Apua! Sain tietää, että minua mustamaalataan rajusti selän takana!
Esimerkiksi somessa, mutta myös muita kanavia pitkin, tämä henkilö kirjoittaa minusta välillä nimelläni paikkansa pitämättömiä syytöksiä, asioita joita olen mukamas tehnyt. Olin muutama vuosi sitten tekemisissä tämän henkilön kanssa, mutta välit jäätyivät, koska meillä oli liikaa (hänelle) eroavuuksia maailmankatsomuksellisissa näkemyksissä. Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä? Olen miettinyt rikosilmoitusta, mutta voiko sellaista tehdä? Oli hurjaa kuulla, että tuollaista on menossa 😯 Siis ei voi muuta sanoa kuin jos kuulette lokaa jostain ihmisestä niin miettikää vähän kannattaako kaikea uskoa. Pahoittelut sekavasta viestistä, olen aivan järkyttynyt kun sain tietää.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Tee ihmeessä rikosilmoitus
Se kirjoitus jossa nimeni näkyi oli poistettu, pystyykö palvelun ylläpitäjät silti sen poliiseille tarvittaessa hankkimaan? Muuten kirjoittaa minusta ns anonyymisti, mutta kuitenkin tunnistettavasti. Ap
Järkyttävää, että päällisin puolin fiksu ihminen (hyvät koulutodistukset, nätti koti jne) lähtee tuollaiseen lokaamiskampanjaan. Ap
Minäkin olen tältä palstalta tänä kesänä pongannut useita viestejä, joissa on selvästi viitattu mustamaalaten minuun. Ei kerrota nimeä, mutta viittaukset työpaikkaan, ulkonäköön ym. ovat tunnistettavia. Minulla on vahva aavistus siitä, kuka samassa työpaikassa työskentelevä näitä viestejä kirjoittelee. Voin vain kuvitella, mitä perättömiä juoruja hän somekanavien kautta minusta levittää. Tuollainen touhu kertoo eniten hänestä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen tältä palstalta tänä kesänä pongannut useita viestejä, joissa on selvästi viitattu mustamaalaten minuun. Ei kerrota nimeä, mutta viittaukset työpaikkaan, ulkonäköön ym. ovat tunnistettavia. Minulla on vahva aavistus siitä, kuka samassa työpaikassa työskentelevä näitä viestejä kirjoittelee. Voin vain kuvitella, mitä perättömiä juoruja hän somekanavien kautta minusta levittää. Tuollainen touhu kertoo eniten hänestä itsestään.
Aivan järkyttävää nettikiusaamista aikuisilta ihmisiltä. Nykyajan mahdollisuuksia. Kumma kun päällisin puolin fiksut sortuvat tällaiseen. Kannattaisi vähän miettiä millaisia viestejä netissä julkaisee, ne voi vielä kolahtaa omaan nilkkaan tulevaisuudessa. Aiotko alkaa toimenpiteisiin, rikosilm. --> kunnianloukkaus-nimikkeellä tms? Ap
Kai tajuat että sinua ei tunnista nettikirjoittelusta muut ihmiset kuin ne jotka tuntee sinut? Jos jutut ei ole totta, niin sinua ei tunnista ja jos jutut on totta niin sillon sinut tunnistaa vain se joka sinut tuntee janäille nämä asiat ei ole uusia. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuat että sinua ei tunnista nettikirjoittelusta muut ihmiset kuin ne jotka tuntee sinut? Jos jutut ei ole totta, niin sinua ei tunnista ja jos jutut on totta niin sillon sinut tunnistaa vain se joka sinut tuntee janäille nämä asiat ei ole uusia. Ymmärrätkö?
Eli onko sinusta ok käyttäytyä noin, koska eihän minua tunnisteta? Ap
Ihmiset heräävät kriittiseen ajatteluun huhujen suhteen vasta sitten kun läheinen tai itse joutuu mustamaalaamisen kohteeksi. Kannattaa olla poliisiin yhteydessä ennen kuin mustamaalaaja saa enemmistön puolelleen. Kyseessä voi olla kunnianloukkaus tai yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää nettikiusaamista aikuisilta ihmisiltä. Nykyajan mahdollisuuksia. Kumma kun päällisin puolin fiksut sortuvat tällaiseen. Kannattaisi vähän miettiä millaisia viestejä netissä julkaisee, ne voi vielä kolahtaa omaan nilkkaan tulevaisuudessa. Aiotko alkaa toimenpiteisiin, rikosilm. --> kunnianloukkaus-nimikkeellä tms? Ap
Niinpä. Päällisin puolin ihan fiksun oloisista ihmisistä ei tällaista mustamaalausta haluaisi uskoa. Seuraan tilannetta. Jos menee vakavaksi, pitää miettiä toimenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta siis ihan ok, että perättömiä juoruja kirjoitetaan niin, että iso joukko ihmisiä tunnistaa henkilön? Olen aina vierastanut kateuskortin esiin vetämistä, mutta tässä omaan tilanteeseeni liittyvässä mustamaalauksessa on pakko sanoa, että juuri siitä on kyse.
Työpaikalla minusta valehdellaan, mutta asialle ei voi oikein mitään ilman todisteita. Siis ihminen syyttää minua häntä kohtaan kammottavaksi, epäystävälliseksi ihmiseksi, ja kaikki uskovat.
Oikeasti tämä ihminen käyttäytyy sillä tavalla minua kohtaan, en minä häntä kohtaan.
Kun en voi todistaa, en voi muuta kuin purra hammasta ja kestää. Joillakin ihmisillä on oikeasti jotain vikaa päässä, eikä se aina näy päällepäin.
En pidä kaikista ihmisistä ollenkaan mutta mihinkään lokakampanjoihin en lähtisi. Ei ole terveitä nuo ihmiset jotka tuollaista tekevät muista se.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Valitettavasti kyseessä ei ole provo.
Miksi tähänkin ketjuun piti nuo provon huutelijat tulla. Voisitteko kertoa mikä tässäkin muka on mahdotonta, että tällaista netin ja somen aikakautena tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Tässä koittaa nyt joku kiusaaja taputella omaa käytöstään..? Huono yritys, ei ole kyse siitä kuka ap.n tai muun mustamaalauksen uhrin tunnistaa vaan siitä, että tuollainen käytös ei ole sallittavaa.
Jos kyseessä on kunnon narsisti, ei kannata nostaa syytettä. Innostuvat vaan lisää, ja osaavat manipuoloida ja valehdella oikeudessa. Googlaa kokemuksia narsisteista.
Lähetä sille mustamaalaajalle 10l ämpärillinen ulostetta.
Vierailija kirjoitti:
Lähetä sille mustamaalaajalle 10l ämpärillinen ulostetta.
En kyllä :D Vaikka tuntuu siltä, että hän on tehnyt niin minulle tämän lokaamiskampanjan ilmi tultua.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko sinusta ok käyttäytyä noin, koska eihän minua tunnisteta? Ap
Jos sinä puutut asiaan niin silloin sinä kerrot kaikille, että nämä jutut ovat sinusta ja tietysti silloin voi vain syyttää itseään, kun paikalle alkaa valua nekin tutut jotka sinua ei niistä tunnista. Sen jälkeen kaikki tunnistaa sinut niistä kun sana alkaa levitä. Ei se ole ok. käytöstä, mutta tämäkin pitää ymmärtää, että se todellisuus missä jokainen elää on henkilön oma ja muut ei siinä elä. Jos sinä ajattelet jotain niin kukaan muu ei ajatustasi tiedä, mutta jos kerrot sen ääneen jollekin se alkaa olla myös muiden todellisuutta.
Tee ihmeessä rikosilmoitus