Veljelläni ero edessä ja lapset haluaisivat
Jäädä isänsä luokse asumaan (=nykyinen koti) veljen vaimo on tätä vastaan ja vaatii lapsia itselleen niin että veli näkisi heitä vain joka toinen viikonloppu.
Ovat menossa lastenvalvojalle asiaa selvittämään mutta veljeä hiukan ”pelottaa” voiko lasten äiti saada tahtonsa läpi?
Ei ole mitään alkoholisia tai väkivaltaa kummankaan puolelta ja lapset ovat alakouluikäisiä. Onko kenelläkään kokemuksia Miten asiat järjestyivät?
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksoi elämisen kun äiti sairasti ja isä oli hoitovapaalla vuosikausia? Melko rikas mies täytyy olla, kun on talonkin yksin pystynyt muutamalla satasella kuukaudessa maksamaan. En usko alkuunkaan tähän tarinaan, ap on itse mies joka yrittää keinoja kaihtamatta saada lapset kokonaan itselleen. Toivottavasti vaimo palkkaa kunnon asianajajan.
Sama kävi mielessä. Ja ap on mies ja lasten isä. Taustalla on vallankäyttö ja kosto. Ja todennäköisesti vaimo on hakenut avioeroa. Ei tarvitse montaa kommenttia lukea, kun ymmärtää tämän.
Ja ainuttakaan positiivistä, ei edes neutraalia kommenttia ole äidistä, ainoastaan negatiivisiä äidin asemaa horjuttavia ja ap. tiputtelee kommenteissa. Luulisi nyt jotakin positiivistä löytyvän jokaisesta, jos ei muuta, niin ainakin hän on synnyttänyt lapset.
Ja taas hyvä esimerkki, kuinka vanhemmat käyvät kauppaa lapsilla ja oma itsekkyys ja etu, menee lapsen edun edelle.
Ja on todennäköistä, vaikka tämä ap. "veli" saisi lapset itselleen, entä sitten kun uusi seurustelukumppani ei ala uusperheen äidiksi ja hoitoautomaattiksi. Ja nyt vain kyselee neuvoja miten saisi kierroilla vielä enemmän.
Aloitus ei ole uskottava, jota jokainen ap. kommentti vahvistaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi kyllä mielenkiintoista kuulla tuon lasten äidin näkemys asioista. Jestas jos oman avioeron yhteydessä miehen sisko olisi alkanut säätämään. Se ero on miehen ja naisen välinen asia! Ja lastenvalvoja vahvistaa ja tekee tapaamissopimuksen. Sekä laatii paperin elatusmaksuista jos tämä halutaan tehdä kirjallisesti. Näiden sopimusten tekeminen ei ole mitenkään pakollista. Lisäksi lastenvalvoja ei millään lailla ota kantaa kumpi on parempi lähivanhempi.
Sano muuta. Ulkopuolisille ei kuulu pätkääkään toisten parisuhteet tai erojen hoitamiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksoi elämisen kun äiti sairasti ja isä oli hoitovapaalla vuosikausia? Melko rikas mies täytyy olla, kun on talonkin yksin pystynyt muutamalla satasella kuukaudessa maksamaan. En usko alkuunkaan tähän tarinaan, ap on itse mies joka yrittää keinoja kaihtamatta saada lapset kokonaan itselleen. Toivottavasti vaimo palkkaa kunnon asianajajan.
Sama kävi mielessä. Ja ap on mies ja lasten isä. Taustalla on vallankäyttö ja kosto. Ja todennäköisesti vaimo on hakenut avioeroa. Ei tarvitse montaa kommenttia lukea, kun ymmärtää tämän.
Ja ainuttakaan positiivistä, ei edes neutraalia kommenttia ole äidistä, ainoastaan negatiivisiä äidin asemaa horjuttavia ja ap. tiputtelee kommenteissa. Luulisi nyt jotakin positiivistä löytyvän jokaisesta, jos ei muuta, niin ainakin hän on synnyttänyt lapset.Ja taas hyvä esimerkki, kuinka vanhemmat käyvät kauppaa lapsilla ja oma itsekkyys ja etu, menee lapsen edun edelle.
Ja on todennäköistä, vaikka tämä ap. "veli" saisi lapset itselleen, entä sitten kun uusi seurustelukumppani ei ala uusperheen äidiksi ja hoitoautomaattiksi. Ja nyt vain kyselee neuvoja miten saisi kierroilla vielä enemmän.
Aloitus ei ole uskottava, jota jokainen ap. kommentti vahvistaa lisää.
Laita tähän yksi negatiivinen kommentti äidistä minkä ap on kirjoittanut. Minä en sellaista löytänyt.
Löysin kyllä sellaisia missä sanotaan että ovat molemmat hyviä vanhempia ja ovat hoitaneet lapset hyvin ja ovat hyviä vanhempia molemmat. Sinä ilmeisesti jostain syystä ohitit nämä kommentit?
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on ketjun raivoaja, ei mitään tsäänssiä saada lapsia. Selvästikin mielenterveysongelmainen.
Ap ei kyllä koko ketjun aikana ole raivonnut eikä haukkunut ketään, joten miksi yhtäkkiä alkaisi raivoamaan? Tää on niin nähty että jotkut mielenvikaiset mammat alkavat yhtäkkiä leikkiä aloittajaa ketjuissa ja pilaavat sen vuoksi koko ketjun, veikkaan että tässä kävi näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ainuttakaan positiivistä, ei edes neutraalia kommenttia ole äidistä, ainoastaan negatiivisiä äidin asemaa horjuttavia ja ap. tiputtelee kommenteissa. Luulisi nyt jotakin positiivistä löytyvän jokaisesta, jos ei muuta, niin ainakin hän on synnyttänyt lapset.
.
Luetaanko samaa ketjua? Minäkin odotan niitä negatiivisiä kommentteja? Ap nimittäin kertoi useeankin otteeseen että ovat hyviä vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisellä kodilla ei ole painoarvoa, vaan kumpi on hoitanut lapsia enemmän ja pitänyt perhevapaat.
Ap. veli on vahvoilla, jos hän on ollut pääasiallinen hoitaja ja pitänyt perhevapaat, jos toisin, silloin äiti vahvoilla. Kysymys on lapsen edusta, eikä onko se vanhemmille hyvä vai ei.
Ja miksi veljesi jäi entiseen kotiin asumaan?
Mun veljeni ratkaisi vastaavan ongelman ja muutti yhteisestä okt;sta lähellä olevaan asuntoon ja lssten äiti ja lapset jäivät entiseen taloon, näin lapsilla säilyi entinen koti ja kaverit.
Mietytyttää miksi ap. sotkeudut toisten asioihin. Onko veljesi jotenkin reppana tai se täällä mainittu mieslapsi?
Mies jää taloon koska se on hänen. Avopareilla ei ole avio-oikeutta toisen omaisuuteen.
Mutta entä ne miehen lapset? Monet vanhemmat antavat talonsa tai asuntonsa käyttöön jo aikuisille lapsille, mutta tässä tapauksessa veli/isä ei antaisi edes alaikäisille lapsille, kun sattuu omistamaan talon.
Kuulostaa todella itsekkäältä.Ainakin omassa tuttavapiirissä yritetään erota mahdollisimman pienin vaurioin, ettei lspset kärsisi ja vanhemmat tekevät uhrauksia ja mitä vain, että lspsella pysyisi elämä mshdollisimman rikkoutumattona. Mutta tässä erossa ei taida näin olla.
Luitko sä edes kerjua, lapset haluavat jäädä isälleen asumaan vanhaan kotiinsa! Ja tämä sopii kaikille muille paitsi tälle lasten äidille, joka haluaa että lapset näkisivät isäänsä vain sen kaksi kertaa kuukaudessa.
Lapset haluavat tietenkin jäädä vanhaan kotiinsa, mutta ei välttämättä juuri isän kanssa.
Sinähän sen tiedät..
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi kyllä mielenkiintoista kuulla tuon lasten äidin näkemys asioista. Jestas jos oman avioeron yhteydessä miehen sisko olisi alkanut säätämään. Se ero on miehen ja naisen välinen asia! Ja lastenvalvoja vahvistaa ja tekee tapaamissopimuksen. Sekä laatii paperin elatusmaksuista jos tämä halutaan tehdä kirjallisesti. Näiden sopimusten tekeminen ei ole mitenkään pakollista. Lisäksi lastenvalvoja ei millään lailla ota kantaa kumpi on parempi lähivanhempi.
Mistä sinä tiedät mitä exukkosi puhui siskonsa kanssa. Etkö itse puhunut kenellekkään erostasi?
Minä olen ollut monen ystäväni tukena kun ovat eronneet, ei se sitä tarkoita että heidän eroonsa puuttuisin jos juttelen heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Luetaanko samaa ketjua? Minäkin odotan niitä negatiivisiä kommentteja? Ap nimittäin kertoi useeankin otteeseen että ovat hyviä vanhempia.
Mä veikkaan että tuo kirjoittaja on kirjoittanut nuo raivoviestit että pääsee syyttelemään ap:ta. Tuollaisia hulluja oikeesti on jotka saa jotain mielihyvää tämmöisestä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se sisko mitään säädä. On ollut veljensä tukena ja sanonut tässäkin ketjussa useasti että kumpi vaan vanhemmista on hyvä huoltaja ja toivoo että päätyisivät ilman riitoja kaikille hyvään ratkaisuun.
Naista pitää tukea ja auttaa, mutta mies pärjätään omillaan, niinkö. Edelleen totean että luetun ymmärtäminen on hakusessa. Kun keskusteltaisiin niillä tiedoilla mitä on annettu, eikä tehtäisi mutu olettamuksia. Kukaan paitsi ap palstalla ei voi tietää kuinka paljon asiaa väritetään vai onko juuri niinkuin on kerrottu ja siihen meidän on tyytyminen ja sen perusteella keskustella.
Ehkä mä oon vaan liikaa ollut palstalla kun näitä vänkääjiä ei jaksa yhtään..
Mitäpä tätä täällä vatvomaan. Oikeus ratkaisee asian loppupeleissä, jos sopu ei muuten synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se sisko mitään säädä. On ollut veljensä tukena ja sanonut tässäkin ketjussa useasti että kumpi vaan vanhemmista on hyvä huoltaja ja toivoo että päätyisivät ilman riitoja kaikille hyvään ratkaisuun.
Naista pitää tukea ja auttaa, mutta mies pärjätään omillaan, niinkö. Edelleen totean että luetun ymmärtäminen on hakusessa. Kun keskusteltaisiin niillä tiedoilla mitä on annettu, eikä tehtäisi mutu olettamuksia. Kukaan paitsi ap palstalla ei voi tietää kuinka paljon asiaa väritetään vai onko juuri niinkuin on kerrottu ja siihen meidän on tyytyminen ja sen perusteella keskustella.
Ehkä mä oon vaan liikaa ollut palstalla kun näitä vänkääjiä ei jaksa yhtään..
Samaa mieltä. Ap ei ole ainuttakaan negatiivistä kommenttia kirjoittanut, osa vaan jaksaa niin väittää ja kun kysytään mikä kommentti niin vastaus on että ”luin rivien välistä”
Yritä täällä nyt sitten jotain keskustella kun nää jutut menee jo ihan hölmöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisellä kodilla ei ole painoarvoa, vaan kumpi on hoitanut lapsia enemmän ja pitänyt perhevapaat.
Ap. veli on vahvoilla, jos hän on ollut pääasiallinen hoitaja ja pitänyt perhevapaat, jos toisin, silloin äiti vahvoilla. Kysymys on lapsen edusta, eikä onko se vanhemmille hyvä vai ei.
Mun veljeni ratkaisi vastaavan ongelman ja muutti yhteisestä okt;sta lähellä olevaan asuntoon ja lssten äiti ja lapset jäivät entiseen taloon, näin lapsilla säilyi entinen koti ja kaverit.
Mietytyttää miksi ap. sotkeudut toisten asioihin. Onko veljesi jotenkin reppana tai se täällä mainittu mieslapsi?
Se on veljeni oma talo. Veljeni on jutellut minulle asioista ja kysyi neuvoa tuohon asumisjärjestelyyn ja miltä hänen ehdotuksensa minusta äitinä kuulostavat.
Mielestäni ei ole sotkeutumista jos kuuntelen veljeäni. En missään tapauksessa halua mitenkään eristää äitiä lapsistaan niin kuin joku väitti vaan haluaisin että he yhdessä löytäisivät hyvän ratkaisun kaikille jos yhteenpaluu ei ole mahdollinen.
Aidosti toivon että lastenvalvojalla käynti parantaisi heidän välejä ja sopiva ratkaisu löytyisi.
Ap
Aivan, aivan. Veljen talo, veljen lapset ja lasten äiti oli vain se mainitsemasi vierailija, jota ei enää tarvita. Kuvio alkaa muotoutua.
Sä olet jotenkin päästäsi vajaa. Älä kiitos vastaa enää tähän ketjuun jos olet tuo sama joka asiasta jankuttaa, pyysin kokemuksia muiden eroparien asumisjärjestelyistä ja miten se on heillä toiminut. En sinun jankutusta turhista asioista.
Ap
Taidatte olla veljesi kanssa aikamoisia kuumakalleja kumpikin. Mitä sinä alat haukkua ja määräillä kommentoijia, jos ei kestä erimielistä kommentointia kuin aikuien kannattanee olla kyselemättä. Aika arveluttavaa touhua toisten asioiden levittely eroineen ja sairauksineen muutenkin, kannattaisi pidättäytyä omien asioiden ruotimisessa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi minun tuleva ex-mieheni, niin käräjille lähdettäisiin.
No nyt oli todella hyvät perustelut. Wau! Toki teitä mammoja täällä riittää, ei kiikosta lapsen etu vaan oma napa ja raha. Toivon ettei yksikään ukko sinuun haksahda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Eli se on veljesi talo ja veljesi on hoitanut paljon lapsia toisinsanoen sinä ja veljesi on miettinyt jo lasten äidin ratkaisutkin eron jälkeen. Vaikuttaa että veljesi haluaa määrätä kaikesta ja että asiat tehdään kuten hän sanoo, ollaanpa yhdessä tai erottu.
Onko sulla jotain vikaa luetunymmärtämisessä? LASTENVALVOJA on pyytänyt molempia miettimään ERILAISIA ratkaisuja joista he siteen yhdessä keskustelevat siellä.
Myös veljen vaimon ehdotuksia kuullaan ja kaikki toivovat että hyvä ratkaisu löytyisi.
Mitä kohtaa sä et nyt ymmärtänyt?
Ap
Lastenvalvoja ei varmasti ole pyytänyt veljeäsi miettimään kuinka lasten äiti heidä koulukyytinsä hoitaa. Olin itse pari vuotta sitten sosiaalitoimessa lastenvalvojana ja tiedän asioista jonkin verran. On varmaan pyydetty kumpaakin miettimään ratkaisuja ja valintoja omalta osaltaan. Miten sinä muuten paasaat ja raivoat täällä veljesi perheen asioista, ei ole korrektia levitellä muiden eroja tai mitään asioita julki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on veljeni oma talo. Veljeni on jutellut minulle asioista ja kysyi neuvoa tuohon asumisjärjestelyyn ja miltä hänen ehdotuksensa minusta äitinä kuulostavat.
Mielestäni ei ole sotkeutumista jos kuuntelen veljeäni. En missään tapauksessa halua mitenkään eristää äitiä lapsistaan niin kuin joku väitti vaan haluaisin että he yhdessä löytäisivät hyvän ratkaisun kaikille jos yhteenpaluu ei ole mahdollinen.
Aidosti toivon että lastenvalvojalla käynti parantaisi heidän välejä ja sopiva ratkaisu löytyisi.
Ap
Aivan, aivan. Veljen talo, veljen lapset ja lasten äiti oli vain se mainitsemasi vierailija, jota ei enää tarvita. Kuvio alkaa muotoutua.
Sä olet jotenkin päästäsi vajaa. Älä kiitos vastaa enää tähän ketjuun jos olet tuo sama joka asiasta jankuttaa, pyysin kokemuksia muiden eroparien asumisjärjestelyistä ja miten se on heillä toiminut. En sinun jankutusta turhista asioista.
Ap
Taidatte olla veljesi kanssa aikamoisia kuumakalleja kumpikin. Mitä sinä alat haukkua ja määräillä kommentoijia, jos ei kestä erimielistä kommentointia kuin aikuien kannattanee olla kyselemättä. Aika arveluttavaa touhua toisten asioiden levittely eroineen ja sairauksineen muutenkin, kannattaisi pidättäytyä omien asioiden ruotimisessa vaan.
Tuota samaa jankkausta olisi ollut ketju täynnä, ymmärrän täysin että jos noissa jutuissa ei ole mitään perää pyydetään olemaan kommentoimatta, moni ketju on mennyt pilalle tällaisten jankkaajien vuoksi.
Sinunkin kuumakalle kommnettisi on minun mielestäni turhaa provosointia koska aiemmin keskustelu oli asiallista, kumpaakaan osapuollta ei haukuttu ja sitten sinä tulet syyttelemään yhtäkkiä kuumakalleksi ehkä vain provosoidaksesi.. koska tuosta nyt ei kukaan voi saada kuvaa että apn veli olisi kuumakalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän tässä nyt aika kykenemätön nainen tuosta äidistä piirretään. Ei omistusosuutta talosta, ei ole hoitanut lapsia, on jotenkin sairas. Isä on tietenkin hoitanut kaiken ja lapsetkin haluavat isän luo asumaan. Ehkä hiukan epäuskottava asetelma kuitenkin.
Missä sanottiin ettei ole hoitanut lapsia? Joka viesti minkä minä olen lukenut on että ovat hoitaneet lapsia yhtäpaljon? Miksi valehtelet asioista?
Onhan siellä parikin viestiä joissa ap sanoo että isä on paljon ja suurimmaksi osaksi hoitanut lapset koska äiti on ollut sairas ja korostaa omaa apuaan lastenhoidossa ja asioiden selvittelyssä ja kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Eli se on veljesi talo ja veljesi on hoitanut paljon lapsia toisinsanoen sinä ja veljesi on miettinyt jo lasten äidin ratkaisutkin eron jälkeen. Vaikuttaa että veljesi haluaa määrätä kaikesta ja että asiat tehdään kuten hän sanoo, ollaanpa yhdessä tai erottu.
Onko sulla jotain vikaa luetunymmärtämisessä? LASTENVALVOJA on pyytänyt molempia miettimään ERILAISIA ratkaisuja joista he siteen yhdessä keskustelevat siellä.
Myös veljen vaimon ehdotuksia kuullaan ja kaikki toivovat että hyvä ratkaisu löytyisi.
Mitä kohtaa sä et nyt ymmärtänyt?
Ap
Lastenvalvoja ei varmasti ole pyytänyt veljeäsi miettimään kuinka lasten äiti heidä koulukyytinsä hoitaa. Olin itse pari vuotta sitten sosiaalitoimessa lastenvalvojana ja tiedän asioista jonkin verran. On varmaan pyydetty kumpaakin miettimään ratkaisuja ja valintoja omalta osaltaan. Miten sinä muuten paasaat ja raivoat täällä veljesi perheen asioista, ei ole korrektia levitellä muiden eroja tai mitään asioita julki.
Ei varmaan ole mutta ap sanoi jo että veli oli miettinyt tämän valmiiksi jos se jää siitä kiinni, hän siis tarjoitui avuksi. Minusta tuo on hyvä tyyli että yksi osapuoli on valmis joustamaan asioissa ja tarjoaa apua jos sitä tarvitaan.
Et kummoinenkaan lastenvalvoja ole ollut jos tuo on mielestäsi huono asia.
Kuinka monena eri henkilönä ap oikein kirjoittelee, itseään puolustaa ja itselleen vastailee?
Menee pikkuisen skitsofreniseksi homma. Kirjoitustyyli paljastaa, samat virheet jne. Heh heh ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän tässä nyt aika kykenemätön nainen tuosta äidistä piirretään. Ei omistusosuutta talosta, ei ole hoitanut lapsia, on jotenkin sairas. Isä on tietenkin hoitanut kaiken ja lapsetkin haluavat isän luo asumaan. Ehkä hiukan epäuskottava asetelma kuitenkin.
Missä sanottiin ettei ole hoitanut lapsia? Joka viesti minkä minä olen lukenut on että ovat hoitaneet lapsia yhtäpaljon? Miksi valehtelet asioista?
Onhan siellä parikin viestiä joissa ap sanoo että isä on paljon ja suurimmaksi osaksi hoitanut lapset koska äiti on ollut sairas ja korostaa omaa apuaan lastenhoidossa ja asioiden selvittelyssä ja kaikessa.
Niin vastasi kysymykseen kuka on hoitanut lasta ensimmäiset vuodet! Hienosti ohitit tämän kohdan! Ennen kuin sitä kysyttiin ap sanoi veljensä ja vaimonsa hoitaneen yhtäpaljon eli tästä voi päätellä että vaimo on parantunut sairaudesta ja hoitanut sen jälkeen lapsia.
Jos ap on ketjun raivoaja, ei mitään tsäänssiä saada lapsia. Selvästikin mielenterveysongelmainen.