Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia? Perhetuttu viestittelee lasteni kanssa

Vierailija
21.07.2019 |

Meillä on yhden ystäväperheen kanssa whatsapp ryhmä johin kuuluvat aikuiset ja lapset. Vietetään paljon aikaa yhdessä, joten siinä vaihdetaan kuulumisia ja sovitaan asioita. Nyt yksi aikuisista on perustanut oman ryhmän jossa on hän sekä meidän lapset. Hän ei ole sanonut tästä mitään mulle tai puolisolleni. Kuulin asiasta ohimennen lapsiltani. Katsoin viestit läpi ja ei niissä mitään ihmeellistä ole, välillä tosin kysyy lapsilta asioita jotka mielestäni aikuisten pitäisi sopia keskenään, vaikka että mennäänkö viikonloppuna lintsille vai leffaan. Kysymättä meiltä vanhemmilta että onko tämä ok. Onko tämä ihan normaalia? Onko muilla näin?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kuulosta ihan normaalilta... Minkä ikäiset lapset?

Vierailija
2/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä. Onko tavannut lapsia yksin? Noilla lintsin reissuilla ym voidaan houkutella mihin vain. Tietty ihan viatontakin voi olla ja useimmiten onkin, mutta miksi ei tuollaista voi kirjoittaa yhteisessä ryhmässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jo vähän isompia. Tulee kummallinen asetelma kun toinen aikuinen ehdottaa kaikkea hauskaa ja minä olen se ikävä joka sanoo että sori ei käy. Muutenkin outoa miksi asioita ei voi sopia siinä ryhmssä missä kaikki on.

Vierailija
4/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Mitäpä jos nyt kysyisit ihan suoraan siltä aikuiselta miksi on luonut moisen ryhmän. Samalla pidät huolen että jatkossa eivät ole keskenään tekemisissä, ilman sinun valvontaasi

Vierailija
5/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta hyvältä. Onko tavannut lapsia yksin? Noilla lintsin reissuilla ym voidaan houkutella mihin vain. Tietty ihan viatontakin voi olla ja useimmiten onkin, mutta miksi ei tuollaista voi kirjoittaa yhteisessä ryhmässä?

Tätä ihmettelen itsekin.

Vierailija
6/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. Deletoisin moisen ryhmän lapsilta.

Tosin. Ryhmän muodostamiseen nyt riittää se että on kertaalleen halunnut kysyä kahdelta vastaanottajalta jotain samassa viestissä. Joten onko kyse kerran laitetusta viestiketjusta jossa kysytään vain tuota yhtä Linnanmäki juttua vai pidempiaikaisesta viestittelystä? No joka tapauksessa deletoisin ryhmän pois ja ilmoittaisin (ihan kohteliaasti mutta napakasti) tuolle tuttavalle että viestittely menee teidän eli vanhempien kautta.

Vierailija
7/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvä.

Vanhempien pitää olla kartalla, missä lapset kulkee ja kenen kanssa.

Sun ei tarvi miellyttää naapuria.

Sun pitää suojella ja olla turva lapsillesi.

Ihan suoraan voit pukua sekä lapsille että sille aikuiselle, että tämä ei sovi.

Lapsille myös kerro asioista.

Vierailija
8/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti, että lapset jo vähän isompia. Tarkoittaako se nyt sitten mitä. Että onko ne yläkouluikäisiä vai jo lähempänä kahtakymppiä?

Vierailija
9/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmetyttää että ryhmän perustaja on nimenomaan tämä aikuinen (perustanut kaksi ryhmää, toisessa osa lapsista ja toisessa kaikki). Tämä ei siis ole lapsista lähtöisin, vaikka ryhmässä lähettvätkin viestejä. Lapset tosiaan jo isompia eli jokaista whatsapp viestiä ei vanhemmat lue.

Vierailija
10/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tämä olla totta edes... Vaikea kuvitella että kukaan olis noin sakea.

Vierailija
11/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei oikein lähde lentoon tämä sinun provoyritys.

Vierailija
12/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vähän isompia ei oikeesti kerro yhtään mitään. 7v on vähän isompia kuin 5v, mutta kymmenen on vielä vähän isompia ja viistoista jo paljon isompia, mutta silti pienempiä kuin 20v

Vierailija
13/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on kyllä kartalla missä lapset kulkevat, mutta mielestäni menee väärin päin että ensin tarjotaan lapsille jotain ja sitten vasta kysytään vanhemmilta lupa.

Osa asioista myös sellaisia joista tietää että olen eri mieltä. Esim pyöräilykypärän käyttö on hänestä ihan turhaa, minä taas vaadin että käytetään. Lapset käyttävät sitä yleensä ihan mutinoitta, mutta kun tämän jännän ja hauskan aikuisen kanssa ei tarvinnut niin sen jälkeen siitä on saanut vääntää. Teinien kanssa tulee muutenkin vääntöä ja äidin säännöt on tyhmiä, joten en olisi kaivannut enää tätä.

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvä.

Vanhempien pitää olla kartalla, missä lapset kulkee ja kenen kanssa.

Sun ei tarvi miellyttää naapuria.

Sun pitää suojella ja olla turva lapsillesi.

Ihan suoraan voit pukua sekä lapsille että sille aikuiselle, että tämä ei sovi.

Lapsille myös kerro asioista.

Vierailija
14/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä provo. Jos kyse ystävästä, miksi et kysy suoraan?

Hohhoijaa, tämä palsta on mennyt ihan pask aksi näitten typerysten takia.

Vierailija
15/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa käytöstä tuttavaperheeltä

Vierailija
16/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelisin myös että näin whatsappin aikakautena, olisikohan ryhmä perustettu juuri sitä varten että on yhdesti hakunnut sen saman kysymyksen esittää useammalle lapselle. Itse ainakin harrastan näitä miniryhmiä yhtä tapahtumaa varten. Esim. Tanjan grilli-ilta sunnuntaina, pertin synttärit, keskiviikon leffa. Ihmettelisin ehkä jos lapseni viestittelisivät random naapureiden kanssa. Mutta esim. Ekaluokkalaiseni viestittelee paljonkin ystäväni kanssa joka on hänen kumminsa. Keskenään suunnittelevat mitä tekevät taas kun tapaavat. Olisi aika hanurista alkaa päsmäröimään että minun kauttani pitää sopia, onhan se osa sitä suhteen muodostumista ja ylläpitämistä kun kahdestaan suunnittelevat asioita. Myöskin viestittelen itse sisarusteni lasten kanssa suoraan, jos heille asiaa on, iät 7-14v. Miksi hitossa pitäisi viestit kierrättää vanhempien kautta. Ihmisiä ne lapsetkin ovat, ei niitä pidä kohdella kuin vankeja joiden kirjeet luetaan ennen perille viemistä.

Vierailija
17/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoilija annostelee lisätietoa pieninä annoksina. Hankkikaa nyt junalauta elämä.

Vierailija
18/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä on sillä, ovatko tarinat tosia..voi tarinassa jokin ongelma ratketa jollain toisella

Vierailija
19/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai junanlauta

Vierailija
20/83 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi lienee tärkeämpi kuin mummi..