Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pesette vieraslakanat?

Vierailija
24.07.2019 |

Itse pesen jos on tullut vaikkapa kuukautisvuotoja lakanalle muutoin voi mennä parikin vuotta pesemättä.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole erillisiä vieraslakanoita. Kun tulee yövieraita, otan kaapista päällimmäiset puhtaat lakanat. Samoin kun teen silloin, kun vaihdan meidänkin lakanamme. 

Kannattaa ottaa alimmaiset, että kierto toimii

Vierailija
22/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei kannata minkään lakananyssykän kanssa tulla. Meille ei juurikaan yllätysvieraita yöksi tule, joten tiedän jos joku on tulossa ja laitan vuoteet valmiiksi. Minusta on kiva laittaa kauniit lakanat ja leipoa sekä kokata vieraille kaikki mahdollisimman ihanasti. Tahdon vain osoittaa, että olen odottanut heitä ja olen iloinen kun he tulevat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä nykyajan hygieniahömppää.

Vierailija
24/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä nykyajan hygieniahömppää.

Ën ymmärrä nykyajan paskaisia ihmisiä. Suihkussa ehkä käydään mutta kämppä on paskainen ja pölyinen. Vessa kusinen ja paskainen. Hyi saa tana! Laitosmateriaalia.

Vierailija
25/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti vieraiden lähdön jälkeen. Ihmistali alkaa haisemaan lakanoissa. Itsekin vaihdan 3 päivän välein ja pesen lakanat 90 asteessa.

Vierailija
26/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän roskiin.

Vierailija
27/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti vieraiden lähdön jälkeen. Ihmistali alkaa haisemaan lakanoissa. Itsekin vaihdan 3 päivän välein ja pesen lakanat 90 asteessa.

Kai tämä on ironiaa

Vierailija
28/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuttuna menen yökylään, en takuulla ala raahaamaan omia lakanoita. Kuten en ruokia tai vessanpönttöäkään. 

Eri asia, jos itse pyytää majapaikkaa vaikkapa pidemmäksi aikaa evakkoon putkiremppaa tai vihaista puolisoa. Silloin yrittäisi muuttua mahdollisimman vähätöiseksi ja huomaamattomaksi asunnon haltijalle. 

Vierailija
29/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin aina silloin, kun vieraat ovat lähteneet.

Miksi ihmeessä? Et kai vaihda omiakaan petivaatteita parin päivän välein

Niin, voisihan ne kaikki vieraat pestä hampaatkin samalla hammasharjalla.

Mites viinilasit? Pesettekö ennen kuin annatte seuraavalle vieraalle?448

😄😄😄😄

Vierailija
30/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mitä minä juuri luin?! Minun vieraani nukkuvat taatusti puhtaissa ja mankeloiduissa lakanoissa. Jos vieraita ei ole paljon, pesen ja mankeloin lakanat itse, mutta jos on esim. 5-6 pariskuntaa, kiikutan lakanat pesulaan.

Vierailija
31/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on helpompaa. Suurin osa 'yövieraistani' nukkuu minun sängyssä. Jos tulee jotain miespuolisia kavereita kylään yöksi, niin he saavat nukkua sohvalla vaatteet päällä.

Vierailija
32/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mitään erityisempiä vieraslakanoita ole, sori. Ei ole kyllä täitä, kihomatoja tai satiaisiakaan eikä tupakoida. Pesen lakanat 90° kuten iskä opetti eikä ole kukaan vieras sairastumut tai kauhistunut. Ollaan varmaan ihan wt kun ei ole edes vieras lakanoita.

Vierailija
33/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mitä minä juuri luin?! Minun vieraani nukkuvat taatusti puhtaissa ja mankeloiduissa lakanoissa. Jos vieraita ei ole paljon, pesen ja mankeloin lakanat itse, mutta jos on esim. 5-6 pariskuntaa, kiikutan lakanat pesulaan.

6/5 :D

Vierailija
34/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein tyhjennätte vierasyöastian? 

Vierailija
35/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6/5 :D <3

Hmm, mitähän nauramista tässä on? Minä todellakin teen niin. Vaikka minulla onkin tehokas kuumamankeli, en viitsi uhrata niin paljon aikaa, mitä monen ihmisen lakanat vie. Meillä on iso talo ja paljon makuuhuoneita, joten vieraita majoitetaan muutaman kerran vuodessa isompi joukko.

Ennen tätä aloitusta minulla ei ole käynyt edes mielessä, että joku ei vaihtaisi lakanoita jokaisen vieraan jälkeen! Varmaan parasta, että minä pysyn kotona nukkumassa puhtaissa lakanoissa ja vieraat tulevat meille.

Vierailija
36/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraani tuovat aina omansa mukanaan. Fiksuja ihmisiä kun ovat.

Juu juu, ja vessapaperit ja maksavat käyttämästään vedestä ja tuovat kauppakasseittain ruokaa kiitokseksi vaikka olisivat vain yhden yön ja siivoavat koko asunnon vielä lähtiessään.

Itse olen ottanut sen linjan, ettei minun luokseni tarvitse raahata petivaatteita tai tarjoamastani ruoasta maksaa. Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi.

Mun mielestä on kyllä ihan hyvätapaista ottaa omat lakanat mukaan, jos on siis tulossa omalla autolla ja ne kulkevat helposti. Sen sijaan jos tulee junalla tai bussilla, ei niitä ole järkeä pakata. Tai siis itse ainakin toimin näin just sen takia, että isäntä/emäntä ei joudu turhiin lakanapyykkihommiin parin yön takia. 

Taa on selkeesti joku suomalainen juttu, missa pyritaan tulemaan "kylaan" mahdollisimman vahalla vaivalla. Kas kun ette tuo makuupussiakin, ja sano etta voin kylla yopya tassa eteisen lattialla, ettei vierashuoneen patjat turhaan minun takia kulu, ja omat evaatkin otin ettei tarvitse turhaan alkaa minun takia laittamaan kallista ruokaa. :D 

Asun siis itse ulkomailla, ja mulla on ollut yovieraita useammasta kansalaisuudesta. Kaikki ovat tulleet omalla autolla, ainoastaan suomalainen vieras toi omat lakanansa. :D Jaivat tosin puhtaina kayttamatta, olin jo sijannut - tietysti - vierashuoneen parisankyyn puhtaat lakanat. 

Suomalaisilla nayttaa myos olevan usein tapana, etta vieras petaa itse oman sankynsa, vaikka petivaatteet tulisivatkin isannan/emannan puolesta. Voiko joku avata tata (mun mielesta vieraalle epakohteliasta) tapaa? 

Just. Oleen saanut käsityksen, että teikäläinen on ihan itsekin alkujaan Suomesta. Mutt ulkomaille muutettuasi suomalaiset tuttavat alkoivat tuomaan omat lakanansa kyläillessään ja mitä vielä... Ota ääkkösnäppäimistö käyttöön, ei ole niin vaikeaa ja lopeta itsesi korostaminen kaiken maailman stereotypioilla. Ruokit pahasti stereotypiaa nuoremman miehen kautta omaa nuorekkuutaan korostavista ja alleviivaavista naisista.

Vierailija
37/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, ja vessapaperit ja maksavat käyttämästään vedestä ja tuovat kauppakasseittain ruokaa kiitokseksi vaikka olisivat vain yhden yön ja siivoavat koko asunnon vielä lähtiessään.

Itse olen ottanut sen linjan, ettei minun luokseni tarvitse raahata petivaatteita tai tarjoamastani ruoasta maksaa. Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi.

Joo, ihan älyttömän mautonta ja epäkohteliasta tulla kylään omat rätit kainalossa.

Vierailija
38/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on kyllä ihan hyvätapaista ottaa omat lakanat mukaan, jos on siis tulossa omalla autolla ja ne kulkevat helposti. Sen sijaan jos tulee junalla tai bussilla, ei niitä ole järkeä pakata. Tai siis itse ainakin toimin näin just sen takia, että isäntä/emäntä ei joudu turhiin lakanapyykkihommiin parin yön takia. 

Taa on selkeesti joku suomalainen juttu, missa pyritaan tulemaan "kylaan" mahdollisimman vahalla vaivalla. Kas kun ette tuo makuupussiakin, ja sano etta voin kylla yopya tassa eteisen lattialla, ettei vierashuoneen patjat turhaan minun takia kulu, ja omat evaatkin otin ettei tarvitse turhaan alkaa minun takia laittamaan kallista ruokaa. :D 

Asun siis itse ulkomailla, ja mulla on ollut yovieraita useammasta kansalaisuudesta. Kaikki ovat tulleet omalla autolla, ainoastaan suomalainen vieras toi omat lakanansa. :D Jaivat tosin puhtaina kayttamatta, olin jo sijannut - tietysti - vierashuoneen parisankyyn puhtaat lakanat. 

Suomalaisilla nayttaa myos olevan usein tapana, etta vieras petaa itse oman sankynsa, vaikka petivaatteet tulisivatkin isannan/emannan puolesta. Voiko joku avata tata (mun mielesta vieraalle epakohteliasta) tapaa? 

Ei auta edes valmiiksi petaaminen! Mun kaveri toi KAIKKI petivaatteet mukanaan ja mun tekemän sijauksen rullas huis helwettiin ja omat tilalle. En voinu ku ihmetellä!

Vierailija
39/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta edes valmiiksi petaaminen! Mun kaveri toi KAIKKI petivaatteet mukanaan ja mun tekemän sijauksen rullas huis helwettiin ja omat tilalle. En voinu ku ihmetellä!

Taitaa olla sitä kursailua mistä oli oma ketju.

Vierailija
40/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti vieraan lähdettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä