Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin menee pois muodista isot olohuone, keittiö, ruokailutila yhdistemät?

Vierailija
25.07.2019 |

Talovalmistajat eivät näytä muuta tarjoavan, asuntomessuilla KAIKISSA asunnoissa oli samanlainen pohja: yhtenäinen keittiö, ruokailutila ja olohuone yhdistelmä. Milloin tämä menee pois muodista?

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi mennä muodista? Kävin vuosi sitten katsomassa Kannustalon Vihervaara taloa Espoossa. Ei käynyt talo kaupaksi, muutkin katsojat sanoivat syyksi erillisen keittiön.

Vierailija
2/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tykkää erillisestä keittiöstä, toiset eivät, riippumatta siitä mikä milloinkin on muodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on keittiö erillisenä huoneena talomme  katolla. Ei häiritse käryt ja hyvä näköala, kun kokkailee.

Vierailija
4/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ikinä. Erotellut kopperot ovat turn off sekä visuaalisesti että käytännöllisesti. Avara, korkea tila toimii.

Vierailija
5/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Avaruus on aina muotia.

Vierailija
6/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaruudesta onkin tosi näppärää hinkata pinttynyttä rasvaa pois. Siitä tulee kunnon kalvo myös lähellä oleviin tekstiileihin. Vähän kuin tupakoitaisiin sisällä.

Vierailija
7/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalon osto edessä. Pohjaratkaisussa on tärkeää

A) Keittiö ja olohuone samaa tilaa

B) Vessa erillään kylpyhuoneesta tai vaihtoehtoisesti 2 WC:tä, josta toinen erikseen.

Vierailija
8/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakennettiin sellainen, missä ruokatila-keittiö on erillään olohuoneesta. Tässä on puolensa ja puolensa. Kiva ettei tarvitse katsella keittiön "sotkuja" olohuoneessa, toisaalta väkisinkin on vähän pienemmän tuntuinen kun on kaksi erillistä tilaa, vaikkei kumpikaan sinänsä ole pieni.

Mutta toivottavasti joku ostaa, jos joskus myydään.

Vierailija
9/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti koskaan. Itse en pidä ruuan kärystä, en hajusta enkä oikein muutenkaan. Pakko kuitenkin syödä. Tuollaisen avonainen ratkaisu on minun silmissä yhtä visuaalisesti mielekäs kuin laittaa vessa keskelle olohuonetta. 

Vierailija
10/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen yhtenäistilan nimi suomeksi on tupa. Se on ollut muotia noin 10000 vuotta. Saapa nähdä, milloin poistuu muodista.

Vierailija
11/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät varmaan mene pois muodista ihan hetkeen.

Itse olen vanhan kansan ihminen ja kaipaan nimenomaan erillistä tilaa, jossa kokkailla. Nimenomaan en halua, että vieraat näkevät kaikkea tiskiä ja muuta sotkua mitä keittiössä väkisin on. Minä pidän eriöistä ja vielä parempi, jos keittiössä on ovi tai edes liukuovi.

Kun etsin asuntoa niin jätän avoimet tilat muille. Meitä on niin moneen junaan. :)

Vierailija
12/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät varmaan mene pois muodista ihan hetkeen.

Itse olen vanhan kansan ihminen ja kaipaan nimenomaan erillistä tilaa, jossa kokkailla. Nimenomaan en halua, että vieraat näkevät kaikkea tiskiä ja muuta sotkua mitä keittiössä väkisin on. Minä pidän eriöistä ja vielä parempi, jos keittiössä on ovi tai edes liukuovi.

Kun etsin asuntoa niin jätän avoimet tilat muille. Meitä on niin moneen junaan. :)

Eriö= vessa

T. Ohis

Vierailija
13/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on semiratkaisu, eli normaali oviaukkoa isompi aukko olkkarista keittiöön, sekä lisäksi vielä toinen pienempi aukko seinässä. äin kätevästi keittiö on ian erillinen, mutta sieltä pystyy olemaan kuulo ja tarvittaessa näköetäisyydellä helposti.

Vierailija
14/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näkee keittiöstä suoraan olohuoneeseen. Kätevää kun näkee lapset ruokaa laittaessa. Ei tarvitse turhaan istuttaa syöttötuolissa missä ei viihdy.

Vierailija
15/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole kuin rakentaa pari väliseinää, jos ei tykkää yhtenäisestä tilasta.

Vierailija
16/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan ikinä:)

3. talo jossa avoin/lähes avoin keittiö, ruokailutila ja oh. Rakastan tätä todella!

Meillä kaikki osallistuvat ruuanlaittoon (usein jopa vieraatkin) joten on hyvä että on tilaa liikkua. Ja kun isolla porukalla syödään oh:n yli 3m pöydän ääressä niin on kätevää ettei keittiö ole kaukana ja erillään

Vierailija
17/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole kuin rakentaa pari väliseinää, jos ei tykkää yhtenäisestä tilasta.

Niinpä. Me tehtiin kevyt väliseinä, kun muuten kivan talon ainoita miinuksia oli yhtenäinen tila.

Vierailija
18/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa talon muodin mukaan eikä oman mieltymyksen?

Vierailija
19/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

thaimaalaiset kalakastikkeet pannulle  + chilit,  kyllä alkaa samantien kaipaan erillistä keittiötä.

Vierailija
20/149 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

thaimaalaiset kalakastikkeet pannulle  + chilit,  kyllä alkaa samantien kaipaan erillistä keittiötä.

Normaali länsimaalainen ei tuollaista paskaa syö.