Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?

Vierailija
21.07.2019 |

Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.

Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .

Kommentit (750)

Vierailija
481/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummisetäni ja tädin mies katsoivat aiheelliseksi alkaa vittuilla painostani mummoni muistotilaisuudessa.

Yllättäen en ole ollut kummankaan kanssa missään tekemisissä kymmeneen vuoteen.

Onkohan meillä sama kummisetä? Näitä riittää ilmeisesti.

Vierailija
482/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sasasasasa kirjoitti:

Suomalaiset miehet rikkovat pukeutusetikettiä. Paitahihasillaan tepastelua, taskuliinat puuttuu jne jne.

Se pukeutumisetiketti ei olekkaan mikään ehdoton laki jota ei voisi tarpeen mukaan soveltaa.

Jos ei tunne etikettiä, ei voi sitä myöskään soveltaa.

Hyvin usein tuo tietämättömyys näkyy päälle tai on arvattavissa. Esim. kovan kokemuksen omaava, iäkkäämpi herrasmies voi rikkoa pukeutumisetikettiä, mutta nuori, tatuoitu, kouluttamaton, wt-sulhanen ei saa käyttää smokkia häissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni hautajaisissa yksi vieraista oli pukeutunut kuin yökerhoon. Oli tiukat kultaiset leggingsit ja mustabiletoppi. Ei siinä vielä mitään, mutta kyseessä oli ylipainoinen päälle 50v  nainen, niin kamelinvarvas paistatteli ja hyvä ettei roikkurinnat tulleet topista ulos. Miehellään sentään oli puku, mutta aivan liian iso ja ryppyinen. Tämä samainen pariskunta vielä tarjottavasta lohisopasta noukki kaikki lohen palaset itselleen, ettei varmastikaan muille jäänyt. 

Jospa mies oli laihtunut ja puku jäänyt isoksi? Olivatko kyseessä pienet hautajaiset vai oliko lohisopan lohessa pihistelty, kun yksi pari saa koukittua koko hautajaisväelle tarkoitetusta keitosta KAIKKI lohet?

Vierailija
484/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla isoissa juhlissa jostakin syystä aina löytyy mies, joka ottaa munansa esille.

Onko tämä yleistä jollain tietyllä seudulla? Olen kotoisin ihan Kainuun korvesta ja en ole tuollaiseen perinteeseen törmännyt missään päin Suomea.

Kaikissa juhlissa useampikin mies ottaa munansa esille käydessään pissillä, mutta enpä usko, että monissakaan juhlissa se tehdään muiden nähden.

Vierailija
485/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän on ihan tavallinen mutta moukkamainen näky juhlissa ja hotellien aamiaisbuffeteissa: lasketaan lasiin juomaa ja saman tien paikallaan seisten horaistaan siitä puolet tai kokonaan. Sitten täytetään lasi uudelleen.

Mainitsin aiemmin tässä tai jossakin muussa ketjussa eräästä tilaisuudesta, jossa eräs merkittävä vuosituhannen alun talouselämän vaikuttaja teki juuri näin buffetpöydässä.

Itse syyllistyn hotelliaamiaisella samaan, koska maistan aina tuoremehua, kaipaatko se vettä laimennukseksi. Usein mielestäni kaipaa. Joku muu voi pitää vahvemmasta mehusta. Kun sitä itse teen, siinä ei ole mitään moukkamaista. Moukkamaisempaa on kerätä pöydästä lautaset täyteen ja jättää suuri osa syömättä. Siis lautaset voi kerätä vaikka kukkuroilleeen sekaisin lihaa, kalaa, lämmintä ja kylmää ja vaikka vielä jugurtti siihen päälle, jos syö kaiken.

Vierailija
486/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni täytti pyöreitä vuosia ja uusi miesystävänsä saapui juhliin kavereidensa kanssa tuhannen pätkässä suoraan laivaristeilyltä koko suvun ja tuttavapiirin ihmeteltäväksi.

Suurin osa ellei jopa kaikki tapasivat miehen ensimmäistä ja viimeistä kertaa.

Eikö miesystävä olisi mielestäsi saanut tulla sinne?

Vierailija
487/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämähän on ihan tavallinen mutta moukkamainen näky juhlissa ja hotellien aamiaisbuffeteissa: lasketaan lasiin juomaa ja saman tien paikallaan seisten horaistaan siitä puolet tai kokonaan. Sitten täytetään lasi uudelleen.

Hassua, miten moni alapeukuttaa tätä tapaa!

No, he ovat varmasti myös niitä, joista on ihan ok laappia buffetpöydän tarjoiluvadeista ruokaa suoraan suuhunsa. Kyse on samasta asiasta.

Vierailija
488/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla isoissa juhlissa jostakin syystä aina löytyy mies, joka ottaa munansa esille.

Onko tämä yleistä jollain tietyllä seudulla? Olen kotoisin ihan Kainuun korvesta ja en ole tuollaiseen perinteeseen törmännyt missään päin Suomea.

Kyllä meillä on ainakin kaikissa isommissa juhlissa illanistujaisista hautajaisiin siinä vaiheessa, kun virallisempi ohjelma muuttuu epävirallisemmaksi, mulukunmittauskisa. Joskus on pappikin osallistunut siihen. Itse olen mielelläni mukana, koska olen melkein aina voittanut. Eikö teillä muilla muka ole samanlaista? 😜

Vierailija
489/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa se taitaa olla gollege (eikä college) koska Turussa ei sanota verkkahousut vaan verskahousut. Samoin Turussa ei ole terkkahoitajaa vaan terskahoitaja, ja terveyskeskukseen mentäessä ei ole terkka-aikaa tai mennä terkalle, sanotaan terska-aika tai mennään terskalle.

Me itse asiassa sanottiin koulussa (Turussa) terkkaria terskariksi. Koska teinit.

Verskoista puhuivat 40-luvulla syntyneet vanhempani, minusta se kuulosti aina vähän rivolta (terskalta).

Vierailija
490/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, miten moni alapeukuttaa tätä tapaa!

No, he ovat varmasti myös niitä, joista on ihan ok laappia buffetpöydän tarjoiluvadeista ruokaa suoraan suuhunsa. Kyse on samasta asiasta.

Ei ole, juoma menee suuhun lasin kautta.

Vierailija
491/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuminen herättää silloin tällöin kummastusta. Olin kummipoikani ristiäisissä, ihmisillä päällä puvut ja mekot kuten kuuluukin. Lapsen isän siskolla oli yllään pellavaverskat ja pellavapusero.

En tietenkään tiedä taustaa tuon asun takana, jos vaikka oli suoraan kiireessä tullut jostain mökiltä tms. Mutta itse loukkaantuisin kyllä, jos veljeni astelisi hypoteettisen lapseni tärkeään juhlaan olovaatteissa.

Lapsi saisi ikuisen trauman?

No tuskin lapsi sentään, heh heh. Mutta mielestäni on todella moukkamaista tulla olo- tai jumppavaatteissa juhliin. Jotkut kaveriporukan illanistujaiset on asia erikseen, mutta jos kyseessä on ristiäiset niin mielestäni jumppahousut voisi jättää kotiin. Lapsi ei näistä asioista tajua eikä kuulukaan, mutta muita juhlavieraita ja isäntäväkeä soisi mielestäni kunnioitettavan juhliin kuuluvalla pukeutumisella.

Katsoin nyt että kommenttini on saanut huikean määrän alapeukkuja. Onko av-kansan mielestä siis oikeasti ok tulla pukujuhlaan olovaatteissa? Kuulun itse sukupolveen, jonka juhlapukeutuminen on jo onneksi hyvin joustavaa, mutta joku raja sentään. Kyllä ns. virallisia juhlia ja niiden järjestäjiä mielestäni kuuluu kunnioittaa.

/6

No voin itse sanoa, että kun puhutaan pellavavaatteesta, niin mulle tulee ennemmin juhlava siisti asu mieleen, kuin jumppa/olovaatteet. Että ehkä tässä on nyt tullut joku väärinkäsitys noiden kuvailemiesi asujen kohdalla.

No joo, selvästikin. Mielestäni kyllä kommentissani puhuin olovaatteista, enkä juhlavista pellavavaatteista. Materiaali ei siis tässä ollut mitenkään oleellinen asia, vaan se että tuli ristiäisiin verskahenkisessä asussa.

Tämän tyyppinen oli asu, mutta ruskea:

https://aijaa.com/wjue90

/6

Tuohan on kuin Bull Mentulan hääpuku...

Vierailija
492/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hieno! Muuta mieltä ei saa olla. On kuitenkin KALLISTA pellavaa.

Vierailija
493/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini häissä hänen isänsä puhe keskittyi muistelemaan kauniin korusanoin morsiamen entistä, nuorena menehtynyttä miesystävää. Puhui mm. kuinka olisivat mielellään tämän ottaneet tämän ex-miehen sukuun (ilmeisesti nykyisen sulhasen sijaan?). Morsian oli silminnähden kiusaantunut eikä sulhanenkaan kovin iloiselta näyttänyt. Suhde entisen kanssa oli vielä monella tapaa haastava ex-miehen ongelmien ja kiivaan luonteen takia, mutta kaverini ei nuorena ja kilttinä hennonnut tai osannut jättää vakavasti sairasta miestä.

Entisiä puolisoita saa muistella ja edesmenneiden muistoa kunnioittaa, mutta morsiamen isän puhe hääjuhlassa ei ole se paikka missä muistellaan eksiä, ei vaikka heistä olisi aika jättänyt!

Vierailija
494/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujuhlissa ventovieras mieheni sukulainen kävi aukomassa laukkuani ja tutkimassa sisältöjä, kun näki minun saapuvan paikalle pisti vetoketjun kiinni ja jatkoi matkaa sanomatta mitään. Laukkuni ulkomailta ostettu ja persoonallisen näköinen eikä vahingossa kukaan luulisi sitä omakseen

Vierailija
495/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lukiokaverin ylppäreissä vieraana. Kun halusin vilkaista ylioppilastodistusta, niin juhlakalu ei antanut minun edes koskea siihen, vaan piti todistusta 30cm päässä naamastani pinsettiotteella. Mennessäni ottamaan kakkua (kaupan pakastemutakakku), juhlakalu tölväisi että älä sitten ota isoa palaa, että muillekin jää. En tiedä miksi olin edes kutsuttu, tyyppi oli aina minulle muutenkin töykeä. Yo-juhlat jäivät vikaksi kerraksi kun hänet näin.

Veitkö sattumoisin hänelle lahja(sheki)n vai pelkän onnittelukortin?

Lukiokaverille?

Eiköhän lukiokaverille viedä ihan etiketinkin mukaan ruusu, ei mitään lahjoja.

- eri

Vierailija
496/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut sellaisesta kun jano?

Vierailija
497/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kaverin synttäreillä päivänsankari ja pikkusisaruksensa kaivelivat ja lähmivät synttärikakkua antaumuksella ennen kuin vieraat saivat palastakaan. Vanhemmat olivat vieressä, mutta eivät kieltäneet.

Mikseivät vanhemmat uskalla kasvattaa lapsiaan? Tuossahan olisi erinomainen tilaisuus opettaa sivistyneitä käytöstapoja, joille on käyttöä läpi koko elämän. Ei opetustilanteita ole mikään häpeä!

Vierailija
498/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummisetäni ja tädin mies katsoivat aiheelliseksi alkaa vittuilla painostani mummoni muistotilaisuudessa.

Yllättäen en ole ollut kummankaan kanssa missään tekemisissä kymmeneen vuoteen.

Appiukon hautajaisissa sureva leski muisti kuitenkin ohimennen huomauttaa, että olen lihonut. Kiitos vain, muutenkin aika suorasuinen nainen kyseessä.

Vierailija
499/750 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisiä puolisoita saa muistella ja edesmenneiden muistoa kunnioittaa, mutta morsiamen isän puhe hääjuhlassa ei ole se paikka missä muistellaan eksiä, ei vaikka heistä olisi aika jättänyt!

Jos ei ole hyvää sanottavaa, niin ei kannata muistella ollenkaan. Eräissä häissä bestmanin puheessa annettiin useita kertoja rivien välistä ymmärtää, että entinen vaimo/edellinen liitto oli virhe ja sulhanen todellakin vaihtoi parempaan. Sulhasen lähes aikuiset lapset (siitä karmeasta entisestä liitosta) kuuntelivat puhetta aika hämillään.

Vierailija
500/750 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty enää koskaan käyttämään sanaa verska.

- turkulainen

Enkä ole muuten ennen tiennyt, että verska on vain Turun alueella käytettävä sana! Aina oppii uutta, kuten esimerkiksi sen, että verkkareita tehdään myös pellavasta. Kiitos mammat, nyt pystyn pukeutumaan muodikkaasti salille.

Täällä toinen turkulainen, joka ei tästä lähtien enää käytä verskoja vaan verkkareita :D Tiesin kyllä sen täkäläiseksi murresanaksi, mutta aiemmin olen käyttänyt sitä ongelmitta (ja kaikki ovat jopa ymmärtäneet mistä puhun). Mutta nyt siitä tulee mieleen vain pellava, palstahullut ja sana "moukka".

Olkaa kilttejä älkääkä pilatko sanaa "tassi"! Se on suosikkini.

Turkulaisten on turha omia sanaa tassi, se on meillä, täällä Pohjois-Pohjanmaalla, käytössä päivittäin. Monta kertaa.

Turkulaiset pysykööt lestissään, ja siellä Turussa, sitä varten se Turku on olemassa. Ja verskoissanne saatte olla, keskenänne.

Pahoitteluni, palautan tassin teille! Ja minun puolestani voitte saada verskatkin kaupan päälle :D

Saammeko me turkulaiset kuitenkin omia sanan "kui"? Se on hieno ja monikäyttöinen.

Juu, kui ’n saatte pitää, voitte hakea sille vaikka maailmanperintöstatusta. Sehän olisi hienoa!

Hyvää kesää sinne Turkuun! Toivottaapi Pohjois-Pohjanmaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi