Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkaisitko puolisosi kanssa jos tämä alkaisi vegaaniksi?

Vierailija
20.07.2019 |

Olettaen että olet itse kaikkiruokainen ja saisit syödä itse mitä haluat - hän ei vain maksaisi eläinperäisiä tuotteita tai kokkaisi niitä.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen?

Vierailija
2/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että toinen puoleni olisi vegaani ja toinen laittaisi kunnon mättölihaa grilliin ?

Sinccis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jon näin kävisi niin vaimo itkisi ja kokkaisi entiseen malliin, tai muuten.

Vierailija
4/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkööt sitten itse ruokansa. Eipä tuo paljoa kokkaile nytkään.

Vierailija
5/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jatkaisin. Olisi toki merkittävä muutos ja vaatisi uuden oppimista myös itseltä, jotta voisi tukea hänen valintaansa. Eikä tämä tarkoita sitä, että itse alkaisin vegaaniksi.

Vierailija
6/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin toki, mutta ruokaa en enää hänelle laittaisi eli ei vegaani-innostus kovin kauas kestäisi. Mieheni kun ei niin välitä itse kokkailla mitään.

Vierailija
7/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. En nytkään syö juurikaan lihaa ja maitotuotteidenkin määrää olen vähentänyt. Muutama juttu on mistä en halua luopua (esim parmesan) mutta ei niitä joka päivä tarvitse syödä.

Vierailija
8/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä asiat hankaliksi? Meillä vaimo vegaani, minä sekasyöjä. Molemmat kerää kaupasta kärryyn mitä haluaa ja vuorotellen maksetaan. Ei ole ongelmia. Lämmin ruoka tehdään vegaanisena, itse lisään juustoa/lihaa omaan annokseni joskus.

Vierailija
9/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkisin, jos ei alkaisi

Vierailija
10/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme sekasyöjiä koko perhe, joten jos mieheni päättäisi lähteä vegaanilinjalle poistaen ruokavaliostaan kaiken eläinkunnasta peräisin olevat ruuat, niin luultavasti meidän tiemme erkaantuisivat. Se olisi mielestäni jo niin iso meitä erottava asia, että mies saisi alkaa hörhöilemään keskenään. Lapsetkaan, kolme teiniä, eivät siihen menisi ikinä mukaan.

Epäilisin miehellä silloin olevan kyllä muitakin ongelmia, jos hän niin päättäisi tehdä.

Vierailija
11/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voisin jatkaa. Vaikka eri ruokia syödään osa voidaan jakaa yhteisesti kuten keitetyt perunat.

Vierailija
12/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos hänelle ei ole ongelma, että syön lihaa. Syön itsekin paljon kasvisruokia. Saattaisin jopa vähentää lihansyöntiä kotona. En kyllä jaksaisi sellaista, että hän ei edes voisi tuoda/ostaa kaupasta lihaa tai maitoa. En alkaisi vakintuneessa suhteessa tai avioliitossa siihen, että kumpikin käy erikseen kaupassa ja ostaa vain omat ruokansa.

Vierailija
13/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi jatkaa yhdessä, tuhotkoon terveytensä ihan itsekseen.

Vierailija
14/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme sekasyöjiä koko perhe, joten jos mieheni päättäisi lähteä vegaanilinjalle poistaen ruokavaliostaan kaiken eläinkunnasta peräisin olevat ruuat, niin luultavasti meidän tiemme erkaantuisivat. Se olisi mielestäni jo niin iso meitä erottava asia, että mies saisi alkaa hörhöilemään keskenään. Lapsetkaan, kolme teiniä, eivät siihen menisi ikinä mukaan.

Epäilisin miehellä silloin olevan kyllä muitakin ongelmia, jos hän niin päättäisi tehdä.

Samat mietteet kuin sulla, kerkisit vain ensin viestittää.

Vierailija
15/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta, voisin kokeilla itsekin niitä pöperöitä. Ilon päiväkin olisi, sen verran paljon mies lihaa rakastaa. Itse periaatteessa syön lihaa, mut käytännössä eniten kaikkea muuta.

ps. Miten ihmeen pienistä te pistätte suhteenne poikki kun tällaista kysytään? Peilikuvanko kanssa haluatte olla? Ei tarvinne ihmetellä miksi niin moni on sinkku...

Vierailija
16/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kasvissyöjä, jos mies nyt siirtyisi sekasyöjästä vegaaniksi niin olisin hämmentynyt, ehkä salaa tyytyväinen. En todellakaan eroaisi, ehkä saisin itse sysäyksen lopettaa loppujenkin maitotuotteiden käytön.

Vierailija
17/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi. Ennemmin tai myöhemmin sille iskisi fanatiikka päälle, myös muissa asioissa.

Vierailija
18/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kunhan ei vaikuttaisi muuten minun elämään kuin ehkä toisin kaupasta vaimolle nykyistä enemmän kasviksia. Jos vaimolla olisi jotain vaikeuksia tehdä (silloin harvoin) ruoka lihasta jota minä ja muksut syödään niin sitten saisi valita tekeekö sen vai laitetaanko lusikat jakoon. Näin yksinkertaisesta asiasta en ala neuvottelemaan.

Vierailija
19/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan itsellänikin vähenisi lihansyönti kuin huomaamatta. Olisi helpompi syödä samaa kuin joka kerta tehdä jotain ylimääräistä. En varmaan silti rupeasi täysin vegaaniksi, esim. herkkujen, välipalaostosten ja ulkona syömisen osalta. (Tai eihän sitä tiedä, jos pikkuhiljaa. Pidän veganismia hienona juttuna, mutta oma itsekkyys ja laiskuus estää.)

Vierailija
20/64 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuottaisi ongelmia, tosin itsekään en syö lihaa, syön kuitenkin kalaa ja maitotuotteita. Mies syö kotona samaa kuin minä ja lounaalla lihaa. Eikä sitä tunnu haittaavan asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan