Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Sain tietää, että minua mustamaalataan rajusti selän takana!

Vierailija
20.07.2019 |

Esimerkiksi somessa, mutta myös muita kanavia pitkin, tämä henkilö kirjoittaa minusta välillä nimelläni paikkansa pitämättömiä syytöksiä, asioita joita olen mukamas tehnyt. Olin muutama vuosi sitten tekemisissä tämän henkilön kanssa, mutta välit jäätyivät, koska meillä oli liikaa (hänelle) eroavuuksia maailmankatsomuksellisissa näkemyksissä. Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä? Olen miettinyt rikosilmoitusta, mutta voiko sellaista tehdä? Oli hurjaa kuulla, että tuollaista on menossa 😯 Siis ei voi muuta sanoa kuin jos kuulette lokaa jostain ihmisestä niin miettikää vähän kannattaako kaikea uskoa. Pahoittelut sekavasta viestistä, olen aivan järkyttynyt kun sain tietää.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tajuat että sinua ei tunnista nettikirjoittelusta muut ihmiset kuin ne jotka tuntee sinut? Jos jutut ei ole totta, niin sinua ei tunnista ja jos jutut on totta niin sillon sinut tunnistaa vain se joka sinut tuntee janäille nämä asiat ei ole uusia. Ymmärrätkö?

Tässä koittaa nyt joku kiusaaja taputella omaa käytöstään..? Huono yritys, ei ole kyse siitä kuka ap.n tai muun mustamaalauksen uhrin tunnistaa vaan siitä, että tuollainen käytös ei ole sallittavaa.

Ei suinkaan. Tällä hetkellä käyn skeematerapiaa läpi ja olen kiinnostunut siitä, miten ihmiset määrittää todellisuuttaan ja kiputilojaan. Usein omalla toiminnallamme aiheutamme kipua tai pitkitämme sitä. 

Ai jos vanhempi pahoinpitelee lapsensa niin se on sen lapsen syy, itse aiheutettua kärsimystä kun valitsi niin huonot vanhemmat? Tuo logiikkasi ei ole aukoton.

Itse olen ollut tällaisen samantyyppisen mustamaalaamisen ja kiusaamisen kohde ja käynyt niitä kipuja läpi vuosia, kunnes sitten tämän skeematerapian avulla tajusin oman jumiutumiseni kärsimykseeni, joka itseasiassa on ollut ohi jo aikoja sitten, mutta minä itse tuon sen pinnalle aika ajoin ja jatkan kärsimistä sen takia. Kärsin siis pelkästä muistosta jonka tuon elävästi mieleeni aina kun kohtaan jotain mikä muistuttaa sitä tai laukaisee sen. Olen itse vielä niin alussa tässä, että ehkä tuon asiaa liian innostuneesti esille, mutta tämä on ollut minulle valaiseva kokemus. Mitä ap:n asiaan tulee niin olen aina ollut sitä mieltä, että kohtaa suoraan ihmisen joka levittelee asioita ihan kasvotusten, jos uskoo että siitä on apua. Kannattaa vain miettiä hyvin mitä aikoo sanoa, että ei vain pahenna omaa traumaansa kohtaamisella tai aiheuta uutta jutun aihetta . Kannattaa myös ottaa joku ystävä mukaan tai muu luotettu todistamaan tilannetta. Toisaaltaan, miksi minä selitän tätä, jos ihmiset väkisin haluaa ymmärtää väärin ja ymmärtää sen mitä haluaa, sen mikä tukee heidän omia pelkojaan ja vahvistaa niitä. Jokainen voi valita oman suhtautumisensa asioihin.

Jos perättömällä soopalla aiheuttaa toiselle esim. vakavaa ammatillista haittaa, empaattisuuteni menee miinuspuolelle.

Tottakai, se on eri asia silloin kun syntyy selkeästi ammatillista, taloudellista tai sosiaalista vahinkoa. Minun tapauksessa ei vahingoittunut kuin sieluni, mutta elämässäni ei muuttunut mikään.  Olisi täysin eri asia, jos aiheutettu vahinko olisi merkittävää. Nämä on aivan eri tason ongelmia. Ei liikuta enää pelkästään egon haavoittuvuudessa jos puhutaan konkreettisesta vahingosta maineeseen ja sen kautta talouteen.

Vierailija
42/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tältä palstalta tänä kesänä pongannut useita viestejä, joissa on selvästi viitattu mustamaalaten minuun. Ei kerrota nimeä, mutta viittaukset työpaikkaan, ulkonäköön ym. ovat tunnistettavia. Minulla on vahva aavistus siitä, kuka samassa työpaikassa työskentelevä näitä viestejä kirjoittelee. Voin vain kuvitella, mitä perättömiä juoruja hän somekanavien kautta minusta levittää. Tuollainen touhu kertoo eniten hänestä itsestään.

Mä oon oikeasti ihastunut sinuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tajuat että sinua ei tunnista nettikirjoittelusta muut ihmiset kuin ne jotka tuntee sinut? Jos jutut ei ole totta, niin sinua ei tunnista ja jos jutut on totta niin sillon sinut tunnistaa vain se joka sinut tuntee janäille nämä asiat ei ole uusia. Ymmärrätkö?

Se ei mene ihan noin. Henkilöstä voi kertoa tosia neutraaleja juttuja, joista hänet tunnistaa, ja sen lisäksi ilkeitä valheita, jotka yhdistyvät ihmisten mielessä heidän tunnistamaansa henkilöön.

Vierailija
44/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta puhutaan "jotain pahaa" naapurustossa. Kuulostaa vainoharhaiselta, mutta totta se on. Uudet naapurit kohtelevat minua ensin normaalisti, ystävällisesti jne, mutta jonkin ajan päästä eivät edes tervehdi. Tätä on tapahtunut useamman kerran. En ole tehnyt mitään pahaa, elän rauhallisesti meluamatta.

Olen joskus miettinyt, että nostaisin kissan pöydälle ja vaatisin tietää, mitä minusta juorutaan. Uskon sen olevan jotain niin vakavaa, etten voisi kohauttaa vain olkia, vaan tulisi halu tehdä rikosilmoitus. Siksi en kysy... Haaveilen uudesta kodista. Hoen itselleni, että "olen ihan hyvä ihminen, enkä ole tehnyt mitään väärää tai pahaa". Kohtelen ihmisiä hyvin, ja saan muualla paitsi joiltain naapureilta hyvää kohtelua osakseni. Silti naapureiden kohtelu tuntuu pahalta.

Mielestäni toisia syyttä huonosti kohtelevat pitää saattaa vastuuseen. Tsemppiä, ap!

Vierailija
45/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei mene ihan noin. Henkilöstä voi kertoa tosia neutraaleja juttuja, joista hänet tunnistaa, ja sen lisäksi ilkeitä valheita, jotka yhdistyvät ihmisten mielessä heidän tunnistamaansa henkilöön.

Tai sitten vain luulemme niin. Ihmisellä on tapana kiinnittää huomionsa asioihin jotka tunnistaa ja jättää ulkopuolelle ne asiat jotka ei tue omaa uskomusta.  Näin syntyy käsitys siitä, että voimme tehdä jonkun pätevän tunnistuksen henkilöstä, mutta näin ei kuitenkaan ole.

Vierailija
46/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu ei taida auttaa jos häirikkö on maaninen kuin se että poistat/laitat yksityisiksi kaikki kuvasi ja profiilisi, minä olen tehnyt näin mutta ei sekään aivan mahdottomasti auta.

Vierailija
47/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään muu ei taida auttaa jos häirikkö on maaninen kuin se että poistat/laitat yksityisiksi kaikki kuvasi ja profiilisi, minä olen tehnyt näin mutta ei sekään aivan mahdottomasti auta.

Tuo ei poista sitä, että tällä palstalla tehdään rumia.

Vierailija
48/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina pyrkiä hoitamaan asiat hyvin muiden ihmisten kanssa. Pyytää anteeksi kun tekee virheitä jne.

Ai siis hä? Minun maailmankatsomukseni oli tämän lokaajan mielestä väärä, niin minun kuuluisi pyytää sitä anteeksi tai alkaa mustamaalaus? Vaikka minuakin kohtaan ollaan rikottu niin en todellakaan mustamaalaa ketään. Ap

Vierailija
49/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielteiset voivat olla vaarallisia.

Vierailija
50/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tarkemmin kertoa, että minkälaista juorua on siis liikkeellä sinusta? Voit alkutekijöikseen mieltäsi helpottavaksi toiminnaksi oikaista asiat omin sanoin, vaikka kirjoittamalla tähän ketjuusi ne niin kuin ne oikeasti ovat. Tietääpä sitten täällä lukiessa huomata tuo mahdollinen ruskeanreijänritari ja hänen yököttävät valheensa! Oksettavaa tuollaiset mustamaalaajat! Olen henk.koht. itse saanut totaalisen tarpeekseni kyseisen heimon olioista! Mielelläni haluan siis auttaa sinua kanssasisareni ja toimia vapaaehtoisena vahtina samalla, kun luen muutenkin näitä palstoja välillä! Otan jatkossa vain lisäksi screenshotit kaikista epäilyttävistä teksteistä, niin saadaan tuollainen oksetus pois täältä!

Vierailija
51/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko tarkemmin kertoa, että minkälaista juorua on siis liikkeellä sinusta? Voit alkutekijöikseen mieltäsi helpottavaksi toiminnaksi oikaista asiat omin sanoin, vaikka kirjoittamalla tähän ketjuusi ne niin kuin ne oikeasti ovat. Tietääpä sitten täällä lukiessa huomata tuo mahdollinen ruskeanreijänritari ja hänen yököttävät valheensa! Oksettavaa tuollaiset mustamaalaajat! Olen henk.koht. itse saanut totaalisen tarpeekseni kyseisen heimon olioista! Mielelläni haluan siis auttaa sinua kanssasisareni ja toimia vapaaehtoisena vahtina samalla, kun luen muutenkin näitä palstoja välillä! Otan jatkossa vain lisäksi screenshotit kaikista epäilyttävistä teksteistä, niin saadaan tuollainen oksetus pois täältä!

En ole ap enkä myöskään tyhmä. Samalle tasolle ei kannata alentua kuin ne, jotka sontaa levittävät.

Vierailija
53/72 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myös tietooni vastaavaa yhdestä mieheni sukulaisesta, oli poistanut jo kirjoituksensa minuun liittyen, mutta edelleen kylillä puhuu pahaa minusta 🙄 Luulisi olevan uraihmisellä parempaakin kesälomatekemistä, mutta kuten joku tuossa kirjoittikin "maaniset ihmiset ovat pelottavia"

Vierailija
54/72 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
55/72 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Vierailija
56/72 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina pyrkiä hoitamaan asiat hyvin muiden ihmisten kanssa. Pyytää anteeksi kun tekee virheitä jne.

Tässä kirjoittaa narsistisen persoonallisuushäiriön kanssa elävä henkilö

Vierailija
57/72 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain myös tietooni vastaavaa yhdestä mieheni sukulaisesta, oli poistanut jo kirjoituksensa minuun liittyen, mutta edelleen kylillä puhuu pahaa minusta 🙄 Luulisi olevan uraihmisellä parempaakin kesälomatekemistä, mutta kuten joku tuossa kirjoittikin "maaniset ihmiset ovat pelottavia"

Mikä h*tto ihmisiä vaivaa! Vaikka nettiin on helppo kirjoittaa impulsiivisesti ei se tarkoita, että niin kannattaa tehdä.

Vierailija
58/72 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit on pahimpia.

Vierailija
59/72 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
60/72 |