Miksi jotkut miehet ei halua lapsia?
Hyvä mies, 28 vuotias. Miksei halua lapsia? Millaista mies luulee hänen elämänsä olevan 40 vuotiaana jos ei edes omia lapsia halua tehdä?!
Kommentit (86)
treffit kirjoitti:
Mun (30-vuotias) avomies ei halua, koska
- lapsen kasvattamisesta on suuri vastuu, ja tiedostaa ettei olisi ehka maailman paras isa
- lapsen hankkiminen tahan maailmaan on vastuutonta (ylikansoittuminen, tulevat konfliktit)
- lapsi rajoittaa liiaksi omaa vapautta
Yhdyn naihin miehen perusteluihin taydellisesti.
Maapallon liikakansoitusta ei ratkaisisi, vaikka kukaan suomalainen ei jatkossa lisääntyisi. Suomessa syntyy alle 50 000 lasta vuosittain ja se on ihan kärpäsenkakka maapallon väestön kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Se on helpoin ja tuskattomin tapa pienentää Suomen ekologista jalanjälkeä. Miksi meidän sukupolvemme ei voisi olla se vastuullinen sukupolvi? Jokainen suomalainen kuluttaa valtavasti luonnonvaroja, vaikka pyrkisi elämään miten ekologisesti.
Ongelmana on että mitä vähemmän ekologisia suomalaisia astelee maan päällä niin sitä enemmän epäekologiset ja nopeasti lisääntyvät kiinalaiset pääsevät niskan päälle ja saastuttamaan meidänkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
- lapsen kasvattamisesta on suuri vastuu, ja tiedostaa ettei olisi ehka maailman paras isa
- lapsen hankkiminen tahan maailmaan on vastuutonta (ylikansoittuminen, tulevat konfliktit)
Maapallon liikakansoitusta ei ratkaisisi, vaikka kukaan suomalainen ei jatkossa lisääntyisi. Suomessa syntyy alle 50 000 lasta vuosittain ja se on ihan kärpäsenkakka maapallon väestön kannalta.
Vaikka Suomessa syntyisi 5 lasta vuodessa, niin en siltikään hankkisi lasta.
Oma elämä loppuu yleensä siihen pisteeseen kun hankitaan perhettä...
Minä haluan mieluummin olla hyvissä tienesteissä ennen tätä tilannetta, nyt seon tauolla, kun aloin opiskelemaan uutta, en halua lapsia köyhyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Kellään ei ole mitään "sisäsyntyistä hoivaviettiä", se on täyttä puppua.
Ihmisillä on sama luonnollinen hoivavietti mitä eläimilläkin. Muussa tapauksessa historiassamme olisi paljon yleisempää että vastoinkäymisten keskellä vanhemmat tappavat tai syövät omat lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, ehkä samantapaisista syistä kuin jotkut meistä naisista ei halua? Ei halua sitoutua vuosikausien "kunnolliseen ja säännölliseen" lapsiperhe-elämään ja lasten hoivaan. Haluaa käyttää rahansa ja aikansa muuhun. Ei ehkä halua lapsiperheen melua ja menoa vaan arvostaa rauhaa ja hiljaisuutta kotonaan. Tai ehkä ei vaan spontaanisti halua, samoin kuin joku muu ei halua vaikka purjevenettä tai hevosta, ilman mitään sen ihmeempää syytä kun että ei vaan kiinnosta.
t. vela 44 v
Musta on kauhea ajatus että kuolisin yksin kun ehkä elämänkumppanikin olisi kuollut yksin. Ei olisi muita läheisiä kuin nuorempi sisarus. Kun miettii niin lapset ovat ainoa mitä meistä lopulta jää.
Olen ainut lapsi, ei sisaruksia eikä muitakaan läheisiä elossa. Mieheni on minua 12v vanhempi, eli todennäköisyys sille, että hän kuolee ennen minua on pelkästään ikänumeroita katsoen korkeampi kuin että minä ennen häntä. Silti, en välttämättä halua lapsia. Pohdin tätä usein, ja joka kerta tulen tulokseen, että ei kiitos. Kohta oma aika pohtia loppuu, kun ikää tulee lisää. Jos kadun, niin sitten kadun. Saattaisin katua myös lasten tekoa.. Minulla ei ole kristallipalloa, enkä tiedä kumpi vaihtoehto olisi tulevaisuudessa parempi. Tällä mennään kuitenkin toistaiseksi.
Lapsia tehdään rakkaudesta. He ovat omia "yksiköitään", eikä mikään takaa ettetkö kuolisi yksin. Jos lapsesi menee esimerkiksi töihin ulkoministeriöön ja saa tilaisuuden asua pari vuotta maailman laidalla unelmatyöpaikassaan, ja minä sairastaisin stage 5 syöpää, niin en ikinä voisi käskeä lasta luopumaan unelmistaan ja tulemaan pitämään minua kädestä kun teen kuolemaa.
Miksi riidellä tästä. Antaa parempi geenisten tehdä lapsia, eli ne jotka saa laatunaisen.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Jokainen tahan maailmaan nyt syntyva lapsi on liikaa, ihan sama minka maan kansalaisuudella varustettu. Tama siis minun mielipide.
Mutta jos nyt tuolla suomalaisuudella alettaisiin saivarrella niin avomies on Iranista, siella onkin sitten jo 80+ miljoonaa ihmista ja vuosittainen vaestonkasvu on edelleen positiivinen, eli bebeja syntyy ja paljon. Eli varmaan sitten jos kukaan iranilainen ei jatkossa lisaantyisin niin talla voisikin jo olla vaikutusta liikakansoitukseen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, ehkä samantapaisista syistä kuin jotkut meistä naisista ei halua? Ei halua sitoutua vuosikausien "kunnolliseen ja säännölliseen" lapsiperhe-elämään ja lasten hoivaan. Haluaa käyttää rahansa ja aikansa muuhun. Ei ehkä halua lapsiperheen melua ja menoa vaan arvostaa rauhaa ja hiljaisuutta kotonaan. Tai ehkä ei vaan spontaanisti halua, samoin kuin joku muu ei halua vaikka purjevenettä tai hevosta, ilman mitään sen ihmeempää syytä kun että ei vaan kiinnosta.
t. vela 44 v
Musta on kauhea ajatus että kuolisin yksin kun ehkä elämänkumppanikin olisi kuollut yksin. Ei olisi muita läheisiä kuin nuorempi sisarus. Kun miettii niin lapset ovat ainoa mitä meistä lopulta jää.
Aika hemmetin itsekästä, tehdä lapsia vain sinua suremaan. Käytännossä haluat siis aiheuttaa kärsimystä jotta itselläsi olisi (mahdollisesti) mukavampi kuolema. En ymmärrä tällaista ajatusmaailmaa, että on KIVAA kun joku jää suremaan ja kärsimään!
Kuvittelen että tuolloin minulla olisi jo lapsenlapsia. Jos on oma perhe niin kuvittelen ettei vanhempien kuolema ole sellainen isku kuin yksinäiselle. Todellisia erakkoja kun on varmaan 1% väestöstä.
Tässäpä muutama syy:
- Ekologisuus
- Oma talous
- Ei ole riittävän tasokasta äitikandia
- Ei pidä lapsista
- Ei halua menettää omaa vapauttaan
- On täysin tyytyväinen kaikkeen ilman lapsia
- Ei halua lapsiperheen elämää
- Ei halua lapsen kokevan ilmastonmuutoksen kauhuja
- On lukenut vauvapalstaa
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä tekisi lapsia. En pystyisi elämään sitä elämää, joka minulla nyt on. Laitoin heti johtimet poikki, kun täytin 30 vuotta. Kumppanille en tietenkään kerro sitä.
Miten katkaisu vaikutti seksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. vela 44 v
Mistä tiedät, millaisissa olosuhteissa kuolet? Mulla on lapsia, mutta en todellakaan ajattele, että heidän pitäisi olla koko ajan mun vierelläni, jotta en vaan kuole yksin. Heillä on omat elämänsä ja saattavat asua maapallon toisella puolellakin silloin, kun mulle iskee sydänkohtaus tai aivoverenvuoto. Ehtisin kuolla ennenkuin he pääsisivät sieltä Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset suunnittelevat lasten hankintaa nuoremmalla iällä tunne edellä. Miehet sitten taas vuorostaan etenevät elämässään järjellä. Moni mies esim. kertoo, että haluaa niitä lapsia vasta nelikymppisenä. Miehen vauvakuume nousee vasta kun se elämä on vakaampaa toimeentulon, työsuhteen pysyvyyden, sopivan puolison ja elämäntilanteen osalta.
Eihän tuossa ole mitään järkeä kun sekä voimat että hedelmällisyys laskee neljänkympin tienoilla kovaa tahtia ja mahdollisuus saada sairas lapsi nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. vela 44 v
Mistä tiedät, millaisissa olosuhteissa kuolet? Mulla on lapsia, mutta en todellakaan ajattele, että heidän pitäisi olla koko ajan mun vierelläni, jotta en vaan kuole yksin. Heillä on omat elämänsä ja saattavat asua maapallon toisella puolellakin silloin, kun mulle iskee sydänkohtaus tai aivoverenvuoto. Ehtisin kuolla ennenkuin he pääsisivät sieltä Suomeen.
Ei se ole asian ydin. Mieti jos sinulla ei ole vanhana muita todella läheisiä kuin sisaruksesi. Eivät tuttavat korvaa puolisoa tai perhettä. Ei olisi ketään muuta jolle soittaa tai laittaa vaikka sähköposti viestejä, keskustella whatapissa ym. mitä silloin onkaan.
Koska pieni lapsi ei herätä minussa minkäänlaisia positiivisia tunteita. Koiranpentu on söpö ja ihana, mutta ihmislapsi aiheuttaa ainoastaan ahdistusta ja masennusta.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. vela 44 v
Ei se ole asian ydin. Mieti jos sinulla ei ole vanhana muita todella läheisiä kuin sisaruksesi. Eivät tuttavat korvaa puolisoa tai perhettä. Ei olisi ketään muuta jolle soittaa tai laittaa vaikka sähköposti viestejä, keskustella whatapissa ym. mitä silloin onkaan.
Miksi sitten puhuit yksin kuolemisesta, jos tarkoitit jotain ihan muuta? Ja onhan ihmisellä nyt ystäviä ja kavereitakin, ellei ihan Metusaleumiksi elä. Sitäpaitsi voihan lapset kuolla ennen vanhempiaankin.
Puppua. Nuorena ja tunne edellä? Oletko tietoinen, että ensisynnyttäjän keskimääräinen ikä on noussut huimasti 20 vuodessa, ja nousee edelleen?
Se, että naiset joutuvat tekemään lapset miehiä nuorempana johtuu yksinomaan biologiasta. Naisella ei ole varaa odottaa siihen neljäänkymppiin.
/39