Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut naiset lakkaavat meikkaamisen ja hiustenlaiton lasten syntymän jälkeen?

Vierailija
24.07.2019 |

Hiukset kynitään lyhyeksi ja jos jotain pinnejä, nipsejä, kuminauhoja käytetään ne on pikkutyttöjen. Varsinkin jos perheessä on tyttöjä.

Meikkaus lopetetaan ja ulkonäkö on täysin huolittelematon, tukka menee sliippana päänahkaa pitkin.

Miksi?

Ei siihen kevyen ehostuksen tekoon tarvita kuin 5min ja pitkät hiukset saa vaikka sekunnissa nutturalle. 🙄 Ei ainakaan viitseliäisyydestä luulis olevan kyse...

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin, koska en halunnut, että vauvan kädet on jatkuvasti meikissä. Ja halusin puhtain suin ja poskin halata ja suukotella lastani.

Myöhemmin en enää jaksanut aloittaa meikkaamista. Se oli menettänyt viehätyksensä.

No voisihan sitä edes juhliin tai tapaamisiin vähän laittaa itseänsä edustavampaan kuntoon vaikka kotona olisikin ihan naturelli-ellinä. 🤔 Ap

Mihin juhliin ja tapaamisiin tarkalleen ottaen?

No lupaan meikata ja käydä kampaajalla jos saan kutsun linnan juhliin. 

Vierailija
22/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaus on vaan miesten miellyttämistä varten. Mua oksettaa Sokosten ja Stockmannien kosmetiikkaosastot. 

No kyllä mä mekkaan itseänikin varten, tulee itsevarmempi olo kuin vähän laittautuu ja meikkaa. Ja mun nahkatakkityyliin ei kyllä mitkään pinkit kimallinipsut sopisikaan jos mulle tyttö siunaantuis. Lapselle voisin niitä kyllä laittaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen nainen saa olla meikkaamatta jos haluaa.

Naisen tehtävä on antautua miehelle halusi tai ei. Ja kestää kaikki miehen mielihalut oli hän sitten miten raaka tahansa.

Ja sun tehtävä on hoitaa oppivelvollisuus loppuun. Voi luoja alkais taas koulut niin nämä finninaamaiset runqqarit ois ees päivät poissa länkyttämästä täällä.

Vierailija
24/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin synnytyslaitoksella tutustumassa ennen synnytystä, eniten järkytyin nähdessäni äidit kammottavissa sairaalan vetimissä, uupuneita ja tukka silmillä, ilman meikkiä laahustamassa vauvojen kanssa linttaan astutuissa sairaalan tohveleissa.

Niinpä ennen synnytystä hommasin uudet (yö) vaatteet, kävin kampaajalla, pedikyyrissä ja manikyyrissä. Ei olisi tullut mieleenkään lopettaa itsensä hoitamista, kampaajalla käyntiä ja meikkaamista lapsen takia.

Ei se väsymistä vähennä mutta on mukavampi katsoa peiliin.

Vierailija
25/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ehostautua puolen tunnin tai lyhyemmän kauppareissun takia jos muuten vain hengailee päivällä lapsen kanssa leikkipuistossa? Pidän muutenkin auringossa aina isoa hattua ja aurinkolaseja, niin edes ripsiväri ei näkyisi mihinkään.

En tiedä ketään äitiä, joka olisi leikkauttanut hiukset lyhyiksi. Mutta en minäkään omia hiuksia viitsi "laittaa" sen takia, että menen lapsen kanssa puistoon.

Vierailija
26/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkaus on vaan miesten miellyttämistä varten. Mua oksettaa Sokosten ja Stockmannien kosmetiikkaosastot. 

No kyllä mä mekkaan itseänikin varten, tulee itsevarmempi olo kuin vähän laittautuu ja meikkaa. Ja mun nahkatakkityyliin ei kyllä mitkään pinkit kimallinipsut sopisikaan jos mulle tyttö siunaantuis. Lapselle voisin niitä kyllä laittaa. Ap

Pyytäisin miettimään ennenkuin vastaat.

Ajattele tilanne, jossa kaikki maailman miehet tulisivat sokeiksi. (mitenhän kävisi maailman meikkiteollisuuden?  hajusteteollisuus kukostaisi. Ilmaantuisi puhevalmentajia, jotka opettaisivat miellyttäviä puhetapoja). Tulisiko sinulle siinäkin tapauksessa itsevarmempi olo kaupungille lähtiessäsi.

Sanotaan, että naiset meikkaavat toisia naisia varten. Joko kyseessä on lesbous tai sitten naisten itse muodostama hierarkia, jolla asettavat itsensä arvojärjestykseen. Mutta kenen vuoksi?

Olisipa mielenkiintoista tietää, millaisiksi kauneusihanteet muodostuisivat, kun meidät miehet olisi lukittu sokeina ja avuttomina laitoshoitoon.

Vierailija
27/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien hiusten leikkuu polkaksi on nounou, mutta pitkien hiusten vetäminen nutturalle on bueno?

Vierailija
28/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin, koska en halunnut, että vauvan kädet on jatkuvasti meikissä. Ja halusin puhtain suin ja poskin halata ja suukotella lastani.

Myöhemmin en enää jaksanut aloittaa meikkaamista. Se oli menettänyt viehätyksensä.

No voisihan sitä edes juhliin tai tapaamisiin vähän laittaa itseänsä edustavampaan kuntoon vaikka kotona olisikin ihan naturelli-ellinä. 🤔 Ap

Tarkoitatko, että lapsen saatuaan naisen pitää alkaa käydä juhlissa vähintään kerran viikossa? Jos käy puolen vuoden välein, niin varsinkin silmämeikit pitäisi ostaa joka kerta uudet. Enpä usko, että oma mies suostuisi niitä ostamaan varsinkaan, kun en mitään halpistököttejä silmiini halua tunkea. Meikkeihin menisi satoja euroja vuodessa.

Vierailija
29/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto! Mä oon menetetty tapaus! Ei oo lapsia, mutta ei silti kiinnosta meikata kuin juhliin/muihin erityistilanteisiin.

Vierailija
30/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä kuule hirveesti meikit kiinnostaneet kun lapset syntyivät. Parhaimmillaan kun oli 7.v, 4.v ja vauva ei kamalasti ehtinyt ehostamaan tai miettimään ulkonäköönsä. Vaatteet oli hikiset, piltissä, kuolassa ja ruuanjämissä. Suihkussa jos ehti käymään kerran päivässä. Jaloissa kasvo komeampi karva kuin miehelläni. Hiukset kyllä kasvoivat, kun en ehtinyt leikkuuttamaan tai itse leikkaamaan, mutta välillä putoilivat stressin takia. 

Juhliin kun yritti hieman laittaa huulipunaa tai ripsaria, niin yritin istua kakalla vessassa ja ainakin yksi lapsista huuteli tai halusi jotain oventakana. Kamala hiki siinä tuli ja lopulta ripsarit levisivät hikoilun takia ja huulipuna oli leuassa kun yritti syödä jotain tai lapset saivat sotkettua jotenkin itsensä siihen. Niin ja tietysti kun ei ollut meikkiä ehtinyt käyttää, niin sen unohti että sitä on. Joten kun hierasi silmiä, ne levisivät saman tein. 

Hiuksia oli turha laittaa, kun ne kuitenkin menivät sotkuun kun piti lapsien perässä mennä, vauva tykkäsi kiskoa niitä ja lopulta ne olivat siinä kuolassa ja piltissä kuitenkin. Mietin kyllä monesti leikkaamista kaljuksi. 

Jalat sain sheivattua juhliin vessanpöntön päällä ja tietysti sain vedettyä johonkin haavan ja jostain jäi ajelematta. Ja hiki. Ainainen hiki. 

Joten ei, ei tullut mietittyä ulkonäköä, ei kiinnostanut, ei jaksanut. Onnellinen olen ollut ruuhkavuosistakin ilman meikkiä ja katson mielellään kuvia joissa olen ilman meikkiä ja juhlissa joissa hiukseni ovat pörröllä, hiki kimmeltää otsassa ja ripsarit levinneenä. Koska näytän ja olin onnellinen. Niin ihan yhtälailla mieheni halusi minua ihan ilman meikkiä ja hiukset piltissä. 

Vierailija
31/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina täysin itsevarma olo. Oli meikkiä tai ei.

Tai no, ehkä meikattuna mua vähän stressaa, et jos joku ripsari levii, niin pitää välillä tarkistaa peilistä. 

Eli siis näin ajateltuna, olen meikkaamattomana itsevarmempi, koska tiedän, ettei mun naamalla ole mitään epämääräistä suttua kesken kaiken.

Vierailija
32/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin sinut itseni kanssa ettei tartte meikata normiarjessa vaan pystyn olemaan ihan ilmankin.

Vierailija
33/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulee olla komea, pitkä rikas, omistaa kallis auto, hieno duuni, olla menevä ja koti-isä yhtäaikaa.

On sovinismia vaati naiselta että tämä olisi kaunis, hoikkuutta nyt tasan ei voi edes toivoa, ei sitä että käyttäisi hametta tai mekkoa kotosalla, että edes joskus käyttäisi hieman korkoja kengissä/saappaissa tai että pitäisi pitkiä hiuksia. Miestä ei tarvi miellyttää.

Pullonpohjahalpis pekseiverssit nokalle, meikit mäjelle ja sitten sipsiä ja limukkaa ostamaan.

Vierailija
34/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun ei tarvitse ehostaa itseäni jos en halua. Voit ehostaa itseäsi minunkin edestäni, anna palaa vaan! ☺

Vierailija
35/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukka on pudonnut ja nyt edessä on uhrautumisvaihe.

Vierailija
36/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kävin synnytyslaitoksella tutustumassa ennen synnytystä, eniten järkytyin nähdessäni äidit kammottavissa sairaalan vetimissä, uupuneita ja tukka silmillä, ilman meikkiä laahustamassa vauvojen kanssa linttaan astutuissa sairaalan tohveleissa.

Niinpä ennen synnytystä hommasin uudet (yö) vaatteet, kävin kampaajalla, pedikyyrissä ja manikyyrissä. Ei olisi tullut mieleenkään lopettaa itsensä hoitamista, kampaajalla käyntiä ja meikkaamista lapsen takia.

Ei se väsymistä vähennä mutta on mukavampi katsoa peiliin.

t: Narkissos

Vierailija
37/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se väsymys on jotain ihan sanoinkuvaamattoman hirveää. Itse en jaksanut käydä edes suihkussa.

Ja sama jatkuu vaikka lapsesi on jo 15-vuotias,vieläkin mammaa väsyttää

Vierailija
38/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkien hiusten leikkuu polkaksi on nounou, mutta pitkien hiusten vetäminen nutturalle on bueno?

Nättejäkin nutturoita on, esim sivunuttura. Ap

https://www.google.com/search?q=sivunuttura&rlz=1C9BKJA_enFI814FI814&oq…

Vierailija
39/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nättejäkin nutturoita on, esim sivunuttura. Ap

https://www.google.com/search?q=sivunuttura&rlz=1C9BKJA_enFI814FI814&oq…

Ei stana taas. Kun piipahdan rupisessa lähi-Salessa ostamassa kuppaisia rainbow-tuotteita, pitäisi mennä kampaajan kautta hommaten juhlakampaus?

Vierailija
40/69 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä v€ttua se sulle kuuluu?

Tottakai se kuuluu. Vai pitääkö tässä ruveta todella väkivaltaiseksi?

Voithan vässykkä yrittää. Mutta tämä akka lyö takaisin.