Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Sain tietää, että minua mustamaalataan rajusti selän takana!

Vierailija
20.07.2019 |

Esimerkiksi somessa, mutta myös muita kanavia pitkin, tämä henkilö kirjoittaa minusta välillä nimelläni paikkansa pitämättömiä syytöksiä, asioita joita olen mukamas tehnyt. Olin muutama vuosi sitten tekemisissä tämän henkilön kanssa, mutta välit jäätyivät, koska meillä oli liikaa (hänelle) eroavuuksia maailmankatsomuksellisissa näkemyksissä. Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä? Olen miettinyt rikosilmoitusta, mutta voiko sellaista tehdä? Oli hurjaa kuulla, että tuollaista on menossa 😯 Siis ei voi muuta sanoa kuin jos kuulette lokaa jostain ihmisestä niin miettikää vähän kannattaako kaikea uskoa. Pahoittelut sekavasta viestistä, olen aivan järkyttynyt kun sain tietää.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tajuat että sinua ei tunnista nettikirjoittelusta muut ihmiset kuin ne jotka tuntee sinut? Jos jutut ei ole totta, niin sinua ei tunnista ja jos jutut on totta niin sillon sinut tunnistaa vain se joka sinut tuntee janäille nämä asiat ei ole uusia. Ymmärrätkö?

Tässä koittaa nyt joku kiusaaja taputella omaa käytöstään..? Huono yritys, ei ole kyse siitä kuka ap.n tai muun mustamaalauksen uhrin tunnistaa vaan siitä, että tuollainen käytös ei ole sallittavaa.

Ei suinkaan. Tällä hetkellä käyn skeematerapiaa läpi ja olen kiinnostunut siitä, miten ihmiset määrittää todellisuuttaan ja kiputilojaan. Usein omalla toiminnallamme aiheutamme kipua tai pitkitämme sitä. 

Vierailija
22/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on kunnon narsisti, ei kannata nostaa syytettä. Innostuvat vaan lisää, ja osaavat manipuoloida ja valehdella oikeudessa. Googlaa kokemuksia narsisteista.

Onko narsisteille sitten ominaista tuollaiset lokaamiskampanjat? En osaa sanoa onko hänellä narsistinen persoonallisuushäiriö. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on kunnon narsisti, ei kannata nostaa syytettä. Innostuvat vaan lisää, ja osaavat manipuoloida ja valehdella oikeudessa. Googlaa kokemuksia narsisteista.

Onko narsisteille sitten ominaista tuollaiset lokaamiskampanjat? En osaa sanoa onko hänellä narsistinen persoonallisuushäiriö. Ap

Kysyt tuota varmaan vitsinä?

Vierailija
24/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kasaa vaan kaikki herjat tulosteiksi jotka saat ja vie nippu poliisiin. Jokatapuksessa ne jäävät pohjalle jos enemmän tapahtuu. Soita myös heti 112 jos olet järkyttyneessä mielentilassa jostain viestistä. Ne toimivat näyttöinä myös miten touhuilu vaikuttanut sinuun herättäen ahdistusta jne. Toimi.

Vierailija
25/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kaikki kuvakaappaukset tallessa ihan vain varmuuden vuoksi, jos niille myöhemmin tarvetta ilmenee.

Vierailija
26/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyöty valehtelevasta ja manipuloivasta siskostani on, että mikään selän takana puhuminen ei enää liikuta. Korkeintaan se, että väitettäisiin tehneen kovan rikoksen.

Vierailija
27/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on kaikki kuvakaappaukset tallessa ihan vain varmuuden vuoksi, jos niille myöhemmin tarvetta ilmenee.

Hyvä.

Vierailija
28/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tajuat että sinua ei tunnista nettikirjoittelusta muut ihmiset kuin ne jotka tuntee sinut? Jos jutut ei ole totta, niin sinua ei tunnista ja jos jutut on totta niin sillon sinut tunnistaa vain se joka sinut tuntee janäille nämä asiat ei ole uusia. Ymmärrätkö?

Alkoiko kuumottaa omat tekemiset?

Vierailija
29/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä koittaa nyt joku kiusaaja taputella omaa käytöstään..? Huono yritys, ei ole kyse siitä kuka ap.n tai muun mustamaalauksen uhrin tunnistaa vaan siitä, että tuollainen käytös ei ole sallittavaa.

Ei suinkaan. Tällä hetkellä käyn skeematerapiaa läpi ja olen kiinnostunut siitä, miten ihmiset määrittää todellisuuttaan ja kiputilojaan. Usein omalla toiminnallamme aiheutamme kipua tai pitkitämme sitä. 

Ai jos vanhempi pahoinpitelee lapsensa niin se on sen lapsen syy, itse aiheutettua kärsimystä kun valitsi niin huonot vanhemmat? Tuo logiikkasi ei ole aukoton.

Vierailija
30/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt tuota varmaan vitsinä?

