Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yksinasuva, käytän kaupan kotiinkuljetusta ja elämä on paljon parempaa

Vierailija
25.07.2019 |

Lähimpään edullisempaan kauppaan matkaa 1 km (lähikauppa turhan kallis). Kun tilaan painavat tavarat kotiin niin voin ostaa hedelmät, vihannekset ja ruoanlaittoainekset 1 km päästä. Elämä hymyilee.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe vapaa on sitten sinun kaupankassasi, jonka kanssa rupatella kun ei ole muuta seuraa? 

Vierailija
2/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Teen myös etätöitä kotona eli ei tarvitse matkustaa kodin ja työpaikan väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihe vapaa on sitten sinun kaupankassasi, jonka kanssa rupatella kun ei ole muuta seuraa? 

Näköjään:) ap

Vierailija
4/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän myös kaupan kuljetuspalvelua. Tilaan yleensä viikon ruoka tarvikkeet ja käyn sitten lähikaupassa hakemassa jos jotain puuttuu esim maito tai leipä. Minullakin lähin pikku kauppa reilu kilometrin päässä. Käyn töissä julkisilla ja haen lapset hoidosta, joten helpompaa näin, ettei tarvitse väsyneiden lasten kanssa matkustella julkisilla työpäivän jälkeen isolle kaupalle joka on noin 3-5km päässä.

Vierailija
5/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään käydä kaupassa. Käyn erilaisissa kaupoissa ihan huvin vuoksi ja aina löytyy jotain sellaista mielenkiintoista, mitä en olisi edes osannut ajatella. Tykkään myös ottaa maistiaisia ja kyselen paljon esimerkiksi kalatiskin myyjiltä ideoita. En pelkää ihmisiä.

Vierailija
6/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii ihmisille jotka ajattelevat että "tomaatti kuin tomaatti, omena kuin omena".

Itse olen hieman vaativampia elintarvikkeiden suhteen...

Vierailija
7/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassan kanssa ei jäädä juttelemaan. Hidastaa kassan työtä. Ärsyttävää seisoa jonossa kun kassa juttelee ja ei tee työtä.

Vierailija
8/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii ihmisille jotka ajattelevat että "tomaatti kuin tomaatti, omena kuin omena".

Ap. sanoi että hän käy itse kaupassa ostamassa hedelmät, vihannekset ja muut kevyet ruoat.

Vierailija
9/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. sanoi että hän käy itse kaupassa ostamassa hedelmät, vihannekset ja muut kevyet ruoat.

Sanoiko?

Vierailija
10/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta tilaan myös ostokset kotiinkuljetuksena. Erityisesti tykkään tilata juurikin kasvikset ja hedelmät, koska ne tulee suoraan varastolta eikä niitä ole useat ihmiset lääppineet ja kosketelleet heviostastolla. 

Aina on tullut priimaa tavaraa ja esim. avokadot ovat aina juuri sopivan kypsiä 

Vierailija
11/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Teen myös etätöitä kotona eli ei tarvitse matkustaa kodin ja työpaikan väliä.

Sama homma ja lisäksi käy siivooja. Mieluummin ulkoilen ja lenkkeilen koiran kanssa kuin siivoan. 

Vierailija
12/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et ole tilannut mitään kotiinkuljetuksena. Kotiinkuljetuksena tuodaan juuri sopivan kypsät hedelmät ja erittäin tuoreet kasvikset. Olen tullut siihen tulokseen, että henkilökunta osaa valita paremmat yksilöt kuin minä itse. 

Vierailija
13/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et ole tilannut mitään kotiinkuljetuksena. Kotiinkuljetuksena tuodaan juuri sopivan kypsät hedelmät ja erittäin tuoreet kasvikset. Olen tullut siihen tulokseen, että henkilökunta osaa valita paremmat yksilöt kuin minä itse. 

Totta! Yksi kotiin elintarvikkeet ja päivittäistavarat kotiin tilaava sinkku täälläkin siis. Olen jo monta vuotta tilannut sapuskat kotiin, enkä ole kertaakaan saanut huonoja vihanneksia tai hedelmiä. Ihan priimaa on aina ollut.

Kyllä se vaan helpottaa elämää! Joskus käyn kaupassa ostamassa erikoisherkkuja tai just jonkin verran niitä tuoretuotteita, mutta se on pieni vaiva jos ajattelee, mitä kaikkea voi tilata. Päivittäistavaroista vessa- ja talouspaperit (jotka ei paljon paina mutta ovat isoja paketteja) pesuaineet (hitsin painavia), plus kaiken maailman tiskirätit- ja harjat.. Kuivatavaroista saa ne ihan samat kaurahiutaleet, jauhot, sokerit, kahvit - you name it - en edes jaksa luetella.

Saisin kyllä hitsin monta kauppareissua tehdä ja monta repullista raahata kamaa ilman kuljetuspalvelua. Mikä ajan ja vaivan säästö!

Vierailija
14/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä kokemuksista! Liikun töihin ja töistä kotiin koiran kanssa eikä kauppaan poikkeaminen työmatkan varrella siis onnistu.

Olen nimenomaan hedelmäkranttu, mutta nyt taidan testata kotiinkuljetusta, kunhan arki alkaa taas :)

Vierailija
15/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika pahasti liikuntakyvytön johtuen sairauksista ja paikasta missä olen jumissa,ainut kauppa olisi isossa kauppakeskuksessa mikä on totaalisesti no-no. Löysin kauppa kotiinkuljetukset vuosia sitten ja kiitän niistä joka kerta. Olisin jo varmaan nälkään kuollut ilman niitä,yksin kun elän : p 

Vierailija
16/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin ei ole kotiinkuljetusta (harmi), mutta sellainen on että voi hakea valmiiksi keräillyt ostokset kaupalta. Käytän sitä usein, koska aina ei jaksa lähteä jonottamaan kauppaan tai seisoskelemaan ruuhkiin. TIlaan aina isomman satsin kerralla ja käyn sitten tarvittaessa myöhemmin viikolla hakemassa jotain pientä. Ja kyllähän se säästää myös rahaa, kun ei tule niitä heräteostoksia samalla tavalla tehtyä kuin kaupassa itse käydessä tulisi. 

Vierailija
17/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta tilaan myös ostokset kotiinkuljetuksena. Erityisesti tykkään tilata juurikin kasvikset ja hedelmät, koska ne tulee suoraan varastolta eikä niitä ole useat ihmiset lääppineet ja kosketelleet heviostastolla. 

Aina on tullut priimaa tavaraa ja esim. avokadot ovat aina juuri sopivan kypsiä 

En tiedä mistä kaupasta tuodaan suoraan varastosta.Siellä kaupassa missä olin töissä kyllä kerättiin sieltä kaupan puolelta kaikki tavara.

Vierailija
18/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan kerran kuussa kuiva-aineet, pakasteet, pesuaineet, mehut, vissyt ja paperit. Kylkeen vielä viiniä, olutta jne. juomia, kun ei asuta Suomessa. Eli kaikki rasittavat kannettavat tuodaan kotiovelle. Hedelmät ja vihannekset ostan joko torilta tai lähikaupasta, lihaa mies hakee lihakaupasta, silloin harvoin kun sitä syödään. Helppoa ja mukavaa.

Vierailija
19/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään käydä kaupassa. Käyn erilaisissa kaupoissa ihan huvin vuoksi ja aina löytyy jotain sellaista mielenkiintoista, mitä en olisi edes osannut ajatella. Tykkään myös ottaa maistiaisia ja kyselen paljon esimerkiksi kalatiskin myyjiltä ideoita. En pelkää ihmisiä.

Minun puoleltani kyse ei ole tästä. Kaupassakäynti on ihan ok, mutta en vaan saa kuljetettua kaikkea kätevästi kotiin. Minulla ei ole autoa. Minulla tuo tiettyjen tarvikkeiden ostaminen kotiinkuljetuksella mahdollistaa sen, että voin käydä katsomassa, mitä ovat satokausihedelmät ja -vihannekset ja jaksan ne vielä kantaa kotiin.

ap

Vierailija
20/68 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkuljetukset eivät ole mikään uusi juttu. Äiti käytti nitä palveluja 1970-luvulla, sillä hän kävi töissä ja huolehti perheestämme. Siihen aikaan ostettiin  tilille ja lasku tuli sitten kerran kuussa kotiin ruokalastin mukana. Ja äitiä myös harmitti, kun se palvelu lopetettiin. 

Joten onneksi palvelu toimii taas ja miten mahtava juttu se on vanhuksille ja liikuntarajoitteisille. Jo heitäkin ajatellen. 

Itse en käytä asuessani isoa markettia vastapäätä ja sinne voi saapastella jo klo 7 aamulla hakemaan tuoreet leivät yms.