Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yksinasuva, käytän kaupan kotiinkuljetusta ja elämä on paljon parempaa

Vierailija
25.07.2019 |

Lähimpään edullisempaan kauppaan matkaa 1 km (lähikauppa turhan kallis). Kun tilaan painavat tavarat kotiin niin voin ostaa hedelmät, vihannekset ja ruoanlaittoainekset 1 km päästä. Elämä hymyilee.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiinkuljetukset eivät ole mikään uusi juttu. Äiti käytti nitä palveluja 1970-luvulla, sillä hän kävi töissä ja huolehti perheestämme. Siihen aikaan ostettiin  tilille ja lasku tuli sitten kerran kuussa kotiin ruokalastin mukana. Ja äitiä myös harmitti, kun se palvelu lopetettiin. 

Joten onneksi palvelu toimii taas ja miten mahtava juttu se on vanhuksille ja liikuntarajoitteisille. Jo heitäkin ajatellen. 

Itse en käytä asuessani isoa markettia vastapäätä ja sinne voi saapastella jo klo 7 aamulla hakemaan tuoreet leivät yms.

Vähän ot, mutta oikeastiko klo 7 teillä on siellä jo tuoreet leivät yms esillä? Täällä meillä on ihan turha tuohon aikaan mennä kauppaan, jos jotain tuoretta haluaa. Työntekijät ei ole saaneet purettua tavaroita hyllyyn ennen klo 11 missään tämän kyläpahasen marketissa. Siellä sitten on tosi kiva kulkea etsimässä jotain, kun kaikenmaailman rullakot sun muut on keskellä käytäviä niin ettei edes ohitse pääse. Tulee melkein sellainen olo, että anteeksi kun tulin tänne häiritsemään teidän työtänne. Todella ärsyttävää. 

Vierailija
22/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa, mutta minulle tulee paikalliselta luomutuottajalta kerran viikossa laatikollinen smoothievihanneksia ohjeineen, mix-laatikko, jossa on vihanneksia, juureksia ja hedelmiä ja kalalaatikko. Joskus tilaan ekstrana koko viikon ruoat ohjeineen, silloin laatikossa on kaikki sen viikon ruokiin tarvittavat ainekset. Voin myös tilata mehut, pähkinät, jouluna ankan jne, ihan miten lystään. Laadussa ei ole ollut valittamista, kerran mainitsin yhden hedelmän olleen pilaantunut, seuraavan kuun laskusta oli vähennetty reilusti.

Minulla on muutakin tekemistä kuin pyöriä kaupoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hakinnut tätä myös. Fillarointini on tullut vähän huterammaksi ikääntymisen myötä ja juon paljon maitoa. Joskus on kolmekin kassia fillarissa ja siinä saa jo tosissaan polkea että kuorma liikkuu. Tykkään kyllä fillaroida, mutta ilman tuollaisia kuormia. Taitaa vaan olla kallista tuo kotiinkuljetus. Tosin soitin yhteen firmaan ja sain tietää, että jos tilaisin 100 eurolla, tänne olisi ilmainen kuljetus. Mutta minäkin asun yksin eikä sitä maitoa nyt voi hamstrata ainakaan. Mehuja en juuri juo, vessapaperit ja kahvithan kuljetus hoitaisi mukavasti.

Vierailija
24/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä hakinnut tätä myös. Fillarointini on tullut vähän huterammaksi ikääntymisen myötä ja juon paljon maitoa. Joskus on kolmekin kassia fillarissa ja siinä saa jo tosissaan polkea että kuorma liikkuu. Tykkään kyllä fillaroida, mutta ilman tuollaisia kuormia. Taitaa vaan olla kallista tuo kotiinkuljetus. Tosin soitin yhteen firmaan ja sain tietää, että jos tilaisin 100 eurolla, tänne olisi ilmainen kuljetus. Mutta minäkin asun yksin eikä sitä maitoa nyt voi hamstrata ainakaan. Mehuja en juuri juo, vessapaperit ja kahvithan kuljetus hoitaisi mukavasti.

Alepan Kauppakassi veloittaa keräilystä ja kuljetuksesta aikaikkunasta riippuen 6,90 - 7,90 per kerta. Kamaa saa olla monta kymmentä kiloa, ei ole koskaan tullut raja vastaan, niin en muista paljonko se raja on. Monta, monta kassillista kamaa. Minun tilaukseni on useinkin - aina- yli 100 euroa, joten tuo olisi minun tapauksessani ihanteellista jos vielä ilmaiseksi saisi kuljetuksen.

Vierailija
25/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yksineläjä enää, kun lapsiakin jo on, mutta edelleen hyödynnetään kaupan kotiinkuljetusta. Toki tilataan vain kerran kuussa, muuten käyn kaupassa.

Kätevähän se on kun kotiinkuljetusmaksulla saa kerran kuussa tilattua kaikki isommat hän painavammat tuotteet kotiin, niin ei tarvitse kuin viikoilla itse tuoretuotteita käydä hakemassa kaupassa. Meillä kotiinkuljetuksella tulee niin wc-paperit, pyykinpesuaineet, kissanhiekat, siteet, shampoot, säilykeruoat, pakasteet, kissanruoat, kuivatuoteet, perunat, hiutaleet yms.

Vierailija
26/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii ihmisille jotka ajattelevat että "tomaatti kuin tomaatti, omena kuin omena".

Itse olen hieman vaativampia elintarvikkeiden suhteen...

En ole ap, mutta tilaan myös ostokset kotiinkuljetuksena. Erityisesti tykkään tilata juurikin kasvikset ja hedelmät, koska ne tulee suoraan varastolta eikä niitä ole useat ihmiset lääppineet ja kosketelleet heviostastolla. 

Aina on tullut priimaa tavaraa ja esim. avokadot ovat aina juuri sopivan kypsiä 

En tiedä mistä kaupasta tuodaan suoraan varastosta.Siellä kaupassa missä olin töissä kyllä kerättiin sieltä kaupan puolelta kaikki tavara.

En asu Suomessa, joten tilanne voi olla hyvin erilainen Suomeen verrattuna, mutta täällä niitä ei haeta kaupan puolelta vaan suurin osa tavaroista tulee suoran tukusta. Nettiruokakauppa ei ole vain tietyn kaupan kotiinkuljetus. 

Vierailija
27/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii ihmisille jotka ajattelevat että "tomaatti kuin tomaatti, omena kuin omena".

En ole ap, mutta tilaan myös ostokset kotiinkuljetuksena. Erityisesti tykkään tilata juurikin kasvikset ja hedelmät, koska ne tulee suoraan varastolta eikä niitä ole useat ihmiset lääppineet ja kosketelleet heviostastolla. 

Kiitos! hienoa tietää. Taidan itsekin siirtyä kotiinkuljetustilaajaksi tuon ansiosta.

Vierailija
28/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä kaupasta tuodaan suoraan varastosta.Siellä kaupassa missä olin töissä kyllä kerättiin sieltä kaupan puolelta kaikki tavara.

En asu Suomessa, joten tilanne voi olla hyvin erilainen Suomeen verrattuna, mutta täällä niitä ei haeta kaupan puolelta vaan suurin osa tavaroista tulee suoran tukusta. Nettiruokakauppa ei ole vain tietyn kaupan kotiinkuljetus. 

Ja tietyilla isoilla kaupoilla on myös oma kotiinkuljetus, ja ne tavarat tulevat kyllä varastoista, koska ne voi myös itse hakea sieltä itse. 

Vierailija
29/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alepan Kauppakassi veloittaa keräilystä ja kuljetuksesta aikaikkunasta riippuen 6,90 - 7,90 per kerta. Kamaa saa olla monta kymmentä kiloa, ei ole koskaan tullut raja vastaan, niin en muista paljonko se raja on. Monta, monta kassillista kamaa. Minun tilaukseni on useinkin - aina- yli 100 euroa, joten tuo olisi minun tapauksessani ihanteellista jos vielä ilmaiseksi saisi kuljetuksen.

En muistanut sen firman nimeä, joten kysyin Kauppahalli24:stä, toimittavatko tänne. Kyllä se taisi tuo paikka olla, mistä kysyin. Katso, olisiko se alueellasi.

Kyllä jos olisi kissa, niin hiekat ja ruuat olisi hienoa saada kotiinkuljetettuna. Kyllä aion joskus ainakin kokeilla tuota Kauppahallia.

