Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?
Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.
Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .
Kommentit (750)
Uskomatonta, että jälleen Tyrnävällä on tapahtunut taapero ikäisen lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö. Jodelin mukaan, Dapi niminen hautausyritys, ja sen keski-ikäinen miestyöntekijä on syyllistynyt sukujuhlassa sukulaistytön alapään kosketteluun.
Tai missään muualla.no, pahin on huonot/olemattomat syöjien pöytätavat ! On noloo, ku syödään ensin jotakin, sitten seuraava jne ja lopuksi vasta juodaan lasit tyhjiks. Kerralla ! Kaikki tehdään kerralla, ja vasta erikseen jälkiruoka. Juomat juodaan vähän kerrallaan usein. Ja sitä lautasta EI KOSKAAN SAA NOSTAA pöydästä ylös ! Vain käsi, millä syödään, liikkuu ! Tämä pitää opetella jo lapsena. Vasta, kun on syönyt, sitten vasta sen lautasen saa nostaa pois. Parhaiten tämä onnistuu, kun käyttää tarjotinta, saa kaiken kerralla vietyä. Ei tarvitse ravata eestaas monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Rippijuhlissa eräs pariskunta pärskyi ääneen, kun riparilaisen sukulainen lauloi onnittelulaulun. Ei mennyt ihan nuotilleen, muut vieraat älysivät pitää pokkaa. Hävetti pärskijöiden puolesta, mutta heillä ei muutenkaan ole mitään käytöstapoja.
Joku palstamamma siis perheineen asialla.
Vierailija kirjoitti:
Maalla isoissa juhlissa jostakin syystä aina löytyy mies, joka ottaa munansa esille.
Myös kaupungissa tapahtuu tätä.
Vierailija kirjoitti:
"En kyllä aio ottaa tavaksi olettaa että kaikki tapahtumat on salahäitä. Jos ei voi ilmoittaa tapahtuman luonnetta rehellisesti niin se on sitten voi voi, jos haittaa se että olen pukeutunut tapahtumaan sen mukaisesti mikä se on ilmoitettu olevan."
En tajua vieläkään tätä lainaustoimintoa...mutta kyseessä oli syntymäpäiväjuhlat. En itse ainakaan menisi farkkushortseissa tms mökkivaatteissa kenenkään synttäreille. Ei toki tarvitse salahäihin varautua, mutta perus siistit vaatteet kuitenkin ja mielellään jotain ihan vähän hienompaa edes. Joku kesäinen hame tai rento kesämekko vaikka.
LAINAUS: paina lainaus valikkoa, enteriä niin monta kertaa, että kursori on äärilaidassa vasemmalla. Kirjoita kommenttisi.
Näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mököttäminen. Aikuinen (?) mies tulee vieraaksi häihin olemaan koko ihanan juhlapäivän naama kuin petolinnun p. Ihme käytöstä.
Ai kauhee.. mun exä oli tällainen. Joka prkleen juhla jossa oltiin vieraana piti joku mökötyssessio pitää eikä itellä ollut harmaanhaaleeta hajua mistä syystä. Kai sitten siitä, että ei ollutkaan toisten juhlissa muiden huomion keskipisteenä niin piti mökötyksellä hakea huomiota. Oma juhlatunnelma aina lässähti ja usein toivoin ettei oltaisi menty ollenkaan.
Monilla ihmisillä on ns. resting bitch face. Kaikkea ei pidä ottaa henkilökohtaisesti.
No kuule kysepä nyt ei ollut mistään naamanilmeestä vasn ihan käytöksestä.. jos niin kuin halusit tässä päteä.
Anoppi miehensä muistotilaisuudessa piti pitkän esitelmän siitä, kuinka hänen miehensä sairastelu oli ollut rankkaa anopille. Sen unohti mainita, että lopussa omaishoitajana toimi vainajan poika, ei puoliso. Mutta se sairaus silti oli rankin anopille, ei sille tautiin kuolleelle puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kursailu menee joskus niin pitkälle, että se lähentelee jo moukkamaisuutta. Esimerkki: Talon emäntä tuli olohuoneeseen kuoharilasit tarjottimella ja kehotti kaikkia ottamaan. Kaikki katselivat vain seinille, kukaan ei halunnut ottaa ensimmäisenä. Lopulta emäntä suorastaan parahti "ottakaa nyt, en jaksa pidellä tätä!"
Tämä on niin turhauttavaa. Nykyään olen itse ottanut tavaksi ottaa heti vaikka ensimmäisenä tarjottavia tai nousta ensimmäisenä ylös hakemaan kahvia, ruokaa tms. En jaksa enää sitä, että menkää te nyt ensin ja sinä ja sinä olet pidemmän matkan takaa tullut, menkää te vanhemmat/läheisemmät/tärkeämmät ensin jne. Ja sitten kukaan ei oikein aloita sitä hommaa vaan istutaan ja pyöritellään peukaloita. Jos pyydetään kahville niin noudatan kehotusta välittömästi.
Sama täällä! Kursailu on ärsyttävää, kun kutsu käy niin minä menen enkä ala siihen arpomiseen et "no emmäää, mee sää"
Äitini hautajaisissa äitini sisko perheineen kiilasi ruokajonossa kärkeen ohi isämme, meidän lasten ja papin.
Menin nuoremman kaverin 30 vuotis juhliin. Odotin että sisääntullessa ojennetaan skumppalasi ja toivotaan tervetulleeksi. Mutta ei, tämä kolmikymppinen istui olohuoneessa vierellään pari kaveria (olivat jostain landelta) ja meikkasi naamaansa. Vieraat sitten pälyilivät vaivautuneena ympärilleen. Moukkia, on muuten ex kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Menin nuoremman kaverin 30 vuotis juhliin. Odotin että sisääntullessa ojennetaan skumppalasi ja toivotaan tervetulleeksi. Mutta ei, tämä kolmikymppinen istui olohuoneessa vierellään pari kaveria (olivat jostain landelta) ja meikkasi naamaansa. Vieraat sitten pälyilivät vaivautuneena ympärilleen. Moukkia, on muuten ex kaveri.
Nykyään 30-vuotiaat saattavat järjestää vähän rennompia juhlia, eikä välttämättä kannata odottaa että ollaan heti kilistelemässä kuohuvalla ja pitämässä puheita. Vieraita olisi tietysti syytä tervehtiä ja pitää seuraa, siinä ei mennyt ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Joskus juhlissa on ihmisiä, jotka eivät esittele itseään muille. Toljottavat mykkänä yksinään nurkassa.
Minä olin kerran tämmöinen ihminen. Mieheni halusi minut työkaverinsa (jota en tuntenut) 6kymppisille mukaan. Juhlat olivat kotijuhlat. Talo täynnä minua yli 20 v. vanhempia, täysin minulle outoja ja keskenään hyvin viihtyviä sukulaisia. Mieheni meni sankarin luokse juttelemaan ja jätti minut yksin nurkkaan istumaan. Tunnin verran siinä mökötin ja otti kyllä päähän. Aika vaikea siitä oli lähteä itseään kenellekään esittelemään kun en tuntenut sankariakaan lainkaan. Esitin miehelleni mielipiteeni asiasta aika napakasti kun suvaitsi muistaa että minäkin olin mukana. Emme jääneet pitempään 😅
Olin varmasti aika tympeän näköinen siinä tylsistyessäni, sori siitä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään 30-vuotiaat saattavat järjestää vähän rennompia juhlia, eikä välttämättä kannata odottaa että ollaan heti kilistelemässä kuohuvalla ja pitämässä puheita. Vieraita olisi tietysti syytä tervehtiä ja pitää seuraa, siinä ei mennyt ihan oikein.
Eihän kuohuvalla kilistely ole mitenkään vain virallinen juttu
Hautajaisissa arkkua kuoppaan laskettaessa kaksi vierasta veti röökiä. Tupakantuska oli tosi kova ,,,
Miksi sellaisia pitäisi muistaa ja ottaa huomioon? Vähän kuin vegaanit vaatimassa omaa huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Appiukon hautajaisissa syntyi kummallinen tilanne.
Apella on kaksi poikaa ja leski. Lisäksi oli olemassa noiden poikien serkku, joka oli asunut muutaman vuoden näillä appivanhemmilla, mutta oli hautajaisyen aikaan jo yli 40 v. ja hänellä avioton lapsi.
Leski (eli anoppini) ilmoitti siunaustilaisuuden alkaessa että hän ja tämä serkku ja tämä lapsi laskevat kukat ensimmäisenä ja sen jälkeen pojat perheineen. Siis kun tämä serkku ei ollut mitenkään läheinen edes anopille, niin siinä syntyi tosi outo tilanne. Että hän laski kukat äitinsä veljen arkulle ennen kuin vainajan omat pojat tai edes leski sen tekivät, Tässä oli joku perustelu että kun ei sillä ole muitakaan.
Tuntui tosi oudolta, vaikkei nyt tapahtumana ollut iso. Testamentissa ei ollut mitään muistamista tälle serkulle jne. mikä teki anopin käytöksestä entistä oudompaa.
En pidä millään tavalla uskottavana mitään salaliittoteoriaa, että a
Eiköhän appiukko ollut tämä lapsen isä, usko pois vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostin pienen lahjan kiitokseksi isäntäparille kun sain tulla kylään, tyyliin kynttilöitä ja lasisen alustan. Isäntäparin mies vilkaisi lahjapussiin, ojensi sen minulle takaisin ja sanoi että ei me tarvita, pidä sä
Hänen vaimonsa otti ne vastaan, ei kiittäen tai mitään, mutta otti. Kiusallinen tilanne.
Tätähän täällä toitotetaan kaikissa tavarantaltuttajat-ketjuissa, että älä huoli lisää tavaraa, työnnä takaisin, niin osaavat olla tuomatta seuraavalla kerralla.
Olen samaa mieltä, että se on epäkohteliasta. Muuten kyllä toivon, että tuosta turhasta tuliaiskulttuurista päästäisiin jo eroon. Mikään ei ole niin turhaa kulutusta, kuin ne kynttilät ja servetit ja vastaavat, joita hyvässä lykyssä kiikutetaan samassa paketissa tuttavapiirissä kyläpaikasta toiseen, kun ei voi tyhjin käsin mennä. Ja kukaan ei niitä halua tai tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeutuminen herättää silloin tällöin kummastusta. Olin kummipoikani ristiäisissä, ihmisillä päällä puvut ja mekot kuten kuuluukin. Lapsen isän siskolla oli yllään pellavaverskat ja pellavapusero.
En tietenkään tiedä taustaa tuon asun takana, jos vaikka oli suoraan kiireessä tullut jostain mökiltä tms. Mutta itse loukkaantuisin kyllä, jos veljeni astelisi hypoteettisen lapseni tärkeään juhlaan olovaatteissa.
Lapsi saisi ikuisen trauman?
Tuo kirjoittaja taitaa olla niitä, joiden mielestä mekko on naisella ainoa oikea asu ko. tilaisuuteen, ja juhlavakaan housuasu ei kelpaa. Vai mitä on pellavaverskat ja pellavapusero? Ei ne ainakaan mitään urheiluvaatteita ole.
Eihän tuo ihan tavatonta ole - vaikka varmasti aika harvinaista - että kohtelee omia lapsia (tai muita sukulaisia) vähän huonommin, ettei vaan kukaan voi syyttää omien suosimisesta/nepotismista/bonuslapsen kaltoinkohtelusta yms.