Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?

Vierailija
21.07.2019 |

Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.

Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .

Kommentit (750)

Vierailija
441/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainajan vaimo alkoi ennen hautajaisia jakaa arkun kantajien paikkoja ja jätti tarkoituksella yhden, vainajan lapsista, vainajalle läheisimmän, perheen ilman paikkaa. Pyysi aluksi kantajaksi omaa veljeään ja kun tämä ei raihnaisuutensa vuoksi kyennyt, niin pyysi tämän poikaa, joka ei ole mitään sukua ja tuskin tunsi vainajaa. Sitten vasta järjestyi tämän yhden lapsen perheelle arkun kantajan paikka, kun he ilmoittivat jäävänsä pois koko hautajaisista, jos ei paikka järjesty. Lapsi ilmoitti, että hänellä on välit vainajan kanssa niin selvät, ettei tuollainen teeskentelytilaisuus sitä muuksi muuta.

Jouduin itsekin nolosti järjestämään kantajia äitini hautajaispäivän aluksi, kun osa vieraista - ja sopimistani kantajista perui tulonsa sairastuttuaan.

Yritin ennakoida kantaja-asiaa 80-vuotiaalle isälleni, ehdotin että pyydetään hautaustoimistosta kantajat, mutta idea ei kelvannut. Isä ei oikein tajunnut, että saattoväkeä ei tule sataa henkeä ja että osa hänen kaavailemistaan kantajista ei ikänsä vuoksi pysty kantamaan.

Isä haukkui minut monta kertaa ennen ja jälkeen kekkerien, kai se oli hänen surureaktionsa.

Tässä oli tarkoituksena osoittaa yhdelle jälkeläiselle paikkansa ja vähempiarvoisuutensa. Kantajaksi olisi näyttänyt kelpaavan kuka tahansa muu kuin tämän yhden jälkeläisen perheen edustaja. Kuten kirjoitin, tilanne muuttui, kun tämä yksi ilmoitti, ettei hänen perheensä tule koko hautajaisiin, mikäli kantajan paikka ei järjesty.

Juu, ymmärsin sen ja se oli ikävästi tehty. Äidin hautajaisten kantaja-casessa tunsin itse itseni moukaksi kun jouduin pyytämään viime tingassa jopa ventovieraita serkkujen miehiä apuun lyhyellä varoitusajalla. Onneksi he olivat niin fiksuja ja kultaisia, että suostuivat.

Tästä tuli mieleeni se, kun jouduin järjestämään anoppini hautajaiset. Hän oli viimeiset puoli vuotta sairaalassa, mutta oli kertonut minulle että hän on laatinut hautajaistensa vieraslistan ja suunnitellut tarjoilut. Anopin omituinen veli (vanha siis hänkin), joka ei jostain syystä pitänyt minusta vaikka olimme tavanneet vain abt 5 kertaa, kävi anopin asunnolla eikä muka löytänyt näitä papereita. Olen varma että löysi, mutta kiusatakseen minua repi tai muuten poisti ne. Minullakin oli avaimet, mutta kävin siellä vasta kun anoppi oli jo kuollut. Velipoika laukkasi siellä useammin. Pölli mm. sisarensa nukahtamislääkkeet laatikosta ... Viimeinen tieto vielä suoraan anopilta oli se, että hän ei halua ollenkaan muistotilaisuutta.

Velipoika suostutteli sitten minua järjestämään sellaisen kuitenkin, että on kuulemma tärkeää hänelle ja monelle muulle. No okei. Piirongista oli löytynyt kuitenkin jokin vanha joulukorttilista, jonka pohjalta sitten soittelin aivan tuntemattomille ihmisille ja jouduin kertomaan asian ja kutsumaan tilaisuuteen. Meni todella paljon aikaa ja vaivaa.

Sitten oli tapaaminen siunaavan papin kanssa. Hän kysyi tulenko minä vai voisiko joku vainajan paremmin tunteva ihminen tulla tietoja antamaan. Kysyin veljeltä. Suuttui, että ei varmasti tule. Ilmoitin asian papille. Minulla oli treffit papin kanssa päivänä X klo X. Ajoin toiselta paikkakunnalta tapaamiseen ja kuinka ollakaan - velipoikahan siellä jo odotteli! Kysyin miksei pappi ollut peruuttanut/ilmoittanut. Kuulemma oli lähettänyt viestin. Ei ainakaan minulle. Ilmeisesti veljelle sitten. Poistuin paikalta, sanoin että ei tässä minua nyt tarvita. Olin väsynyt, tyttäreni ylioppilasjuhlat olin järkännyt 3 päivää aiemmin.

Pappi tietysti pahoitteli kovasti ja lähetti vielä sähköpostiakin anteeksipyydellen. Kyllä taisi hänkin tajuta, mistä on kysymys.

No, kantajista - hautaustoimisto kyseli ja minä soitin veljelle että voisiko hän kantaa (on kyllä ihan kunnossa). EI. Järkkäsin sitten muistaakseni neljä kantajaa omista vieraista ja loput pari piti tulla hautaustoimistosta. Kun päästiin paikalle, veli oli ainut jolla oli nahkahanskat mukana, että hän on kantajana. En järjestänyt kohtausta.

Yksi paikallesoittamani vieras, jonka tiesinkin vaikeaksi ihmiseksi, oli aivan pöyristynyt siitä kun sanoin ettei tarvitse tuoda itse kukkia, vieraille on varattu niitä eteiseen. Tämä siksi että vanhoja ihmisiä oli tulossa. Hän huusi minulle että hän ainakin tuo itse omat kukkansa. Selvä. Tässä välissä vielä se, että sairaalan antama pussi, jossa vainajan tavarat olivat, oli avattu. MInä olin nimittäin myös pesänilmoittaja ja -jakaja, testamentilla. Kumma kyllä sieltä ei löytynytkään vainajan kolmea arvokasta sormusta. Pussi oli siis avattu eikä velipoika tiennyt mitään. Kysyin sairaalasta missä sormukset ovat, koska velipojan saamassa paperissa ne näkyivät kuitatun ulos. Sen nyt arvaa, mihin ne joutuivat. Annoin olla, mutta kostin toisella tapaa tämän asian.

Vierailija
442/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu edellisestä:

Tarjoilut tilasin sen mukaan, mistä tiesin anopin pitäneen. Hänen lempikukkansa olivat kielot ja poimin niitä valtavan kimpun muistopöydälle. Pappi tuli istumaan meidän pöytäämme ja istui siinä koko ajan, ei mennyt velipojan pöytään.

Jo aiemmin minulle oli sanottu että ilmoitus pitää tulla Hesariin ja siinä pitää kiittää hoitolaitosta etc.

Laitoin ilmoituksen, mutta en kiitellyt laitoksia. Muuten ilmoitus oli kuulemma tyylikäs.

Kysyin kirjeitse velipojalta näitä asioita. Hän ei tiedä mitään mistä minä puhun. Sen takia sanoin, että se antiikkikello joka oli kuulunut äidillenne ja jonka hän sai sieltä, pitää palauttaa minulle, koska haluan pitää pesän ehjänä jakoon asti. Pistin palauttamaan myös hänelle rakkaan äidin muotokuvan.

Ei ole tarvinnut olla yhteyksissä sen koommin. Itse jako meni loistavasti.

En olisi ikinä uskonut vanhanherran olevan noin läpimätä. Hänelle ei pitänyt olla mitään syytä käyttäytyä noin minua kohtaan. Oliko sitten siitä katkera, ettei hyötynyt mitään pesästä, sen takia kai piti pölliä ne sormuksetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuminen herättää silloin tällöin kummastusta. Olin kummipoikani ristiäisissä, ihmisillä päällä puvut ja mekot kuten kuuluukin. Lapsen isän siskolla oli yllään pellavaverskat ja pellavapusero.

En tietenkään tiedä taustaa tuon asun takana, jos vaikka oli suoraan kiireessä tullut jostain mökiltä tms. Mutta itse loukkaantuisin kyllä, jos veljeni astelisi hypoteettisen lapseni tärkeään juhlaan olovaatteissa.

Pellavavaatteet on kyllä ihan arvokkaat.

Tästä oli mainio juttu muutama vuosi sitten Hesarissa. Hepulla oli tolkuttoman kallis valkoinen puuvillainen helleasu ”kypärineen”. Siis sellainen englantilaistyyppinen tutkimusmatkailijapuku vuosisadan alusta. Asu ei kelvannut ns. Hienoon ravintolaan vaan kaveri tylysti käännytettiin takaisin. Juttua puitiin yleisönosastolla pitkään. Sopiva vaatetus on usein mielipidekysymys.

Muistan saman. Yritti mennä Kämpiin.

Vierailija
444/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappi veti ristiäiset lapsen kotona läpi hirveällä kiirellä, kelloa vilkuillen ja tuskaisen näköisenä. Lopulta kun oli paiskannut pois liinan, jolla lapsen pää kuivataan sanoi:

"Nyt kun virallinen osuus on ohi, niin avataanpas tuo televisio kun formulat alkoi juuri hetki sitten ja Häkkinen taistelee maailmanmestaruudesta!"

Perheen isä teki työtä käskettyä ja niin kului ristiäisjuhla papin tuijottaessa ruutua, näkemättä ja kuulematta mitään muuta. Eikä toisetkaan juuri muuta kuulleet kuin moottorin ulinaa ja selostajan pajatusta.

Silloin päätin, että jos minulla ikinä on lapsia, heitä ei varmasti kasteta.

Häkkinen voitti molemmat mestaruudet Japanissa eli kilpailut näkyivät Suomessa aikaisin aamulla. Porvoossa näköjään ristiäiset pidetään kukonlaulun aikaan.

Vierailija
445/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pappi veti ristiäiset lapsen kotona läpi hirveällä kiirellä, kelloa vilkuillen ja tuskaisen näköisenä. Lopulta kun oli paiskannut pois liinan, jolla lapsen pää kuivataan sanoi:

"Nyt kun virallinen osuus on ohi, niin avataanpas tuo televisio kun formulat alkoi juuri hetki sitten ja Häkkinen taistelee maailmanmestaruudesta!"

Perheen isä teki työtä käskettyä ja niin kului ristiäisjuhla papin tuijottaessa ruutua, näkemättä ja kuulematta mitään muuta. Eikä toisetkaan juuri muuta kuulleet kuin moottorin ulinaa ja selostajan pajatusta.

Silloin päätin, että jos minulla ikinä on lapsia, heitä ei varmasti kasteta.

Häkkinen voitti molemmat mestaruudet Japanissa eli kilpailut näkyivät Suomessa aikaisin aamulla. Porvoossa näköjään ristiäiset pidetään kukonlaulun aikaan.

Joo, muistan tämän hyvin, koska oltiin alettu seurustella nykyisen mieheni kanssa ja laitettiin herätyskello soimaan johonkin epäinhimilliseen aikaan viikonloppuna, kun haluttiin katsoa, kun Häkkinen voittaisi toisen maailmanmestaruutensa. Vuosi oli 1999.

Vierailija
446/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä ristiäisissä katseltiin hiihtoa ennen tilaisuuden alkua. Kun suomalainen voittaja oli maalissa, telkkari laitettiin kiinni ja pappi oli valmis kastamaan lapsen. Kukaan ei paheksunut, ainakaan minun nähdäkseni, oli sen verran jännät hiihdot ne.

Vierailija
447/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N42 kirjoitti:

Kosteat häät ..jatkoilla anoppi panee sulhasen nuoremman valjen kanssa..

Mitä? Oliko sulhanen anopin ikäinen?

Vierailija
448/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulhasen ex saapui häihin valkoisiin pukeutuneena. Morsian oli kertonut minulle aikaisemmin, että ko. nainen ei ilmeisesti ollut päässyt yli vuosia sitten päättyneestä parisuhteesta sulhasen kanssa.

Vierailija
449/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulhasen veli oli anoppia 30 v nuorempi....

Vierailija
450/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N42 kirjoitti:

Sulhasen veli oli anoppia 30 v nuorempi....

Jaa jaa, mutta oliko sulhanen anopin ikäinen?

Vierailija
451/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlittava henkilö ei puhunut minulle sanaakaan koko päivänä, ja ystävänsä yrittivät provosoida minua riitaan. En ollut heitä edes ennen tavannut, aikuisia naisia kyseessä. Edelleen ihnettelen miksi minut edes kutsuttiin paikalle.

Vierailija
452/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu edellisestä:

Tarjoilut tilasin sen mukaan, mistä tiesin anopin pitäneen. Hänen lempikukkansa olivat kielot ja poimin niitä valtavan kimpun muistopöydälle. Pappi tuli istumaan meidän pöytäämme ja istui siinä koko ajan, ei mennyt velipojan pöytään.

Jo aiemmin minulle oli sanottu että ilmoitus pitää tulla Hesariin ja siinä pitää kiittää hoitolaitosta etc.

Laitoin ilmoituksen, mutta en kiitellyt laitoksia. Muuten ilmoitus oli kuulemma tyylikäs.

Kysyin kirjeitse velipojalta näitä asioita. Hän ei tiedä mitään mistä minä puhun. Sen takia sanoin, että se antiikkikello joka oli kuulunut äidillenne ja jonka hän sai sieltä, pitää palauttaa minulle, koska haluan pitää pesän ehjänä jakoon asti. Pistin palauttamaan myös hänelle rakkaan äidin muotokuvan.

En olisi ikinä uskonut vanhanherran olevan noin läpimätä. Hänelle ei pitänyt olla mitään syytä käyttäytyä noin minua kohtaan. Oliko sitten siitä katkera, ettei hyötynyt mitään pesästä, sen takia kai piti pölliä ne sormuksetkin.

Miksi miehesi, eli haudatun naisen poika ei tehnyt mitään?

Vierailija
453/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu edellisestä:

Miksi miehesi, eli haudatun naisen poika ei tehnyt mitään?

Oletan, että myös hän oli kuollut.

-eri

Vierailija
454/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me myös jätetään kutsumatta ystäväperheen lapset. Yksi kerta juhlia riitti, lapset käyttäytyivät aivan uskomattoman huonosti. Jos teitä ei kutsuta lasten kanssa juhliin, katsokaa peiliin. Ja opettakaa lapsille tapoja.

Meillä jää veljen lapset kutsumatta. Veli tietää itsekin että hänen lapsensa käyttäytyy huonosti.

Vierailija
455/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty enää koskaan käyttämään sanaa verska.

- turkulainen

Äläs nyt, nythän verska on kaikkien huulilla, niin sanotusti, varmaan ekan kerran ikinä.

Mä ainakin otan verskan käyttöön heti, oli pellavaa tai teryleeniä.

Vierailija
456/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastejuhlassa lapselle annettiin isänsä sukunimi. Kun nimi julistettiin, äidin puolen sukulaiset jupisivat kuuluvasti että kyllä meidän sukunimi olisi ollut parempi.

Vierailija
457/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni sammui äitini 50-vuotisjuhlissa buffet-pöydän alle. Arvatkaa hävettikö. Arvatkaa onko ex.

Vierailija
458/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ”ei lapsia” -juhlat on jotenkin järkyttävä ilmiö..! Tuskin muualla maailmassa harrastetaan samaa. Rajataan siis ystävien tärkeimmät perheenjäsenet ulos juhlista, outoa!

Vierailija
459/750 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- turkulainen

Äläs nyt, nythän verska on kaikkien huulilla, niin sanotusti, varmaan ekan kerran ikinä.

Teryleeni verskat eli terskat.

Vierailija
460/750 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- turkulainen

Teryleeni verskat eli terskat.

Ai kauhea, meinasi tulla kahvi nenästä :D

Kai ne pellavaverskat ovat sitten myös tuttavallisesti perskat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi