Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallatko kävellä ukkosilmalla ulkona?

Vierailija
30.05.2024 |

Mun pitäis lähteä lenkille päivällä ja mietin jo, että mahtaako silloin ukkostaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänä aamuna. 

Vierailija
2/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkonen ei haittaa, mutta yleensä siihen liittyy kaamea kaatosade ja silloin ei huvita ulos mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta en missään pellolla tai urheilukentällä. Pienellä saarella en myöskään uskalla kävellä, vaan olen makuulla kuin tykistökeskityksessä.

Vierailija
4/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et mene veteen etkä sinne korkealle kukkulalle hiilikuituvavan kanssa heilumaan, niin taajamissa ja kaupungissa on paljon korkeampia piippuja ja rakennuksia mihin ne salamat iskee 

Vierailija
5/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellä voi, mutta ei pidä juosta missään nimessä! Tämän opin jo pienenä mummolassa. Kun ukonilma yllätti meidät lapset kiiruhdimme sisälle samanlaista omituista puolijuoksua kuin kilpakävelijät. Mummo kehui meitä oikeasta toiminnasta. 

Vierailija
6/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tiedämme yleisestä kokemuksesta, että tulee uutisia Suomessa ihmisiin osuneista salamoista.

Vierailija
7/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei veteen eikä puun alle. En ulkoile ukkosella.

Vierailija
8/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mieluummin ukkosella kuin se että joku mies tulisi vastaan. Mieluummin salamanisku kuin raaiskaaus.

Vierailija
9/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukonilma kestää vaan hetken niin voi odottaa.  Mutta joskus kun tulee akanilma niin on juostava.

Vierailija
10/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan salamaniskuun Suomessa kukaan koskaan kuollut? Onko ketään teistä iskenyt lähelle? Kakarana oltiin koulun pihalla joskus lomalla/viikonloppuna ja salama iski kentän laidalla olevaan isoon mäntyyn. Matkaa oli alle 50 metriä.

Vierailija
11/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävellä voi, mutta ei pidä juosta missään nimessä! Tämän opin jo pienenä mummolassa. Kun ukonilma yllätti meidät lapset kiiruhdimme sisälle samanlaista omituista puolijuoksua kuin kilpakävelijät. Mummo kehui meitä oikeasta toiminnasta. 

Avaatko vähän mummosi erikoisia käsityksiä fysiikasta meille muillekin? Ukkonen tykkää nopeasti liikkuvista elektroneista?

Vierailija
12/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla. Otankin aina minua pidemmän ystäväni seuraksi ukkoskävelylle siltä varalta, että salama iskee häneen minun sijaan.