En? Sille joka kirjoitit kuvankaappauksesta: Mustamaalaaja on poistanut nämä kirjoitukset joissa kirjoitti nimelläni minusta näitä syytöksiä. Ap

Vierailija
31/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustamaalajan kannattaa pitää mielessä, että hän on jo aiheuttanut vahingon, vaikka poistaisi postauksensa myöhemmin tai ylläpito poistaisi ne, kun joku ilmoittaa asiattomaksi. Omista tiedostoistani todisteet eivät katoa, eli voin kaivaa ne esiin, jos mustamaalaaminen jatkuu ja on tarvetta viedä asiaa eteenpäin.

Vierailija
32/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löydät netistä itseäsi koskevaa loukkaavaa tietoa ota kuvakaappaus ja vaikka vielä valokuva päälle. Kerää useampi todiste ja tee sitten rikosilmoitus. Mikään epämääräinen epäilet että sinusta puhutaan nimettömän nimettömällä palstalla ei riitä katsos kun voi olla että puhutaan ihan eri henkilöstä mutta jotta häntä ei tunnista niin tietoja on muuteltu jolloin jutusta tuleekin sellainen että vaikuttaa sinulta.

Ilman kunnon todisteita olet valitettavasti heikoilla.

Vierailija
33/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina pyrkiä hoitamaan asiat hyvin muiden ihmisten kanssa. Pyytää anteeksi kun tekee virheitä jne.

Vierailija
34/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan etunimeeni oli kytketty eilen olleessa viestiketjussa melkoista soopaa, millä ei ole minkäänlaista katetta. Jos kommentteja ei ollut kirjoitettu minusta vaan jostakin toisesta samannimisestä, ne oli joka tapauksessa kirjoitettu niin, että minut ja työpaikkani tunteva iso joukko ihmisiä voi kytkeä sen soopan minuun ja luulla sen olevan oikeasti totta. Onneksi huomasin ja otin talteen.

Vierailija
35/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina pyrkiä hoitamaan asiat hyvin muiden ihmisten kanssa. Pyytää anteeksi kun tekee virheitä jne.

Mitä yrität sanoa tällä?

Vierailija
36/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis ystävä jonka kanssa olimme hyvät ystävät 20 vuotta. Hän ei sulattanut miestäni eikä sitä että muutimme yhteen, ja pikkuhiljaa on jäänyt selaiset kaverit kokonaan pois jotka ovat tämän kyseisen herran kanssa tekemisissä. Minulla on hyvin vahva aavistus että tämä entinen ystäväni mustamaalaa minua muille. Mustamaalaus tapahtuu luultavasti niin että hän käyttää minulta vuosikymmeten aikana saatuja tietoja irroittamalla ne asiayhteyskistä, ja väittää ilmeisesti minun puhuvan pahaa muista kavereistamme. Nämä kaverit sitten uskovat nämä valheet, koska kyseiset asiat ovat oikeasti tapahtuneet, mutta moitteita kaveria kohtaan on tullut tältä ex-ystävältäni, joka väittääkin heille että minä olen sanonut ne...

Tilanne on ikävä, mutta olen vain ajatellut niin että mikäli joku uskoo tuollaiset jutut, minulta niitä tarkistamatta, niin eivät ole koskaan kavereitani olleetkaan.

Sen tiedän varmaksi että tämä exystävä yritti estää minulta työpaikan saamisen, koska kun hän sai teitää että olin paikkaa hakenut, niin hän oli taivastellut muka ihmeissään ymmyrkäisenä että enkö minä olekaan mt-lomalla päävikani takia enää. En ole koskaan ollutkaan millään tuollaisella. Exystävä jäi kiinni tästä kun menin töihin ja tämä kenelle hän oli asian kertonut ihmetteli tätä asiaa minulle.

Vierailija
37/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis ystävä jonka kanssa olimme hyvät ystävät 20 vuotta. Hän ei sulattanut miestäni eikä sitä että muutimme yhteen, ja pikkuhiljaa on jäänyt selaiset kaverit kokonaan pois jotka ovat tämän kyseisen herran kanssa tekemisissä. Minulla on hyvin vahva aavistus että tämä entinen ystäväni mustamaalaa minua muille. Mustamaalaus tapahtuu luultavasti niin että hän käyttää minulta vuosikymmeten aikana saatuja tietoja irroittamalla ne asiayhteyskistä, ja väittää ilmeisesti minun puhuvan pahaa muista kavereistamme. Nämä kaverit sitten uskovat nämä valheet, koska kyseiset asiat ovat oikeasti tapahtuneet, mutta moitteita kaveria kohtaan on tullut tältä ex-ystävältäni, joka väittääkin heille että minä olen sanonut ne...

Tilanne on ikävä, mutta olen vain ajatellut niin että mikäli joku uskoo tuollaiset jutut, minulta niitä tarkistamatta, niin eivät ole koskaan kavereitani olleetkaan.

Sen tiedän varmaksi että tämä exystävä yritti estää minulta työpaikan saamisen, koska kun hän sai teitää että olin paikkaa hakenut, niin hän oli taivastellut muka ihmeissään ymmyrkäisenä että enkö minä olekaan mt-lomalla päävikani takia enää. En ole koskaan ollutkaan millään tuollaisella. Exystävä jäi kiinni tästä kun menin töihin ja tämä kenelle hän oli asian kertonut ihmetteli tätä asiaa minulle.

Tuo työhösi liittyvä asia on kyllä kunnianloukkaus.Onko kuulijat valmiita todistamaan?

Vierailija
38/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos vanhempi pahoinpitelee lapsensa niin se on sen lapsen syy, itse aiheutettua kärsimystä kun valitsi niin huonot vanhemmat? Tuo logiikkasi ei ole aukoton.

Itse olen ollut tällaisen samantyyppisen mustamaalaamisen ja kiusaamisen kohde ja käynyt niitä kipuja läpi vuosia, kunnes sitten tämän skeematerapian avulla tajusin oman jumiutumiseni kärsimykseeni, joka itseasiassa on ollut ohi jo aikoja sitten, mutta minä itse tuon sen pinnalle aika ajoin ja jatkan kärsimistä sen takia. Kärsin siis pelkästä muistosta jonka tuon elävästi mieleeni aina kun kohtaan jotain mikä muistuttaa sitä tai laukaisee sen. Olen itse vielä niin alussa tässä, että ehkä tuon asiaa liian innostuneesti esille, mutta tämä on ollut minulle valaiseva kokemus. Mitä ap:n asiaan tulee niin olen aina ollut sitä mieltä, että kohtaa suoraan ihmisen joka levittelee asioita ihan kasvotusten, jos uskoo että siitä on apua. Kannattaa vain miettiä hyvin mitä aikoo sanoa, että ei vain pahenna omaa traumaansa kohtaamisella tai aiheuta uutta jutun aihetta . Kannattaa myös ottaa joku ystävä mukaan tai muu luotettu todistamaan tilannetta. Toisaaltaan, miksi minä selitän tätä, jos ihmiset väkisin haluaa ymmärtää väärin ja ymmärtää sen mitä haluaa, sen mikä tukee heidän omia pelkojaan ja vahvistaa niitä. Jokainen voi valita oman suhtautumisensa asioihin.

Vierailija
39/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut tällaisen samantyyppisen mustamaalaamisen ja kiusaamisen kohde ja käynyt niitä kipuja läpi vuosia, kunnes sitten tämän skeematerapian avulla tajusin oman jumiutumiseni kärsimykseeni, joka itseasiassa on ollut ohi jo aikoja sitten, mutta minä itse tuon sen pinnalle aika ajoin ja jatkan kärsimistä sen takia. Kärsin siis pelkästä muistosta jonka tuon elävästi mieleeni aina kun kohtaan jotain mikä muistuttaa sitä tai laukaisee sen. Olen itse vielä niin alussa tässä, että ehkä tuon asiaa liian innostuneesti esille, mutta tämä on ollut minulle valaiseva kokemus. Mitä ap:n asiaan tulee niin olen aina ollut sitä mieltä, että kohtaa suoraan ihmisen joka levittelee asioita ihan kasvotusten, jos uskoo että siitä on apua. Kannattaa vain miettiä hyvin mitä aikoo sanoa, että ei vain pahenna omaa traumaansa kohtaamisella tai aiheuta uutta jutun aihetta . Kannattaa myös ottaa joku ystävä mukaan tai muu luotettu todistamaan tilannetta. Toisaaltaan, miksi minä selitän tätä, jos ihmiset väkisin haluaa ymmärtää väärin ja ymmärtää sen mitä haluaa, sen mikä tukee heidän omia pelkojaan ja vahvistaa niitä. Jokainen voi valita oman suhtautumisensa asioihin.

Jos perättömällä soopalla aiheuttaa toiselle esim. vakavaa ammatillista haittaa, empaattisuuteni menee miinuspuolelle.

Vierailija
40/72 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kantapään kautta oppinut, etten usko jos minulle puhutaan ihmisestä pahaa. Voin esittää kuin uskoisin, mutta tosiasiassa mietin että mikä on kertojan motiivi.

Itselläni on sekä kouluajoilta että työajoilta ollut kimpussani ihminen (2 eri) jotka täyttävät narsistisen personaallisuushäiriön piirteet. Molemmat naisia ja ehkä siksi meni kummankin kanssa useampi vuosi tajuta mistä on kyse. Ei kukaan normaali ihminen jaksa vihata ja kostaa katkeruuttaan toiselle ihmiselle, jota ei edes vuosiin tai vuosikymmeniin ole nähnyt. Mutta narsisti jaksaa. Kouluaikaisen ihmisen kanssa tiemme erkanivat vuoskymmeniä sitten ja silti ei ole kovin pitkä aika kun kuulin hänen yhä haukkuvat minua eri puolella Suomea ihmisille, joita en ole koskaan tavannut. Työelämästä tuttua ihmistä en ole tavannut myöskään vuosiin, mutta vastikään kuulin yhteiseltä työtuttavalta, että kertoo minusta valheita vanhalla työpaikalla muille.

Mitään en ole näille katkeroille tehnyt muuta kuin kieltäytynyt hyppimästä heidän pillinsä mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan