Rintasyöpääkö? Asiasta tietäjät, auttakaa :(
Huomasin tänään suihkun jälkeen, että toisessa rinnoistani on muutaman sentin läpimitaltaan oleva punoittava alue, ja kun kokeilen sitä niin tuntuu, että rinnassa olisi sillä kohtaa kivuton kyhmy (niinkuin sen rintarauhaskudoksen yhteydessä, siinä kiinni). Rintani ovat erittäin muhkuraiset, joten on vaikea sanoa. Yleisoloni on ollut huono viime aikoina, ja olen väsynyt. Minulle tuli nyt ihan kauhea olo, on kaksi pientä lasta, ja nuorimmaista imetän yhä. Voisiko kyseessä olla rintatulehdus tai tiehyttukos?
Auttakaa olkaa kilttejä :´(
Kommentit (7)
siltä ainakin kuullostaa. Näkemissäni rintasyövissä ei ole oikein ulospäin voinut sanoa, että rinnassa olisi mitään, vaan on joutunut tunnustelemaan. Mielenrauhasi takaamiseksi mene kuitenkin vaikka ihan tk-lääkäriin, jos tukos ei lähde pois, ja pyydä lähete mammografiaan.
Minä imetän kanssa parhaillaan ja minulla oli samanmoinen punainen läiskä ja kyhmy rinnassa..
Puoli päivää se siinä kummitteli, mutta kun saunoin ja imetin vauvaa leuka läiskän puolelta niin sain sen häviämään..
Eli jospa se tosiaan olisi tukos?
Jos ei näillä konsteilla lähde niin käväse näytillä.=)
Ap jatkaa:
Kiitos tuhannesti teille kaikile!
Teille, joilla on ollut tiehyttukos, voisittko kuvailla sitä tarkemmin?
Läiskä on siis ihossa, ei ihottumaa tm. vain iho punoittaa, ja siitä kohtaa tuntuu nyt " rintarauhaskudos" vähäsen aristavan/pullottavan (kyhmy?). Muuten ei satu mihinkään. Imetin juuri tästä rinnasta ja tuntuu että punoitus olisi häviämässä. Hämmästyn kyllä jos on kyseessä tukos, kun " vauva" on jo 16kk ja nyt imetys on vähentynyt jonkin verran - voisiko juuri siinä olla syy tukokseen?
Kiitos vielä kerran!
eli läiskä ihossa, punottava.. alla hieman myhkyräinen kyhmy eikä oikeastaan muuten kipeä..
Että jaksoit vielä vastata. Jään seuraamaan tilannetta. Säikähdin tosiaan paljon, nyt on jo taas vähän helpottuneempi olo.
AP
kun mä jouduin lopettamaan imetyksen, mun rinnat turposi täyteen patteja jotka näkyi ihan päällepäinkin. Tukiksia ei tosin ollut kuin muutama. Koita imettää vauvaa niin että vauvan leuka on siinä patin puolella tai sitten hiero sitä pattia kädellä kun imetät.
Seuraa nyt maanantaihin asti, kipeytyy kyllä jos on tukos.