Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?
Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.
Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .
Kommentit (790)
tässä nyt korjattu versio ihmisille jotka ihmettelivät. Olinkin näköjään muissa kohdissa kyllä laittanutkin oikein että ristiäisissä. Vain alkuun oli lipsahtanut rippijuhlissa epähuomiossa :)
Oli lapsemme ristiäiset. Lapselle tuli minun (äitinsä) sukunimi koska emme ole naimisissa toistaiseksi. Takana myös muita painavia syitä mutta ne ovat nyt irrelevantteja. Lapsella siis minun sukunimeni.
Lapsen isän isä tästä suivaantui vaikkei millään tavalla hänelle asia kuulu. Kaikille muille, siis myös lapsen isälle asia oli ok. Mutta hänelle ei.
Mies kuitenkin pelkää isäänsä joten myönnytteli vain.
Kyseinen herra kovaan ääneen lupasi ottaa aiheen puheeksi ristiäisissä ja tehdä numeron. kyseessä n 60-70v äijä. Meni siinä sitten esikoispojan ristiäiset jännittäessä että koska se appiukko pajauttaa mielensä syvyyksistä jotain ja pilaa täten koko juhlat. No hänhän oli juhlissa niin olevinaan kuin voi olla, oli muutkin sitä hänen käytöstään siellä ihmetelleet.
ennen ristiäisiä kävi minulle pitämässä ristikuulustelun ja puhuttelun siitä sukunimestä. Kun sanoin kohteliaasti ensin monta kertaa että asia on nyt näin ja päätös pitää mutta tyyppi vain jatkoi jankuttamistaan, sanoin kovemmin mutta nätisti että tämä asia on nyt päätetty ja se on näin niin lähti minua haukkumaan ja miten kyllä pitää vanhempia ihmisiä kuunnella. Lopuksi terävästi sanoi ett tämä vaikuttaa hänenkin suhtautumiseensa monessakin asiassa. Se että aikuinen tuohonkin ikään päässyt mies voi olla noin lapsellinen. Ja sitten tulee ennen suurta juhlaa pilaamaan tunnelmaa noin kun asia ei ole hänen päätettävissään eikä millään tavalla hänelle kuulu. Ymmärrän harmituksen toki mutta päätös on silti minun ja lapsen isän välinen
Ristiäisten jälkeen ja ristiäispäivänä kyseinen herra ei puhunut SANAAKAAN minulle. Kiitti juhlista vanhempiani vaikka juhlat olivat minun järjestämäni vaikkakin vanhempieni tontilla. Tömä mykkäkoulu kesti aina viime jouluun asti. (Eli lähes vuoden)
Hieman edelleen ärsyttää että juhlan jonka olisi kuulunut olla iloa täynnä, meni jännittäessä että tekeekö kyseinen herra sukunimestä hirvittävän haloon siellä kuten oli uhkaillut tekevänsä..
Kai pitäisi olla tyytyväinen ettei numeroa juhlissa tehnyt vaan ennen sitä ja sen jälkeen, mutta mielestäni hyvin tökeröä ja inhottavaa tunnelman latistavaa käytöstä silti. Myös juhlien aikana.
Aikoinaan yksissä häissä, oli morsian loppuillasta niin hirveässä jurrissa, että alkoi avoimesti vittuilla joillekin vieraille ja jankuttaa jotain vanhaa asiaa. Karmea oli lookkikin siinä vaiheessa, taidolla tehdyt meikit levinneenä ja tukka harottaen. Että semmonen päivä prinsessana sitten.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan yksissä häissä, oli morsian loppuillasta niin hirveässä jurrissa, että alkoi avoimesti vittuilla joillekin vieraille ja jankuttaa jotain vanhaa asiaa. Karmea oli lookkikin siinä vaiheessa, taidolla tehdyt meikit levinneenä ja tukka harottaen. Että semmonen päivä prinsessana sitten.
Mies sai vaimokseen alkoholistin. Oikein paljon onnea vaan, sitä tarvitaan.
Ruoan hakemiseen liittyy täälläkin. Olin lapsi ja olimme perheen kanssa naapureiden lasten juhlissa. Taisi olla rippijuhlat tms, kun oli astetta paremmat bileet ja meiltäkin koko perhe mukana. Äitini miesystävä oli mukana, koska laskettiin perheenjäseneksi. Ok, kutsuttiin pöytään, mutta sitten juhlien emäntä vetikin sen hetkeksi takaisin, kun halusi sanoa muutaman sanan. Äidin miesystävä latoi lautaselleen siinä piirakoita ja keksejä, kun kaikki muut tajusivat odottaa. Mä sanoinkin sille, että odota vähän, niin tää tiuskaisi mulle, että sanottiin että saa ottaa. Että mua hävetti - vielä enemmän kun 15-vuotiasta yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupaantuliaiset uudella omakotitaloalueella. Pienet tontit.
Mieskööri juonut pari kaljaa, menevät rivissä kuselle pensasaitaan. Muuten hyvä, mutta se pensasaita oli korkeudeltaan vasta ehkä 30-40 cm ja seuraavan talon terassi alle 10-metrin päässä.
Ottaneet kaks kaljaa, että tuo ei mee enää humalan piikkiin.
Uudelle naapurille käärmenäyttely! Tai ainakin kastemato.
Tai micromuna, joka ei edes näy sinne terassille 10 metrin päähän. On kuin tähystäisi taivaalle ja yrittäisi silmälasien kanssa erottaa Saturnuksen renkaat.
Vierailija kirjoitti:
AINA TÄMÄ SUOMALAISTEN JUHLISSA :
Tutut keskenään v e t ä y t y v ä t keskenään kuppikunniksi omiin nurkkiisa! Vieraille EI osata/ pystytä /uskalleta missään vaiheessa sanoa sanaakaan.
Täysin moukkamaista . Suomalaiset eivät saa sanaa ( sitä yhtäkään) suustaan vieraalle ihmiselle.
Häissämme teimme järjestyksen, jossa jokaisella oli joku tuttu vieressä tai vastapäätä, mutta myös tuntemattomia ympärillä. Jutun juju oli sekoittaa puheliaat ja hiljaiset, puheliaat onneksi siis sellaisisa jotka eivät jauhaneet vain monilogia vaan vetivät hiljaisemmatkin juttuun. Myöhemmin illalla ihmiset vähän vaihtelivat paikkoja jutellaakseen myös muiden tuttujensa kanssa, mutta hiljaisemmatkin olivat innostuneet puhumaan. Saimme paljon kiitoksia juhlien jälkeen, "hauskimmat häät aikoihin, olnpa teillä kivoja ystäviä, näissä häissä juttua riitti". EIkä pakko-ohjelmaakaan ollut kuin vähän (en olisi halunnut alunperin mitään ohjelmaa). Kaaso oli hommannut poliisiveljensä työpareineen univormussa hakemaan puolison hetkeksi ulos "sulhasenryöstöön", komeat poliisit ihastuttivat etenkin suvun eläkeläisrouvia/neitejä. SIllä aikaa minun piti osallistua taikatemppuihin, joita teki siihen aikaan TV:stäkin tuttu taikuri. Muu aika oli ruokailua, seurustelua ja tanssia.
Vierailija kirjoitti:
tässä nyt korjattu versio ihmisille jotka ihmettelivät. Olinkin näköjään muissa kohdissa kyllä laittanutkin oikein että ristiäisissä. Vain alkuun oli lipsahtanut rippijuhlissa epähuomiossa :)
Tämäse vasta moukkamaista on. Hävettää sinun puolesta. Menit väääriin juhliiin, oli varmaan appiukkokin väärä, ja lapsi. Kaikkia hävetti katsoa sinun moukkamaista käytöstä siellä.
Ohops tässä tosiaan kirjoittajalla kirjoitusvirhe. Siis ristiäisistä kyse, ei rippijuhlista. Sori oli aamusumussa mennyt sekaisin kun oli lukenut edellisen tyypin rippijuhlista :D