Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pesette vieraslakanat?

Vierailija
24.07.2019 |

Itse pesen jos on tullut vaikkapa kuukautisvuotoja lakanalle muutoin voi mennä parikin vuotta pesemättä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes laita lakanoita yövieraille. Joko nukkuvat sängyssä kanssani tai sitten sammuu sohvalle.

Vierailija
42/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, mutta suihkutan hajunpoistosprayta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma pesukone, jolla voi pestä lakanatkin. Pesen siis vieraiden lakanat, kun he ovat lähteneet. Pesukone ei kulu niin paljon eikä vettä mene, etten raskisi pestä.

Vierailija
44/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole koskaan käynyt yövieraita, joilla ei olisi ollut omia lakanoita mukana.

Aoituksen luettuani tajuan, että otan aina omat petivaatteet mukaan yökylään JOS joudun jäämään yöksi, ja keitän lakanat kotiin palattuani.

(Onhan tämä provo, onhan? )

Vierailija
45/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraani tuovat aina omansa mukanaan. Fiksuja ihmisiä kun ovat.

Juu juu, ja vessapaperit ja maksavat käyttämästään vedestä ja tuovat kauppakasseittain ruokaa kiitokseksi vaikka olisivat vain yhden yön ja siivoavat koko asunnon vielä lähtiessään.

Itse olen ottanut sen linjan, ettei minun luokseni tarvitse raahata petivaatteita tai tarjoamastani ruoasta maksaa. Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi.

Mun mielestä on kyllä ihan hyvätapaista ottaa omat lakanat mukaan, jos on siis tulossa omalla autolla ja ne kulkevat helposti. Sen sijaan jos tulee junalla tai bussilla, ei niitä ole järkeä pakata. Tai siis itse ainakin toimin näin just sen takia, että isäntä/emäntä ei joudu turhiin lakanapyykkihommiin parin yön takia. 

Taa on selkeesti joku suomalainen juttu, missa pyritaan tulemaan "kylaan" mahdollisimman vahalla vaivalla. Kas kun ette tuo makuupussiakin, ja sano etta voin kylla yopya tassa eteisen lattialla, ettei vierashuoneen patjat turhaan minun takia kulu, ja omat evaatkin otin ettei tarvitse turhaan alkaa minun takia laittamaan kallista ruokaa. :D 

Asun siis itse ulkomailla, ja mulla on ollut yovieraita useammasta kansalaisuudesta. Kaikki ovat tulleet omalla autolla, ainoastaan suomalainen vieras toi omat lakanansa. :D Jaivat tosin puhtaina kayttamatta, olin jo sijannut - tietysti - vierashuoneen parisankyyn puhtaat lakanat. 

Suomalaisilla nayttaa myos olevan usein tapana, etta vieras petaa itse oman sankynsa, vaikka petivaatteet tulisivatkin isannan/emannan puolesta. Voiko joku avata tata (mun mielesta vieraalle epakohteliasta) tapaa? 

Ei auta edes valmiiksi petaaminen! Mun kaveri toi KAIKKI petivaatteet mukanaan ja mun tekemän sijauksen rullas huis helwettiin ja omat tilalle. En voinu ku ihmetellä!

Tän aloituksen jälkeen minäkin teen niin. En voi enää olla varma siitä, että kyläpaikassa on puhtaat lakanat.

Vierailija
46/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljentytöllä on meillä lakanat vierastyynyssä ja peitossa valmiina, lakana paketoitu väliin, pesen noin 10 yön jälkeen. Mutta se onkin täällä vähintään kuukausittain. Muita vieraita ei olekaan ollut muutamaan vuoteen.

Eikä meillä ole varsinaisia vieraslakanoita. Muutamia sinkkukoon lakanoita joita käytän myös torkkupeitossani soffalla ja välillä muksulla. Muksulla on tosin parit ns. omat lakanat joita ei käytä muut.

Vierailija
47/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, ja vessapaperit ja maksavat käyttämästään vedestä ja tuovat kauppakasseittain ruokaa kiitokseksi vaikka olisivat vain yhden yön ja siivoavat koko asunnon vielä lähtiessään.

Itse olen ottanut sen linjan, ettei minun luokseni tarvitse raahata petivaatteita tai tarjoamastani ruoasta maksaa. Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi.

Mun mielestä on kyllä ihan hyvätapaista ottaa omat lakanat mukaan, jos on siis tulossa omalla autolla ja ne kulkevat helposti. Sen sijaan jos tulee junalla tai bussilla, ei niitä ole järkeä pakata. Tai siis itse ainakin toimin näin just sen takia, että isäntä/emäntä ei joudu turhiin lakanapyykkihommiin parin yön takia. 

Taa on selkeesti joku suomalainen juttu, missa pyritaan tulemaan "kylaan" mahdollisimman vahalla vaivalla. Kas kun ette tuo makuupussiakin, ja sano etta voin kylla yopya tassa eteisen lattialla, ettei vierashuoneen patjat turhaan minun takia kulu, ja omat evaatkin otin ettei tarvitse turhaan alkaa minun takia laittamaan kallista ruokaa. :D 

Asun siis itse ulkomailla, ja mulla on ollut yovieraita useammasta kansalaisuudesta. Kaikki ovat tulleet omalla autolla, ainoastaan suomalainen vieras toi omat lakanansa. :D Jaivat tosin puhtaina kayttamatta, olin jo sijannut - tietysti - vierashuoneen parisankyyn puhtaat lakanat. 

Suomalaisilla nayttaa myos olevan usein tapana, etta vieras petaa itse oman sankynsa, vaikka petivaatteet tulisivatkin isannan/emannan puolesta. Voiko joku avata tata (mun mielesta vieraalle epakohteliasta) tapaa? 

Ei auta edes valmiiksi petaaminen! Mun kaveri toi KAIKKI petivaatteet mukanaan ja mun tekemän sijauksen rullas huis helwettiin ja omat tilalle. En voinu ku ihmetellä!

Tän aloituksen jälkeen minäkin teen niin. En voi enää olla varma siitä, että kyläpaikassa on puhtaat lakanat.

Muutaman yön nukutut on varmasti riittävän puhtaat jos niissä ei ole näkyviä tahroja.

Vierailija
48/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on atoopikko ja pelkää pesuainejäämiä

Vierailija
49/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmeisesti haluaisi hotellissa nukkua edellisen asukkaan lakanoilla? Aloituksesta päättelin.

Vierailija
50/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jesse Saastamoinen ei ainakaan pese ikinä.

Pitäiskö tuntea jostain?

Vierailija
51/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ilmeisesti haluaisi hotellissa nukkua edellisen asukkaan lakanoilla? Aloituksesta päättelin.

Hotellissa maksetaan myös siitä siivouksesta

Vierailija
52/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun vieraat ovat lähteneet. Meillä käy porukkaa perhekunnittain useamman päivän/yön, ettei seuraavia maatuttais samoissa lakanoissa.

Tai sitten lapsen yksi kaveri on meillä suht usein yökylässä, että hänen lakanat ja pyyhkeen pesen kerran pari kuussa.

Vierailija
53/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotellissa maksetaan myös siitä siivouksesta

Aika erikoista, jos vieraat ei korvais tuota asiaa mitenkään. Edes tuliaisilla tai tuomalla omat lakanat.

Vierailija
54/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien aina omat lakanat ja pyyhkeet. En halua vaivata isäntäperhettä enempää.

Tää on ihan lapsuuden kodista opittu tapa ja autoon mahtuu.

Itse en vaadi vieraita tuomaan ja aina käytön jälkeen pesen lakanat. Vieraiden käyttämät lakanat, ei ole erikseen vieraslakanoita.

Vierailija
55/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka vieraan jälkeen. En itsekään haluaisi nukkua toisten käyttämissä lakanoissa.

Kai tämä on provo?

Vierailija
56/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se varmaan luuli, että pistät sen nukkumaan käytetyissä ja saastaisissa lakanoissa.

Vierailija
57/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanin lippu-syndrooma.

:)

Vierailija
58/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy vain mökillä vieraita yökylässä. Kaikilla on tähän asti ollut omat lakanat ja pyyhkeet mukana.

Vierailija
59/63 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun vieraat lähtevät. En ole koskaan kuullut, ettei vieraslakanoita pestä aina käytön jälkeen.

Vierailija
60/63 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Oleen saanut käsityksen, että teikäläinen on ihan itsekin alkujaan Suomesta. Mutt ulkomaille muutettuasi suomalaiset tuttavat alkoivat tuomaan omat lakanansa kyläillessään ja mitä vielä... Ota ääkkösnäppäimistö käyttöön, ei ole niin vaikeaa ja lopeta itsesi korostaminen kaiken maailman stereotypioilla. Ruokit pahasti stereotypiaa nuoremman miehen kautta omaa nuorekkuutaan korostavista ja alleviivaavista naisista.

Jep, meikalainen on syntynyt Suomessa, olen kuitenkin asunut suurimman osan aikuisiastani ulkomailla. Ei mulla Suomessa juuri yovieraita kaynyt (poikaystavia lukuunottamatta, ja ne nyt nukkui mun lakanoissa), asuin sen verran ahtaasti. 

Skandit ei ole kaytossa, silla viihdyn av:lla ainoastaan tyoaikana, eika mun laptopissa ole skandeja. En viitsi niita CTRL+numerokombeja alkaa kayttamaan, oletan etta tekstini on ymmarrettavaa myos ilman skandeja, ja jos ei ole niin ei ole pakko lukea. Itse nappaimistoa en edes kymmensormijarjestelmalla osaa enaa kayttaa - joskus kun olen kokeillut niin lyon vaaria kirjaimia. Eli tuskin otan ihan sinun takia, ainakaan ihan lahiaikoina kayttoon. 

Ehka ma olen kaveleva stereotypia - mene ja tieda :D Mutta mun vieraat saa puhtaat lakanat (myos ne taalla asuvat suomalaiset, en nimittain ole ainoa suomalainen tassakaan maassa - tulitko tata ajatelleeksi?). Lisaksi leivon ja suunnittelen ruuat valmiiksi, varaan niihin sopivat viinit, lammitan saunan ja tarvittaessa paljunkin, ja jos viipyvat pidempaan, keksin jotain tekemista meille. 

Jos sun vieraitten pitaa tuoda omat lakanat, Oivariinit ja gluteenittomat leivat niin ala hyva ihminen sita minuun ala purkamaan :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme