oli ekan kerran yökylässä vähän yli yksivuotiaana. Sitten oli vajaa kolmivuotiaana ma-pe mummolassa, kun meillä oli vielä töitä ja mummot asuu niin kaukana, että kotiin ei välillä ehdi.
Nyt jäi mummolaan muutamaksi yöksi, ei olla vielä sovittu palautuspäivää. Isovanhemmat itse toivoivat häntä kylään, usein nähdään koko perheenä heillä viikonloppu kerrallaan, joten yöpyminen siellä on tuttua.
Meillä on kaksi lasta. Alle kouluikäisinä olivat molemmat kaksi kertaa 1-2 yötä mummolassa. Ei oikein ole ollut luonnollisia yöpaikkoja. Isovanhemmista minun isäni ei suostunut lasten yökyläilyyn heillä (äiti olisi kyllä halunnut lapsia sinne, mutta isäni kielsi). Anoppi ja appiukko olivat tuolloin niin puhki miehen siskon lasten hoitamisesta, että ei enää kehdattu laittaa meidän lapsia sinne kovin usein (eli 2 kertaa 6 v aikana).
Sinun vanhemmilla jatkuvasti ja miehen vanhemmilla noin harvoin? Reilu kerhosta päivää.