Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?

Vierailija
21.07.2019 |

Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.

Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .

Kommentit (750)

Vierailija
721/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuminen herättää silloin tällöin kummastusta. Olin kummipoikani ristiäisissä, ihmisillä päällä puvut ja mekot kuten kuuluukin. Lapsen isän siskolla oli yllään pellavaverskat ja pellavapusero.

En tietenkään tiedä taustaa tuon asun takana, jos vaikka oli suoraan kiireessä tullut jostain mökiltä tms. Mutta itse loukkaantuisin kyllä, jos veljeni astelisi hypoteettisen lapseni tärkeään juhlaan olovaatteissa.

Lapsi saisi ikuisen trauman?

Nämä väliinhuutelijat on kyllä metkoja.  Ilmaisevat vain sillä, että itseltään puuttuvat kaikki hyvät tavat.  Tokihan se on totta, että ei kukaan kuole siihen, että jollain on tilaisuuteen sopimattomat vaatteet tai käytös.  Siihenkö sitten kuitenkin pitäisi antaa kaiken mennä?  Ei enää yhtään mitään käytöstapoja eikä etikettejä, ku

Ymmärrä sinäkin, että vaatteita koskeva etiketti muuttuu koko ajan. Jos ei muuttuisi, niin meillä olisi kaikilla valkoinen puuteroitu peruukki päässä kaikissa kissanristiäisissä. 

Vierailija
722/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin pienen lahjan kiitokseksi isäntäparille kun sain tulla kylään, tyyliin kynttilöitä ja lasisen alustan. Isäntäparin mies vilkaisi lahjapussiin, ojensi sen minulle takaisin ja sanoi että ei me tarvita, pidä sä

Hänen vaimonsa otti ne vastaan, ei kiittäen tai mitään, mutta otti. Kiusallinen tilanne.

eikös se ole kohteliaanpaa antaa ne takaisin, kuin heittää roskikseen. ei kaikilla ole niin isoa asuntoa, että siellä olisi tilaa säilöä tyyliin sopimatonta krääsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viesti on hyvä esimerkki moukkamaisesta käytöksestä. 

Vierailija
724/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viesti on hyvä esimerkki moukkamaisesta käytöksestä. 

Jaaha, lainaus ei toimi. Oli viesti tämän kirjoittajalle:

Kappas, isäntä itse kerkesi linjoille. Kyllä, mä uskon että se pullapitko laskis sulle kovinkin hyvin. Näytätkin siltä että vissiin pulla maistuu 🤔

Olis pitänyt tuoda kassillinen rahaa, sille teillä kuulemma on ihan aidosti tarve kun rahat menee.. harrastukseen.

Vierailija
725/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisissa vainajan kaveri istui etupenkkiin ja ryntäsi laskemaan kukat ennen lähisukulaisia.

Minä toivoisin hautajaisissani olevan näin. En ole missään tekemisissä lähisuvun kanssa. Ja syystä.

Mulla kävi mielessä, että ehkä tuo kaveri olikin rakastettu, josta ainakaan kaukaisemmat sukulaiset eivät kaikki tienneet. 

Vierailija
726/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuminen herättää silloin tällöin kummastusta. Olin kummipoikani ristiäisissä, ihmisillä päällä puvut ja mekot kuten kuuluukin. Lapsen isän siskolla oli yllään pellavaverskat ja pellavapusero.

En tietenkään tiedä taustaa tuon asun takana, jos vaikka oli suoraan kiireessä tullut jostain mökiltä tms. Mutta itse loukkaantuisin kyllä, jos veljeni astelisi hypoteettisen lapseni tärkeään juhlaan olovaatteissa.

Siis mikä asu on pellavaverskat?

Miten tämä voi olla niin eksoottinen asia? :D Onko tähän keskusteluun pesiytynyt jotain pellavauskovaisia joiden mielestä pyjamakin on juhlapuku kunhan se on pellavaa?

Pellavaverskat = pellavasta valmistetut lökähousut /olohousut / jumppahousut.

/6

Me ihmetellään siksi, kun ei ole koskaan nähty missään myynnissä pellavaisia jumppahousuja, olohousuja, verkkareita tai vastaavia. Ne valmistetaan useimmiten joustavasta materiaalista.

Lököhousut on sitten vähän venyvämpi käsite. Jos housut on löysät (kuten juhlavat housut usein on), niin vois kai niitäkin ehkä joku sanoa lököhousuiksi. En voi muuta kuvitella kuin että tässä oli kysymys pellavaisista leveälahkeisista housuista, jotka kirjoittajan mielestä eivät olleet riittävän juhlavat. Useimpien muiden mielestä taisivat olla. 

Mutta ihan hyvä, jos kirjoittajalle ei ole tuon pahempia juhlamokia sattunut kohdalle. 

Vierailija
727/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tehdään. :)

Tiesin kyllä että näin suurella keskustelupalstalla käy ihmisiä laidasta laitaan, mutta että pukukoodin noudattaminen on hienostelua... Se oli uutta. Ihan tavallisesta duunarisuvusta olen minäkin, mutta nämä asiat on silti ollut hallussa lapsesta asti.

/6

Ei tässä ole kysymys siitä, etteikö etikettiä noudatettu (kyllä noudatettiin!), vaan siitä, että tämä /6 ei erota juhla-asua verkkareista. 

Vierailija
728/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kursailu menee joskus niin pitkälle, että se lähentelee jo moukkamaisuutta. Esimerkki: Talon emäntä tuli olohuoneeseen kuoharilasit tarjottimella ja kehotti kaikkia ottamaan. Kaikki katselivat vain seinille, kukaan ei halunnut ottaa ensimmäisenä. Lopulta emäntä suorastaan parahti "ottakaa nyt, en jaksa pidellä tätä!" 

Oi hitto mää inhoon tota kursailua. Miehen suku tuntuu harrastavan sitä. Ite joutunut joskus monta kertaa sanoon, että kahvia olis nyt tarjolla voi tulla ottamaan. Pari kertaa oon vaan ruvennut sit ite syömään ja juomaan kun muut on kursaillut keskenänsä. Kyllä ne sit yleensä jossain vaiheessa on tullut.

Sama mieltä. Juhlat pilaa varmimmin ylenpalttinen kursailu. 

Vierailija
729/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilastutkinto oin suunnilleen yhtä arvostettava asia kuin lapiollinen pashkaa että ei ole kyllä mitään pahaa formuloiden katsomisessa

Ei ole mitään pahaa formuloiden katsomisessa, mutta älkää änkekö itseänne toisen juhliin niitä katsomaan. Pysykää kotonanne, menkää kapakkaan, tai ihan mitä muuta tahansa. 

Vierailija
730/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kuin minun perheestä.Samanlaista saastaa vaimoni suku.

Vierailija
731/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin nuoremman kaverin 30 vuotis juhliin. Odotin että sisääntullessa ojennetaan skumppalasi ja toivotaan tervetulleeksi. Mutta ei, tämä kolmikymppinen istui olohuoneessa vierellään pari kaveria (olivat jostain landelta) ja meikkasi naamaansa. Vieraat sitten pälyilivät vaivautuneena ympärilleen. Moukkia, on muuten ex kaveri.

Mitä moukkaa tässä on? Miksi piti mainita tuo "jostain landelta"?

Vierailija
732/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräissä häissä yksi morsiamen täti tunki kuviin, joihin oli tarkoitus ikuistaa hääparin lisäksi heidän sisaruksia ja vanhempia "koska hänhän on perhettä". Jälkikäteen harmillisinta on, ettei juhlaonnessa asianosaiset hennonneet komentaa häntä pois, vaikka asia heitä risoikin ikävästi.

Eräissä alkoholittomissa häissä yksi toi omat juomat evääksi.

Eräissä häissä yksi setä saapui paikalle kahden kuokkavieraan kanssa, eikä ollut ehkä ilmoittanut edes omasta tulostaan.

Synttäreillä yksi vieras alkoi aikoinaan kaupata jotain yhdistyksen arpoja tms. muille vieraille Rupea siinä sitten pilaamaan tunnelmaa kieltäytymällä ostosta.

Vierailija
733/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä asu on pellavaverskat?

Miten tämä voi olla niin eksoottinen asia? :D Onko tähän keskusteluun pesiytynyt jotain pellavauskovaisia joiden mielestä pyjamakin on juhlapuku kunhan se on pellavaa?

Pellavaverskat = pellavasta valmistetut lökähousut /olohousut / jumppahousut.

/6

Jumppaatko sinä pellavahousuilla?

Taisi sinua ärsyttää tämä naishenkilö ihan muista syistä ja piti päästä jostain huutelemaan, vaikka sitten pellavaverskoista.

Vierailija
734/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellista millaisia intohimoja joku hiton pellava voi ihmisissä herättää. :'D

Ota huomioon, että kaikki eivät lue koko ketjua loppuun, ennen kuin kommentoivat. Jengi aloittaa lukemisen alusta ja kommentoivat, kun tulee jotain kiinnostavaa eteen. Siksi niitä pellavakommentteja tulee vieläkin. 

Vierailija
735/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidimme tuparit. Yksi miehen erittäin hoikka sukulaisnainen totesi siskoni 14 vee tytölle että tämä on liian lihava ja sukulaisnaisesta itsestään pitäisi ottaa mallia miltä naisen tulee näyttää.

Todella vastuutonta käytöstä, joka voi aiheuttaa syömishäiriön. 

Vierailija
736/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoissa juhlissa pikkuinen serkkutytöni oli myös aika omituisesti pukeutunut / puettu liian pieneen ja lyhyeen mekkoon ja paksuihin kirkkaanpunaisiin sukkahousuihin. Lienee ollut äitinsä protesti syystä, jota en vieläkään tiedä. Tyttö oli isänsä mukana, äitinsä ei kuulemma ehtinyt mukaan.

Tämä kuulostaa mielestäni klassiselta kyllä isätkin osaavat lapset pukea, vaikka tekisivät sen eri tavalla -tapaukselta. Äiti ei ole ehtinyt mukaan, koska hänen on odotettu hoitavan sekä itsensä että lapsensa juhlavalmiiksi, ja todennäköisesti vielä miehenkin paita olisi pitänyt ehtiä silittää, eikä lahjakkaan ollut hankittu. Jossain vaiheessa on sitten mennyt kuppi nurin, ja mies on sitten päässyt näyttämään osaamisensa ilman että äiti puuttuu asiaan.

En tiedä, mikä tässä nyt oli niin kauheeta. Mekko oli pieni, miten se mahtoi ilmetä? Ainakin se oli mahtunut päälle. Oliko se liian lyhyt? Ei yleensä paljon lapsella haittaa. Vai punaiset sukkahousutko oli se nou nou? Kysyn tosissani. 

Vierailija
737/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vuosi sitten olin ylioppilasjuhlissa, siis koululla kun lakit jaettiin. Muutama tyttöpuolinen ylioppilas tuli hakemaan lakkinsa kengittä. Juhlamekko oli, hiukset laitettu, mutta avojaloin. Tuli todella outo ja vaivaantunut olo tätä katsellessa.

Vierailija
738/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin pienen lahjan kiitokseksi isäntäparille kun sain tulla kylään, tyyliin kynttilöitä ja lasisen alustan. Isäntäparin mies vilkaisi lahjapussiin, ojensi sen minulle takaisin ja sanoi että ei me tarvita, pidä sä

Hänen vaimonsa otti ne vastaan, ei kiittäen tai mitään, mutta otti. Kiusallinen tilanne.

Ootkohan käyny kylässä mun naapurissa...

Vierailija
739/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni suku vastusti myös meidän liittoamme, että kyllä näitä sukuja on. Luulevat vielä, että heidän mielipiteellään on isokin painoarvo asiassa. Mieheni viittasi aina kintaalla heidän höpinöilleen eikä kuunnellut heidän saarnojaan. Nykyään välit ovat viileät, vieläkin anoppi puhuu, että sitten kun eroamme, en saa ottaa miehen ukin miehelle ostamaa aterinsarjaa. Yleensä anoppi lentää ulos sillä sekunnilla kun puhuu taas noita. 

Siis aterinsarja? Apua miten naurettavaa. Itse voisin luvata anopille, että saa aterinsarjan mukaan arkkuunsa kun aika koittaa - toivottavasti pian.

Vierailija
740/750 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia, koska en vaan juo sitä, ei sen suurempia syitä. Joka kerta juhlissa saa keskustella tästä aiheesta: miksi et juo, ota nyt vähän, milloin lopetit juomisen jne. Se on moukkamaista. Välillä otan jopa jonkun alkoholilasin käteen, että ei tarvi joutua ristikuulusteluun. Mutta kaiken huipentuma on, että sitäkin seurataan ja kommentoidaan: et edes juonut lasia tyhjäksi. Jotkut juo, jotkut ei, jokaisen oma asia.