Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäis laihtua 20 kg. Kaksikymmentä!

Vierailija
20.07.2019 |

Ihan järkky määrä 😓

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kerrallaan :)

Saan usein kaksi pois. Tai kolme. Sitten turvahdan takaisin.. Selkäranka näköjään puuttuu..

Jos jäljität sen ongelma-ajankohdan, jossa retkahdat niin laadi sen varalle suunnitelma, esim. lähtö elokuviin, ostoksille, metsäretkelle, pyöräretkelle, tapaaminen samojen ongelmien kanssa painiskelevan kanssa tai sitten vähäkalorista korvikeruokaa, kuten kaakaonibsejä.

Yksi konsti on tiukat vaatteet - ei haihdu totuus mielestä. Myös peilikuvan arviointi saattaa auttaa. Palkitseva toimi voisi olla myös tunti tanssia peilin ääressä (itse harrastan itämaista). Sen hikoamisen jälkeen voi suodakin palkinnoksi vaikka nutrilet-patukan tai pari palaa tummaa suklaata.

Usein sen ongelmallisen ajan ylittäminen mahdollisimman pienin menetyksin (ettei tule kaikki menetetyt kilot takaisin) onnistuu ja sitten on taas helpompaa.

Hetkeksi tepsii vaikka perinpohjainen hampaiden lankaus ja pesu - ei heti voi syödä.

Just niin, nutrilettia ja kaakaonibsejä :) 

Olisiko aito ravinto mitään?

Jos se sallittu määrä "aitoa ravintoa" on jo nautittu ja silti yllättää mieliteko, jonka pelkää johtavan pudotettujen kilojen nousuun niin voi kyllä mielestäni käyttää pieniä apukeinoja, jotka eivät vahingoita terveyttä, eivätkä romuta tavoitetta.

Etkä edes tiedä, mitä ovat kaakaonibsit :D

Apukeinoina lisäainelitkuja :)   Elimistö tykkää.

Vierailija
102/114 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim työpäivinä

Aamupuuro, raejuustoa, keittoa. Kahvia

Joku makulan pastasalaatti, karjalanpiirakka

Banaani/maustettu rahka

Normiruokaa esim spagettia ja jauhelihakastiketta kunnon annos.

Viilisviili tai jätskiä joku 200-300g

Pari leipää, juustoa, metukkaa, kurkkua

Vkl noin 6-8 annosta alkoholia.

La irtokarkkeja

Su joku välipalapulla tms.

Tunnesyöppö. Syön jos on tylsää. Tai kivaa.

Korvaa noita viljatuotteita kasviksilla/hedelmillä/marjoilla.

Alkoholia vähemmän.

Ei maustettua rahkaa vaan lisäät vähärasvaiseen rahkaan oikeita marjoja tai hedelmiä.

Karkkeja vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kerrallaan :)

Saan usein kaksi pois. Tai kolme. Sitten turvahdan takaisin.. Selkäranka näköjään puuttuu..

Jos jäljität sen ongelma-ajankohdan, jossa retkahdat niin laadi sen varalle suunnitelma, esim. lähtö elokuviin, ostoksille, metsäretkelle, pyöräretkelle, tapaaminen samojen ongelmien kanssa painiskelevan kanssa tai sitten vähäkalorista korvikeruokaa, kuten kaakaonibsejä.

Yksi konsti on tiukat vaatteet - ei haihdu totuus mielestä. Myös peilikuvan arviointi saattaa auttaa. Palkitseva toimi voisi olla myös tunti tanssia peilin ääressä (itse harrastan itämaista). Sen hikoamisen jälkeen voi suodakin palkinnoksi vaikka nutrilet-patukan tai pari palaa tummaa suklaata.

Usein sen ongelmallisen ajan ylittäminen mahdollisimman pienin menetyksin (ettei tule kaikki menetetyt kilot takaisin) onnistuu ja sitten on taas helpompaa.

Hetkeksi tepsii vaikka perinpohjainen hampaiden lankaus ja pesu - ei heti voi syödä.

Just niin, nutrilettia ja kaakaonibsejä :) 

Olisiko aito ravinto mitään?

Jos se sallittu määrä "aitoa ravintoa" on jo nautittu ja silti yllättää mieliteko, jonka pelkää johtavan pudotettujen kilojen nousuun niin voi kyllä mielestäni käyttää pieniä apukeinoja, jotka eivät vahingoita terveyttä, eivätkä romuta tavoitetta.

Etkä edes tiedä, mitä ovat kaakaonibsit :D

Apukeinoina lisäainelitkuja :)   Elimistö tykkää.

Jaa. Nutriletti on teollinen tuote.

Kaakaonibseistä et niitä lisäaineita helposti löydä. (Eikä ole nestemäinenkään...)

Vierailija
104/114 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tää meni näin nopeaa taas tähän..

Mihin?

Rasvaa, rasvaa, rasvaa. Yksi ainoa herra ja totuus. Rasva.

Sepelvaltimotauti, sepelvaltimotauti, sepelvaltimotauti. Yksi ainoa herra ja totuus. Sepelvaltimotauti.

Se "oikea" kolesteroli ei ole edes mahdollinen joten keskitytään antioksidantteihin ja kalaras voihin.

Vierailija
105/114 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tää meni näin nopeaa taas tähän..

Mihin?

Rasvaa, rasvaa, rasvaa. Yksi ainoa herra ja totuus. Rasva.

Sepelvaltimotauti, sepelvaltimotauti, sepelvaltimotauti. Yksi ainoa herra ja totuus. Sepelvaltimotauti.

Se "oikea" kolesteroli ei ole edes mahdollinen joten keskitytään antioksidantteihin ja kalaras voihin.

Täh?

Vierailija
106/114 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä on lähtenyt nyt reilu 8 kg reilussa kuukaudessa ihan vaan herkkulakolla ja kalorien laskemisella. Olen sellainen kaikki tai ei mitään tyyppinen ihminen niin toimii mulle. Pudotettavaa oli alkuun juurikin tuo 20 kg. Olen myös mukana tuossa kevyempi vuosi 2019 keskustelussa jonka joku tänne linkkasikin, tervetuloa vaan kaikki innokkaat painonpudottajat. 😊

Vierailija
108/114 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto (esimerkiksi 16:8) ja rautaa ylös salilla kunnon painoilla. Niin korjaantuu hormonitoiminta ja kehonkoostumus. Nimenomaan paasto ja lihaskuntotreeni korjaavat monia syitä ylipainon takana. Jatkuvan syömisen taustalla on usein nälkä- ja kylläisyyshormonien häiriintyminen tai niihin syntynyt resistanssi. Jatkuva napostelu pitää insuliinitason koko ajan korkealla, mikä tekee rasvan polttamisesta mahdotonta.

Kitudieetti, jolla tilanne yritetään korjata, sotkee elimistön vielä pahemmin ja vie lihakset ja loputkin normaalista aineenvaihdunnasta.

Unohda kalorit ja itsesi kiusaaminen jatkuvalla aerobisella liikunnalla. Se ei ole pitkän aikavälin ratkaisu, kuten ei nälkiintyminenkään.

Syö harvemmin mutta hyvää ruokaa, runsaasti hyvää rasvaa ja kasviksia, kohtuullisesti proteiinia. Jätä tyhjät hiilarit ja prosessoitu ruoka.

Tämä toimii. Jos halaut vain yhden neuvon niin se on tämä:

Älä syö nopeita hiilareita. Varsinkaan yhdessä rasvan kanssa, altistaa diabeetekselle.

Vierailija
109/114 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on hyvää ja kieltäydyn syömästä ruokaa, josta en pidä, joten olen läski. En syö sipsejä tai karkkia, mutta tavan ruokaa menee liikaa, sekä voileipiä. Kaupasta mukaan tarttuu juustoja yms. lihottavaa. Olen toivoton herkkusuu. Jossain vaiheessa laihduin 20 kiloa noudattamalla virallisia ruokasuosituksia, mutta kaikki tuli takaisin korkojen kera, kun aloitin mielialalääkityksen. Ihan hillitön himo kaikkeen oli koko ajan. Tilanne on rauhoittunut, mutta kilot jäivät. Mulla on syömishäiriötausta (anoreksia) ja hieman varovaisesti suhtaudun dieetteihin, joissa ollaan pitkiä aikoja syömättä. Mut jostain pitäis motivaatio löytää. Mulla on niin ikään uniapnea ja sen hoitoa aloitellaan. Ehkä motia tulee lisää, kun olo kohenee, eikä väsytä aina.

Vierailija
110/114 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on hyvää ja kieltäydyn syömästä ruokaa, josta en pidä, joten olen läski. En syö sipsejä tai karkkia, mutta tavan ruokaa menee liikaa, sekä voileipiä. Kaupasta mukaan tarttuu juustoja yms. lihottavaa. Olen toivoton herkkusuu. Jossain vaiheessa laihduin 20 kiloa noudattamalla virallisia ruokasuosituksia, mutta kaikki tuli takaisin korkojen kera, kun aloitin mielialalääkityksen. Ihan hillitön himo kaikkeen oli koko ajan. Tilanne on rauhoittunut, mutta kilot jäivät. Mulla on syömishäiriötausta (anoreksia) ja hieman varovaisesti suhtaudun dieetteihin, joissa ollaan pitkiä aikoja syömättä. Mut jostain pitäis motivaatio löytää. Mulla on niin ikään uniapnea ja sen hoitoa aloitellaan. Ehkä motia tulee lisää, kun olo kohenee, eikä väsytä aina.

Sitä motivaatiota etsiessäsi voit miettiä, mitä se hyvä ravinto on. Ekana voisin sanoa, että juusto, se rasvainen on hyvää ravintoa.

Kaikki keinotekoinen "kevytruoka" on haitallista elimistölle eikä auta painonhallinnassa. Syömättä ei pidäkään olla, mutta tärkein on ruuan sisältö, ennen määrää. Kun sisältö on oikea sun elimistölle, keho kyllä ilmaisee sen määrän. Voi tuntua utopialta, mutta ei elimistö tyhmä ole, kyllä se tietää, mitä se tarvii ja kyllä kertoo sen sulle. Suurin osa ihmisistä ei vain halua kuunnella oman kehon viestejä, vaan yrittävät syödä jonkun ulkopuolisen tekemän ohjeen mukaan. Moniko on onnistunut?

Vierailija
111/114 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä motivaatiota etsiessäsi voit miettiä, mitä se hyvä ravinto on. Ekana voisin sanoa, että juusto, se rasvainen on hyvää ravintoa.

Kaikki keinotekoinen "kevytruoka" on haitallista elimistölle eikä auta painonhallinnassa. Syömättä ei pidäkään olla, mutta tärkein on ruuan sisältö, ennen määrää. Kun sisältö on oikea sun elimistölle, keho kyllä ilmaisee sen määrän. Voi tuntua utopialta, mutta ei elimistö tyhmä ole, kyllä se tietää, mitä se tarvii ja kyllä kertoo sen sulle. Suurin osa ihmisistä ei vain halua kuunnella oman kehon viestejä, vaan yrittävät syödä jonkun ulkopuolisen tekemän ohjeen mukaan. Moniko on onnistunut?

Mun keho ilmaisee tarvivansa litran punkkua päivässä, lisäksi suklaata ja lajitelma juustoja..

Vierailija
112/114 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa alkoholi vedellä.

Sitten kun se sujuu hyvin, voidaan alkaa miettiä seuraavia muutoksia.

Vierailija
113/114 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.terve.fi/artikkelit/tavoitteena-painonpudotus-maltti-on-val…

Minä laihdutin niin, että laihdutin kerralla viisi kiloa tiukalla arkiruokailulla ja liikunnan lisäämisellå. Sitten keskityin puoli vuotta pitämään yllä saavutettua tulosta. Käyn vaa’alla joka päivä ja käytän Finelin ruokapäiväkirjaa.

Sitten taas laihdutin seuraavat viisi kiloa jälleen samalla tyylillä eli puolet energian vähennyksestä ruoasta ja lisäsin liikuntaa siten, että kulutin noin 250 kcal enemmän päivässä liikunnan avulla. Eri tapojen kaloriarvioita on sivulla Laskurini.net.

Vierailija
114/114 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.terve.fi/artikkelit/tavoitteena-painonpudotus-maltti-on-val…

Minä laihdutin niin, että laihdutin kerralla viisi kiloa tiukalla arkiruokailulla ja liikunnan lisäämisellå. Sitten keskityin puoli vuotta pitämään yllä saavutettua tulosta. Käyn vaa’alla joka päivä ja käytän Finelin ruokapäiväkirjaa.

Sitten taas laihdutin seuraavat viisi kiloa jälleen samalla tyylillä eli puolet energian vähennyksestä ruoasta ja lisäsin liikuntaa siten, että kulutin noin 250 kcal enemmän päivässä liikunnan avulla. Eri tapojen kaloriarvioita on sivulla Laskurini.net.

Kaloreiden laskeminen on täysin turhaa. Et voi tietää kulutustasi millään mittarilla. Elimistön toiminta on kemiaa, ei matematiikkaa.