Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yksinasuva, käytän kaupan kotiinkuljetusta ja elämä on paljon parempaa

Vierailija
25.07.2019 |

Lähimpään edullisempaan kauppaan matkaa 1 km (lähikauppa turhan kallis). Kun tilaan painavat tavarat kotiin niin voin ostaa hedelmät, vihannekset ja ruoanlaittoainekset 1 km päästä. Elämä hymyilee.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tympii petkutushinnoittelu. Eli tavaroilla on tuplahinnat ja kuljetusmaksu pieni.

Rehdimpää olisi tuotteille normaalihinnat ja kuljetusmaksu 100 eur.

Missä noin kallis kotiinkuljetus suhteessa ostoksiin?

Oma vertailuni sanoo ihan toista. 

Vierailija
42/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään käydä kaupassa. Käyn erilaisissa kaupoissa ihan huvin vuoksi ja aina löytyy jotain sellaista mielenkiintoista, mitä en olisi edes osannut ajatella. Tykkään myös ottaa maistiaisia ja kyselen paljon esimerkiksi kalatiskin myyjiltä ideoita. En pelkää ihmisiä.

Minun puoleltani kyse ei ole tästä. Kaupassakäynti on ihan ok, mutta en vaan saa kuljetettua kaikkea kätevästi kotiin. Minulla ei ole autoa. Minulla tuo tiettyjen tarvikkeiden ostaminen kotiinkuljetuksella mahdollistaa sen, että voin käydä katsomassa, mitä ovat satokausihedelmät ja -vihannekset ja jaksan ne vielä kantaa kotiin.

ap

Ajattelen samalla tavoin. Ruoan nettikaupasta voi tilata bulkkitavarat. Niin jää tarmoa kierrellä leipomot ja lihakaupat sekä torit fillarilla keskittyen paikallisiin erikoisuuksiin ja lähituottajiin. Kesäisin sitä nyt hakee vaikka yksittäisen sipulinipun kun on mukava liikkua ulkosalla. Hypermarketista kassitolkulla ruoan hakeminen ei ole minun juttuni ainakaan kesäisin eli puoli vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokalaskut alkoi pienentyä  huomattavasti kotiinkuljetuksen myötä. Jäi heräteostokset väliin ja ostettiin vain mitä tarvii.

Vierailija
44/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää olko hulluja! Verratkaa niitä ruuan hintoja liidiin ja pörrismaan. Jopa nelinkertaisia. Ja sitten nuija innostuu kun "kuljetusmaksu" on "vain" 5 eur.

Jos lasken mukaan omalla tuntipalkallani ajan, joka ensin menee matkaan bussilla Lidliin tai Prismaan, varsinaiseen kaupassakäyntiin sekä paluumatkaan taksilla (en pysty tuomaan viikon tarpeita kissanhiekkasäkkeineen yms bussilla), bussilipun hinnan sekä taksimatkan hinnan, tilaaminen kotiinkuljetuksella tulee huomattavasti halvemmaksi kuin käydä Lidlissä tai Prismassa.

Vierailija
45/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ruokalaskut alkoi pienentyä  huomattavasti kotiinkuljetuksen myötä. Jäi heräteostokset väliin ja ostettiin vain mitä tarvii.

Sama juttu. Myös ruokahävikki väheni.

Vierailija
46/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii ihmisille jotka ajattelevat että "tomaatti kuin tomaatti, omena kuin omena".

Itse olen hieman vaativampia elintarvikkeiden suhteen...

Ap. sanoi että hän käy itse kaupassa ostamassa hedelmät, vihannekset ja muut kevyet ruoat.

Sanoiko?

"Luinko???" No et vissiin.

Vierailija
47/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tympii petkutushinnoittelu. Eli tavaroilla on tuplahinnat ja kuljetusmaksu pieni.

Rehdimpää olisi tuotteille normaalihinnat ja kuljetusmaksu 100 eur.

No ei ole. Miksi liioittelet? 

Vierailija
48/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön nyt sipsejä.

Sinccis

Sanoinko vielä, että olen Sinccis?

Vierailija
49/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sua ap. ole koskaan puikotettu ??!

Vierailija
50/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää olko hulluja! Verratkaa niitä ruuan hintoja liidiin ja pörrismaan. Jopa nelinkertaisia. Ja sitten nuija innostuu kun "kuljetusmaksu" on "vain" 5 eur.

Jos lasken mukaan omalla tuntipalkallani ajan, joka ensin menee matkaan bussilla Lidliin tai Prismaan, varsinaiseen kaupassakäyntiin sekä paluumatkaan taksilla (en pysty tuomaan viikon tarpeita kissanhiekkasäkkeineen yms bussilla), bussilipun hinnan sekä taksimatkan hinnan, tilaaminen kotiinkuljetuksella tulee huomattavasti halvemmaksi kuin käydä Lidlissä tai Prismassa.

Kissa ammutaan.

Sinccis

Vierailija
51/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään käydä valitsemassa ostokseni ihan itse. 

Vierailija
52/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästö on huomattava ilman kissaa! Eikä kotonakaan enää haise kuselle.

Sinccis

Vierailija
53/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon teidän tarttee ostaa? Mä käyn kerran viikossa työmatkan varrella kaupassa hakemassa vähän leipää ja maitoa. Menee 5 min.

Toisin sanoen sinä et nähtävästi tee kotona mitään lämmintä ruokaa. Esimerkiksi tänään torstaina voi ostaa kerralla koko viikonlopun ruuat kuten makkarat, juustot, banaanit, mansikat, tuoremehut, cokikset, jäätelöt, suklaakeksit, kurrit, kahvikermat, ruisleipää jne. Siis sillä periaatteella että ei ole pakko käydä kaupassa koko viikonloppuna, vaan kaikki ateriat ja pienempi suolainen ja makea naposteltavakin löytyy kotona. Lisäksi kotona pitäisi olla makaroneja, riisiä, mausteita, säilykkeitä, pakasteita ja muuta pitkään säilyvää ruokaa. Kyse ei siitä että kaupat olisivat kaukana, vaan vain yksinkertaisesta suunnittelusta muutaman päivän eteenpäin.

Vierailija
54/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään käydä kaupassa. Käyn erilaisissa kaupoissa ihan huvin vuoksi ja aina löytyy jotain sellaista mielenkiintoista, mitä en olisi edes osannut ajatella. Tykkään myös ottaa maistiaisia ja kyselen paljon esimerkiksi kalatiskin myyjiltä ideoita. En pelkää ihmisiä.

Minun puoleltani kyse ei ole tästä. Kaupassakäynti on ihan ok, mutta en vaan saa kuljetettua kaikkea kätevästi kotiin. Minulla ei ole autoa. Minulla tuo tiettyjen tarvikkeiden ostaminen kotiinkuljetuksella mahdollistaa sen, että voin käydä katsomassa, mitä ovat satokausihedelmät ja -vihannekset ja jaksan ne vielä kantaa kotiin.

ap

Mitkä ostokset painavat niin paljon, ettei jaksa 1 km matkaa kantaa kotiin? Ja ei kai niitä samoja painavia ostoksia tarvitse jatkuvasti tehdä? Samoin 1 km kauppareissunhan tekee helposti vaikka useamminkin kerran viikossa!

55/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asun Espoossa, niin mulla on säädylliseen (ei kallit K-pikkukaupat ) ruokakauppaan, matkaa yhteen suuntaan bussilla yli tunti ja kolmen kilometrin kävelymatka kotoa pysäkille. Se on hirveää talvisin, kun on niin liukasta ja jäistä. Olen ikivanha ja aika sairas. Vuoden olen talvisin tilannut kotiin. Tosi kätevä kissanhiekkojen ja mineraalivesien kanssa.

Kotiinkuljetusmaksu on sama, kuin edestakainen bussilippu. Muuten käyn kaupoissa lähinnä kuntoilun kannalta, kun niissä on kiva marssia pitkin käytäviä. Kaikki kemppariuutuudet on ihanaa käydä tuoksuttelemassa paikan päällä ja testaamassa.

Jos ei ole autoa tai jos on lapsiperhe, niin kotiinkuljetus on fiksu. Yksinäiselle, kuten minulle aivan fantastinen myös.

Vierailija
56/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sinkku ja tilaan kerran-pari kuussa kotiinkuljetuksella tuotteita, ottavat 13 euroa keräilystä ja kuljetuksesta. Pari vuotta sitten lähikauppa lopetettiin ja sen jälkeen ärsytti todella paljon ähkyä ruuhkabusseissa ison ruokakassin ja vessapaperipakkauksen kanssa. Kipeänä ollessakin on kiva saada ruoat kotiin, niin ei tarvitse tuttuja rasittaa.

57/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan käyn enää Apteekissa ja Alkossa, kun birraa ei tuoda kotiin. Hevit ovat olleet sekä Alepan Foodilla että Cittarin kotiinkuljetetuina niin uskomattoman reheviä, etten kaupoissa ole itse etsimälläkään sellaisia löytänyt. Tillipuntitkin, kuin vihtoja.

Nyt kesällä tuo Alepa jopa toimistoihin ja puistoihin fillaritoimituksella takuuajassa puolen tunnin sisällä Helsingin keskustaan. Ei koske minua, mutta aika kivaa.

Kun Lidl ja Alko lähtisivät vielä mukaan, niin sitten olisi jo aika miettimisen paikka, viitsiikö enää raahautua marketteihin.

58/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilohintavertailu onnistuu kotona sohvalta paljon paremmin, kuin kaupan alahyllyjen pikku numerolappuja kontaten tiirailemalla. On ollut hämmästyttävää huomata, etteivät Rainbow ja Pirkkatuotteet aina olekaan niitä halvimpia. Ja laatuhan on tietenkin tärkeintä, mutta samantasoisissa ryhmissä olen tämän huomannut.

Käytän myös Fiksuruokaa, Matsmarttia ja Tokmannia (halvimmat säilykkeet ja ulkolintujenruuat).

Vierailija
59/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Oikeastaan käyn enää Apteekissa ja Alkossa, kun birraa ei tuoda kotiin. Hevit ovat olleet sekä Alepan Foodilla että Cittarin kotiinkuljetetuina niin uskomattoman reheviä, etten kaupoissa ole itse etsimälläkään sellaisia löytänyt. Tillipuntitkin, kuin vihtoja.

Nyt kesällä tuo Alepa jopa toimistoihin ja puistoihin fillaritoimituksella takuuajassa puolen tunnin sisällä Helsingin keskustaan. Ei koske minua, mutta aika kivaa.

Kun Lidl ja Alko lähtisivät vielä mukaan, niin sitten olisi jo aika miettimisen paikka, viitsiikö enää raahautua marketteihin.

Mä tilaan apteekkitavaratkin netin kautta kotiinkuljetuksella.

Vierailija
60/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään tilannut foodie sivuita ruuat. Aina kaikki just haluamaani ja tuoretta. Tosiaan helppoa on vertailla hintoja ja ruokia. Pitää vaan olla tilavat pakkaset ja jääkaapit kotona. Olen 72v