Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö teistä aina olla hyvän aterian päätteeksi jälkiruoka?

Vierailija
07.07.2022 |

Minä haluan nauttia mukavasti täydestä olosta hyvän aterian jälkeen, enkä pilata sitä jollain jälkiruoalla.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kuka muka syö jotain jälkiruokaa?

Vierailija
2/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä joka ikinen päivä voisi syödä jälkiruokia. :) Lasken ne herkkukategoriaan ja säästän ne viikonlopuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aika kiva on, muttei nyt aivan täysin välttämätön. Meillä jälkiruoka on tyypillisesti vaikka yksi suklaakonvehti.

Sellaisista perinteisistä suomalaisista jälkiruoista en välitä yhtään; ne ovat enemmän laitosruokalounaalle sopivia mahantäytteitä. Tarkoitan siis näitä kiisseleitä, rahkoja sun muita.

Vierailija
4/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla. Ei meillä ainakaan ole, eikä varmaan missään tuttavaperheissäkään. Nyt kesällä kyllä saatan ottaa jäätelöä ja keittää kahvit sen kanssa, mutta vasta joskus tunti aterian jälkeen. 

Juhlapyhinä ja sitten asia erikseen. 

Vierailija
5/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, meillä oli joka aterialla jälkiruoka. Usein se oli joku marjakiisseli, vispipuuro tai sekahedelmäsoppa. Oli myös uuniomenoita, pannaria, köyhiä ritareita, lettuja, pappilan hätävaraa, pullavanukasta,vesipuolukoita jne. Ja jos joskus ei oltu tehty mitään jälkiruokaa, niin sitten keitettiin kaakaota ja tehtiin hilloleipiä.

Vierailija
6/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole kun harvoin eikä ravintolassakaan tilata kun joskus. Hyvä ruoka riittää.

Vierailija
7/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän kahvista jälkiruokana. Jokin pikku juttu mukana. Hyvä keksi, pieni suklaapala tms.

Vierailija
8/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla. Mies kokki ja tehnyt yleensä aina jälkiruoan valmiiksi ja jos ei ole tehnyt, niin sitä ei ole. Itse en tee, koska en oikeasti osaa tehdä ja sellanen ei ole minulle tärkeää. Mutta syön jos on.

Vierailija
9/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan jälkiruokaa. Ei ole eded tullut mieleen, että pitäisi olla.

Vierailija
10/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan aina ruoan päälle jotain pientä makeaa. Ei sitä tarvitse kutsua jälkiruoaksi, mutta kyllä makea juttu kruunaa hyvän aterian ja tekee hyvää myös ruoansulatukselle.

Vierailija
11/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulema rikkaat syö jälkiruoan ensin ja sitten pääaterian. Rikkaat ovat maailmanparhaat tekemään ruokaa, sen takia tarjoiljat ja ravintolan kokit moittivat rikasta ihmistä ravintolassa koska he ovat kateellisia rikkaan ihmisen tavasta ravita itseään.

Kun syöt jälkiruoan ensin ja pääaterian sen jälkeen niin tämä kitkerä pääateria tasoittuu elimistössä tasapainouseksi ravinnoksi toisin kuin jos syö jäkkiruoan ruuan jälkeen niin se jälkiruuan makea voi vallata kehon.

Rikkaat ihmiset rakastavat itseään ja he tutkivat omaa kehoa jatkuvasti ja tekevät ratkaisut oman terveyden tasapainottamiseksi eikä he katso miten muut tekisivät.

Vierailija
12/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lapsi, meillä oli joka aterialla jälkiruoka. Usein se oli joku marjakiisseli, vispipuuro tai sekahedelmäsoppa. Oli myös uuniomenoita, pannaria, köyhiä ritareita, lettuja, pappilan hätävaraa, pullavanukasta,vesipuolukoita jne. Ja jos joskus ei oltu tehty mitään jälkiruokaa, niin sitten keitettiin kaakaota ja tehtiin hilloleipiä.

Tällöin pääateria oli varmasti hyvin niukka, eikö vain?

Luettelemasi jälkiruoat ovat hyvin täyttäviä kaikki.

Vierailija
13/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö koskaan jälkiruokaa. En pidä makeasta.

Vierailija
14/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiruoka kruunaa aterian.

Vierailija
15/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähän parempaa ruokaa laittaa niin kyllä siihen mielestäni kuuluu myös jälkiruoka.

Mutta ei siis joka aterian jälkeen.

Vierailija
16/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä jaksa ruuan jälkeen syödä enää yhtään mitään, joten tulee harvemmin syötyä jälkiruokaa.

Vierailija
17/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta pitää olla jälkiruoka. Ravintolassa pitää alku- ja pääruoka olla mitoitettu sen mukaan, että jaksaa vielä syödä jälkiruuankin. Se on ateriakokonaisuus.

Vierailija
18/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan aina ruoan päälle jotain pientä makeaa. Ei sitä tarvitse kutsua jälkiruoaksi, mutta kyllä makea juttu kruunaa hyvän aterian ja tekee hyvää myös ruoansulatukselle.

Huutonaurua.

Vierailija
19/19 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulema rikkaat syö jälkiruoan ensin ja sitten pääaterian. Rikkaat ovat maailmanparhaat tekemään ruokaa, sen takia tarjoiljat ja ravintolan kokit moittivat rikasta ihmistä ravintolassa koska he ovat kateellisia rikkaan ihmisen tavasta ravita itseään.

Kun syöt jälkiruoan ensin ja pääaterian sen jälkeen niin tämä kitkerä pääateria tasoittuu elimistössä tasapainouseksi ravinnoksi toisin kuin jos syö jäkkiruoan ruuan jälkeen niin se jälkiruuan makea voi vallata kehon.

Rikkaat ihmiset rakastavat itseään ja he tutkivat omaa kehoa jatkuvasti ja tekevät ratkaisut oman terveyden tasapainottamiseksi eikä he katso miten muut tekisivät.

Unohdin lisätä että henkisesti rikkaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä