Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein pesette vieraslakanat?

Vierailija
24.07.2019 |

Itse pesen jos on tullut vaikkapa kuukautisvuotoja lakanalle muutoin voi mennä parikin vuotta pesemättä.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin aina silloin, kun vieraat ovat lähteneet.

Vierailija
2/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan käynyt yövieraita, joilla ei olisi ollut omia lakanoita mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Et kai vaihda omiakaan petivaatteita parin päivän välein

Vierailija
4/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein peset peitot ja tyynyt?

Vierailija
5/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun vieraat ovat lähteneet. Poikkeuksen olen tehnyt, jos tiedän samojen vieraiden tulevan uudestaan suhteellisen lyhyen ajan sisällä. Tietysti jos välissä tulee muita niin pestään, sehän on itsestäänselvyys?

Vierailija
6/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vieraan jälkeen. En itsekään haluaisi nukkua toisten käyttämissä lakanoissa.

Vierailija
7/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanin lippu-syndrooma.

Vierailija
8/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraani tuovat aina omansa mukanaan. Fiksuja ihmisiä kun ovat.

Vierailija
9/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka vieraan jälkeen. En itsekään haluaisi nukkua toisten käyttämissä lakanoissa.

Järkyttävää veden tuhlausta. Eihän ne ehdi edes likaantua.

Vierailija
10/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voisihan ne kaikki vieraat pestä hampaatkin samalla hammasharjalla.

Mites viinilasit? Pesettekö ennen kuin annatte seuraavalle vieraalle?448

Vierailija
11/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voisihan ne kaikki vieraat pestä hampaatkin samalla hammasharjalla.

Mites viinilasit? Pesettekö ennen kuin annatte seuraavalle vieraalle?448

Lasit tietenkin vähintään huuhtelen tuossa välissä. En minä mikään sika sentään ole.

Vierailija
12/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, ja vessapaperit ja maksavat käyttämästään vedestä ja tuovat kauppakasseittain ruokaa kiitokseksi vaikka olisivat vain yhden yön ja siivoavat koko asunnon vielä lähtiessään.

Itse olen ottanut sen linjan, ettei minun luokseni tarvitse raahata petivaatteita tai tarjoamastani ruoasta maksaa. Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi.

Vierailija
13/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, ja vessapaperit ja maksavat käyttämästään vedestä ja tuovat kauppakasseittain ruokaa kiitokseksi vaikka olisivat vain yhden yön ja siivoavat koko asunnon vielä lähtiessään.

Itse olen ottanut sen linjan, ettei minun luokseni tarvitse raahata petivaatteita tai tarjoamastani ruoasta maksaa. Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi.

Mun mielestä on kyllä ihan hyvätapaista ottaa omat lakanat mukaan, jos on siis tulossa omalla autolla ja ne kulkevat helposti. Sen sijaan jos tulee junalla tai bussilla, ei niitä ole järkeä pakata. Tai siis itse ainakin toimin näin just sen takia, että isäntä/emäntä ei joudu turhiin lakanapyykkihommiin parin yön takia. 

Vierailija
14/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole erillisiä vieraslakanoita. Kun tulee yövieraita, otan kaapista päällimmäiset puhtaat lakanat. Samoin kun teen silloin, kun vaihdan meidänkin lakanamme. 

Vierailija
15/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun vieras lähtee. Poikkeuksena yksi teinin ystävä, joka on täällä yötä suht usrin. Sille on omat petivaatteet kaapissa ja oma hsmmasharja meidän kylppärissä.

Vierailija
16/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on kyllä ihan hyvätapaista ottaa omat lakanat mukaan, jos on siis tulossa omalla autolla ja ne kulkevat helposti. Sen sijaan jos tulee junalla tai bussilla, ei niitä ole järkeä pakata. Tai siis itse ainakin toimin näin just sen takia, että isäntä/emäntä ei joudu turhiin lakanapyykkihommiin parin yön takia. 

Juna- tai bussilippu on syytä esittää, mikäli saapuu ilman lakanoita.

Vierailija
17/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää veden tuhlausta. Eihän ne ehdi edes likaantua.

Ehtiihän. Jokaisesta irtoaa ihoa ja hikeä.

Vierailija
18/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein peset peitot ja tyynyt?

Kerran vuodessa yleensä, mutta meillä on niitä runsaasti ja vaihtelen.

Talvitäkki on iso, kesällä nukutaan pienellä peitolla tai pelkällä pussilakanalla.

Parhaillaan on tyynyjä koneessa, kun kuivuvat ulkona nopeasti. Tämä kuiva helle kannattaa hyödyntää, pesen myös niin monta mattoa kuin vain jaksan.

Vierailija
19/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää veden tuhlausta. Eihän ne ehdi edes likaantua.[/quote

Ei niitä yövieraita niin usein käy. Ajatuskin muiden käyttämistä lakanoista ällöttää, kyllä moni hikoilee yöllä.

Vierailija
20/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taa on selkeesti joku suomalainen juttu, missa pyritaan tulemaan "kylaan" mahdollisimman vahalla vaivalla. Kas kun ette tuo makuupussiakin, ja sano etta voin kylla yopya tassa eteisen lattialla, ettei vierashuoneen patjat turhaan minun takia kulu, ja omat evaatkin otin ettei tarvitse turhaan alkaa minun takia laittamaan kallista ruokaa. :D 

Asun siis itse ulkomailla, ja mulla on ollut yovieraita useammasta kansalaisuudesta. Kaikki ovat tulleet omalla autolla, ainoastaan suomalainen vieras toi omat lakanansa. :D Jaivat tosin puhtaina kayttamatta, olin jo sijannut - tietysti - vierashuoneen parisankyyn puhtaat lakanat. 

Suomalaisilla nayttaa myos olevan usein tapana, etta vieras petaa itse oman sankynsa, vaikka petivaatteet tulisivatkin isannan/emannan puolesta. Voiko joku avata tata (mun mielesta vieraalle epakohteliasta) tapaa?