Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, kun sinulle kerrotaan jostain ihmisestä, millainen hän on?

Vierailija
27.11.2024 |

Elämä on opettanut, että en usko. Haluan Itse tutustua ihmiseen ja tehdä analyysin. En usko, jos jotakin haukutaan tai kehutaan, jos en itse tunne ihmistä. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joillekkin sanonut , että minulle on aivan turhaa tulla sanomaan kenestäkään tyyliin" hän on sellainen ja tälläinen". Itse omat johtopäätökseni vedän kun ja jos ihmiseen tutustun.

Vierailija
2/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää. Mä oon mun heräämisen jälkeen hiffannut että kaikki mitä tulee ihmisten suusta on vaan niiden oma kuva ja oma tarina ja käsitys miten ne itse näkee asiat, siinä on mukana aina myös se paremmuus twisti mitä ihminen itse hakee itselleen AINA kun hän puhuu toisista pahaa. Mä oon ihan lähipiirissä todennut tän saman asian, kaikki haluaa näyttää paremmalta kuin vieressä seisova joten tarinaa tulee ja se on usein virheellistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tuollaisen henkilön tavatessa on ensivaikutelma aina parempi ja aivan muuta kuin henkilöstä selän takana puhutut asiat. Mutta valitettavan usein käy pian ilmi, että jutuissa on ainakin jotakin perää. 

Vierailija
4/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää. Mä oon mun heräämisen jälkeen hiffannut että kaikki mitä tulee ihmisten suusta on vaan niiden oma kuva ja oma tarina ja käsitys miten ne itse näkee asiat, siinä on mukana aina myös se paremmuus twisti mitä ihminen itse hakee itselleen AINA kun hän puhuu toisista pahaa. Mä oon ihan lähipiirissä todennut tän saman asian, kaikki haluaa näyttää paremmalta kuin vieressä seisova joten tarinaa tulee ja se on usein virheellistä

Se menee juuri näin. Jokainen voi puhua vain omasta puolestaan, omasta näkökulmastaan.

Kaveri voi kertoa mielipiteen, minkälainen joku ihminen on. Sitten kun itse tutustut tyyppiin, saatat huomata, ettet olekaan samaa mieltä. Juoruihin pitää aina suhtautua varovasti. 

Jos joku varoittaa, että tämä tyyppi varastaa tms. niin sellaisia kuuntelen kyllä. En ihan huhuja, mutta jos joku läheinen varoittaa.

Vierailija
5/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmisten väliset kiistat on ihan naurettavia. Joo voi olla totta, että joku tiuskaisi ikävästi tai katsoi rumasti joskus, hittoako se minua liikuttaa.

Vierailija
6/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta välillä kyllä puheissa osoittautuu myöhemmin totuudensiemen.

Vierailija
7/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin asiat on toki absoluuttisen totta kaikki huono mitä naiset kertoo existään esim. uudelle naiselle.

Vierailija
8/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruilijat mätänevät ja kiehukoot omissa kattiloissaan, omissa liemissään. Pulputtavien patojen roiskeilta pitää suojautua.

Vierailija
9/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Useat, varsinkin naiset vatvovat toisten asioita ja analysoivat, jopa diagnosoivat ihmisiä oman käsityksensä mukaan. Yleensä se käsitys muodostuu hyvin kapean näköalan mukaan. Joittenkin kanssa ei tule toimeen, mutta ei se tee ketään sen ikävämmäksi ihmiseksi. Omien mielipiteiden julistaminen ympäriinsä on vain mautonta ja unohdetaan että kaikilla meillä on hyviä ja huonoja puolia ja hetkiä kun ei olla parhaimmillamme.

Vierailija
10/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä iän myötä on oppinut ihmisistä sen, että yleensä he on mätiä, ja ne ketkä on muka hyviä ha mahtavia tyyppejä, on pelkkiä kulisseja ja rumaa mätää sisältä.

Vierailija
11/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos juoruamissävytteisesti tullaan selittämään jotain paskaa niin en todellakaan usko suorilta. Muodostan ihan itse arvioni. 

Vierailija
12/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kehuja huomattavasti herkemmin. Haukkuja en, koska olen huomannut että usein ne ei pidä ollenkaan paikkansa. Monet haukkuu ihmisiä vain koska ovat kateellisia näille jostain syystä. Etenkin jos samasta ihmisestä kuulee sekä kehuja että haukkuja, niin haukut on usein juuri kateutta. Kateellinen taas voi olla niin monesta asiasta, ulkonäöstä, lahjoista, osaamisesta, siitä että toiset pitää enemmän tuosta ihmisestä jne jne. Suomalaiset tuntuu olevan hyvin kateellista kansaa ja keksivät kyllä kateuden aiheita ties mistä. Myös se tuntuu riittävän suomalaisille haukun kohteeksi jos joku ei ole samanlainen kuin itse, vaan hyvin erilainen eli suomalaisen sanoin "omituinen".

Vierailija
13/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi näytellä mitä rakastettavinta ja ihaninta yhdelle ja olla peto toiselle joten en tietenkään usko

Vierailija
14/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos juoruamissävytteisesti tullaan selittämään jotain paskaa niin en todellakaan usko suorilta. Muodostan ihan itse arvioni. 

Sanon suoraan juoruilijalle että jos juoruiliun kohde ei ole paikalla, en kuuntele.

JA SITTEN kun juoruilun kohde onkin paikalla, juoruilija ei juoruile mitään.

TÄMÄ kertoo kaiken itse juoruilijasta.

Vierailija
15/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskominen" menee aika pitkälle. Kertomuksethan ovat keskeneräisiä palapelejä, joista voi joskus päätellä enemmän, joskus vähemmän.

Vierailija
16/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin kuka kertoo. On vain muutama kenen sanaan luotan täysin niin, että en epäilisi olevan tarkoituksellista valehtelua. Ja tietenkin pitäisi tuo näkemys perustua hänen omiin havaintoihin ei niin, että tuo luotettava henkilö kuullut jotain toisten kertomana. Lisäksi varmaanjuttelu menisi niin,että jos sanoo jonkun ihmisen olevan xxx tämä antaisi esimerkkejä tilanteista, mihin tuo näkemys perustuu.

Itse sitten suhteuttaa nuo esimerkit siihen mitä väitetään ja muistaa että ei siinä ollut ehkä kaikki asioihin liittyvä.  

Muiden kertomana olisi ehkä totta ehkä ei. 

Vierailija
17/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin kuka kertoo. On vain muutama kenen sanaan luotan täysin niin, että en epäilisi olevan tarkoituksellista valehtelua. Ja tietenkin pitäisi tuo näkemys perustua hänen omiin havaintoihin ei niin, että tuo luotettava henkilö kuullut jotain toisten kertomana. Lisäksi varmaanjuttelu menisi niin,että jos sanoo jonkun ihmisen olevan xxx tämä antaisi esimerkkejä tilanteista, mihin tuo näkemys perustuu.

Itse sitten suhteuttaa nuo esimerkit siihen mitä väitetään ja muistaa että ei siinä ollut ehkä kaikki asioihin liittyvä.  

Muiden kertomana olisi ehkä totta ehkä ei. 

Juoruilussa klassikko on levittää kuulopuheita. Kuulopuheiden levittäjä on joko valheenlevittäjän hovissa tai valheenlevittäjä itse.

Vierailija
18/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

evvk

Vierailija
19/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin että se ketä joku kehui hirveän mukavaksi ja ihanaksi ihmikseksi onkin ollut kauhea. Oli hirveää työskennellä kanssaan ja työvuorojen jälkeen väänsin itkua, koska koko päivä oli passiivisagressiivista käytöstä ja tiuskimista minulle, uudelle työntekijälle :D Lopetin aikas pian..

Vierailija
20/24 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti vähän siitäkin, kuka sanoo, mutta loppupeleissä teen kyllä itse omat johtopäätökseni, kun ihmisen tapaan ja häneen tutustun. Ei se oikeasti ole reilua muodostaa kenestäkään negatiivista ennakkokäsitystä toisten toisten juoruilun perusteella, jokainen ihminenhän ansaitsee mahdollisuuden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi