Miksi jotkut naiset lakkaavat meikkaamisen ja hiustenlaiton lasten syntymän jälkeen?
Hiukset kynitään lyhyeksi ja jos jotain pinnejä, nipsejä, kuminauhoja käytetään ne on pikkutyttöjen. Varsinkin jos perheessä on tyttöjä.
Meikkaus lopetetaan ja ulkonäkö on täysin huolittelematon, tukka menee sliippana päänahkaa pitkin.
Miksi?
Ei siihen kevyen ehostuksen tekoon tarvita kuin 5min ja pitkät hiukset saa vaikka sekunnissa nutturalle. 🙄 Ei ainakaan viitseliäisyydestä luulis olevan kyse...
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen nainen saa olla meikkaamatta jos haluaa.
Naisen tehtävä on antautua miehelle halusi tai ei. Ja kestää kaikki miehen mielihalut oli hän sitten miten raaka tahansa.
Ja sun tehtävä on hoitaa oppivelvollisuus loppuun. Voi luoja alkais taas koulut niin nämä finninaamaiset runqqarit ois ees päivät poissa länkyttämästä täällä.
Minä olen kuule ajat sitten kouluni käynyt ja saalistan naisia, koska se minun luontoni on siihen tarkoitttu. Olen väkivaltainen ja iso mies joka ottaa naisen kuin naisen. Nuoren tai vanhan. Tai kuolleen. Eikä sitä estä kukaan. Minun kynsistäni ei karkaa kukaan. Ei koskaan. Jos nainen joka on himoni kohteena omistaa lapsia tai miehen, niin niistä hankkiudutaan ensin eroon. Millä keinolla tahansa.
Ja sitten heräsit kun tulit pöksyihisi ja nyt lyijykynänpaksuisilla kalpeilla kätösillä hakkaat näppistä av:lla.
Tuli tunne että ap on joko mies, tai huolimattomasti itsensä meikkaava nainen.
1) "Ei kevyeen ehostukseen tarvita kuin 5 min ja pitkät hiuksetkin saa sekunnissa nutturalle" - Niin, olettaen että olet tehnyt jo pohjatyöt alle. Hiukset saa nopeasti nutturalle, mutta oletko ehtinyt harjaamaan niitä, saati käymään pesulla? Millainen on käsityksesi "kevyestä ehostautumisesta?" Itselläni pohjatöihin kuuluu jo pelkästään lähes päivittäinen kulmakarvojen nyppiminen (ovat paksut ja tummat) ja kasvojen päivittäinen puhdists ja huolto kasvovesin, voitein ja rasvoin... aamuin illoin. Ihoni on hyvässä kunnossa ja minulle tosiaan arjessa riittää, että taputtelen hieman puuteria kasvoille viemään pois kiiltoa, kevyt ripsiväri ja huulipuna tai -kiilto, mutta se oikeasti vaatii sen että kasvojen ihosta pitää muuten hyvää huolta. Töihin harvemmin meikkaan lainkaan, koska tiedän ihoni näyttävän ok:lta ilman meikkiäkin, ja voin aina laittaa feikkisilmälasit naamalle. Sitten on niitä naisia, joilla oikeasti viitseliäisyys riittää "täyteen sotamaalaukseen" joka ikinen päivä alkaen primereista ja värivoiteista, silmiin tulee paljon muutakin kuin vain ripsiväri ja he ovat päivästä toiseen tyrmäävän kauniin näköisiä. Vastaavaan meikkiin tosin 5 min aikaraja on auttamattomasti liian vähän, sen luulisi jokaisen ymmärtävän.
2) Kuten joku jo sanoikin, siinä kohtaa kun saat lapsen/lapsia, ei ole kovin kiva halailla ja suukotella lasta täydessä tällingissä. Meikkiä irtoaa aina kun otat paidan pois päältä, pyyhit suupieliä nessuun ruokailun jälkeen tai niistät. Sama homma jos hiputtelet nenän päällä tai poskella vauvan/lapsen kasvoja tms... Lapsen iholle jää meikkijäämiä.
3) Aika. Kaiken yllämainitun jälkeen, mistä luulet äitien repivän ajan itsensä ehostamiseen? Siinä kohtaa kun lapset pitää aamuvarhain viedä päiväkotiin/kouluun, pitäisi ennen sitä ehtiä pukemaan heidät, syöttää aamupalat, pakata auto tai muuten varmistaa että kaikki tärkeä on mukana ennen kuin itse lähdet samoilla ovilla töihin. Toki voit herätä aamuyöllä 05:30 aikaan vain jotta ehdit käymään suihkussa ja tumpuleerata itsesi kanssa, mutta kun lapset heräävät 06:30-07:00 aikaan... En usko että kamalan monella äidillä on tahtoa ja motivaatiota herätä aamulla ensimmäisenä vain huollattamaan itseään. Kaikki valveillaoloaika menee pääosin kodin ja arjen pyörittämiseen, töissä käymiseen ja nukkumiseen sitten kun päivän hommien jälkeen saa viimein kaadettua itsensä sänkyyn, vain herätäkseen aamuvarhain taas samaan rumbaan.
Vierailija kirjoitti:
1) "Ei kevyeen ehostukseen tarvita kuin 5 min ja pitkät hiuksetkin saa sekunnissa nutturalle" - Niin, olettaen että olet tehnyt jo pohjatyöt alle. Hiukset saa nopeasti nutturalle, mutta oletko ehtinyt harjaamaan niitä, saati käymään pesulla? Millainen on käsityksesi "kevyestä ehostautumisesta?" Itselläni pohjatöihin kuuluu jo pelkästään lähes päivittäinen kulmakarvojen nyppiminen (ovat paksut ja tummat) ja kasvojen päivittäinen puhdists ja huolto kasvovesin, voitein ja rasvoin... aamuin illoin. Ihoni on hyvässä kunnossa ja minulle tosiaan arjessa riittää, että taputtelen hieman puuteria kasvoille viemään pois kiiltoa, kevyt ripsiväri ja huulipuna tai -kiilto, mutta se oikeasti vaatii sen että kasvojen ihosta pitää muuten hyvää huolta. Töihin harvemmin meikkaan lainkaan, koska tiedän ihoni näyttävän ok:lta ilman meikkiäkin, ja voin aina laittaa feikkisilmälasit naamalle. Sitten on niitä naisia, joilla oikeasti viitseliäisyys riittää "täyteen sotamaalaukseen" joka ikinen päivä alkaen primereista ja värivoiteista, silmiin tulee paljon muutakin kuin vain ripsiväri ja he ovat päivästä toiseen tyrmäävän kauniin näköisiä. Vastaavaan meikkiin tosin 5 min aikaraja on auttamattomasti liian vähän, sen luulisi jokaisen ymmärtävän.
2) Kuten joku jo sanoikin, siinä kohtaa kun saat lapsen/lapsia, ei ole kovin kiva halailla ja suukotella lasta täydessä tällingissä. Meikkiä irtoaa aina kun otat paidan pois päältä, pyyhit suupieliä nessuun ruokailun jälkeen tai niistät. Sama homma jos hiputtelet nenän päällä tai poskella vauvan/lapsen kasvoja tms... Lapsen iholle jää meikkijäämiä.
3) Aika. Kaiken yllämainitun jälkeen, mistä luulet äitien repivän ajan itsensä ehostamiseen? Siinä kohtaa kun lapset pitää aamuvarhain viedä päiväkotiin/kouluun, pitäisi ennen sitä ehtiä pukemaan heidät, syöttää aamupalat, pakata auto tai muuten varmistaa että kaikki tärkeä on mukana ennen kuin itse lähdet samoilla ovilla töihin. Toki voit herätä aamuyöllä 05:30 aikaan vain jotta ehdit käymään suihkussa ja tumpuleerata itsesi kanssa, mutta kun lapset heräävät 06:30-07:00 aikaan... En usko että kamalan monella äidillä on tahtoa ja motivaatiota herätä aamulla ensimmäisenä vain huollattamaan itseään. Kaikki valveillaoloaika menee pääosin kodin ja arjen pyörittämiseen, töissä käymiseen ja nukkumiseen sitten kun päivän hommien jälkeen saa viimein kaadettua itsensä sänkyyn, vain herätäkseen aamuvarhain taas samaan rumbaan.
No ei mulla mee kuin 5min meikkaamiseen. Bb-voide alle, kevyt puuteri päälle. Vähän luomiväriä ja ripsiväriä, säväyttävää huulivoidetta.
Etuhiukset muotoilen pikaisesti kihartimella ja pikainen sivunuttura. Jos haluaa tyylikkäämmän nutturan niin laittaa esim sellaisen kuminauhalenksun missä on iso ruusu tjms. Ap
Nukkavieruäidit eivät ole niin pahoja kuin punkkariäidit, joita sattui tulemaan Jorvin polille yhtäaikaa kanssani 80-luvun lopulla. Kummallakin oli pystyyn lakattu musta lyhyt tukka, nenärenkaat, musta rotsi, mustat farkut yms. Toinen selaili Vauva-lehteä odotushuoneessa ja sanoi toiselle lespaavalla äänellä ihan kuin jossakin sketsissä: "Kato. Kyllä noi vastasyntyneet on karseen näkösii". Voi vauva raukat. Heidän ennusteensa ei kovin korkea ollut minun silmissäni. Toivottavasti kaikki on kuitenkin mennyt hyvin.
Miten monta lasta sinulla on, ap?
Ponnaria ja verkkareita ei ehkä ymmärrä, ennen kuin on kokenut väsymyksen, joka pysäyttää täysin ihmisen. Ei siinä kuule meikkaus ole prioriteettilistan yläpäässä. Ei ole edes koko listalla. Sitä yrittää välillä vain selviytyä täyspäisenä seuraavaan päivään. Mutta silti pikkulapsiaika on ihanaa :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mulla mee kuin 5min meikkaamiseen. Bb-voide alle, kevyt puuteri päälle. Vähän luomiväriä ja ripsiväriä, säväyttävää huulivoidetta.
Etuhiukset muotoilen pikaisesti kihartimella ja pikainen sivunuttura. Jos haluaa tyylikkäämmän nutturan niin laittaa esim sellaisen kuminauhalenksun missä on iso ruusu tjms. Ap
Kuulostaa siltä että sulla on myös suhteellisen hyväkuntoinen iho, ainakin vielä. Kaikki naiset eivät kuitenkaan ole yhtä onnekkaita ja saattavat kärsiä aknesta sekä iän ja/tai stressin myötä iholle synnyttäneistä juonteista. Silloin 5 min Bb-voide ja kevyt puuteri harvemmin synnyttää toivottua lopputulosta.
Luomiväri on itselleni aina viimeinen vitsaus ja laitan sitä todella harvoin edes juhliin. Tosin, silloin kun laitan luomiväriä, haluan käyttää vähintään kahta, mielellään kolmea eri värisävyä, jotta väristä tulee kauniin näköinen. Tällöin aikaa menee siihen että molemmista silmistä saa lähestulkoon samannäköiset.
Ripsivärin kanssa en tahdo hätiköidä, jottei harjalla revi ripsiä aiheettomasti. Ripset myös harvoin ovat täysin samanlaiset molemmissa silmissä, joten menee hetki ennen kuin niistäkin saa tasapainoisen näköiset.
Saatan olla hieman perfektionisti meikin suhteen, mutta itse en tykkää jos joudun sutaisemaan meikin naamaan hirveässä kiireessä vain siksi että "jotain ehostusta on pakko saada naamaan." Jos meikkaan, haluan antaa sille niin paljon aikaa, että oloni oikeasti on huoliteltu. Sama juttu jos heittää päälle puhtaat, ryttyiset vaatteet suoraan vaatekaapista silittämättä ja nyppimättä niistä ylimääräisiä hiuksia/karvoja/nukkaa pois. Ei näytä kivalta, eikä omaan silmään ainakaan huolitellulta.
Ei minustakaan kellään ole pakkoa tai tarvetta johonkin päivittäiseen sotamaalaukseen ja juhlavaatteissa keikistelyyn, mutta ei se nyt oikeasti ole liikaa, että hankkii edes kivan näköiset vaatteet, jotka ovat mukavat päällä ja edes silloin tällöin sipaisee kevyen meikin ja pesee sekä harjaa hiukset. Kyllä siinä jotain tekosyitä ja laiskuutta on mukana, että pitäisi pieruverkkareissa ja crocseissa kulkea tukka sekaisin ja naama punottaen. Joskus voi olla päiviä, kun ei vain jaksa, esim. lapset kipeänä yms, mutta että aina olisi niin kauhea hulabaloo ja äiti ainut joka siitä joutuu selviämään jaksamisen äärirajoilla ettei edes huolehdi itsestään millään tavalla, niin kyllä jokin on silloin pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin, koska en halunnut, että vauvan kädet on jatkuvasti meikissä. Ja halusin puhtain suin ja poskin halata ja suukotella lastani.
Myöhemmin en enää jaksanut aloittaa meikkaamista. Se oli menettänyt viehätyksensä.
No voisihan sitä edes juhliin tai tapaamisiin vähän laittaa itseänsä edustavampaan kuntoon vaikka kotona olisikin ihan naturelli-ellinä. 🤔 Ap
Tarkoitatko, että lapsen saatuaan naisen pitää alkaa käydä juhlissa vähintään kerran viikossa? Jos käy puolen vuoden välein, niin varsinkin silmämeikit pitäisi ostaa joka kerta uudet. Enpä usko, että oma mies suostuisi niitä ostamaan varsinkaan, kun en mitään halpistököttejä silmiini halua tunkea. Meikkeihin menisi satoja euroja vuodessa.
Puolen vuoden välein uudet? Miksi?? Mulla on ollut sama luomiväripaletti jo pari vuotta, yksi kajal-kynä on varmaan viisi vuotta vanha. Ja hyvin toimii.
Ei se meikkaaminen ole oleellista, moni on luonnon kaunis ilman meikkiä. Mutta miksi ne hiukset pitää kyniä lyhyiksi (ns. Kouvola-malli), kun ne on pitkinä olleet kauniit? Miksi tehdään tarkoituksella itsestä rumempia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin, koska en halunnut, että vauvan kädet on jatkuvasti meikissä. Ja halusin puhtain suin ja poskin halata ja suukotella lastani.
Myöhemmin en enää jaksanut aloittaa meikkaamista. Se oli menettänyt viehätyksensä.
No voisihan sitä edes juhliin tai tapaamisiin vähän laittaa itseänsä edustavampaan kuntoon vaikka kotona olisikin ihan naturelli-ellinä. 🤔 Ap
Oletko ajatellut, että kaikki eivät näe meikkaamisessa mitään hauskaa. En itsekään meikkaa, mutta hiukset harjaan ennen ulos lähtöä. Ainut mitä laitan hiuksiin on shampoo ja hoitoaine, niillä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaus on vaan miesten miellyttämistä varten. Mua oksettaa Sokosten ja Stockmannien kosmetiikkaosastot.
No kyllä mä mekkaan itseänikin varten, tulee itsevarmempi olo kuin vähän laittautuu ja meikkaa. Ja mun nahkatakkityyliin ei kyllä mitkään pinkit kimallinipsut sopisikaan jos mulle tyttö siunaantuis. Lapselle voisin niitä kyllä laittaa. Ap
Minulle tulee itsevarmempi olo, kun laitan kivat vaatteet, ei siihen meikkiä tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Ei minustakaan kellään ole pakkoa tai tarvetta johonkin päivittäiseen sotamaalaukseen ja juhlavaatteissa keikistelyyn, mutta ei se nyt oikeasti ole liikaa, että hankkii edes kivan näköiset vaatteet, jotka ovat mukavat päällä ja edes silloin tällöin sipaisee kevyen meikin ja pesee sekä harjaa hiukset. Kyllä siinä jotain tekosyitä ja laiskuutta on mukana, että pitäisi pieruverkkareissa ja crocseissa kulkea tukka sekaisin ja naama punottaen. Joskus voi olla päiviä, kun ei vain jaksa, esim. lapset kipeänä yms, mutta että aina olisi niin kauhea hulabaloo ja äiti ainut joka siitä joutuu selviämään jaksamisen äärirajoilla ettei edes huolehdi itsestään millään tavalla, niin kyllä jokin on silloin pielessä.
Minä en kerta kaikkiaan jaksanut vauvan syntymän jälkeen huolehtia itsestä 2 vuoteen yhtään koska lapsi piti hereillä kaikki yöt.
Vierailija kirjoitti:
No hitto! Mä oon menetetty tapaus! Ei oo lapsia, mutta ei silti kiinnosta meikata kuin juhliin/muihin erityistilanteisiin.
Sama, paitsi etten meikkaa edes silloin. Kukaan ei ole huomannut jos olen meikannut, mutta jos laitan hiukset hienosti niin kyllä silloin huomataan.
Vierailija kirjoitti:
Koska se väsymys on jotain ihan sanoinkuvaamattoman hirveää. Itse en jaksanut käydä edes suihkussa.
Väsymys syynä täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kerta kaikkiaan jaksanut vauvan syntymän jälkeen huolehtia itsestä 2 vuoteen yhtään koska lapsi piti hereillä kaikki yöt.
Sama täällä. Vauva on nyt 3 vuotta eikä vieläkään nuku öitä. Olen kuoleman väsynyt.
Lasten syntymän jälkeen naisilla ei ole tarvetta miellyttää miehiä koska nämä ovat täyttäneet biologisen tehtävänsä.
Ihmetyttää kyllä, jos jotakuta kauhistuttaa synnärillä väsyneen näköiset tuoreet äidit :D eihän siellä normaalitilanteessa edes olla kuin 1-3 yötä, ei ihme että synnytyksen jälkeen saattaa vähän väsyttää ja meikit ja hiustenlaitto ei nyt ensimmäisenä ole mielessä. Ehkä niitä kerkeää kotiutumisen jälkeen taas miettimään?
Muistan kun sain esikoiseni samassa huoneessa oli innokkaasti meikkaava äiti. Ainoa vaan, että sen sairaalamekon takaosa oli jatkuvasti ihan veressä... Aika jännä asuyhdistelmä
Meikkasin kyllä vauva-aikanakin, mutta ymmärrän kyllä, jos väsyneenä ei innosta. Varsinkin jos käy lähinnä lähikaupassa ja leikkipuistossa. Jätin kaikki hajuvedet pois ja vaihdoin kaikki mahdolliset tuotteet hajusteettomiksi. Inhosin sitä, kun vastasyntynyt tuoksui jollekin parfyymille oltuaan vieraassa sylissä. Niitäkin on taas ehtinyt käyttää vapaa-ajan jälkeen.
En meikannut ennen raskautta. Pitkää tukkaa ei tarvitse laittaa. Pesen hiukset, ei ole päätä myöten.
Vierailija kirjoitti:
Kun kävin synnytyslaitoksella tutustumassa ennen synnytystä, eniten järkytyin nähdessäni äidit kammottavissa sairaalan vetimissä, uupuneita ja tukka silmillä, ilman meikkiä laahustamassa vauvojen kanssa linttaan astutuissa sairaalan tohveleissa.
Niinpä ennen synnytystä hommasin uudet (yö) vaatteet, kävin kampaajalla, pedikyyrissä ja manikyyrissä. Ei olisi tullut mieleenkään lopettaa itsensä hoitamista, kampaajalla käyntiä ja meikkaamista lapsen takia.
Ei se väsymistä vähennä mutta on mukavampi katsoa peiliin.
Toivottavasti hommasit riittävän monta yöasua, niitä kun voi joutua välillä vaihtamaan useamman kerran yössäkin. Maito valuu ja jälkivuotokin joskus tulee läpi siteiden. Puhumattakaan siitä, että vauva pulauttelee olkapäällesi.
Mulle on ollut itsestään selvää huolehtia itsestäni myös 4 lapsen äitinä.
Töihin tietty aavistuksen enemmän meikkiä mutta jos näin lomalla lähden kaupungille laitan edes ripset. Kulmat on värjätty joska näytän hassulta näin ruskettunerna ilman kulmia, aurinko haalistaa karvat näkymättömiksi. Tänään teen raksahommia kotona joten meikistä viis. Eli tilanten mukaan itseni vuoksi.
Hiukset on aina puhtaat ja laitettu. Puolipitkät, paksut ja kerrostetut. Tosin näin lämpimällä kietaisen ne nutturalle.
Eipä tuo mieskään ole valittanut, myhäilee vaan kun oma vaimo ei ole ihan seinästä reväisty.