Vierailija
30/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öyk, öyk. Minä haen Liidistä. Vaikka olen hyväpalkkainen, tienaan hakureissulta  tuplasti.

Ruokanettikauppojen hinnat ovat pöyristyttäviä, ainoana poiikeuksena jos satut olemaan Pörrisman toimitusalueella. Myös kitumarkettien hinnat ovat lähes siedettäviä ja valikoima on hyvä.

Vierailija
31/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään käydä kaupassa. Käyn erilaisissa kaupoissa ihan huvin vuoksi ja aina löytyy jotain sellaista mielenkiintoista, mitä en olisi edes osannut ajatella. Tykkään myös ottaa maistiaisia ja kyselen paljon esimerkiksi kalatiskin myyjiltä ideoita. En pelkää ihmisiä.

Minustakin on mukava käydä eri ruokakaupoissa, ja esimerkiksi tänään kävin varta vasten polkupyörällä Lidlissä mikä ei ole minulle lähikauppa. Minusta on kauppareissu on hyötyliikuntaa ja hyvää vastapainoa kaikelle istumiselle ja makaamiselle.  Valitsen esimerkiksi liha- ja maitotuotteet sen mukaan että niiden parasta ennen päivämäärä on mahdollisimman kaukana, jotta ne säilyvät sitten kotona mahdollisimman pitkään eikä minun ole pakko syödä niitä heti seuraavana päivänä. Riittävän isossa ruokakaupassa voi sitten miettiä millaista tuoretta leipää milloinkin tekee mieleen.

Vierailija
32/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden toiminta-ajatus on väärä. Tårta på tårta ja hirveät hinnat,

Tulevaisuudessa saamme varmaan nettiketjuja, joilla ei ole erittäin kallista kivijalkaverkostoa ollenkaan. Eli valtava tukku josta robotti poimii appeet autoon ja kerrostalon tampuurissa on kylmä(kin) lokerosto, josta tillaaja noutaa.

Vierailija
33/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko hulluja! Verratkaa niitä ruuan hintoja liidiin ja pörrismaan. Jopa nelinkertaisia. Ja sitten nuija innostuu kun "kuljetusmaksu" on "vain" 5 eur.

Vierailija
34/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää olko hulluja! Verratkaa niitä ruuan hintoja liidiin ja pörrismaan. Jopa nelinkertaisia. Ja sitten nuija innostuu kun "kuljetusmaksu" on "vain" 5 eur.

Ymmärrätkö, että kaikille ei se hinta ole ykkösprioriteetti?

Vierailija
35/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä tavarat ovat olennaisesti hedelmiä painavampia? Jaa niin siideri ehkä...

Minulla on lähimpään kauppaan vajaa kilometri ja seuraavaan vähän isompaan ja halvempaan toisen ryhmän kauppaan puolitoista. Kävelen nuo matkat mielelläni vaikka päivittäin, joskus käyn  useampaankin kertaan jotta ei tarvitse niin paljon kantaa kerralla. Saanpa ainakin hyötyliikuntaa. Joskus laiskottaa ja menen pyörällä.

Vierailija
36/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirä sellanen kotiinkuljetus maksaa?

Asun kolmannessa kerroksessa, ei hissiä, olia aw hienoa kun saisi kotiovelle painavammat kassit.

Ongelma on vaan siinä, että olen ujo, tai suorastaan arka. 

Entä saako/kehtaako ostoksen mukana ostaa esim alkoholituotteita?

Vierailija
37/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että kaikille ei se hinta ole ykkösprioriteetti?

No sitten kannattaa palkata palvelija joka käy kaupassa. Rikkaankaan ei kannata repiä rahaa ;-)

Öyköyk

Vierailija
38/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tympii petkutushinnoittelu. Eli tavaroilla on tuplahinnat ja kuljetusmaksu pieni.

Rehdimpää olisi tuotteille normaalihinnat ja kuljetusmaksu 100 eur.

Vierailija
39/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin kotiinkuljetusta jos lidlillä olisi sellainen.

Vierailija
40/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon teidän tarttee ostaa? Mä käyn kerran viikossa työmatkan varrella kaupassa hakemassa vähän leipää ja maitoa. Menee 5 min.