Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon matkustavat! Neuvoja kysyisin:

Ei matkustuskokemusta
24.07.2019 |

Olemme ajatelleet että lähtisimme tyttäreni 10-vuotissynttäreiden aikaan minä, äitini ja tytär kolmestaan Pariisiin. Olen viimeeksi matkustanut yli 10vuotta sitten jollakin pakettimatkalla, joten kikat edullisin lentoihin tms ei ole hallussa.
Milloin olisi hyvä varata matka? Olemme lähdössä huhtikuun puolessa välissä 2020, voisimme lähteä keskellä viikkoakin, jos on halvempaa niin(olettaisin että on). Haluaisimme suorat lennot, sekä hotellin suhteellisen läheltä Eiffel-tornia tai Louvrea (molemmissa ajateltiin käydä). Myös Disneyland olisi haaveena.
Mistä aloittaisin ja ennen kaikkea milloin on edullisinta varata matka? Kauan etukäteen vai vasta ihan lähellä?

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tjareborg.fi/varaa-lennot-ja-hotelli?QueryDepID=12728&Query…

Valmiissa pakettimatkoissa on etunsa ja niitäkin kannattaa katsella!

Vierailija
62/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään isoissa kaupungeissa katsoa miten lentokentältä pääsee keskustaan helposti ja ottaa majoituksen sen mahdollisimman suoran ja helpon lentokenttäyhteyden läheltä. Varsinkin jos on lennot erityisen aikaisin/myöhään, ettei sitten tarvitse sukkuloida kamojen kanssa matkasta väsyneenä pitkään. Isoissa kaupungeissa pitää kuitenkin sitten yleensä nähtävyyksille kulkea metrolla erikseen ja ilman matkatavaroita se lyhyen matkan kulkeminen on sitten helpompaa. Esim. just Pariisissa Louvre ja Eiffel on sellaisen matkan päässä toisistaan, että jos molemmat haluaa nähdä, joutuu kuitenkin käyttämään julkisia. Minun neuvoni: Päätä ensin lento. Kenttä riippuu lentoyhtiöstä. Finnair lentää Charles de Gaullelle ja Norski Orlyyn. Sitten katso miten kentältä pääsee kohtuullisella vaivalla ja nopeudella keskustaan. Katso majoitus läheltä tätä aluetta. Aina plussaa sitten, jos junayhteys tästä Disneylandiin ja metrot Louvreen/ Eiffelille on mahdollisimman suorat. Metrot ja junat ovat helppoja käyttää kyllä, mutta etäisyydet ovat Pariisissa aika pitkiä.

Meillä oli Norskin lennot Orlyyn ja hotelli Seinen rannassa lyhyen kävelymatkan päässä Eiffelistä (Novotel Eiffel), katsoin julkisia ja totesin että ei tule hengelle paljoakaan kalliimmaksi ottaa taksi, maksan 10 € enemmän mukavuudesta että pääsen suoraan ovelle. Taksin hinta oli 35 euroa. Taudeista löytyylaskuri netistä.

Tässä on mielestäni puolensa ja puolensa. Sekä Orlystä että Charles de Gaullelta pääsee myös julkisella liikenteellä hotellille. Vie karkeasti noin tunnin. Se riippuu sitten itsestä, pitääkö tuollaista tunnin julkisilla matkustamista rasittavana vai onko se vielä ihan ok. Orlysta pitää ostaa ensin erikoisjunalippu, jolla pääsee paikalliselle juna-asemalle. Siitä sitten pääsee ajelemaan junalla ja metrolla perille. Itse en koskaan edes harkitse taksia, jos olen jossain isossa eurooppalaisessa kaupungissa. Siinä matkalla paikallisella junalla tai bussilla näkee jo vähän paikallista menoa eri tavoin kuin taksissa istuen (toki ymmärrän, että joillekin ajankäyttökysymys). Toisekseen kun kuitenkin tulen kulkemaan kaupungissa paikallisliikenteellä loman ajan niin näen saman tien, kuinka se toimii.

Pariisissa olen itse kulkenut paljon metrolla. Viime kesän kokemus on, että kun tuli kysyttävää, ei yhden metrotunnelin lipunmyynnissä ollut aspa osannut englantia:)

Ap:n tapauksessa kyse on kokemattomista matkailijoista, mukana on myös vanhempi ihminen ja lapsi. Kyllä ap:nä ottaisin suosiolla taksin, enkä raahaisi matkatavaroita julkisessa. Vie mehut ja rahan säästökin on pieni. Taksilla ovelta ovelle. Metroa ehtii käyttää myöhemmin, ilman matkalaukkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi on ihan mielettömän turistinen, ihan pilalla, suosittelisin jotain muuta kaupunkia.

Voi käydä muuallakin kuin Eiffel-tornin ympäristössä. Kaikissa suurkaupungeissa turistit tungeksivat samoissa paikoissa, vaikka kaupungissa olisi paljon muutakin nähtävää.

Vierailija
64/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse Pariisissa harkitkaa hop on hop off bussia! Kulkee nähtävyydet läpi ja äärettömän käteva vaikka onkin vähän "turistimeinikiä".

Parisiissa ihmiset puhuu nihkeesti englantia, pärjäätkö ranskalla? Esim meiltä jäi metroliput ostamatta kun ko. aseman virkailija ei osannut auttaa meitä englanniksi. Muistaakseni joku toinen turisti sitten opasti meitä.

Seineä pitkin kulkee myös Hop-on-tyyppisiä vesibusseja. Jokiristeilyä halvalla!

Vierailija
65/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentojen ostamista ei kannata venyttää viime tippaan koska tuppaavat vain kallistumaan sinnepäin mentäessä. Hotelli kannattaa ottaa peruutusmahdollisuudella.

(Itse en suosittele Pariisia matkakohteeksi tietyistä syistä, mutta jätän tämän tähän.)

Haluaisitteko perustella, miksi näin?

Itse yritän aloittaa hotellien tutkimisen eri selaimella kuin sillä, millä teen varauksen (olen käyttänyt hotels.comia ja ei ole koskaan ollut mitään ongelmia). Sen vuoksi, että hintoja voidaan nostaa, jos jahkailee.

Kun näen, mikä on hintataso, esimerkiksi Pariisissa ei ole "halpaa ja hyvää", vaan joudut tinkimään jostain: joko huoneen tasosta tai sijainnista yleensä. Haluan itse matkustaa melko edullisesti (mikä Pariisissa on vaikeaa, koska se on kallis kaupunki), joten tutkailen, mikä hinta-laatu -suhde olisi itselleni ok ja teen sitten päätöksiä. Koska lyhyellä matkalla voi olla hölmöä majoittua kauas keskustasta, toisaalta taas jos majoituksessa joku tökkii, niin sekään ei ole kiva.

Hotels.comissa peruutusoikeudeton majoitus on aina edullisempi, enkä ole joutunut katumaan, että olen aina ottanut ilman peruutusmahdollisuutta.

Olisi tietysti kiva kuulla niiltä, jotka sen ottavat, mitä hyötyä siitä on ollut.:)

No minulle siitä on hyötyä, kun matkasuunnitelmat saattavat muuttua esim. työesteiden vuoksi. Tai tuleekin joku mukavampi vaihtoehto eteen. Ei se hintaero niin suuri ole.

Vierailija
66/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norwegianin alennusmyynnit kantsii katsoa. Syksyllä on yleensä ainakin halloween-alennusmyynti 😄

Vierailija
67/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap on kartalla Pariisin nykytilasta. Se ei ole enää lainkaan sama paikka kuin kymmeniä vuosia sitten.

Toisekseen Eiffeliin ja Louvreen on ensin järkyttävän pitkä jonotus, sitten matelet eteenpäin ruuhkassa ihmismassan mukana. Eiffel torni on kiva nähdä, mutta sisälläkäynti ei maksa vaivaa.

En tarkoita pilata iloa, mutta 10-vuotias voisi nauttia enemmän synttärimatkasta jonnekin muualle, Ranskassakin on viihtyisämpiä paikkoja.

Olin pitkästä aikaa Pariisissa tänä kesänä ja myönnän, että olin hieman ennakkoluuloinen lähtiessäni.

Onneksi lähdin, rakastuin Pariisiin taas uudestaan. Ja Eiffel torniin nimenomaan kannattaa mennä ihan huipulle asti, ei sitä metallikehikkoa ole mitään järkeä ulkoapäin katsoa. Näkymät on henkeäsalpaavat. Jonotimme kesäkuussa 45min ilman ennakkoonostettua lippua. Sillä olisi päässyt sisään nopeammin. Louvreen taas ei edes enää pääse ilman ennakkolippua, sillä pääsi 10min. sisään.

Lentokenttäkuljetukseen kannattaa ladata appi SuperShuttle, tosi edullinen ja luotettava kuljetus.

Mukavaa matkaa, kannattaa ehdottomasti lähteä Pariisiin!

Vierailija
68/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse Pariisissa harkitkaa hop on hop off bussia! Kulkee nähtävyydet läpi ja äärettömän käteva vaikka onkin vähän "turistimeinikiä".

Parisiissa ihmiset puhuu nihkeesti englantia, pärjäätkö ranskalla? Esim meiltä jäi metroliput ostamatta kun ko. aseman virkailija ei osannut auttaa meitä englanniksi. Muistaakseni joku toinen turisti sitten opasti meitä.

Et osannut vaihtaa automaatin kieltä ranskasta englanniksi...?!? Automaatti on ihan joka asemalla.

Vierailija
69/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellin sijainti on todella tärkeä. Halvempi vaihtoehto huonolla sijainnilla tulee monesti kalliimmaksi kuin vähän kalliimpi vaihtoehto lähellä kaikkea. Lisäksi säästyy aikaa ja hermoja. Lisäksi Pariisissakin on sellaisia alueita, joista kannattaa pysyä kaukana... 

Matkavakuutuksesta tarkistettava ehdot, etenkin sen, että sisältää ambulanssilennot. 

Lisäksi kannattaa miettiä kohde tarkkaan, alkukeväinen Pariisi voi olla aurinkoinen ja lämmin, tai räntäinen ja helvetin kylmä. 

Vierailija
70/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useissa isoissa kaupungeissa kuten Pariisi ja Rooma A&B-asuntoon liittyy kaikenlaisia siivous ja asiointimaksuja,jotka voi olla 70e siivous ja 50e avainten tuonti.Ei tietenkään iso summa,jos vuokraa huvilan koko kesäksi,mutta muutaman päivän reissulle ei kannata!Tulee myös vähän epäluotettava vaikutelma näistä extra-kuluista.Entä jos paikan päällä aletaan vaatia jotain uusia

lisämaksua.Hotelli ei ole muutenkaan sen kalliimpi.

Vierailija
71/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas hotellin sijainnilla ei ole mitään väliä, metro kulkee koko ajan ja sillä pääsee nopeasti liikkumaan.

Vierailija
72/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisista saa edullisia huoneita hotellista, verrattuna esim Dubliniin ja New Yorkiin.

Ottaisi lennot nyt, hotelli sitten sen jälkeen. Esim Booking.comista huone, jossa maksuton peruutus. Suosittelen Luxembourgin puiston lähistöä tai Republique tai Montparnasse.

Vierailija
73/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa hotelli, joka ei ole aivan kalliilla ydinalueella, mutta sellainen joka on lähellä metroasemaa. Pariisissa on helppo kulkea metrolla nähtävyyksiin.

Itse tarkistan aina hotellin sijainnin google street viewstä, sekä miltä näyttää itse hotelli, että millaisella kadulla ja alueella se on. Että on siistin ja rauhallisen ja turvallisen näköistä. Samasta syystä vältän lähellä rautatieasemia olevia hotelleja, kun on usein narkkiseutua.

Pariisissa ei ole samanlaista Oyster Cardia metroon kuin Lontoossa, mutta ostaa sitten automaatista lippuja.

Vierailija
74/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä kannattaa ostaa ennakkoon liput nähtävyyksiin. Esim Eiffel-tornin ylätasanteen liput menee netissä loppuun heti kun se päivä tulee myyntiin.

Jouduimme ostamaan netistä turistitoimistosta paketin johon kuului lippu ja opastus, oli kallis mutta hintansa arvoinen.

Louvreen oli hyvä mennä heti aamusta, vähemmän jonoa.

Disneyland Paris oli ainakin käydessämme ihan valtava, siellä kannatti olla yö huvipuiston omassa hotellissa ja olla kaksi päivää, heillä oli sellaisia paketteja. Muistaakseni junalla pääsee.

Vierailija
75/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seineä pitkin kulkee myös Hop-on-tyyppisiä vesibusseja. Jokiristeilyä halvalla!

Illalla Eiffel-torni välkkyi valomerenä, jota katseltiin jokilaivasta. Upeaa.

Vierailija
76/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele asumista Eiffel-tornin lähellä, siinä on vain se Eiffel-torni, joka on äkkiä nähty (muuta ei juurikaan ole). Kivempia kaupunginosia turistille ovat esim. Louvren lähistö, monta muutakin nähtävyyttä lähellä ja paljon palveluita ... samoin 9. kaupunginosa hyvä!

Vierailija
77/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata hotelli läheltä metroa.

Vierailija
78/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannattaa muistaa välttää koulujen loma-aikoja. Pääsiäistä, Vappua, kaikkea missä on jotain juhlapyhää, koska hinnat nousevat rajusti niihin aikoihin. Ero on satoja euroja/naama. Kannattaa katsoa myös että Pariisissa ei ole mitään isoa tapahtumaa ajankohtaan, koska silloin hotellit täyttyvät ja hinnat nousevat. Katselee vaikka hotels.com tms ensin hotelleja. Pariisissa on hotelleissa huono hinta-laatu suhde verrattuna moneen muuhun kaupunkiin. Jos löytää hyvään hintaan lennot ja kohtuullisen majoituksen, se kannattaa varata heti, eikä jäädä odottelemaan josko se pari kymppiä laskee, siinä vaiheessa voi se tietty lento olla jo täynnä. Jos ajankohdan kanssa ei ole venymistä, niin ei kannata ainakaan jäädä odotteleen hintojen laskua. Kannattaa käyttää julkisia ja jättää löysää aikatauluun. Monet kokemattomat tekevät liian kunnianhimoisia aikatauluja ja huomaavat perillä että matka-aika paikasta A paikkaan B viekin koko päivän, tai eivät osaa ennakoida esim tuntien jonoja. Lippuja ennakkoon jos mahdollista. Hotellissa tärkeintä on sijainti. Isossa kaupungissa saa välimatkoihin kulumaan tunteja, ja välillä jonnekin syrjäisempään paikkaan ei edes pääse kuin omalla autolla.

Vierailija
79/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useissa isoissa kaupungeissa kuten Pariisi ja Rooma A&B-asuntoon liittyy kaikenlaisia siivous ja asiointimaksuja,jotka voi olla 70e siivous ja 50e avainten tuonti.Ei tietenkään iso summa,jos vuokraa huvilan koko kesäksi,mutta muutaman päivän reissulle ei kannata!Tulee myös vähän epäluotettava vaikutelma näistä extra-kuluista.Entä jos paikan päällä aletaan vaatia jotain uusia

lisämaksua.Hotelli ei ole muutenkaan sen kalliimpi.

Booking.com näyttää myös tarjoavan paljon huoneistoja, ihan kivan näköisiä, ja ne ovat edullisempia kuin hotellit. Niille jotka pelkäävät airbnb:tä, mutta ilmoitus saattaa olla molemmissakin.

Vierailija
80/115 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teitä on kolme, aiotteko olla samassa hotellihuoneessa vai ottaa kaksi? Ensin mainittu on ahdasta, toinen kallista. Useammalle kuin kahdelle huoneisto on usein parempi.