Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?
Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.
Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .
Kommentit (750)
Vierailija kirjoitti:
Vedä sinä verskat päähän
No jos tarjoot!
-eri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lukiokaverin ylppäreissä vieraana. Kun halusin vilkaista ylioppilastodistusta, niin juhlakalu ei antanut minun edes koskea siihen, vaan piti todistusta 30cm päässä naamastani pinsettiotteella. Mennessäni ottamaan kakkua (kaupan pakastemutakakku), juhlakalu tölväisi että älä sitten ota isoa palaa, että muillekin jää. En tiedä miksi olin edes kutsuttu, tyyppi oli aina minulle muutenkin töykeä. Yo-juhlat jäivät vikaksi kerraksi kun hänet näin.
Veitkö sattumoisin hänelle lahja(sheki)n vai pelkän onnittelukortin?
Lukiokaverille?
Eiköhän lukiokaverille viedä ihan etiketinkin mukaan ruusu, ei mitään lahjoja.
- eri
Näinhän se on, mutta epäilinkin nimenomaan sitä, että tämä lukiokaveri oli kutsuttu lahjashekin toivossa ja kun sitä ei tullut käytös ja kohtelu muuttui tylyksi.
Tuohon alkuperäiseen kommenttiin viitaten, kun pidettiin moukkamaisena ettei annettu ottaa käteen yo-todistusta, niin en ihan ymmärrä.
En itsekään antaisi todistuksia klähmittäväksi, koska todella mukava olisikin sitten myöhemminkin esittää tätä todistusta työnantajilla/oppilaitoksille, jos on täynnä rasvaisia sormenjälkiä ja muuta likaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lukiokaverin ylppäreissä vieraana. Kun halusin vilkaista ylioppilastodistusta, niin juhlakalu ei antanut minun edes koskea siihen, vaan piti todistusta 30cm päässä naamastani pinsettiotteella. Mennessäni ottamaan kakkua (kaupan pakastemutakakku), juhlakalu tölväisi että älä sitten ota isoa palaa, että muillekin jää. En tiedä miksi olin edes kutsuttu, tyyppi oli aina minulle muutenkin töykeä. Yo-juhlat jäivät vikaksi kerraksi kun hänet näin.
Lukiokaverille?
- eri
Näinhän se on, mutta epäilinkin nimenomaan sitä, että tämä lukiokaveri oli kutsuttu lahjashekin toivossa ja kun sitä ei tullut käytös ja kohtelu muuttui tylyksi.
Tuohon alkuperäiseen kommenttiin viitaten, kun pidettiin moukkamaisena ettei annettu ottaa käteen yo-todistusta, niin en ihan ymmärrä.
En itsekään antaisi todistuksia klähmittäväksi, koska todella mukava olisikin sitten myöhemminkin esittää tätä todistusta työnantajilla/oppilaitoksille, jos on täynnä rasvaisia sormenjälkiä ja muuta likaa.
Kun valmistuin maisteriksi, laitoin todistukset muovitaskuihin, että vieraat eivät sotke niitä kakkuun ja kahviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukiokaverille?
- eri
Kun valmistuin maisteriksi, laitoin todistukset muovitaskuihin, että vieraat eivät sotke niitä kakkuun ja kahviin.
Kyllä ne sieltä pois saa kun "ei näe kunnolla muovin läpi. Pahimmillaan selataan todistuksen liitteet niin, että nuolaistaan sormea kääntäessä sivua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukiokaverille?
- eri
Oppilaitoksia varten on luonnollisesti otettu jo koulun toimesta oikeaksi todistetut kopiot.
Yksikään työnantaja ei ollut ikinä kiinnostunut lukion arvosanoistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saimaasta päivää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummon juhlissa yhdet vieraat kyselivät kovaan ääneen joko sitä kahvia tulee ja eivät voineet odottaa vuoroaan vaikka kahvia oltiin kaatamassa. Nämä ei muutenkaan tajua hyvistä käytöstavoista mitään
Tästä tuli mieleen eräs rouva. Olin lupautunut laittamaan ruuan isolle porukalle mökissämme. Kerroin eräälle rouvalle, että voit keittää kahvit milloin vaan, jos kahvituttaa. Näytin hänelle keittiöni kaappien sisällöt ja hän oli siitä kiitollinen.
Mutta kun seurue oli syönyt, niin mä en jaksanut lähteä keittämään kahvia, joten "olin vaan ollakseni." Tuttavarouva ei kuitenkaan tehnyt mitään. Istui siinä myös,joten kukaan ei saanut kahvia. Mua nolotti, mut mä en jaksanut.
Sama rouva auttoi ruuanlaitossa, joka meni heti aivan farssiksi. Kauheaa, miten mun tilanne riistäytyi irti kun tämä rouva alkoi v...maan. Sitten vielä se, että seuraavana päivänä, kun ruokaa lämmiteltiin uudelleen, niin tämä rouva halusi, että nopsaa lämmitellään ja niin siinä sitten kävi, että toinen ruuista paloi pohjaan. Sain kummia ilmeilyjä syöjiltä, kun luulivat minun siellä keittiössäni häärivän.
Mua hävetti, kun juhlat menivät niin pieleen ja mä itse oli vain (henkisesti)väsynyt. Se rouvan sekoilu mun keittiössäni oli mulle liikaa. En jaksanut edes kertoa nuorille, että keittäkää teetä, jos huvittaa. Pieleen meni. Lopuksi vielä sananen, että mä olisin mieluiten yksin sen ruuan valmistanut. En halunnut rouvaa siihen sähläämään ja kaikki, mitä sitten tapahtui, niin oli tämän rouvan vika. Kaikenhuipuksi, koko lauma ruokailijoita oli toisen perheen sukua. Olin yksin ja siksi pyysin rouvaa avuksi, kun juhlat olivat hänen sukulaisensa juhlat. Joko hän halusi nolata minut tai sitten rouva on tyhmä.
Täh ...?
Tämä nimimerkki Saimaasta päivää on Verska-tyypin lisäksi ketjun ainoaita, jotka on itse ollut niitä moukkia.
Hänhän oli selvästi masentunut ja aikoi teettää kaiken työn ko. rouvalla, jota tekstissään haukkuu tyhmäksi sähläriksi. Jos haluaa, että joku muu keittelee kahveja ja tarjoilee kämpilläsi, tämän henkilön kannattaa olla joko catering-alan ihminen tai sitten joku läheinen ystäväsi, ei mikään satunnaistuttu. Sellaiset vain vaivautuvat ja ahdistuvat, kun he joutuvat hyörimään vieraassa keittiössä touhuamassa. Se, että rouva kiitteli nähtyään kahvikaapin sijainnin, oli varmasti vain kohteliaisuutta eikä tarkoittanut sitä, että hän oikeasti aikoisi keittää niitä kahveja toisen keittiössä.
"Täh" vastaus.
Luitko jutun kunnolla? Taisit lukea vain kahvi-osuuden?
Et huomannut, miten tämä rouva pilasi ruuan ja sai näin aikaiseksi sen, että minuthan siinä nolattiin. ---Sitäpaitsi minä en rouvaa pyytänyt avustajaksi keittiöön, vaan hän itse halusi "auttaa". Tosiasiassa rouva oli täystomppeli ruuanlaitossakin. Antoi minulle käskyjä ja hänen puutteellisen ruuanlaittotaitonsa lisäksi syyllisti minua monessa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisissa nuori nainen hädin tuskin vesirajan peittävässä bilemekossa. Mekko oli kylläkin musta, mutta se helman pituus oli tilaisuuden luonteeseen täysin sopimaton. Kaiken kruunasi jotkin paljetit mekon suht avonaisessa rintamuksessa.
Eräissä hautuujaisissa nuorella naisella oli esitettävänään lihava takapuoli ja housut, jotka näyttivät tyylikkäästi persvaon. Kun sitten virrenveisuun jälkeen istuuduttiin, niin housut melkein tippui alas. Me, jotka istuttiin hänen takanaan, olimme ...niin just, hieman ärsyyntyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummon juhlissa yhdet vieraat kyselivät kovaan ääneen joko sitä kahvia tulee ja eivät voineet odottaa vuoroaan vaikka kahvia oltiin kaatamassa. Nämä ei muutenkaan tajua hyvistä käytöstavoista mitään
Tästä tuli mieleen eräs rouva. Olin lupautunut laittamaan ruuan isolle porukalle mökissämme. Kerroin eräälle rouvalle, että voit keittää kahvit milloin vaan, jos kahvituttaa. Näytin hänelle keittiöni kaappien sisällöt ja hän oli siitä kiitollinen.
Mutta kun seurue oli syönyt, niin mä en jaksanut lähteä keittämään kahvia, joten "olin vaan ollakseni." Tuttavarouva ei kuitenkaan tehnyt mitään. Istui siinä myös,joten kukaan ei saanut kahvia. Mua nolotti, mut mä en jaksanut.
Sama rouva auttoi ruuanlaitossa, joka meni heti aivan farssiksi. Kauheaa, miten mun tilanne riistäytyi irti kun tämä rouva alkoi v...maan. Sitten vielä se, että seuraavana päivänä, kun ruokaa lämmiteltiin uudelleen, niin tämä rouva halusi, että nopsaa lämmitellään ja niin siinä sitten kävi, että toinen ruuista paloi pohjaan. Sain kummia ilmeilyjä syöjiltä, kun luulivat minun siellä keittiössäni häärivän.
Mua hävetti, kun juhlat menivät niin pieleen ja mä itse oli vain (henkisesti)väsynyt. Se rouvan sekoilu mun keittiössäni oli mulle liikaa. En jaksanut edes kertoa nuorille, että keittäkää teetä, jos huvittaa. Pieleen meni. Lopuksi vielä sananen, että mä olisin mieluiten yksin sen ruuan valmistanut. En halunnut rouvaa siihen sähläämään ja kaikki, mitä sitten tapahtui, niin oli tämän rouvan vika. Kaikenhuipuksi, koko lauma ruokailijoita oli toisen perheen sukua. Olin yksin ja siksi pyysin rouvaa avuksi, kun juhlat olivat hänen sukulaisensa juhlat. Joko hän halusi nolata minut tai sitten rouva on tyhmä.
Täh ...?
Tämä nimimerkki Saimaasta päivää on Verska-tyypin lisäksi ketjun ainoaita, jotka on itse ollut niitä moukkia.
Hänhän oli selvästi masentunut ja aikoi teettää kaiken työn ko. rouvalla, jota tekstissään haukkuu tyhmäksi sähläriksi. Jos haluaa, että joku muu keittelee kahveja ja tarjoilee kämpilläsi, tämän henkilön kannattaa olla joko catering-alan ihminen tai sitten joku läheinen ystäväsi, ei mikään satunnaistuttu. Sellaiset vain vaivautuvat ja ahdistuvat, kun he joutuvat hyörimään vieraassa keittiössä touhuamassa. Se, että rouva kiitteli nähtyään kahvikaapin sijainnin, oli varmasti vain kohteliaisuutta eikä tarkoittanut sitä, että hän oikeasti aikoisi keittää niitä kahveja toisen keittiössä.
"Täh" vastaus.
Luitko jutun kunnolla? Taisit lukea vain kahvi-osuuden?
Et huomannut, miten tämä rouva pilasi ruuan ja sai näin aikaiseksi sen, että minuthan siinä nolattiin. ---Sitäpaitsi minä en rouvaa pyytänyt avustajaksi keittiöön, vaan hän itse halusi "auttaa". Tosiasiassa rouva oli täystomppeli ruuanlaitossakin. Antoi minulle käskyjä ja hänen puutteellisen ruuanlaittotaitonsa lisäksi syyllisti minua monessa asiassa.
Hieman samatyyppinen juttu tapahtui myös mun puolison mökillä. Kaikki koolla olevat istuivat vain kuin pahvit. Yhden ihmisen piti sitten paapoa näitä. Olisi nyt edes joku nuorista kysellyt, että voisiko hän auttaa jotenkin, mut sensijaan näytetään erilaisia ilmeitä. Eräskin vieras ryhtyi oikein esittelemään, miten erinomainen hän itse on.
Nyt sitten vastaavasti pitää mennä tapaamaan tätä erinomaista tapausta ja sekös - niin just v...aa. Jos saisin valita, niin en edes halua tavata näitä passareita enää.
Mun anoppi on ehtymätön wtf-tilanteiden tuottaja. Tämä viimeaikaisista pahin. Miehensä kuoli, ja muistotilaisuudessa piti muistopuheen. 95% puheesta kertoi anopista, miehestään kertoi esim kuinka pihi tämä oli. Vainajan lapsia ei mainittu mitenkään, olivat kyllä paikalla ja olivat varmasti hoitaneet vähintään oman osuutensa sairaasta isästään.
Kun puhe oli ohi, siinä vielä esiintyi lukemalla jouluevankeliumin.
Anoppi oli tuonut vainajasta kuvan muistotilaisuuteen. Hääkuvan. Jossa tämä huomiota kaipaava tapaus oli etualalla ja sulho vähän taustalla.
Lähdettiin aika liukkaasti paikalta virallisen osuuden loputtua, miehen myötähäpeä oli valtava.
Osa naisista ei vaan osaa pukeutua eli laittavat liian paljastavia asuja eikä ymmärrä yhtään varoa vai onko jopa tahallista? Yo juhlissa olin taannoin ja vaimon siskolla lyhyt mekko mikä avoin ja alla aivan liian pienet rintsikat ja kun kumartui vähänkään huomasin katsovani paljaita tosin isoja ja hyvän näkösiä rintoja ja nännejä mitkä näpötti aika isoina, muutaman kerran meni myös kyykkyyn jalat harallaan esitteli samalla stringinsä ja puolet häppäreistä.
Aikuiset tyttäret syyttävät isänsä kuolemasta isän pitkäaikaista uutta puolisoa, pitävät hautajaiset keskenään, eivätkä kutsu puolisoa eikä muutakaan sukua hautajaisiin. Ja siis eivät juuri pitäneet isäänsä yhteyttä. Kummallisia juttuja sitä kuulee.
Häissä pohjanmaalla sulhasen lanko varasti boolitonkan. Oli huvittava näky, kun vaimonsa talutti korvasta pitäen tonkkaa kantavan ukkonsa takaisin boolinjakopaikalle.
Mieheni syntymäpäivillä hänen veljensä joi onnittelumaljan heti kun sai sen käteensä. Ei malttanut odottaa maljannostamista.
Lisäksi oli ensimmäisenä ruokapöydän kimpussa. Lenkkarit ja reisitaskuhousut juhlavaatteita.
Olimme puolisoni kanssa naimisiin mennessämme melko pienipalkkaisessa työssä ja asuntovelallisia. Tuolla hetkellä rahamme menivät myös häidemme valmisteluun ja jouduimme lainaamaan muutaman satasen puolison varakkaalta tädiltä auton yllättävään remonttiin.
Tämä täti päätti sitten lahjoittaa osan lainaamastaan summasta meille häälahjaksi ja kirjoitti tämän asian kaiken juhlakansan pällisteltäväksi onnittelukorttiin. Koko juhlaväki luki kortteja innolla ja häpeä oli suuri kun tajusimme vasta myöhemmin miten tämä täti oli meidät nolannut omissa häissämme.
Kyseinen täti on muutenkin melko moukkamainen ja töksäyttelee suustaan sammakoita. Yritämme vältellä parhaamme mukaan hänen seuraansa.
Vierailija kirjoitti:
Riitely. Riitely niin, että vaimo alkaa itkuhuutaen selostaa riidanaiheita vuosikymmenten takaa, paljastaen miehen sukulaisten salatuimpia skandaaleja ja muita "herkkupaloja" siinä sivussa. Osumaa paljastuksista ottivat riidan edetessä myös monet juhlissa paikallaolleet.
Hieman oli vaivaantunutta sen jälkeen. Riita alkoi vieläpä ihan mitättömästä jutusta.
Sitten ne jotka vetää tuolin seisovan pöydän eteen. Häämentää kahvia että läiskyy pöytäliinalle, syö siitä suoraan kaikkea m'täen, ikäänkuin ei olisi ikinä ruokaa nähnytkään. Eikö se taju, eihän muut tai miksi muut ei tule vierelle istumaan,, miksi tuolit puuttuvat pöydästä,, että ihan huvikseenko muut ruokailee muualla, vai hänkö vaan tuumii, tää on käytännöllistä, tyhmiä kun muut ei tajuu. Ja nuo jotka siis todella tyhjentää pöydän, säästää nälkäänsä ja mikään ei riitä. Ja ne jotka kehtaa vaatia, hei onks sitä taätät tuota, ,,nää ei riitä vaan onko jääkaapissa just teittyä limppaa kaljaa, jopa itse mennään kaapeille tarkistamaan.
Yks tyyppi oli jättänyt kylpyhuonen oven auki ja jätkä siis oli kykkysuihkussa paita päällä alapesulla suihkulavuaarissa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja oli tsekkanut ensin myös viinikaapin onko mitä siellä..
Joku toi kaikki lapsensa kuokkimaan. Kutsu oli vain vanhemmille
Vierailija kirjoitti:
Me pidimme juhlat ja vieraat eivät tervehtineet eivätkä puhuneet kanssani koko iltana. Eivät edes kysyneet lupaa, että saavatko heidän lapsensa kaivaa koristelut irti täytekakusta. Kakku oli kuin pommin jäljiltä ja laitoin sen kompostiin kun vieraat lähtivät.
Eihän sitä ole mikään pakko pitää sukulaisensa puolisosta mutta tuollainen käytös on kyllä ala-arvoista. Keittiöpiikaakin yleensä tervehditään ja kiitetään normaaleissa juhlissa.
eli säää et arvosta muita,,jos nykyaikana nimittelet keittiöapulaista,pitopalvelutyöntekijää tms joka hoitaa tarjoilut-piiiiaksi-- se kertoo miksi sua ei noteerata, olet nolo, niin nolo.. nykyisin ei piika sanaa käytetä