Olen yksinasuva, käytän kaupan kotiinkuljetusta ja elämä on paljon parempaa
Lähimpään edullisempaan kauppaan matkaa 1 km (lähikauppa turhan kallis). Kun tilaan painavat tavarat kotiin niin voin ostaa hedelmät, vihannekset ja ruoanlaittoainekset 1 km päästä. Elämä hymyilee.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään käydä valitsemassa ostokseni ihan itse.
No sepä onkin hyvä, että voi valita käykö kaupassa vai tilaako kotiin.
Siellä verkkokaupassakin saa muuten valita ihan mitä haluaa. Ei ne sieltä pakkosyötä mitään kenellekään. Että ei nyt sitä kaurahiutaletta kuule, nyt tuleekin ohraa!
Enkä oikein tiedä, mitä valitsemista siinä on ottaako kahviksi Juhlamokkaa hyllyltä vai Juhlamokkaa läppärin ruudulta :)
Me tilaamme Citymarketista, samat valikoimat ja tarjoukset siellä on kuin jos menisi paikalle. Täältä on aika pitkät matkat sekä sittareihin että Prismoihin autottomalle ja Lidlin valikoimiinkin kaipaa joskus vaihtelua. Kasvikset ja hedelmät ovat aina olleet ihan priimaa kotiikuljetuksella tilatessa.
Asun Englannissa ja meillä on kotiinkuljetus todella yleistä ja usein myös maksutonta kun tilaat tietyllä summalla. Kerran oli yksi jugurttipurkki hajonnut kuljetuksessa ja kauppa antoi mulle 15 punna lahjakortin hyvitykseksi.
Mä olen nyt vuoden verran tilannut K-ruokapalvelulla himaan. Meitä on kaksi aikuista ja kaksi teiniä. Ei autoa ja lähin kauppa on noin kahden kilsan päässä. Hankin ensin sellaisen ostoskärryn, jolla raahata kamat kotiin.
Yritin muutaman vuoden siten ja tietty muutkin kävi kaupassa, mutta se oli jotenkin niin pirun työlästä ja jatkuvaa komentelua, mitä, mistä, mitä, määriä jne.
Tuolla on 9.95 e kotiinkuljetus, sen saisin häviämään helposti kaupassa reitin varren tyrkkyihin. Mä olen se helppo ihminen, että testataanpa noitakin kun halvalla saa.
Kasvikset, hedelmät jne ovat olleet priimaa koko ajan. Vichyä tilaan myös nyt kesäisin lähemmäs 20 isoa pulloa per viikko. Eipä tarvii kanniskella kenenkään.
150 e/kuljetus menee rahaa. Eli kuussa noin 600 e. Saan rauhassa tehdä ostokset ilman ruuhkia ja jutustelua tuttujen kanssa.
Jotain pitää käydä kuitenkin hakemassa esim maitoa lisää. Sitä en viitti koko viikoksi ottaa kaappiin, jos vaikka ehtii mennä plöröksi.
Tää kys paikka tuo myös tarjouksetkin kuljetuksella. Senkun vaan laittaa viestiä, kun on esim kalatarjoukset kattonut. Parasta on ollut tässä nyt, että myös marjalaatikot toivat! Mä olen jättänyt isommat pakastelut vuosiksi väliin, kun ei viitti raahata niitä laatikoita tuolta kilsojen päästä. Nyt on mansikkaa, vadelmaa ja mietin tänään mustikan ostamista - käyn itsekin poimimassa myös.
Tupakka ja alkoholeja ei kuljeta, että niitä pitää hakea vielä muualta.
On kyllä helpottanut kummasti elämää.
Olen yksin asuva, autoton ja liikuntarajoitteinen, ja tilaan kaikki ostokseni kahden viikon välein kotiinkuljetuksena , milloin citymarketista milloin s-marketista. Kuljetusmaksu on noin 15 euroa, mutta sama summa menisi tuplana jos kävisin itse kaupassa, sillä joutuisin tilaamaan taksin mennen tullen. plus että näin on paljon vaivattomampaa ja rahaa säästyy kun mitään heräteostoksia ei tule tehtyä. Alkoholijuomat tilaan myös kotiin näppärästi Saksasta tai Virosta, tulevat ihan kotiovesta sisään kannettuna.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin asuva, autoton ja liikuntarajoitteinen, ja tilaan kaikki ostokseni kahden viikon välein kotiinkuljetuksena , milloin citymarketista milloin s-marketista. Kuljetusmaksu on noin 15 euroa, mutta sama summa menisi tuplana jos kävisin itse kaupassa, sillä joutuisin tilaamaan taksin mennen tullen. plus että näin on paljon vaivattomampaa ja rahaa säästyy kun mitään heräteostoksia ei tule tehtyä. Alkoholijuomat tilaan myös kotiin näppärästi Saksasta tai Virosta, tulevat ihan kotiovesta sisään kannettuna.
Mistä kautta voi tilata oluet kotiin mieluiten Saksasta ? Kiitos tiedosta 🙂.
Ruokaboksi on myös oikein hyvä ja kannattaa kokeilla. He tuovat ruokatarvikkeet valmiisiin ateriakokonaisuuksiin kotiin. Muistaakseni kukatkin pöytäkoristeeksi saa mukaan 🙂.
Vegeboksin otin viimeksi.
Noissa on myytävissä vain tuotteita, jotka lähtökohtaisesti ovat kalliimpia. Valmiiksi maustettuja puuroja, valmiskastikkeita, suolavedessä liuotettuja papuja, proteiinipatukoita sun muita turhakkeita. Jos ostaa normaaleja puurohiutaleita, normaalia tomaattimurskaa, tekee kastikkeet itse, maustaa itse, kuivattuja papuja ja linssejä jne., niin tulee paljon halvemmaksi.