Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?

Vierailija
21.07.2019 |

Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.

Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .

Kommentit (790)

761/790 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä häissä lapsilel annosteltiin pääruokaa ennen meitä hääparia. Pitopalvelun emäntä meni ihan tolaltaan, me emme. 

Lapsia ei muuten ollut kutsuttu, vaan kutsussa luki "hääjuhla aikuisille", emme myöskään tehneet numeroa siitä, että yksi pari ilmoitti myös pienet lapsensa.

Jos juhla on kutsussa aikuisille, niin ei taaperoita pls. Joku 12 v ja siitä ylöspäin ok.

Ihan kiva, että joustit. 

Vierailija
762/790 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli juhlat, ja sinne tuli perhe. Semmonen 11 v poika tuli juosten sisälle ja kailotti kovaan ääneen, kuinka hän oli juuri astunut koiranpaskaan! Nauroi vielä. No totta tosissaan hän oli astunut koiranpaskaan ja nyt sitä koiranpaskaa oli asunnon kalliissa matoissa, jotka oli vielä vastikään ostettu. Pojan isä vaan katseli jälkeä ja naurahti, että teit sitten poika taas sen saman. Kehui vielä, kuinka pojalla on tapana ulkona etsiä koiranpaskoja, astua sitten niihin ja mennä sotkemaan paskalla jonkun lattiat. Kylään vaan paskaisilla kengillä ilman että jätetään ulos ja putsattais. "Saahan sen pestyä ja hyvä se on välillä siivota, vaikka kerran kymmenessä vuodessa." puhui sitten ruoka suussa.

Sitten noissa samoissa juhlissa oli nuori pari, sellaiset parikymppiset. Kun hakivat pöydästä syötävää, niin eikö siihen mennyt joku keski-ikäinen partaäijä ja silmät kiiluen alkoi kouria tuon nuoren naisen takapuolta. Oikein kunnolla karvainen käsi sinne hameen alle. Nuori nainen ei edes välittänyt tuosta mitään, antoi mennä vaan, ja nuori mies ei huomannut mitään, mitä siinä selän takana tapahtui. Ihmetteli sitten vaan, että mikä hänen tyttöystävää siinä niin hymyilytti. Vähän semmosta kiertopalkinto vikaa siinä likassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känniörvellyksenkin oon ajatellut olevan valinta, pakkoko sitä boolia on lappaa kaksin käsin. Olen päättänyt, etten enää järjestä juhlia joissa tarjoillaan viinaksia etten päädy tiettyjen ihmisten hoitajaksi omissa juhlissani.

Äidilläni on järkky tapa arvostella ihan kaikkea, toisten vaatteista tarjoiluihin ja siihen onko pöytäliinat silitetty oikein. "Kyllä tuo mekko on liian avonainen eikä väri sovi sinulle" litistää aika tehokkaasti juhlailon. Onko niitä eriäviä mielipiteitä ihan pakko aina tuoda julki ja ankeuttaa toisten päivä.

Sitten ärsyttää vielä yleensä mieshenkilöt, jotka käyttäytyvät juhlissa kuin olisivat saapuneet syö-niin-paljon-kuin-kykenet-ravintolaan. 

Vierailija
764/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupaantuliaiset uudella omakotitaloalueella. Pienet tontit.

Mieskööri juonut pari kaljaa, menevät rivissä kuselle pensasaitaan. Muuten hyvä, mutta se pensasaita oli korkeudeltaan vasta ehkä 30-40 cm ja seuraavan talon terassi alle 10-metrin päässä.

Vierailija
765/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häävierasmies tuli pukeutuneena villapaitaan. Ei edes ehjään ja puhtaaseen, vaan risaiseen ja likaiseen. Oli heinäkuu, mutta toki viileää, ehkä 15-astetta. 

Muu hääväki oli puvuissa ja hääpaikka oli arvokas, vanha kartanomiljöö. Best man luuli, että paikalle oli tullut kuokkavieras ja meni käännyttämään miestä pois, mutta selvisi, että oli ihan kutsuttu vieras. Pukeutuminen vaan oli ala-arvoista.

Vierailija
766/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalleni on sattunut useita tuollaisia tilanteita, esim.

- mieheni kaverien tuplahäissä toisen morsiamen isä tokaisi toistamiseen naimisiin menneelle morsiamelle: "Toivottavasti tämä avioliitto nyt kestäisi ettei menisi rahat ja isot juhlat ihan hukkaan!"

- äitini hautajaistilaisuudessa kälyni sanoi serkulleni: "Ota sinä ne E:n (äitini) isommat vaatteet, niin minä otan pienemmät!" Serkkuni oli tosi nolon näköinen

- Samainen käly ilmaantui noin 10 vuotta aiemmin sukulaiseni häihin merimiesmekko päällä, hiukset kahdella saparolla - ja  jalkapöytähihnalliset ballerinat jalassa. Kyseessä oli kuitenkin aikuinen ihminen...

- yrittäjäjuhlassa entisen kotipaikkakuntani osallistujat herättivät huomiota kovaäänisellä puheella ja naurulla, joka jatkui ohjelmanumeroitten ajan. He lappoivat jo alkuruokia lautaset kukkuroilleen, kuin nälkää nähneet. Kyllä hävetti! Kun tajusin että tarjolla ollut alkoholi maistui heille yhtä hyvin, ja heistä usean miespolisen huomio kiinnittyi minuun, häivyin juhlista tanssien alkaessa

- kirjastoavustajana työskennellessäni tajusin kuinka paljon "korkea" virkani aiheutti vihantunteita etenkin joissakin opettajissa. Vaikka olin ollut märäaikaisena yhteenä neljä vuotta moni heistä ihmetteli ääneen "mitä sinä täällä teet" ja kommentoivat minun kuulteni toisille asiakkaille: "ei siltä kannata mitään kysyä, ei se mitään tiedä", jne...

Vierailija
767/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lapsemme rippijuhlat. Lapselle tuli minun (äitinsä) sukunimi koska emme ole naimisissa toistaiseksi. Takana myös muita painavia syitä mutta ne ovat nyt irrelevantteja. Lapsella siis minun sukunimeni.

Lapsen isän isä tästä suivaantui vaikkei millään tavalla hänelle asia kuulu. Koki että hänet jätettiin ulkopuolelle. Kaikille muille, siis myös lapsen isälle asia oli ok. Mutta hänelle ei.

Mies kuitenkin pelkää isäänsä joten myönnytteli vain.

Kyseinen herra kovaan ääneen lupasi ottaa aiheen puheeksi ristiäisissä ja tehdä numeron. Huom kyseessä n 60-70v äijä. Meni siinä sitten esikoispojan ristiäiset jännittäessä että koska se appiukko pajauttaa mielensä syvyyksistä jotain niin että saadaan riita aikaiseksi. No ehei hän tuli kalliissa vaatteissa ja esitti niin hienostoa kuin voi olla. Lasta piti kerran sylissä ja heti piti suoristella hihoja ja liinoja jne, kyllä te tiedätte mitä meinaan. Muutama henkilö kysyi jälkeenpäin että mitäs hän tekee työkseen kun oli niin maailmanomistajan elkeet siellä.
Hän on autokoulun opettaja 

Niin ja ennen ristiäisiä kävi minulle pitämässä ristikuulustelun ja puhuttelun siitä sukunimestä. Kun sanoin kohteliaasti ensin monta kertaa että asia on nyt näin ja päätös pitää mutta tyyppi vain jatkoi jankuttamistaan niin sanoin kovemmin mutta nätisti että tämä asia on nyt päätetty ja se on näin niin lähti minua haukkumaan ja miten kyllä pitää vanhempia ihmisiä kuunnella. Lopuksi terävä tämä vaikuttaa minunkin suhtautumiseeni monessakin asiassa Se että aikuinen tuohonkin ikään päässyt mies voi olla noin lapsellinen. Ja sitten tulee ennen suurta juhlaa pilaamaan tunnelmaa noin.

Ristiäisten jälkeen ja ristiäispäivänä kyseinen herra ei puhunut SANAAKAAN minulle. Kiitti juhlista vanhempiani vaikka juhlat olivat minun järjestämäni vaikkakin vanhempieni tontilla. Tömä mykkäkoulu kesti aina viime jouluun asti.  (Eli lähes vuoden) Silloin oli löytänyt uuden naisen (taas) vierelleen joten pitihän hänen edessään pistää kunnon hyvis esitykset päälle. No, leikin mukana.

Ehkä tajusi ettei saa ainutta lastenlastansakkaan nähdä jos ei aio äidillekkäänsä puhua edes hei:n verran. Mitä minä tuollaista ihmistä kumartelemaan joka pilaa toisten ristiäiset käytöksellään ja kohtelee minua kuin alinta pohjasakkaa.

Hieman edelleen ärsyttää että juhlan jonka olisi kuulunut olla iloa täynnä, meni jännittäessä että tekeekö kyseinen herra sukunimestä hirvittävän haloon siellä kuten oli uhkaillut tekevänsä..

Vierailija
768/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta naurattaa vieläkin tuo alussa vastaantullut "pellavaverskat". :D Tietääköhän kirjoittaja millaista jäykkä pellavakangas on. Pellavaverskat olisi vähän samanlainen yhdistelmä kuin äänieristetty avoauto, villaiset uimahousut, silkkinen työhaalari, samettinen urheilupaita tai nahkainen sadetakki... :D.

Vierailija
769/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tyttäremme ristiäiset, meillä kotona. Pieni juhla, vain isovanhemmat ja pari kummia paikalla. Kun vaimon vanhemmat saapuivat, anopin ensimmäinen homma oli ruveta siivoamaan. Siinä tuli kuurattua valmiiksi koristeltu kastepöytä, kastemalja ja kynttilänjalatkin. Me muut katselimme vähän outoina, onneksi papin saapuminen sai sentään anopin lopettamaan touhunsa.

Vierailija
770/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Känniörvellyksenkin oon ajatellut olevan valinta, pakkoko sitä boolia on lappaa kaksin käsin. Olen päättänyt, etten enää järjestä juhlia joissa tarjoillaan viinaksia etten päädy tiettyjen ihmisten hoitajaksi omissa juhlissani.

Äidilläni on järkky tapa arvostella ihan kaikkea, toisten vaatteista tarjoiluihin ja siihen onko pöytäliinat silitetty oikein. "Kyllä tuo mekko on liian avonainen eikä väri sovi sinulle" litistää aika tehokkaasti juhlailon. Onko niitä eriäviä mielipiteitä ihan pakko aina tuoda julki ja ankeuttaa toisten päivä.

Sitten ärsyttää vielä yleensä mieshenkilöt, jotka käyttäytyvät juhlissa kuin olisivat saapuneet syö-niin-paljon-kuin-kykenet-ravintolaan. 

Joo, ne v.... boolin lappajat. Voi perkele! Aikoinaan tuli pidettyä synttäreitä, joihin kuului alkoholitarjoilut. Viimeiset, jotka pidin, niin olin sinne kutsunut erään tuoreen tutun nuoren naisen. Puhe oli, että tulee yksin, mutta toi sitten siskonsa ja tuon jätkäkaverin. No eihän tässä vielä mitään, mutta voi jumalauta sitä boolin vetämistä. Nää kolmistaan vetivät sitä niin jumalattomasti, että hyvä kun itse saati muut kerkes siitä yhtä lasillista saamaan, kun kulho oli jo tyhjä ja sai uuden tehdä. Samallalailla se meni sekin 30 annosta. 

Näissä samoissa kemuissa oli sitten kaksi idioottia, jotka, valkeni sitten lopuksi, tulivat sinne vain pilaamaan kaiken. Näiden takia siellä syntyi tappelu näiden kahden ja sen ylimääräisen vieraan jätkän välille. Sinnehän tuli sitten ambulanssia ja poliisia, kun nää tappelun aloittaneet saivat siltä jätkältä kunnon turpasaunan. 

Sitten tämä nuori nainen, jonka piti tulla yksin, mutta toi sen siskonsa ja sen jätkäkaverin, tuli ulkona pihalla mun luo silmät päässä suurina seisoen syyttämään minua siitä, minkä nuo kaksi idioottia olivat tehneet. "Oliko sun ihan pakko järjestää tää tämmönen?" No minäkö sen tappelun olin aloittanut? Olisi syytellyt niitä, joiden syytä se oli eikä tullut minua syyttämään siitä mitä muut on tehneet! V.... Ihmeellistä. Muuttui suhtautuminen vähän tähänkin ihmiseen. Mitä hänkin, kun hänet oli kutsuttu synttäreille yksin, piti raahata mukanaan siskonsa ja sen jätkäkaverin? Oli vissiin velvollisuudekseen kokenut. Jos olisi yksin tullut, kuten puhe oli, niin koko helevetin tappelua ei olisi syntynyt, koska paikalla ei olisi ollut henkilöä, josta ne kaksi idioottia provosoituivat ja saivat vettä myllyihin. Saatana. Semmosia bilehileitä, jotka kiertävät kesäisin tilaisuudesta toiseen ilmaisen viinan perässä ja juovat sitten yksinään talon kaikki alkoholijuomat. 

Olin kattanut keittiöön pöydän, että sieltä saa hakea syötävää, mutta kun tätä ehdotin, niin vastaukseksi katsoivat minua hölmöinä. Ihan juomaan olivat tulleet. Sama ne kaks muuta idioottia, että ei paljo syömiset kiinnostellut, kun edessä oli alkoholia. Siinä oli sitten kaksi fiksumpaa vierasta, jotka kävivät kyllä syötävää ottamassa, kun ehdotin. 

Oli ihan syystä viimeiset bileet. En sen jälkeen mitään järjestellyt, kun ihmisten takia kaikki meni aina päin persettä tyylillä tai toisella. Vähän yli vuosi myöhemmin lopetin kokonaan alkoholin käytön, niin senkään takia ei ole ollut tarvetta järjestellä mitään kosteita juhlia. Myös seura on mennyt vaihtoon, että kuvioissa ei pyöri enää näitä paskan päälle kaatajia, hyväksikäyttäjä ja ufomiehiä.

Vierailija
771/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieskööri juonut pari kaljaa, menevät rivissä kuselle pensasaitaan. Muuten hyvä, mutta se pensasaita oli korkeudeltaan vasta ehkä 30-40 cm ja seuraavan talon terassi alle 10-metrin päässä.

Ottaneet kaks kaljaa, että tuo ei mee enää humalan piikkiin.

Vierailija
772/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häävierasmies tuli pukeutuneena villapaitaan. Ei edes ehjään ja puhtaaseen, vaan risaiseen ja likaiseen. Oli heinäkuu, mutta toki viileää, ehkä 15-astetta. 

Muu hääväki oli puvuissa ja hääpaikka oli arvokas, vanha kartanomiljöö. Best man luuli, että paikalle oli tullut kuokkavieras ja meni käännyttämään miestä pois, mutta selvisi, että oli ihan kutsuttu vieras. Pukeutuminen vaan oli ala-arvoista.

Mitä tästä opimme? Jos ei tunneta toista sen vertaa, että tiedettäisi edes, että onko tuolla ihmisellä ylipäätään varaa/mielenkiintoa ostaa parempaa Seppälää häihin ja muihin vastaaviin tilaisuuksiin, niin ei kutsuta. Jos ei pysty etiketin mukaan pukeutumaan ja tämä on sitten harmistus kutsujalle, niin jättää vaan kutsumatta. Jos tiedetään, että jollakulla ei ole tapana pukeutua siististi oikein mihinkään tilaisuuksiin, vaan mennään paikalle paskimmissa mitä löytyy ja tämä on sitten ongelma, niin ei mitään kutsuja mihinkään juhliin. Mitä niitä puolituntemattomia muutenkaan mihinkään, kun ei tiedä mitä kenenkin päässä liikkuu, liikkuuko mitään? Olisi ihan hyvä tehdä kaikille ihmisille, jotka kuvioissa vähänkin pyörii, pelisäännöt selviksi.

Voin hyvin kuvitella tuon tilanteen, että vietetään häitä ja kaikki ovat pukeutuneet tilanteen mukaan, niin sitten paikalle ilmaantuu joku ryysyläinen, jota ei bestman tunne lain ja menee käännyttämään kun luulee sitä joksikin puliukoksi, mikä lie.😃 Kyllä sitä on kaikenlaista pelleä. 

Jos mulla ei olisi yhtään mitään siistiä vaatetta, kuten pukua, kauluspaitaa, kravattia ja juhlajalkinetta, niin jos saisin siinä tilassa kutsun häihin, niin kieltäyisin menemästä. Tai soittaisin ja kysyisin, että hei. Sopiiko, että tulen teidän häihin rikkinäisissä ja likaisissa kamppeissa? Ai. No okei. Niin mä vähän arvasinkin. Mutta kiitos kutsusta, pitäkää hyvät juhlat ja onnea. 

Eihän sitä mennä ostoksillekaan, jos ei ole yhtään rahaa.

Vierailija
773/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli juhlat, ja sinne tuli perhe. Semmonen 11 v poika tuli juosten sisälle ja kailotti kovaan ääneen, kuinka hän oli juuri astunut koiranpaskaan! Nauroi vielä. No totta tosissaan hän oli astunut koiranpaskaan ja nyt sitä koiranpaskaa oli asunnon kalliissa matoissa, jotka oli vielä vastikään ostettu. Pojan isä vaan katseli jälkeä ja naurahti, että teit sitten poika taas sen saman. Kehui vielä, kuinka pojalla on tapana ulkona etsiä koiranpaskoja, astua sitten niihin ja mennä sotkemaan paskalla jonkun lattiat. Kylään vaan paskaisilla kengillä ilman että jätetään ulos ja putsattais. "Saahan sen pestyä ja hyvä se on välillä siivota, vaikka kerran kymmenessä vuodessa." puhui sitten ruoka suussa.

Sitten noissa samoissa juhlissa oli nuori pari, sellaiset parikymppiset. Kun hakivat pöydästä syötävää, niin eikö siihen mennyt joku keski-ikäinen partaäijä ja silmät kiiluen alkoi kouria tuon nuoren naisen takapuolta. Oikein kunnolla karvainen käsi s

No tämähän nyt kerää alapeukuttajia ympärilleen kuin paskakasa kärpäsiä. Ilmeisesti heidän mielestä kerrotussa ei ole yhtään mitään moukkamaista, päinvastoin, ihan normaalia. Ovat itsekin olleet osallisina moisessa sekoilussa, jotta pidot paranisi. No, on täällä kaikenlaista viheltäjää, erikoisporukkaa.😃

Vierailija
774/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä häissä lapsilel annosteltiin pääruokaa ennen meitä hääparia. Pitopalvelun emäntä meni ihan tolaltaan, me emme. 

Lapsia ei muuten ollut kutsuttu, vaan kutsussa luki "hääjuhla aikuisille", emme myöskään tehneet numeroa siitä, että yksi pari ilmoitti myös pienet lapsensa.

Jos juhla on kutsussa aikuisille, niin ei taaperoita pls. Joku 12 v ja siitä ylöspäin ok.

Ihan kiva, että joustit. 

Jos kutsussa on aikuisille, niin 18 v ylöspäin on ok. Ja heidät kutsutaan erikseen ihan omalla nimellään, eli älä raahaa edes sitä täysi-ikäistä lastasi mukaan.

Vierailija
775/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi lapsen sukunimi vaihdettiin rippijuhlissa? Eikö aikuisena kastettava saa kuitenkin pitää saman nimen, jota on siihen asti käyttänyt? 

776/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju, pistän muistiin myöhempää tutkimusta varten.

Vierailija
777/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, että joustit. 

Jos kutsussa on aikuisille, niin 18 v ylöspäin on ok. Ja heidät kutsutaan erikseen ihan omalla nimellään, eli älä raahaa edes sitä täysi-ikäistä lastasi mukaan.

Paikalle vain ja ainoastaan ne, joiden nimet lukee kutsuttujen listassa. Ei mitään ylimääräisiä henkilöitä. Arvo siinä sitten tarjoilutkin, kun listalla on, sanotaan nyt, 23 henkeä ja et voi mistään mitenkään tietää, kuinka monta sinne saapuu sen 23:n lisäksi. 

Vierailija
778/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, että joustit. 

Paikalle vain ja ainoastaan ne, joiden nimet lukee kutsuttujen

Juuri näin.

Vierailija
779/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaneet kaks kaljaa, että tuo ei mee enää humalan piikkiin.

Uudelle naapurille käärmenäyttely! Tai ainakin kastemato.

Vierailija
780/790 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni katsoi isoäitimme hautajaisissa urheilumatsia puhelimeltaan kesken puheiden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi