Roikkuvat korvikset ja rillit tädeillä...
Mikä siinä on, että keski-iästä kuolemaan -ikäisillä tädeillä pitää olla aina roikkuvat korvikset. Yleensä näillä on myös silmälasit, joissa pahimmillaan myös jotain timantteja tai koukeroita tai pitsikuviota tms. hörhellystä. Sitten, kun päätä käännellään lintumaisen terävästi, niin korvikset väpättävät kilpaa leukaheltan kanssa.
Monesti lisänä myös kultaketju poikineen ja sormukset joka sormessa ja vielä rannehelyt päälle.
Liika on liikaa.
Kommentit (111)
Helle pehmittänyt ap:n aivot, kun tällaisia aloituksia pitää väsätä.! Tulee pelkkää tuhnua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvisko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli heti mieleen Aira Samulin
Alkuperäisen tekstiä nyt lion, kuten pitääkin, provona.
Mutta tähän Samulinia sivuavaan:
olisinpa itsekin ysikymppisenä yhtä hyvässä kondiksessa, ja omaisin yhtä valoisan ja rakastavan elämänkatsomuksen kuin Aira Samulin. Aiva huikee mimmi ikävuosista huolimatta ja varsinkin niiden vuoksi. Sata peukkua!!
Eikö oliskin omakin elämä paljon iisimpää jos alkais huomata enemmään niitä hyviä juttuja kun takertua pikkuasioihin?
Ne roikkuvat helyt ei ole pieniä.
Ostin juuri itselleni kirkonkellot korviin ihan tämän ketjun inspiroimana!
Ostikkonä pikkukellot vai oikeen isoot?
No ap:lla ei ole pelkoa elää vanhaksi, ei edes vanhaksi korutädiksi, mikä on hänelle hyvä asia. Jos jo nuorena on noin katkera ja täynnä sappea ja kyttäysmentaliteettia, niin tukehtuu omaan pskaansa viimeistään keski-iän kynnyksellä.
Mikä on siis hyvä asia myös muille kuin ap:lle. Luonnonvalintaa.
PS Eikä ne mummonpirulaiset edes välitä.
Käyttäjä25661 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä25661 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kukkahattujen ja demaritätien joulukuusilook on kammottava. Yleensä hiukset lyhyiksi kynityt ja räikeästi värjätyt. Niin ja olemattoman kapeissa huulissa joku räikeä puna.
”Olemattoman kapeat huulet” voittavat kyllä turvotetut pusukalahuulet mennen tullen!
Millä tavalla ja mitä ne "voittavat"?
Esteettisyydessä. Siitä kai tässä keskustelussa on kyse?
Niin että kun vain täti sanoo, että se näyttää paremmalta, niin asia on sitten niin?
Mitä ihmettä? Minusta on aivan ihanaa, kun vanhemmatkin ihmiset koristautuvat. Miksi eivät saisi? Mulla oli täti, joka oli minusta ihan huipputapaus; pukeutui aina vimpan päälle, käytti koruja, tuoksui hyvältä, aina oli huulipunaa ja kynnet lakattu. Toivoin aina, että olispa lähes 20 v nuorempi äitinikin samanlainen, mutta ei, hänellä oli tylsät perusvaatteet, korkeintaan joku kaulaketju, ei mitään meikkiä, puhumattakaan tuoksuista. Nyt tätini on jo kuollut, mutta vieläkin muistan hänet ihanana, elämästä nauttivana ilopillerinä. Äitini vaan elää ja elää, yhtä ikävänä kuin on aina ollut. Oikein kunnon perusluterilainen. Itse olen vanhempana mieluummin kuin tätini, ei haittaa, vaikka muut pitäisivät joulukuusena!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla ap ongelmat! Miten pystyt elämään näin rankkojen havaintojen kanssa? Kannattaa varmaan pysytellä vaan kotosalla ettei joudu moisia kammotuksia kohtaamaan, tai ehkä terapia auttaisi kestämään...
Ei täti, ei rillipää, eikä edes korviksia
Voi kuule näitä havaintoja on kerätty pikkuhiljaa jo lähes puoli vuosisataa. On pitkän linjan projekti :o). Ja ei tämä elämääni pilaa. Huvittaa pikemminkin.
Jospa siirtyisit havainnoimaan itseäsi, siinä sulle uusi pitkän linjan projekti.
Näin 25 vuotiaan roikkukorviksia ynnä muita rimpsuttimia käyttävänä aion varmaan käyttää näitä jatkossakin vaikka korvat tai kaula alkaisi roikkua. Ne nuoret naiset jotka käyttää vain nappikorviksia saattaa pitää vain niitä keski-ikäisenäkin. Tyylejä on katsoa erilaisia, ja makuja. Mikä tässä on niin ihmeellistä?
Ankkahuuliset trikoohousut (kalsarit) ne vasta kauniita ovat. Ripset ovat likaisia tönkköripsiä, joita pidetään viikkokausia ja sitten "huolletaan". Ihme, ettei kaikilla ole silmätulehdusta.
Vierailija kirjoitti:
Ankkahuuliset trikoohousut (kalsarit) ne vasta kauniita ovat. Ripset ovat likaisia tönkköripsiä, joita pidetään viikkokausia ja sitten "huolletaan". Ihme, ettei kaikilla ole silmätulehdusta.
Nythän oli kyse näistä helytädeistä. Pysyhän asiassa.
Suomessa pukeudutaan niin mustiin vaatteisiin, että jos edes mummelit vähän piristävät katukuvaa, niin hyvä on. Mummot ja sateenkaariväki vain samaan mielenosoitusporukkaan vähemmistön oikeuksien puolesta! Ja muistakaa, että meillä mummoilla on vielä ne kovaakin kovemmat laukut mukana. Ja sateenvarjokin tarvittaessa. Mummokapina voi alkaa vaikka tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuorten naisten pitää suipistaa suutaan ja katsoa kohtalokkaasti yläviistoon peppu pitkällä? Vaatteina musta niukka toppi, mustat rintaliivit ja mustat housut. Palkkikulmakarvat, valtava silmämeikki ja ihon puuterointi, musta pehkotukka. Liikehdintä aneemista leguaanityyliä, sanavarasto vidun hokemista. Miksi? Tässä vertailussa kyllä tädit voittavat!
Kerrotko lisää tuosta "voittamisesta"? Mikä on tämä kilpailu ja millainen tuomaristo on päättänyt tästä "voitosta"?
Ei helkutti, joku tosikko taas länkyttää!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pukeudutaan niin mustiin vaatteisiin, että jos edes mummelit vähän piristävät katukuvaa, niin hyvä on. Mummot ja sateenkaariväki vain samaan mielenosoitusporukkaan vähemmistön oikeuksien puolesta! Ja muistakaa, että meillä mummoilla on vielä ne kovaakin kovemmat laukut mukana. Ja sateenvarjokin tarvittaessa. Mummokapina voi alkaa vaikka tänään.
On kyllä huomattu. Tönitte ostoiskärryillä ja ohittelette jonoissa. Onpa hienoa käytöstä tosiaan.
Puhutaanko nyt sellaisista parisenttisistä roikkuvista vai kunnon uistimista, 7-8-senttisistä?
Mä käytän noita jälkimmäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuorten naisten pitää suipistaa suutaan ja katsoa kohtalokkaasti yläviistoon peppu pitkällä? Vaatteina musta niukka toppi, mustat rintaliivit ja mustat housut. Palkkikulmakarvat, valtava silmämeikki ja ihon puuterointi, musta pehkotukka. Liikehdintä aneemista leguaanityyliä, sanavarasto vidun hokemista. Miksi? Tässä vertailussa kyllä tädit voittavat!
Kerrotko lisää tuosta "voittamisesta"? Mikä on tämä kilpailu ja millainen tuomaristo on päättänyt tästä "voitosta"?
Ei helkutti, joku tosikko taas länkyttää!
No kai sulla on esittää jotain faktaa väitteesi tueksi? Vai onko täti tottunut siihen, että hänen mielipiteensä on se yksi ja ainoa totuus? Jos joku on erimieltä, niin se länkyttää?
Sama ihmetyttää minuakin. Eivätkö yhtään ymmärrä että kun on rillit, niin ei päähän kannata enää muuta ripustaa, tai näyttää joulukuusesta.
Liika on tosiaan liikaa.
Ei nyt onneksi sentään ihan jokainen rillipää ala joulukuusi, mutta turhan moni, ainakin toimittaja tms.
Samaa mieltä ap n kanssa. Jos jokin lepattaa olemuksessa se ei parane sitä lepattamista toistamalla ainakaan. piristävä puhvuoro! Hyvä että muillakin on tyylitajua. Kivoja ihmisiä nuo ovat mutta tyylitajua ei voi ostaa rahalla. Sama pätee tukan roikuttamiseen kun muukin jo roikkuu. Ei. Mieluummiin sitten sitaista siistimmin kiinni.
Pian olet itsekin täti ja huomaat että entiset tavat jääneet päälle tai olet hankkinut joukon uusia metkuja. Minusta tuo kaikki on hauskan näköistä, ei aiheuta maailmantuskaa. Pitää olla leveämpi esteettinen asenne.
Keski-iästä kuolemaan -yhdistelmässä voi olla myös nappikorvikset ja rillit - ainakin minulla on. Olen nappikorvistäti ainakin kolmannessa polvessa - tosin minä tykkään timanttinapeista kun taas mummoni oli ehdottomasti helmikorvisten kannalla; äitini näköjään suosii sekä timantteja että helmiä joten ehkä minäkin vielä lisää vanhetessa otan helmet käyttöön.
Ajan ilmiö tämäkin, miten ikääntymiseen liittyvä ahdistus purkautuu some-maailmassa tällaisina keski-ikää nuorempien pohdintoina, miten monin tavoin noloja ja naurettavia setämiehet ja samanikäiset naiset ovatkaan. Kun olin parikymppinen 90-luvun alussa ja kolmekymppinen vuosituhannen vaihteessa, en usko että uhrasin ajatustakaan sen ajan keski-ikäisille - omat mielenkiinnon kohteet olivat aivan muualla ja, no, paljon mielenkiintoisempia.
Tiiätkö ap, mua ei kiinnosta hölkäsen pöläystä sinun, eikä muidenkaan mielipide mun korviksista tai muistakaan. Pisimmät ufo-aiheiset korvikset hipoo hartioita, ja on vielä tehty välkehtivästä pleksistä! kääk! siihen lisäksi lukuisa määrä muitakin isoja kiliseviä korviksia! mahtaa ahistaa! ja harmittaa! ..ostin vielä fidalta nipun ohkasia rannerenkaitakin, jollasia mulla oli lapsena Madonnan innottamana. Voi ei. Nyt ap silmät palaa! 45-v täti ja ylväkkä sellanen.
Ostin juuri itselleni kirkonkellot korviin ihan tämän ketjun inspiroimana!