Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljelläni ero edessä ja lapset haluaisivat

Vierailija
21.07.2019 |

Jäädä isänsä luokse asumaan (=nykyinen koti) veljen vaimo on tätä vastaan ja vaatii lapsia itselleen niin että veli näkisi heitä vain joka toinen viikonloppu.

Ovat menossa lastenvalvojalle asiaa selvittämään mutta veljeä hiukan ”pelottaa” voiko lasten äiti saada tahtonsa läpi?

Ei ole mitään alkoholisia tai väkivaltaa kummankaan puolelta ja lapset ovat alakouluikäisiä. Onko kenelläkään kokemuksia Miten asiat järjestyivät?

Kommentit (259)

Vierailija
121/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisellä kodilla ei ole painoarvoa, vaan kumpi on hoitanut lapsia enemmän ja pitänyt perhevapaat.

Ap. veli on vahvoilla, jos hän on ollut pääasiallinen hoitaja ja pitänyt perhevapaat, jos toisin, silloin äiti vahvoilla. Kysymys on lapsen edusta, eikä onko se vanhemmille hyvä vai ei.

Ja miksi veljesi jäi entiseen kotiin asumaan?

Mun veljeni ratkaisi vastaavan ongelman ja muutti yhteisestä okt;sta lähellä olevaan asuntoon ja lssten äiti ja lapset jäivät entiseen taloon, näin lapsilla säilyi entinen koti ja kaverit.

Mietytyttää miksi ap. sotkeudut toisten asioihin. Onko veljesi jotenkin reppana tai se täällä mainittu mieslapsi?

Mies jää taloon koska se on hänen. Avopareilla ei ole avio-oikeutta toisen omaisuuteen.

Mutta entä ne miehen lapset? Monet vanhemmat antavat talonsa tai asuntonsa käyttöön jo aikuisille lapsille, mutta tässä tapauksessa veli/isä ei antaisi edes alaikäisille lapsille, kun sattuu omistamaan talon.

Kuulostaa todella itsekkäältä.

Ainakin omassa tuttavapiirissä yritetään erota mahdollisimman pienin vaurioin, ettei lspset kärsisi ja vanhemmat tekevät uhrauksia ja mitä vain, että lspsella pysyisi elämä mshdollisimman rikkoutumattona. Mutta tässä erossa ei taida näin olla.

Luitko sä edes kerjua, lapset haluavat jäädä isälleen asumaan vanhaan kotiinsa! Ja tämä sopii kaikille muille paitsi tälle lasten äidille, joka haluaa että lapset näkisivät isäänsä vain sen kaksi kertaa kuukaudessa.

Vierailija
122/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se omakotialue metsän keskellä tai kilometrien päähän vain muiden kalliiden ok-talojen ympäröimä? Eikö esimerkiksi 5km säteellä löydy yhtään vuokra-asuntoa tai edullista omistusasuntoa? Ja miksi 10km etäisyys tarkoittaa harrastusten vaihtoa? Mun esikoisen treenit on järjestään 5-10km päässä kotoa.

(Lisäkysymyksiä/ihmettelyä: Onko heillä avioehto, koska jos ei niin veljesi joutuu maksamaan exälleen tasinkoa jolla hän voi hyvinkin ostaa halvan asunnon. Jos veljesi oli hoitovapaalla monta vuotta, niin eikö vaimo maksanut elämisestä kuitenkin? Mutta ei omistanut mitään? Tai jos vaimo oli sairas eikä töissä niin miten veli pystyi olemaan kotona?)

Minä ihmettelin myös tuota, että harrastusta pitäisi vaihtaa 10 km:n vuoksi. Meillä kuskattiin lapsia harrastuksiin lähikaupunkiin 30 km.

Niin teitä oli varmaan kaksi kuskaajaa, apn veljen taloudessa on vain yksi joka tarkoittaa sitä että veli joutuisi aina hakemaan lapset äidiltään ja odottamaan harratuksen ajan ja viemään takaisin. Varmaan tosi kiva jos lapset harrastavat 3-4 krt viikossa.

Kyllä minäkin vien lapsia harratukseen mutta mulla on oma mies apuna ja silti tuntuu että on raskasta ravat siellä monta kertaa viikossa.

Minä olin se alkuperäinen ihmettelijä ja minä ainakin ajattelin, että miksi mies ei veisi harrastuksiin omalla viikollaan ja äiti omalla viikollaan, vaikka äiti muuttaisi 10km päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksoi elämisen kun äiti sairasti ja isä oli hoitovapaalla vuosikausia? Melko rikas mies täytyy olla, kun on talonkin yksin pystynyt muutamalla satasella kuukaudessa maksamaan. En usko alkuunkaan tähän tarinaan, ap on itse mies joka yrittää keinoja kaihtamatta saada lapset kokonaan itselleen. Toivottavasti vaimo palkkaa kunnon asianajajan.

Vierailija
124/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi elämisen kun äiti sairasti ja isä oli hoitovapaalla vuosikausia? Melko rikas mies täytyy olla, kun on talonkin yksin pystynyt muutamalla satasella kuukaudessa maksamaan. En usko alkuunkaan tähän tarinaan, ap on itse mies joka yrittää keinoja kaihtamatta saada lapset kokonaan itselleen. Toivottavasti vaimo palkkaa kunnon asianajajan.

Miten nämä raha-asiat liittyy tähän milläänlailla? Isämme on kuollut kun olimme teinejä, laske siitä yksi + yksi mistä sitä rahaa ja talo on aikoinaan tullut. Tässä ei yritetty muuta kuin miettiä asumisratkaisuja mutta näköjään tää touhu tällä palstalla on tätä. Kiitos niille jotka asiallisesti kertoivat omista kokemuksistaan. Toivon ja uskon että tämäkin asia vielä ratkeaa parhain päin.

Ap

Vierailija
125/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se omakotialue metsän keskellä tai kilometrien päähän vain muiden kalliiden ok-talojen ympäröimä? Eikö esimerkiksi 5km säteellä löydy yhtään vuokra-asuntoa tai edullista omistusasuntoa? Ja miksi 10km etäisyys tarkoittaa harrastusten vaihtoa? Mun esikoisen treenit on järjestään 5-10km päässä kotoa.

(Lisäkysymyksiä/ihmettelyä: Onko heillä avioehto, koska jos ei niin veljesi joutuu maksamaan exälleen tasinkoa jolla hän voi hyvinkin ostaa halvan asunnon. Jos veljesi oli hoitovapaalla monta vuotta, niin eikö vaimo maksanut elämisestä kuitenkin? Mutta ei omistanut mitään? Tai jos vaimo oli sairas eikä töissä niin miten veli pystyi olemaan kotona?)

Minä ihmettelin myös tuota, että harrastusta pitäisi vaihtaa 10 km:n vuoksi. Meillä kuskattiin lapsia harrastuksiin lähikaupunkiin 30 km.

Niin teitä oli varmaan kaksi kuskaajaa, apn veljen taloudessa on vain yksi joka tarkoittaa sitä että veli joutuisi aina hakemaan lapset äidiltään ja odottamaan harratuksen ajan ja viemään takaisin. Varmaan tosi kiva jos lapset harrastavat 3-4 krt viikossa.

Kyllä minäkin vien lapsia harratukseen mutta mulla on oma mies apuna ja silti tuntuu että on raskasta ravat siellä monta kertaa viikossa.

Minä olin se alkuperäinen ihmettelijä ja minä ainakin ajattelin, että miksi mies ei veisi harrastuksiin omalla viikollaan ja äiti omalla viikollaan, vaikka äiti muuttaisi 10km päähän.

Äidillä ei ole ajokorttia joten esim. Talvella pakkasessa on hiukan ikävää illalla taapertaa lumisateessa 20 kilometriä ja harrastaa siinä välissä. Tuskin tuolla bussit kulkee kun ei niitä vuokra-asuntojakaan ole.

Vierailija
126/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helv*ttiä elämisen maksaminen kuuluu uusiin asumisjärjestelyihin ja lasten tapaamisoikeuteen?

Olet Utelias paskiainen, ja yrität tahallasi mustamaalata tätä ketjua ja aloittajaa asioilla mitkä ei tähän edes kuulu!!!!!!!!!!!

Vierailija
127/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä raha-asiat liittyy tähän milläänlailla? Isämme on kuollut kun olimme teinejä, laske siitä yksi + yksi mistä sitä rahaa ja talo on aikoinaan tullut. Tässä ei yritetty muuta kuin miettiä asumisratkaisuja mutta näköjään tää touhu tällä palstalla on tätä. Kiitos niille jotka asiallisesti kertoivat omista kokemuksistaan. Toivon ja uskon että tämäkin asia vielä ratkeaa parhain päin.

Ap

Ei mitenkään. Taas yksi sekopää mamma palstalla. Hyvä kun tajusit lähteä, kyllä ne asiat siitä selviää, tämön palstan siiderivalailta ei neuvoa kannata kysyä.

Vierailija
128/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helv*ttiä elämisen maksaminen kuuluu uusiin asumisjärjestelyihin ja lasten tapaamisoikeuteen?

Olet Utelias paskiainen, ja yrität tahallasi mustamaalata tätä ketjua ja aloittajaa asioilla mitkä ei tähän edes kuulu!!!!!!!!!!!

Epäloogista valehtelua. Tottakai mustamaalaan valehtelevaa aloittajaa, joka on tosiasiassa vedättävä mies. Toivottavasti vaimo palkkaa kokeneen asianajajan kun kun käräjille kuitenkin päätyvät.

Vierailija
129/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisellä kodilla ei ole painoarvoa, vaan kumpi on hoitanut lapsia enemmän ja pitänyt perhevapaat.

Ap. veli on vahvoilla, jos hän on ollut pääasiallinen hoitaja ja pitänyt perhevapaat, jos toisin, silloin äiti vahvoilla. Kysymys on lapsen edusta, eikä onko se vanhemmille hyvä vai ei.

Mun veljeni ratkaisi vastaavan ongelman ja muutti yhteisestä okt;sta lähellä olevaan asuntoon ja lssten äiti ja lapset jäivät entiseen taloon, näin lapsilla säilyi entinen koti ja kaverit.

Mietytyttää miksi ap. sotkeudut toisten asioihin. Onko veljesi jotenkin reppana tai se täällä mainittu mieslapsi?

Mies jää taloon koska se on hänen. Avopareilla ei ole avio-oikeutta toisen omaisuuteen.

Mutta entä ne miehen lapset? Monet vanhemmat antavat talonsa tai asuntonsa käyttöön jo aikuisille lapsille, mutta tässä tapauksessa veli/isä ei antaisi edes alaikäisille lapsille, kun sattuu omistamaan talon.

Kuulostaa todella itsekkäältä.

Ainakin omassa tuttavapiirissä yritetään erota mahdollisimman pienin vaurioin, ettei lspset kärsisi ja vanhemmat tekevät uhrauksia ja mitä vain, että lspsella pysyisi elämä mshdollisimman rikkoutumattona. Mutta tässä erossa ei taida näin olla.

Luitko sä edes kerjua, lapset haluavat jäädä isälleen asumaan vanhaan kotiinsa! Ja tämä sopii kaikille muille paitsi tälle lasten äidille, joka haluaa että lapset näkisivät isäänsä vain sen kaksi kertaa kuukaudessa.

Lapset haluavat tietenkin jäädä vanhaan kotiinsa, mutta ei välttämättä juuri isän kanssa.

Vierailija
130/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät ovat ydinperheissäkin lähtökohtaisesti outoja lapsille. Sen takia huoltajuus pitäisi aina myöntää äidille. Lapsen ja äidin side on niin erityinen.

Vierailija
131/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidillä ei ole ajokorttia joten esim. Talvella pakkasessa on hiukan ikävää illalla taapertaa lumisateessa 20 kilometriä ja harrastaa siinä välissä. Tuskin tuolla bussit kulkee kun ei niitä vuokra-asuntojakaan ole.

Kuka sen on päättänyt, että äiti ei hanki ajokorttia nyt? Minä ainakin hankkisin, jos se mahdollistaisi vuoroviikot.

Vierailija
132/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäloogista valehtelua. Tottakai mustamaalaan valehtelevaa aloittajaa, joka on tosiasiassa vedättävä mies. Toivottavasti vaimo palkkaa kokeneen asianajajan kun kun käräjille kuitenkin päätyvät.

Mene hoitoon hullu akka. Sun länkytystä ei tässä ketjussa kaivata. Ap ei ole valehdellut mitään vaan sinä sekopää juttuinesi keksit kaikkea pa*kaa

Vierailija
133/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi minun tuleva ex-mieheni, niin käräjille lähdettäisiin.

Vierailija
134/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon hullu akka. Sun länkytystä ei tässä ketjussa kaivata. Ap ei ole valehdellut mitään vaan sinä sekopää juttuinesi keksit kaikkea pa*kaa

Mene sinä raivohullu hoitoon tai ota ysimillinen burana niin helpottaa.

Vierailija
135/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se asunto, koulu ja harrastukset vaan painaa enemmän kuin se kumpi on vuosia sitten ollut minkäkin aikaa lasten kanssa kotona.

Vierailija
136/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se asunto, koulu ja harrastukset vaan painaa enemmän kuin se kumpi on vuosia sitten ollut minkäkin aikaa lasten kanssa kotona.

Ei paina.

Vierailija
137/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on veljeni oma talo. Veljeni on jutellut minulle asioista ja kysyi neuvoa tuohon asumisjärjestelyyn ja miltä hänen ehdotuksensa minusta äitinä kuulostavat.

Mielestäni ei ole sotkeutumista jos kuuntelen veljeäni. En missään tapauksessa halua mitenkään eristää äitiä lapsistaan niin kuin joku väitti vaan haluaisin että he yhdessä löytäisivät hyvän ratkaisun kaikille jos yhteenpaluu ei ole mahdollinen.

Aidosti toivon että lastenvalvojalla käynti parantaisi heidän välejä ja sopiva ratkaisu löytyisi.

Ap

Aivan, aivan. Veljen talo, veljen lapset ja lasten äiti oli vain se mainitsemasi vierailija, jota ei enää tarvita. Kuvio alkaa muotoutua. 

Sä olet jotenkin päästäsi vajaa. Älä kiitos vastaa enää tähän ketjuun jos olet tuo sama joka asiasta jankuttaa, pyysin kokemuksia muiden eroparien asumisjärjestelyistä ja miten se on heillä toiminut. En sinun jankutusta turhista asioista.

Ap

En ole tuo edellinen, mutta minustakin tarinasi alkaa kuulostaa oudolta. Se että äiti on ollut sairas lasten elämän ensinmäiset 3 vuotta on a) poikkeuksellista ja b) tieto, jonka normaali lapsista huolestunut ihminen olisi laittanut avausviestiin. Kuulostaa siltä, että kun et saanut pelkästään toivomiasi vastauksia, niin aloit "vuotaa" värittämääsi lisäinformaatiota.

Uskon täysin että kouluikäiset lapset haluavat jäädä vanhaan kotiin tai ainakin samaan kouluun. Ja joissain tapauksissa isä on se läheisempi ja lämpimämpi vanhempi. Omassa kaveripiirissä juuri kaksi eroa, joissa asia on kieltämättä näin. Lapset kuitenkin näissä vuoroviikoin, toisessa tapauksessa aikuiset jopa vaihtavat kotia. No, se siitä...mutta minustakin alkaa kuulostaa siltä, että lapsille olisi parempi, että sinä astuisit hommasta vähän sivuun. Toivottavasti "te" (oletan että sinä ja vanhempasi) ette aikanaan tärvelleet äidin ja lasten suhdetta liiallisella avulla.

Ap varmaan "paljastaa" pian, että itse asiassa äiti kärsi 3 v mieleterveysongelmista ja oli väkivaltainenkin lapsia kohtaan.

Kovin hitaasti ap:ltä näitä tietoja tippuu.

Niin mitä tietoja kaipaat? En ole vastaamassa noihin turhanpäiväisiin ja keksittyihin viesteihin!

Ap

Ei hän välttämättä kaipaa mitään tietoja, tuo on vaan tyypillinen kommentti joissa aloittaja harjoittaa ns. informaation valuttamista. Eli pyrkii saamaan tietynlaisia vastauksia ja jos ei saa niitä (tarpeeksi) niin alkaa lisätä yksityiskohtia, joiden avulla uskoo saavansa niitä.

Mulle tämä meni täydestä pitkään, mutta nyt nuo raivonpurkaukset vikalla sivulla ilman ap:n allekirjoitusta ---> ap taitaa oikeasti olla eroava mies joka yrittää kusettas tulevaa exäänsä.

Vierailija
138/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paina.

Ei niitä aleta lapsilta viemään vain sillä perusteella että toinen vanhempi haluaa. Etenkin kun lapset itse haluaa sinne jäädä.

Vierailija
139/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paina.

Nyt on kyse kouluikäisistä lapsista, kyllä ne silloin painaa enemmän.

Vierailija
140/259 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi kyllä mielenkiintoista kuulla tuon lasten äidin näkemys asioista. Jestas jos oman avioeron yhteydessä miehen sisko olisi alkanut säätämään. Se ero on miehen ja naisen välinen asia! Ja lastenvalvoja vahvistaa ja tekee tapaamissopimuksen. Sekä laatii paperin elatusmaksuista jos tämä halutaan tehdä kirjallisesti. Näiden sopimusten tekeminen ei ole mitenkään pakollista. Lisäksi lastenvalvoja ei millään lailla ota kantaa kumpi on parempi lähivanhempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme