Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?
Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.
Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .
Kommentit (750)
Siellä missä yyhhoo, siellä ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidät koko perhe oli kutsuttu mieheni kummilapsen rippijuhliin. Kirkossa kaikki meni hyvin ja saavuimme rippilapsen kotiin ja tarkoitus oli jutella ja odotella ruuan valmistumista. Minulle täysin tuntematon vanhempi mieshenkilö tuli puolison juttusille ja he siinä vanhoja muistelivat, kunnes yhtä äkkiä tämä mies alkoi suureen ääneen taivastelemaan minun lihavuuttani. Muistan tilanteen todella elävästi edelleen, vaikka aikaa on kulunut yli kolmekymmentä vuotta. Tuo miehen käytös ja puhe olivat kyllä vaikuttavat. Hänen mielestään näin lihavia ihmisiä ei saisi antaa vapaana edes kulkea, saati elääkään. Olin silloin kolmen pienen lapsen äiti, nämä lapset olivat tämän saarnan ajan minun sylissäni yksi ja kaksi jaloissa, ja kävin töissä normaalisti. Painoa oli liikaa sen myönnän, mutta tuntui kohtuuttomalta tuollainen kannanotto kesken juhlan.
Kukaan ei tilanteeseen puuttunut, vaan ko
Sen ääliön voi kätevästi paistaa sen läskin polttamassa rasvassa 😂 paitsi ettei kumpaakaan tule tapahtumaan.
Jos se läski pystyisi laihduttamaan niin miksi hän ei olisi sitä jo tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Itseäni harmitti kerran oma käyttäytymiseni. Tulimme ystäväpariskunnan lapsen 2v synttäreille suht arkikamppeissa, aikomuksena pistäytyä vain hetkiseksi leikkimään, koska meille oli tulossa mökille vieraita ja juhlapaikalla oli mökille about 80 km. Synttärit olivatkin salahäät, mikä toki oli loistojuttu, mutta harmitti nätiksi laitetusta juhlasalissa tilassa omat farkkusortsit ja joku paidanrytky, kun monilla oli kuitenkin mekkoa ja hametta päällä. Kiva tilaisuus, mutta koska oli kiire, tehtiin lähtöä ennen ruokia. Morsian pyysi, että syötäisiin nyt kuitenkin lasten kanssa ennen ajomatkaa. Fiksua ajattelin, ja menin ennen ketään muita laittamaan lapselle (2v) ja samalla itselle lautaset ja syötiin puheiden yms aikana. Mieheni ei tähän ennakkosyöntiin halunnut osallistua, vaan istui samassa pöydässä odottaen omaa vuoroaan. No, sitten kun minä lasten kanssa olin syönyt ja lähtövalmis, mies meni jonon perälle ottamaan itselleen sapuskaa ja me vai
Älyttömän hyvä muistutus siitä että oli juhla mikä tahansa, syntymäpäivä, suvun joululounas, rippijuhla, rapujuhlat tms niin mieluummin pukeutuminen aina vähän yli kuin ali. Mieluummin on sitten itse vaikka mekko tai hame päällä ja muut farkuissa kuin toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni harmitti kerran oma käyttäytymiseni. Tulimme ystäväpariskunnan lapsen 2v synttäreille suht arkikamppeissa, aikomuksena pistäytyä vain hetkiseksi leikkimään, koska meille oli tulossa mökille vieraita ja juhlapaikalla oli mökille about 80 km. Synttärit olivatkin salahäät, mikä toki oli loistojuttu, mutta harmitti nätiksi laitetusta juhlasalissa tilassa omat farkkusortsit ja joku paidanrytky, kun monilla oli kuitenkin mekkoa ja hametta päällä. Kiva tilaisuus, mutta koska oli kiire, tehtiin lähtöä ennen ruokia. Morsian pyysi, että syötäisiin nyt kuitenkin lasten kanssa ennen ajomatkaa. Fiksua ajattelin, ja menin ennen ketään muita laittamaan lapselle (2v) ja samalla itselle lautaset ja syötiin puheiden yms aikana. Mieheni ei tähän ennakkosyöntiin halunnut osallistua, vaan istui samassa pöydässä odottaen omaa vuoroaan. No, sitten kun minä lasten kanssa olin syönyt ja lähtövalmis, mies meni
En kyllä aio ottaa tavaksi olettaa että kaikki tapahtumat on salahäitä. Jos ei voi ilmoittaa tapahtuman luonnetta rehellisesti niin se on sitten voi voi, jos haittaa se että olen pukeutunut tapahtumaan sen mukaisesti mikä se on ilmoitettu olevan.
"En kyllä aio ottaa tavaksi olettaa että kaikki tapahtumat on salahäitä. Jos ei voi ilmoittaa tapahtuman luonnetta rehellisesti niin se on sitten voi voi, jos haittaa se että olen pukeutunut tapahtumaan sen mukaisesti mikä se on ilmoitettu olevan."
En tajua vieläkään tätä lainaustoimintoa...mutta kyseessä oli syntymäpäiväjuhlat. En itse ainakaan menisi farkkushortseissa tms mökkivaatteissa kenenkään synttäreille. Ei toki tarvitse salahäihin varautua, mutta perus siistit vaatteet kuitenkin ja mielellään jotain ihan vähän hienompaa edes. Joku kesäinen hame tai rento kesämekko vaikka.
Olin töissä häissä jossa morsiamen isä pahoinpiteli sulhasen sukulaista. Morsian itki kyykyssä kaunis puku kehänä. Olen joskus ajatellut riittääkö mikään anteeksipyyntö isältä.
Serkkuni häissä, jotka järjestettiin kaksi viikkoa isäni kuoleman jälkeen luin isäni kirjoittaman hääpuheen serkulleni. Isäni oli valmistellut puheensa erään sairaaladokumentin nurjalle puolelle, jonka sattumalta löysin sairaalasta palautettujen tavaroiden joukosta. Kysyin serkultani, olisiko hän halunnut, että luen sen hänen häissään. Serkkuni ehdottomasti tätä toivoi, olihan isäni hänen kummisetänsä. Puhe oli kaunis, humoristinen ja koskettavakin.
Pöytään palattuani sain jonkin ajan kuluttua monologin serkkuni isän veljeltä, miten ehdottoman tärkeää on se, että isä saa saattaa tyttärensä vihille. Että se on koko häissä kaikkein tärkein hetki. Tuijotti siis suoraan silmiin ja muutaman minuutin ajan yritti saada minut vakuuttuneeksi tästä. Siinä sitten itse vasta kihloissa olevana tunsin sen tilanteen todella lohduttomana ja ahdistavana. Aivan kuin se olisi ollut minun vikani, että minua ei isä alttarille voi saattaa. En tiedä mikä miehen agenda oikein oli, tiesi kyllä kuka olen. Tovin kuunneltuani en enää voinut estää kyyneleiden valumista ja poistuin pöydästä ja koko juhlasta. En ole vieläkään unohtanut tuota julkeaa moukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä häissä jossa morsiamen isä pahoinpiteli sulhasen sukulaista. Morsian itki kyykyssä kaunis puku kehänä. Olen joskus ajatellut riittääkö mikään anteeksipyyntö isältä.
Kannattaa miettiä kahdesti että tarjoaako häissä viinaa, ja toiseksi että ketä sinne kutsuu.
PASKANSIN HUMALASSA BEST MANIIN HOUSUIHIN JA NÄYTIN TYTÖILLE KIKKELIÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kun moukkaperhe antaa lastensa juoksennella pisin pitkin minne huvittaa ja tonkia omin räkäsine pikku kätösineen juhlapöydästä jo ennen tarjoilun alkamista.
Täytyy muistaa, että lapsen huono moukkamainen käytös ei ole sen lapsen syytä vaan vanhempien joilta puuttuvat käytöstavat. Lapsi itsessään on vanhempiensa ilmentymä joka kertoo käytännössä vain sen millaisia vanhemmat oikeasti ovat. Olkoonkin että nämä vanhemmat juhlissa pyrkisivätkin käyttäytymään asiallisesti ja kunnolla. Se on pelkkä kulissi.
