Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso kutsuu vieraita kylään eikä itse tee mitään!

Vierailija
21.07.2019 |

Alkaa jo ihan tosissaan nyppiä puolison toiminta. En usko että mitenkään ilkeyttään tätä tekee, mutta miten ei vaan tajua...

Esimerkiksi eilisillalle puoliso oli kutsunut viisi vierasta meille kyläilemään. Totta kai oletus on vieraiden tullessa, että koti olisi suunnilleen ok kunnossa ja jotain tarjottavaakin löytyisi.

Kuitenkin itse kotiutui vasta noin puolta tuntia ennen vieraiden tuloa, eli ei siis ehtinyt tehdä kaverina mitään. Minä taas hoidin lapset, koetin kokkailla isolle porukalle, leipoa, siivoilla...

Tänään mies ilmoitti, että on taas pyytänyt meille tiistaiksi porukkaa vieraisille. Tämä on mun työpäivän jälkeen, miehellä taisi olla vapaa. Mutta oletus lienee taas se, että minä hoidan ja hän touhuilee muuta ilmestyen taas paikalle vähän ennen porukan tuloa.

Mitäpä, jos minäkin vain tästä häviäisin johonkin ja kotiutuisin niukin naukin ennen kuin vieraita meille tulee? Asiasta on siis juteltu, mutta mies ei vain muuta toimintaansa. Myöntelee kyllä. Konkreettisesti ei kuitenkaan ole vastaavaan tilanteeseen ennen joutunut. Siis että olisi joutunut huolehtimaan tai viime tingassa keksimään itse, miten asian aikoo ratkaista.

Kotimme on perussiisti eikä kahden lapsen kanssa arkisten sotkujen siivoaminen vaadi suuria. Mies vaan olettaa että aina ennen vieraiden tuloa kuuluu siivota, leipoa, ehkä kokatakin.. Vieraat on mukavia, ja ihan mielelläni leivon, kokkaan ja laitan, mutta ei kai munkaan mikään pitopalvelu tarvi olla?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina töistä tekstari "muista hakee pullat"

Vierailija
22/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistai on nyt hyvä kokeilukerta tosiaan. Ilmoita ettet siivoa etkä tee tarjoiluja. Jos tilanne menee sellaiseksi, että vieraiden tultua mies katselee sinun suuntaan odottavasti, että missä ne tarjoilut, niin seuraavalla kerralla olisin kylmästi pois kotoa *koko* vierailun ajan. Sitten voisin kokeilla taas, onko mies oppinut mitään ja jos ei, niin olisin taas poissa.

Jos mies valittaa niin sano että olet sanonut hänelle selvästi useita kertoja mikä ongelma on ja koska hän ei joko ymmärrä tai välitä niin sinun on turvauduttava toimintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuin alkoholistin puoliso, joka kantaa Alkosta viinaa ja ihmettelee, kun mies juo kaiken.

Vierailija
24/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ex-miehen kanssa taas aikamoinen mielipide-ero siinä, että mitä tarvitsee tehdä ja laittaa vieraille. Miehen mielestä ei mitään, ja että meidän erinomainen seura riittää, mutta itse olin sitä mieltä, että se on peruskohteliaisuutta, että vieraat tulevat puhtaaseen kotiin ja on jotain tarjoilujakin. Jopa lasten kastejuhlista tokaisi, että mitä täällä nyt muka tarvitsee tehdä.

Vierailija
25/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran palstan sympaattisimmat akat kokoontuvat.

Vierailija
26/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa naurattaa, kun meillä on kotona nyt sama tilanne. Tulossa miehen kutsuma perhe, jolle mies luvannut ruokaa. Mies itse ei kotona kokkaa. Ajattelin olla asiasta huolehtimatta, siinäpä mies sitten laittaa hodaria pöytään, kun ei muuta osaa tehdä. Eniten ihmetyttää kun anoppi ja appi tulee käymään, niin ilmoittavat asiasta minulle, ei miehelle. Pitää varmaan ens kerralla sanoa miehelle, et alkaa vääntää pihviä heille, koska en jaksa olla se joka aina huolehtii hänen vanhemmistaan.

Vierailija
27/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ex-miehen kanssa taas aikamoinen mielipide-ero siinä, että mitä tarvitsee tehdä ja laittaa vieraille. Miehen mielestä ei mitään, ja että meidän erinomainen seura riittää, mutta itse olin sitä mieltä, että se on peruskohteliaisuutta, että vieraat tulevat puhtaaseen kotiin ja on jotain tarjoilujakin. Jopa lasten kastejuhlista tokaisi, että mitä täällä nyt muka tarvitsee tehdä.

Kyllä niille vieraille on riitetävä se siisteystaso ja ne tarjoilut, mitä teillä on ihan tavallisesti arkena. Toki ristiäiset ovat perhejuhlia, että niihin voi panostaa hieman enemmän.

Vierailija
28/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran palstan sympaattisimmat akat kokoontuvat.

Olisko jotain oikeeta antia tähän keskusteluun vai ajattelitko vain itkeä asian vierestä?

Vierailija
29/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kätevä kapistus! Mäkin käyttäisin hyväksi tollasta.

Vierailija
30/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano käyväsi töiden jälkeen kirjastossa tai vaikka jossain museossa katsomassa jotain "loppuvaa" näyttelyä ja tule kotiin vasta kun vieraat ovat saapuneet. Menit sitten oikeasti tai et niin mies saa panikoida vieraittensa kanssa.

Vierailija
31/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niille vieraille on riitetävä se siisteystaso ja ne tarjoilut, mitä teillä on ihan tavallisesti arkena. Toki ristiäiset ovat perhejuhlia, että niihin voi panostaa hieman enemmän.

Mistäs sinä sen tiedät, mikä se siisteystaso oli arkena. "Ne siivoaa, jotka haluaa, että on siistiä". Ja kaikkihan ei halua.

Vierailija
32/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, ettei meillä mies kiertele kutsumassa ihmisiä kylään. Enkä kyllä rohkaise satunnaisia kävijöitäkään tunkemaan meille. Haluan olla kotonani rauhassa.

Vierailija
33/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sinä sen tiedät, mikä se siisteystaso oli arkena. "Ne siivoaa, jotka haluaa, että on siistiä". Ja kaikkihan ei halua.

Aivan. Jos ei vaivaudu pitämään kotiaan kunnossa itsensä takia niin miksi ihmeessä näkisi sitten vieraitten takia vaivaa? AP sanoi aloituksessa että koti oli perussiisti. Todennäköisesti ne vieraatkin ovat tuttavia, joten mitä KSI esittää jotain muuta kuin mitä on?

Vierailija
34/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta tuo tiistaihan on mitä paras päivä nyt toteuttaa se ettet vaan hoida mitään.

Soitat tiistaina aamupäivällä/päivällä töistä että joudut olemaan normaalia pitempään töissä joten mies on vastuussa tarjottavasta jne. Sinä ehdit kotiin vasta juuri kun vieraat tulevat tai saattaapa pahimmillaan mennä jopa vähän yli, harmin paikka.

Sitten otat rennosti töiden jälkeen tunnin pari ja palaat kotiin juuri kun vieraatkin saapuvat.

Tämä on paras ja toimivin vaihtoehto. Jos menet töiden jälkeen kotiin, niin mies ainakin pyytää sinua tekemään jotain. Kun et ole paikalla, miehen täytyy hoitaa järjestelyt itse. Samalla selviää taso, jota voit itskin jatkossa noudattaa.

Vierailija
35/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinä toimintaasi kun mies ei muuta.

Vierailija
36/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aloitat erilaisen systeemin. Tiistain osalta toteat, että varsinkin, kun miehellä on vapaa ja sinulla ei, hän saa hoitaa valmistelut vieraita varten. Itse sitten ilmaannut paikalle ja sanot vieraille, että tulit juuri töistä.

Vierailija
37/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perussiistiä ja pakkasessa on aina paistovalmiita tuotteita.

Tällä hetkellä on jo nokkosiakin ryöpättyinä. Jos ei olisi mitään muuta, aina on noi.

Vierailija
38/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin tiuhaan vieraita ramppaa niin kyllä itse tekisin vaikka pakastimeen isomman erän tarjottavaa. Ja jos koti on siisti niin eihän siitä tarvi stressiä ottaa.

Miksi? Ei AP ole mikään kahvilan pitäjä.

Vierailija
39/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Jos ei vaivaudu pitämään kotiaan kunnossa itsensä takia niin miksi ihmeessä näkisi sitten vieraitten takia vaivaa? AP sanoi aloituksessa että koti oli perussiisti. Todennäköisesti ne vieraatkin ovat tuttavia, joten mitä KSI esittää jotain muuta kuin mitä on?

Jos toinen yrittää pitää perussiistinä, mutta toinen sotkee samaa tahtia, niin tuosta tulee aika mahdoton yhtälö. Jos siisti haluaa, että olisi siistiä myös tai edes silloin, kun vieraat tulevat, mutta se vaatii suunnilleen sen toisen lukitsemisen kaappiin puoleksi päiväksi ennen vieraiden tuloa. Onko sinulla jotain ihan kokemustakin näistä asioista vai aikasiko kuluksi tiedät toisten asiat paremmin?

Vierailija
40/73 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perussiistiä ja pakkasessa on aina paistovalmiita tuotteita.

Tällä hetkellä on jo nokkosiakin ryöpättyinä. Jos ei olisi mitään muuta, aina on noi.

Miten tarjoukset ne nokkoset vieraille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi