Mikä on tekosyysi tuomita ravintolassa imettävä
äiti? Eikö vauvalla ole oikeus ravintoon, kuten muillakin RAVINTOlassa? Selitä!
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vauvan ja äidin intiimi yhteinen hetki<3
Ja nyt siitä on tosiaan tehty vallankäytön kohde, jolla osoitetaan sitä girl poweria. Ihan samasta syystä minua tympii kuin te julki-imettätte. Koska mä voin! Joten pitäkää turpanne kiinni teidän mielipiteenne ei kiinnosta.
Ei mua haittaa, jos sua tympii. Tympiydy ihan rauhassa! Suahan se kiusaa, ei mua.
Amen. Tähän kommenttiin kiteytyy kaikki se itsekkyys, joka tähän asiaan liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jotakuta häiritsee se, että ruokin vauvani eritteilläni, kuten joku asian ilmaisi, kääntää hän päänsä muualle ja jatkaa elämäänsä. Sitä eritettähän ei vauvan pään takaa näe, ja toisin kuin luullaan, se ei ruisku muiden päälle vaan ohjautuu kasvavan vauvan suuhun.
Vieressä istuvan ystäväni tissit niukassa kesätopissa saattavat olla enemmän tyrkyllä kuin omani imetyspaidan ja vauvan pään takia, mutta siitähän ei kukaan narise, päinvastoin.
Kyllä se ainakin minulla suihkuaa metrienkin päähän toisesta rinnasta kun en imetä kaksosia, mutta kroppani luulee niin. Ei auta liivinsuojat.
Tissini itsessään ovat kyllä ihan kaunis näky eikä utareet kuten joku kuvaili, mutta monelle se maito ja vauvan ateriointiäänet ja mahdolliset pulauttelut vievät ruokahalun monelta. Toiset tulee ottaa huomioon, se on hyvä opettaa lapsellekin vauvasta asti. Kun vauva on mahdollista syöttää ennen ravintolaan menoa tai harhailevilta katseilta piilossa niin miksi ei?
Ravintolassa nyt on oma etikettinsä, miksi sitä täytyy uudistaa/vastustaa/kapinoida pilaamalla toisten kiva ilta? Perusta oma tissiravintola, älä pilaa toisten päivää koska minäminä.
-se imettävä
Siis sulla on sen toisen rinnan päällä liivinsuoja ja vaatteet, mutta silti suihkuaa metrien päähän? Oletko varma, ettet ole painepesuri? Mikään muu ei asiaa selitä.
No tihkuaa kyllä vaatteidenkin läpi aivan järkyttävä vana, maidonkerääjä taas näyttää typerältä paidan sisällä. Oletko varma, että olet ollenkaan kiva ihminen etkä vain vilauttelija? Minä en ainakaan pidä sinusta tai lapsestasi.
Joo joo, totta kai. Etkö saanut ollenkaan kesätöitä? Toivottavasti ensi kesänä onnistaa.
En hakenut kun olen vanhempainvapaalla. Typeryytesi ainakin todistit taas kerran.
Ja kun kirjoitat sen viestiin, ajattelet, että joku uskoo sen. Juu juu. Ehkä Joona laittaa sulle kohta viestiä, niin voitte sitten mennä yhdessä etsimään Pokemoneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä ravintolassa vaikka runkatakin. Sekin on luonnollista ja nälkäkin touhussa voi tulla.
Millä tavalla voi? Julkinen runkkaaminen on ihan laissakin kielletty, imettäminen ei. Oletko vain tyhmä, vai kärsitkö harhoista?
Itse asiassa olet väärässä. Minä voin kokea tilanteen seksuaalisenahäirintänä ja soittaa poliisit.
Vain yhden (harhaisen) ihmisen mielipide siitä, että imetys olisi seksuaalista häirintää ei tee imetyksestä seksuaalista häirintää.
Sen sijaan sinä voit saada sakot imettäjän seksualisoimisesta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vauvan ja äidin intiimi yhteinen hetki<3
Ja nyt siitä on tosiaan tehty vallankäytön kohde, jolla osoitetaan sitä girl poweria. Ihan samasta syystä minua tympii kuin te julki-imettätte. Koska mä voin! Joten pitäkää turpanne kiinni teidän mielipiteenne ei kiinnosta.
Ei mua haittaa, jos sua tympii. Tympiydy ihan rauhassa! Suahan se kiusaa, ei mua.
Amen. Tähän kommenttiin kiteytyy kaikki se itsekkyys, joka tähän asiaan liittyy.
Niinpä! Yhtään itsekästä ei ole se, että joskus kerran vuodessa näkee ravintolassa jonkun vauvan syömässä ja traumatisoituu siitä niin, että pitää itkeä siitä vauvapalstalla viikkoja.
Julki-imettäjät ovat öykkäreitä, sen huomaa niiden vastauksistakin. MINÄ MINÄ MINÄ,MINÄ. TEEN MITÄ HUVITTAA,, EI KIINNOSTA YMPÄRISTÖÄÄ HUOMIOIDA!!!
Teini-ikä jääny päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä ravintolassa vaikka runkatakin. Sekin on luonnollista ja nälkäkin touhussa voi tulla.
Millä tavalla voi? Julkinen runkkaaminen on ihan laissakin kielletty, imettäminen ei. Oletko vain tyhmä, vai kärsitkö harhoista?
Itse asiassa olet väärässä. Minä voin kokea tilanteen seksuaalisenahäirintänä ja soittaa poliisit.
Vain yhden (harhaisen) ihmisen mielipide siitä, että imetys olisi seksuaalista häirintää ei tee imetyksestä seksuaalista häirintää.
Ei taideta kylläkään tuntea yhtäkään ennakkotapausta jossa olisi langetettu sakkotuomio imettäjän seksualisoimisesta...
Vierailija kirjoitti:
En halua nähdä syödessäni pissaa, äidinmaitoa, spermaa, sylkeä enkä muitakaan eritteitä eritettävän. Menee ruokahalu.
No sitähän ei sinulta kysytä.
Vierailija kirjoitti:
Julki-imettäjät ovat öykkäreitä, sen huomaa niiden vastauksistakin. MINÄ MINÄ MINÄ,MINÄ. TEEN MITÄ HUVITTAA,, EI KIINNOSTA YMPÄRISTÖÄÄ HUOMIOIDA!!!
Teini-ikä jääny päälle.
Niinpä! Sen sijaan jankuttaminen eritteistä, runkkaamisesta, pieruista ja imettäjien haukkuminen sen sijaan ei ole yhtään öykkärimäistä käytöstä, kuten ei myöskään se puhe, että vauvojen tai vauvojen vanhempien tuleminen ravintoloihin pitäisi kieltää. Ei, se on sivistyneiden ihmisten kypsää puhetta, jossa huomioidaan muidenkin näkökulma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taideta kylläkään tuntea yhtäkään ennakkotapausta jossa olisi langetettu sakkotuomio imettäjän seksualisoimisesta...
Ei vielä, mutta jos joskus pääset kodistasi ulos johonkin ravintolaan ja käyttäydyt siellä samalla tavalla kuin tällä palstalla, uskoisin, että sellainen saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua nähdä syödessäni pissaa, äidinmaitoa, spermaa, sylkeä enkä muitakaan eritteitä eritettävän. Menee ruokahalu.
Miksi lehmän tissimaito pöydässä on ok, mutta ihmismaito ei?
Haluatko nähdä ihmisen imevän lehmän tissiä ravintolassa? Minä en, ja siksi imettäminen onkin varsin yleisesti kielletty.
Menes nyt tarkistamaan lainsäädäntö, imettämistä ei ole kielletty. Sen sijaan haluttiin selvä pykälä imetyksen laillisuudesta, jotta kaltaisillesi pölhöille voitaisiin se pykälä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jotakuta häiritsee se, että ruokin vauvani eritteilläni, kuten joku asian ilmaisi, kääntää hän päänsä muualle ja jatkaa elämäänsä. Sitä eritettähän ei vauvan pään takaa näe, ja toisin kuin luullaan, se ei ruisku muiden päälle vaan ohjautuu kasvavan vauvan suuhun.
Vieressä istuvan ystäväni tissit niukassa kesätopissa saattavat olla enemmän tyrkyllä kuin omani imetyspaidan ja vauvan pään takia, mutta siitähän ei kukaan narise, päinvastoin.
Kyllä se ainakin minulla suihkuaa metrienkin päähän toisesta rinnasta kun en imetä kaksosia, mutta kroppani luulee niin. Ei auta liivinsuojat.
Tissini itsessään ovat kyllä ihan kaunis näky eikä utareet kuten joku kuvaili, mutta monelle se maito ja vauvan ateriointiäänet ja mahdolliset pulauttelut vievät ruokahalun monelta. Toiset tulee ottaa huomioon, se on hyvä opettaa lapsellekin vauvasta asti. Kun vauva on mahdollista syöttää ennen ravintolaan menoa tai harhailevilta katseilta piilossa niin miksi ei?
Ravintolassa nyt on oma etikettinsä, miksi sitä täytyy uudistaa/vastustaa/kapinoida pilaamalla toisten kiva ilta? Perusta oma tissiravintola, älä pilaa toisten päivää koska minäminä.
-se imettävä
Siis sulla on sen toisen rinnan päällä liivinsuoja ja vaatteet, mutta silti suihkuaa metrien päähän? Oletko varma, ettet ole painepesuri? Mikään muu ei asiaa selitä.
No tihkuaa kyllä vaatteidenkin läpi aivan järkyttävä vana, maidonkerääjä taas näyttää typerältä paidan sisällä. Oletko varma, että olet ollenkaan kiva ihminen etkä vain vilauttelija? Minä en ainakaan pidä sinusta tai lapsestasi.
Joo joo, totta kai. Etkö saanut ollenkaan kesätöitä? Toivottavasti ensi kesänä onnistaa.
En hakenut kun olen vanhempainvapaalla. Typeryytesi ainakin todistit taas kerran.
Ja kun kirjoitat sen viestiin, ajattelet, että joku uskoo sen. Juu juu. Ehkä Joona laittaa sulle kohta viestiä, niin voitte sitten mennä yhdessä etsimään Pokemoneja.
Just. Voi ei, joku julki-imetysh.ullu av:lla ei usko minu äidiksi. Kyllä identiteettini menee ihan palasiksi..
Normaali, tervejärkinen nainen imettää lapsensa rauhassa/sivussa katseilta tai pullosta pumpatulla maidolla. Ei yleisön ruokailua häiriten koska "mä en huomioi sua niin älä sä huomaa mua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvat eivät kuulu ravintolaan. Ne on pääsääntöisesti aikuisille. Toki jotkut siistit ruokapaikat ovat lapsille sopivia päiväsaikaan mutta vauvoja ei niihin tarvitse rahdata. Eivät ne siitä mitään ymmärrä.
MInne vauvan voi viedä, jos kriteerinä on se, että vauvan pitää ymmärtää paikasta jotain?
Miksi vauvaa pitäisi jonnekin viedä, muuta kuin neuvolaan ja ottaa kauppaan mukaan?
Eri
Miksi vauva pitäisi kauppaankaan viedä? Jos tälle linjalle lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko nähdä ihmisen imevän lehmän tissiä ravintolassa? Minä en, ja siksi imettäminen onkin varsin yleisesti kielletty.
Menes nyt tarkistamaan lainsäädäntö, imettämistä ei ole kielletty. Sen sijaan haluttiin selvä pykälä imetyksen laillisuudesta, jotta kaltaisillesi pölhöille voitaisiin se pykälä näyttää.
Missä on ensinnäkään väitetty että imettäminen olisi laissa kielletty? Sen sijaan paremmissa ravintoloissa se ei ole suotavaa tai on jopa kielletty. Eri asia on sitten tietenkin tissinesittelijämammojen pieruverkkaritason paikat ja elannon ruokalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua nähdä syödessäni turvonneita, verisuonten kuvioittamia, taikinaisia utareita, joissa on metwurstiviipaleen kokoiset nännit.
Jos osaa imettää diskreetisti niin antaa mennä vaan.Juuri näin! Ei niitä meijereitä siinä pöydässä tarvitse levitellä. Jos tapahtuma pidetään harson tai liinan suojassa, niin ketään ei luulisi häiritsevän.
Ei tarvitse mitään harsoja tai liinoja, riittää, että on sellaiset vaatteet, että rinta pysyy piilossa.
Ei sitä rintaa tarvitse piilottaa. Imetys tapahtuu niin kuin se kultakin sattuu onnistumaan. Imetyksessä on tärkeintä se, että vauva saa ruokansa, ei se montako senttiä rinnasta näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän ei sinulta kysytä.
Niih! Minä lehmähän revin suonikkaan tissini esille missä huvittaa!
Suonet ovat luonnollinen osa kehoa, jokaisella on niitä. Ihminen on nisäkäs ja nisäkkäät imevät maitoa nisästä. Miksi siis ketään haittaisi eli imetä ihan missä vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on ensinnäkään väitetty että imettäminen olisi laissa kielletty? Sen sijaan paremmissa ravintoloissa se ei ole suotavaa tai on jopa kielletty. Eri asia on sitten tietenkin tissinesittelijämammojen pieruverkkaritason paikat ja elannon ruokalat.
Ei, ravintola ei voi edelleenkään kieltää imettämistä kokonaan, sillä ravintolassa pätee Suomen lait. Suomessa ei saa kieltää imettämästä omaa vauvaansa. Siinähän menet vaikka Euroopan ihmisoikeustumioistuimeen kuulemaan, että imetystä ei voi kieltää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ravintola ei voi edelleenkään kieltää imettämistä kokonaan, sillä ravintolassa pätee Suomen lait. Suomessa ei saa kieltää imettämästä omaa vauvaansa. Siinähän menet vaikka Euroopan ihmisoikeustumioistuimeen kuulemaan, että imetystä ei voi kieltää :)
Kyllä se nyt kuule vaan on paremmissa paikoissa kielletty, pieruverkkarimamma. Se ei tarkoita sitä että vauvan imettäminen olisi kielletty, sitä ei vaan saa tehdä ravintolatiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt kuule vaan on paremmissa paikoissa kielletty, pieruverkkarimamma. Se ei tarkoita sitä että vauvan imettäminen olisi kielletty, sitä ei vaan saa tehdä ravintolatiloissa.
Olen vela, että käy sinä vaan henkilökohtaisuuksiin huteinesi ihan rauhassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvat eivät kuulu ravintolaan. Ne on pääsääntöisesti aikuisille. Toki jotkut siistit ruokapaikat ovat lapsille sopivia päiväsaikaan mutta vauvoja ei niihin tarvitse rahdata. Eivät ne siitä mitään ymmärrä.
MInne vauvan voi viedä, jos kriteerinä on se, että vauvan pitää ymmärtää paikasta jotain?
Eihän niiden tarvitse mitään ymmärtääkään mutta vauvat ja se oheistoiminta häiritsevät muita asiakkaita ja minusta esim olutjuottolan terassit ym eivät ole lapsille sopivia paikkoja. Onhan nykyään sellaisiakin kahviloita, joissa äidit tai isät käyvät vauvoineen. Sinnehän kannattaa vauvojen kanssa mennä.
Paitsi vauvojen ja pienten lasten kohdalla. Ja ehkä myös joidenkin "erityistapausten", joihin taidat itsekin kuulua.