Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut miehet ei halua lapsia?

Vierailija
23.07.2019 |

Hyvä mies, 28 vuotias. Miksei halua lapsia? Millaista mies luulee hänen elämänsä olevan 40 vuotiaana jos ei edes omia lapsia halua tehdä?!

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 35-vuotiaaksi aivan liian köyhä persaukinen perustaakseni perhettä vaikka oli yliopistotutkinto, eivätkä naiset olleet minusta oikeastaan kiinnostuneita. Nyt yli 50-vuotiaana rahaakin on ja kaikki naiset ihmettelevät miksi mulla ei ole lapsia kun juuri tuollaisen mukavan ja normaalin miehen kanssa olisin halunnut perustaa perheen. Oli jo silloinkin kohtaantoongelma. Nyt on rmyöhäistä.

Vierailija
62/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, ehkä samantapaisista syistä kuin jotkut meistä naisista ei halua? Ei halua sitoutua vuosikausien "kunnolliseen ja säännölliseen" lapsiperhe-elämään ja lasten hoivaan. Haluaa käyttää rahansa ja aikansa muuhun. Ei ehkä halua lapsiperheen melua ja menoa vaan arvostaa rauhaa ja hiljaisuutta kotonaan. Tai ehkä ei vaan spontaanisti halua, samoin kuin joku muu ei halua vaikka purjevenettä tai hevosta, ilman mitään sen ihmeempää syytä kun että ei vaan kiinnosta.

t. vela 44 v

Musta on kauhea ajatus että kuolisin yksin kun ehkä elämänkumppanikin olisi kuollut yksin. Ei olisi muita läheisiä kuin nuorempi sisarus. Kun miettii niin lapset ovat ainoa mitä meistä lopulta jää.

Mistä tiedät, millaisissa olosuhteissa kuolet? Mulla on lapsia, mutta en todellakaan ajattele, että heidän pitäisi olla koko ajan mun vierelläni, jotta en vaan kuole yksin. Heillä on omat elämänsä ja saattavat asua maapallon toisella puolellakin silloin, kun mulle iskee sydänkohtaus tai aivoverenvuoto. Ehtisin kuolla ennenkuin he pääsisivät sieltä Suomeen. 

Ei se ole asian ydin. Mieti jos sinulla ei ole vanhana muita todella läheisiä kuin sisaruksesi. Eivät tuttavat korvaa puolisoa tai perhettä. Ei olisi ketään muuta jolle soittaa tai laittaa vaikka sähköposti viestejä, keskustella whatapissa ym. mitä silloin onkaan.

Miksi sitten puhuit yksin kuolemisesta, jos tarkoitit jotain ihan muuta? Ja onhan ihmisellä nyt ystäviä ja kavereitakin, ellei ihan Metusaleumiksi elä. Sitäpaitsi voihan lapset kuolla ennen vanhempiaankin.

Yksin kuoleminen olisi kurjuuden kruunu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tällaista "miten joku ei voi haluta lapsia"-ihmettelyä. Onko se muka tosiaan niin vaikea ymmärtää, että jotkut vaan yksinkertaisesti tietää ettei siitä touhusta mitään tulisi joten parempi jättää tekemättä. Jotkut ei ilmeisesti tajua ja sitten menetetään hermot ja masennutaan yms. kun se lasten hoitamisen rankkuus tuli mukamas niin suurena yllätyksenä.

Vierailija
64/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on naisia harvemmin mitään voimakasta sisäsyntyistä hoivaviettiä, joten oma lapsi ja sen lapsuus voi ajatuksena kuulostaa vain epäkiitolliselta työltä. Oma isänikin suhtautui lapsiasiaan niin, että tulee tai ei, kumpi vain käy. Meitä tuli sitten 3 kpl ja hyvä ja osallistuva isä on ollut. Jos äiti olisi ollut vela niin olisi ollut isäkin vaikkei ehdottomimmasta päästä.

Kellään ei ole mitään "sisäsyntyistä hoivaviettiä", se on täyttä puppua.

Anteeksi. Tarkoitin haavetta tai kutsumusta (ne ovat sisäsyntyisiä) huolehtia toisesta, pienestä ihmisestä. T. Täysi puppu

Onneksi olkoon jos sulla sellainen on. Se ei kuitenkaan ole mitenkään erityisesti naisten juttu, kuten tossa ylempänä sanottiin.

Blaah... Ylempänä sanottiin, että miehille lapsiasia on useammin ihan sama, kumpikin käy. Naisilla on keskimäärin voimakkaampi haave vanhemmuudesta, että mieluummin kyllä kuin ei. Kun useammalle miehelle kuin naiselle se on ihan sama aika pitkään. Suurinosa miehistä ja naisista lopulta päätyy sitten vanhemmiksi, enemmän tai vähemmän suunnitellusti.

Vierailija
65/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset suunnittelevat lasten hankintaa nuoremmalla iällä tunne edellä. Miehet sitten taas vuorostaan etenevät elämässään järjellä. Moni mies esim. kertoo, että haluaa niitä lapsia vasta nelikymppisenä. Miehen vauvakuume nousee vasta kun se elämä on vakaampaa toimeentulon, työsuhteen pysyvyyden, sopivan puolison ja elämäntilanteen osalta.

Puppua. Nuorena ja tunne edellä? Oletko tietoinen, että ensisynnyttäjän keskimääräinen ikä on noussut huimasti 20 vuodessa, ja nousee edelleen?

Se, että naiset joutuvat tekemään lapset miehiä nuorempana johtuu yksinomaan biologiasta. Naisella ei ole varaa odottaa siihen neljäänkymppiin.

/39

Ei ole miehilläkään. Olisi se mukavampi olla vasta 50v kun esikoinen täyttää 20v. Lapsiperheajan jälkeen ei olisi melkein elke edessä. Oikeasri tehkää lapset viimeistään kun täytätte 30v. Kyllä se sinkku elämä ja seurustelu ilman lapsia on siihen mennessä nähty. Voin sanoa nelikymppisenä että ei se sen ihmeellisempää ollut viimeisenä 10 vuotena kuin ennen sitä.

Vierailija
66/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä tekisi lapsia. En pystyisi elämään sitä elämää, joka minulla nyt on. Laitoin heti johtimet poikki, kun täytin 30 vuotta. Kumppanille en tietenkään kerro sitä.

Miten katkaisu vaikutti seksiin?

Jep, todennäköisesti ei mitenkään. Antaa naisen vetää syöpäpillereitä raskauden pelossa. Jos nainen lopulta keksii, et yritetään vauvaa niin siinähän yritetään, hoitoihin mies ei suostu. Totuus ei ikinä paljastu ja 40 korvilla nainen saa taas aloittaa pilleri/kierukkarumban koska sika on sika. Ainoa hyvä asia tässä on, ettei saa lapsia pilattavakseen. Kierojen sukupolvien kierre päättyy häneen, huh...

Vierailija
67/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä tekisi lapsia. En pystyisi elämään sitä elämää, joka minulla nyt on. Laitoin heti johtimet poikki, kun täytin 30 vuotta. Kumppanille en tietenkään kerro sitä.

Jep, todennäköisesti ei mitenkään. Antaa naisen vetää syöpäpillereitä raskauden pelossa. Jos nainen lopulta keksii, et yritetään vauvaa niin siinähän yritetään, hoitoihin mies ei suostu. Totuus ei ikinä paljastu ja 40 korvilla nainen saa taas aloittaa pilleri/kierukkarumban koska sika on sika. Ainoa hyvä asia tässä on, ettei saa lapsia pilattavakseen. Kierojen sukupolvien kierre päättyy häneen, huh...

Miehen ruumis, miehen päätös. Parisuhteessa saa myös olla. Ei kaikkea ole pakko jakaa toisen kanssa.

Vierailija
68/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille perhe-elämä on paljon helpompaa. Voisin harkita lapsia, jos olisin mies. Naisena en.

Vierailija
69/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin jotkut miehet, eihän meistä naisistakaan kaikki halua lapsia eli ei ole pelkästään sukupuolikysymys.

Vierailija
70/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 35-vuotiaaksi aivan liian köyhä persaukinen perustaakseni perhettä vaikka oli yliopistotutkinto, eivätkä naiset olleet minusta oikeastaan kiinnostuneita. Nyt yli 50-vuotiaana rahaakin on ja kaikki naiset ihmettelevät miksi mulla ei ole lapsia kun juuri tuollaisen mukavan ja normaalin miehen kanssa olisin halunnut perustaa perheen. Oli jo silloinkin kohtaantoongelma. Nyt on rmyöhäistä.

Miten niin myöhäistä? Helposti ruikaat jonkun 35v naisen paksuksi

Vierailija
71/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, ehkä samantapaisista syistä kuin jotkut meistä naisista ei halua? Ei halua sitoutua vuosikausien "kunnolliseen ja säännölliseen" lapsiperhe-elämään ja lasten hoivaan. Haluaa käyttää rahansa ja aikansa muuhun. Ei ehkä halua lapsiperheen melua ja menoa vaan arvostaa rauhaa ja hiljaisuutta kotonaan. Tai ehkä ei vaan spontaanisti halua, samoin kuin joku muu ei halua vaikka purjevenettä tai hevosta, ilman mitään sen ihmeempää syytä kun että ei vaan kiinnosta.

t. vela 44 v

Musta on kauhea ajatus että kuolisin yksin kun ehkä elämänkumppanikin olisi kuollut yksin. Ei olisi muita läheisiä kuin nuorempi sisarus. Kun miettii niin lapset ovat ainoa mitä meistä lopulta jää.

Jos sinä haluat että sinusta jää jonkinlainen muisto jälkimaailmalle, niin kaipa sitten pitää tehdä jotain "kuolematonta" esimerkiksi tieteen tai taiteen alalla. Jonkun kirjailijan, muusikon tai filosofin tuotanto saatetaan muistaa kauan hänen kuolemansa jälkeen, vaikka hänellä ei olisi ollut yhtään lasta. Joskus ne lapset saattavat kuolla myös ennen vanhempiaan esimerkiksi tapaturman tai sodan vuoksi.

Ihmisellä on joka tapauksessa vain yksi elämä käytettävissä eivätkä kaikki halua toistaa samaa kaavaa, vaikka heillä olisi ollut hyvinkin onnellinen lapsuus ja hyvät vanhemmat.

Vierailija
72/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. vela 44 v

Eihän se elämänkumppani kuole yksin, jos sillä on kumppani. Vai ajattelitko että elämänkumppanukset elelee yksinään, erossa toisistaan?

Vierailija
73/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 28 vuotias välttämättä halua vielä lapsia, noin nuori mies. Fiksu on jos odottaa, aikaahan hänellä on.

Mun nykyinen seurustelukumppani haluaa lapsia vasta nyt kun ikää on lähempänä 40. Sanoi, ettei olisi ollut valmis isäksi aiemmin. Mulla ikää myös 37 ja yksi iso lapsi jo on, saa nähdä, tulisko vielä yritettyä. Mulle on oikeastaan ihan sama haluaako mies lasta vai ei, koska itsellä tosiaan on. Jos ei olisi, niin varmaan biologinen kello tikittäis jo. Antaa miehen kuulostella, mut olen sanonut, että ite en enää yli 40 vuotiaana lasta edes ala yrittää.

Vierailija
74/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vähän turha kysymys. Jos kysyjä itse on niitä ihmisiä, jotka haluaa lapsia, hän ei kuitenkaan oikein  ymmärrä, vaikka rautalangasta yrittäisi vääntää, miksi joku toinen ei halua lapsia.  Jos hän puolestaan on niitä ihmisiä, jotka eivät halua lapsia, hän tietää kysymättäkin, miksi joku ei halua lapsia. 

Vierailija
75/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä ja keskenkasvuisia. Mutta parempi näiden onkin olla lisääntymättä, karsiutuu tuon äijätyypin genomi pois populaatiosta.

Jos äijä ei halua lapsia, älä anna sille.

#äläannaidiootille2019

Vierailija
76/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ruumis, miehen päätös. Parisuhteessa saa myös olla. Ei kaikkea ole pakko jakaa toisen kanssa.

Tottakai on. Narsistillakin on oikeus huijata toinen parisuhteeseen kanssaan. Eihän salailu laitonta ole vaikka joku voisi pitää petoksena. Kaikista isyyshuijauksistakin sopii sitten lopettaa itkemisen... Eihän tuosta ole muuta haittaa kuin naiselle terveysongelmat turhasta ehkäisystä ja tahaton lapsettomuus. Ihan pientä... Kai mies näyttelee mukana kun naisensa kerran onkin raskaana? Eihän mikään velvoita naistakaan avoimuuteen tai isyystesteihin...

Vierailija
77/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaistako elämä on tuolloin? No jos ei sairastu tai vammaudu, niin luultavasti hyvinkin antoisaa. Ei mene rahaa lapsiin, saa elää elämäänsä juuri siten kuin haluaa. On aikaa ja rahaa vain itselleen jne.

Vierailija
78/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 28 vuotias välttämättä halua vielä lapsia, noin nuori mies. Fiksu on jos odottaa, aikaahan hänellä on.

Mun nykyinen seurustelukumppani haluaa lapsia vasta nyt kun ikää on lähempänä 40. Sanoi, ettei olisi ollut valmis isäksi aiemmin. Mulla ikää myös 37 ja yksi iso lapsi jo on, saa nähdä, tulisko vielä yritettyä. Mulle on oikeastaan ihan sama haluaako mies lasta vai ei, koska itsellä tosiaan on. Jos ei olisi, niin varmaan biologinen kello tikittäis jo. Antaa miehen kuulostella, mut olen sanonut, että ite en enää yli 40 vuotiaana lasta edes ala yrittää.

"Noin nuori vielä" 28-vuotias? Ennen vanhaan oli miehelläkin tuossa iässä jo monta lasta ja nyt herranen aika kolmeakymppiä lähestyvistä puhutaan, ettei halua lapsia siksi, koska on niin nuori vielä. Mihin asti sitä nuoruutta aiotaan tänä päivänä venyttää ja missä vaiheessa alkaa aikuisuus? Kyllä tuonikäisellä se päätös lapsettomuudesta voi hyvinkin olla jo lopullinen, kun se voi olla sitä monta vuotta nuoremmillakin. Ja jos ei vielä tuohon ikään mennessä ole kasvanut vanhemmuuteen niin alkaa jo todennäköisyydet nousta, ettei niin tapahdu enää koskaan myöhemminkään ja silloin todellakin on parempi jättää lapset hankkimatta.

Vierailija
79/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo on toki miehen päätös päättää omasta kehostaan, mutta olisikohan silti fiksua kertoa parisuhteessa asiasta naiselle, jotta nainen voi tehdä oman päätöksensä, jääkö suhteeseen vai etsiikö toisen suhteen? Ja jos nainen jää suhteeseen, niin ei tarvitse syödä pillereitä turhaan.

Vierailija
80/86 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset suunnittelevat lasten hankintaa nuoremmalla iällä tunne edellä. Miehet sitten taas vuorostaan etenevät elämässään järjellä. Moni mies esim. kertoo, että haluaa niitä lapsia vasta nelikymppisenä. Miehen vauvakuume nousee vasta kun se elämä on vakaampaa toimeentulon, työsuhteen pysyvyyden, sopivan puolison ja elämäntilanteen osalta.

Puppua. Nuorena ja tunne edellä? Oletko tietoinen, että ensisynnyttäjän keskimääräinen ikä on noussut huimasti 20 vuodessa, ja nousee edelleen?

Se, että naiset joutuvat tekemään lapset miehiä nuorempana johtuu yksinomaan biologiasta. Naisella ei ole varaa odottaa siihen neljäänkymppiin.

/39

Ei ole miehilläkään. Olisi se mukavampi olla vasta 50v kun esikoinen täyttää 20v. Lapsiperheajan jälkeen ei olisi melkein elke edessä. Oikeasri tehkää lapset viimeistään kun täytätte 30v. Kyllä se sinkku elämä ja seurustelu ilman lapsia on siihen mennessä nähty. Voin sanoa nelikymppisenä että ei se sen ihmeellisempää ollut viimeisenä 10 vuotena kuin ennen sitä.

Miten minä koskaan seurustelemattomana, melkein 30-vuotiaana miehenä ehdin nähdä seurustelun ilman lapsia ennen 30 ikävuotta? Tosin enpä taida haluta lapsia ollenkaan, joten aikaa tuolle seurustelulle ilman lapsia minulla kyllä sitten riittää kolmenkympin toisella puolella, jos nyt suhteeseen joskus päädyn.