Juuri näin. Luulin aikani, että sisareni lapset ovat ne, jotka ennen jokaista juhlaa, mitä heillä vietettiin, eivät malta odottaa vieraita. Jokainen tarjottava, kakut ym oli aloitettu ennen yhdenkään vieraan tuloa. Me olimme aina se ensimmäiseksi kutsuttu perhe, joten tiedän. Vuosien päästä selvisi, että malttamaton rohmu olikin perheen isä. Tämä selvisi, kun tulivat juhliin ja hän nappasi pyörästä syötävää suuhunsa, ennenkuin ehti edes tuoliin istua. Käsittämätöntä, hyvin koulutettu mies, ei tarkoita että olisi sivistynyt käytökseltään.
Olin juuri vanhemman sisareni ( 70v) hautajaisissa, jonne hänen miehensä oli kutsunut ( vastoin siskoni eläessään esittämää toivetta myös kyläläisiä).
Hautausmaalta poistuessamme eräs nainen tuli kyselemään , että oletko sää Sirpa? Ootpas sää muuttunut ( joo, nähty joskus 40v sitten kun olen ollut 13v). Ei mitään osanottoa eikä mainintaa siskostani.
Samaa hän jankkasi vielä mennessään ottamaan ruokaa pöytiin ohi hautajaistilaisuudessakin.
Kun vaarini kuoli, äidin paras ystävä lähetti (Ruotsista, asuvat siellä) osanottokortin. Kortti oli joku kiitoskortti, jonka etusivulla luki "det var sååå roooligt.." ja hymyilevän pellavapäisen ruotsalaisnaisen kuva. Vanhempani loukkaantuivat verisesti, kortti alkoi sanoilla "bry inte om det här dumma kortet...." ja sen jälkeen tuli pitkät muistelot, osanotot yms. mutta vahinko ne eivät korjanneet. Sen verran kepeä kortti, ilm. löytynyt ylijäämä hyllystä. Kas kun eivät onnittelukorttia lähettäneet.
Hautajaissa ko. pariskunnan mies änkesi ottamaan kuvia - siis se kamera räpsyi, viretettiin räpsyi...- puolen metrin päästä mummostani kuin mikäkin paparazzi kun mummoni surun vallassa laski kukkasia haudalle (olivat olleet joku 60v naimisissa).
Sama naama saapui myös isäni hautajaisiin. Äitiäni otti päähän kun "se Roger hihitteli". Itsekin olin äimänä kun ukko kertoili stooria siitä kuinka vanhempani olivat nuorena parina Münchenistä lähettäneet kortin jossa äitini todettiin "hukkuneen olutlasiin" - ja hihtykset päälle.
Omissa häissäni tulevan vaimoni setä halusi esittää musiikkia. Muuten hyvä, mutta omasta mielestään äijä on joku superstara (oli kai kasarilla oma bändi ja kai "melkeen levytysopimus"). Esitteli omia lurituksiaan jotka olivat melkoista kuraa. Vaimon broidi oli jotain instrumenttia soittamassa ja oli herneissään kun en kohdellut kaksikkoa kuin Elvistä...
Oma setäni taas oli häissäni kameramiehenä, alanharrastaja kun on.
Kuvat olivat hyvä, mutta kuvissa oli lähinnä vieraita, ei niinkään avioparia.
Vanhempani, jotka ovat ainakin omasta mieletään "etikettitietoisia" paheksuivat vaimon mummon asua: punainen housupuku (oli itse tehnyt). Omasta mielestäni se nyt ei ongelma ollut vaikka ei ihan sen kevään ylioppilas sitä kantanutkaan.
Serkkuni häistä faija veti hernettä nenään kun sekkuni isä (enoni) toivotti aviomiehen tervetulleeksi "Strömbergien klaaniin".
Faijan mukaan klaaneja on Skotlannissa ei Etelä-Suomessa. Itsestäni se oli vaan hauska kielikuva.
Oman nyanssinsa toi enon vaimon (morsiamen äiti) hame joka oli kirkuvan vaaleanpunainen. Mummoni (edellä mainittu paprazzin uhriksi joutunut ja siis vaimon anoppi) nimesi sen "bordellihameeksi".
ps nimiä muuteltu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeutuminen herättää silloin tällöin kummastusta. Olin kummipoikani ristiäisissä, ihmisillä päällä puvut ja mekot kuten kuuluukin. Lapsen isän siskolla oli yllään pellavaverskat ja pellavapusero.
En tietenkään tiedä taustaa tuon asun takana, jos vaikka oli suoraan kiireessä tullut jostain mökiltä tms. Mutta itse loukkaantuisin kyllä, jos veljeni astelisi hypoteettisen lapseni tärkeään juhlaan olovaatteissa.
Pellavavaatteet on kyllä ihan arvokkaat.
Tästä oli mainio juttu muutama vuosi sitten Hesarissa. Hepulla oli tolkuttoman kallis valkoinen puuvillainen helleasu kypärineen. Siis sellainen englantilaistyyppinen tutkimusmatkailijapuku vuosisadan alusta. Asu ei kelvannut ns. Hienoon ravintolaan vaan kaveri tylysti käännytettiin takaisin. Juttua
Oho off topic mutta olen tainnut tavata Herran yhden kerran Hietalahden uimarannalla. Istui samaan pöytään siinä vanhassa rantabaarissa jonkun venäjänkielisen miehen kanssa. Hellekypärän lisäksi jäivät jutut mieleen. Paljon oli morsiamia ollut tyrkyllä mutta "pitää osata kieliä, ruotsia, ranskaa ja käydä mannekiinikoulua". Rahaa oli. Eräskin morsian kandidaatti oli ihmeissään katsellut kun Herra Hellekypärä oli "heitellyt ilmaan miljoonia" ("minä heittelin ilmaan miljoonia") sanoi hän sanatarkasti.
Ilmeisesti tunntettu persoona myös Hietsun vanhassa baarissa, kuulin kuinka kerran työntekijät puhuivat Hellekypärä miehestä "sehän kuulemma omistaa noi vastapäiset rannatkin"
Vierailija kirjoitti:
Vihkiäisissä, kirkossa, kauhtunut hihaton trikoopaita naisella. Alaosaa en edes muista, samaa kauhtunutta sarjaa. Etiketti, hyvät tavat, kunnioitus hääparia kohtaan - kaikki loisti poissaolollaan. Olivat lisäksi kuokkavieraita.
Kirkolliset vihkiäiset ovat aina julkinen tilaisuus, ei siellä ole siis kuokkavieraita vaan kaikki vieraita jotka todistavat vihkimisen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä mainitut santsaukset ja ylipäätänsä syödään kuin ei olisi viikkoihin saatu ruokaa!!
Papan serkku ja hänen perheensä olivat tuonkaltaisia rohmuja, söivät tarjoilut yms tyhjiksi hyvö ettei koko tarjoiluastiaa!! Vaikka olisi vuorellinen tarjottavia niin kaikki menee näiden ahmattien suuhun ja lisää haluavat vielä!!!
Ota kuvia joita jaat juhlien jälkeen, joista oikein ilmenee rohmut annoksineen.
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri vanhemman sisareni ( 70v) hautajaisissa, jonne hänen miehensä oli kutsunut ( vastoin siskoni eläessään esittämää toivetta myös kyläläisiä).
Hautausmaalta poistuessamme eräs nainen tuli kyselemään , että oletko sää Sirpa? Ootpas sää muuttunut ( joo, nähty joskus 40v sitten kun olen ollut 13v). Ei mitään osanottoa eikä mainintaa siskostani.
Samaa hän jankkasi vielä mennessään ottamaan ruokaa pöytiin ohi hautajaistilaisuudessakin.
Omat sukulaiseni tekee tätä samaa, "oletpas erinäköinen", "oletpas muuttunut". Joskus totesinkin että eiköhän olisi aika vakava sairaus jos joku näyttäisi kolmekymppisenä edelleen viisivuotiaalta.
Olut tuoppien kanssa sitten tarkkana kun muutoin jotkut tyhjentää hetkessä noihin sitten arvokkaammatkin juotavat ja valitukset että loppunut kesken?
Monilla ihmisillä on ns. resting bitch face. Kaikkea ei pidä ottaa henkilökohtaisesti.