Pitäis laihtua 20 kg. Kaksikymmentä!
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se lopulta ole aivan sama millä keinoin kukin pyrkii laihduttamaan. Toiselle sopii yksi tapa ja toiselle toinen.
Halusin kuitenkin tästä kertoa yhdestä keinosta, joka sopii juuri minulle, ehkäpä sinullekin.
Kahdeksassa tunnissa ehdin hyvin syömään koko vuorokauden tarpeen- ainoastaan illalla ja yöllä en syö.
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan pätkäpaastoa. Minulle ainakin helpoin ja toimiva keino laihduttaa.Miten tuo sitten toimii ihmisellä, joka on töissä 8 -16 ja syö aamupalan ennen töihin lähtöä ja töissä ehtii syömään vain lounaan ja jonkin tosi pienen välipalan. Sitten työpäivän jälkeen ei enää saisi syödä yhtään mitään ja sitten onkin kiva lähteä salille tai lenkille ja mennä nukkumaan tyhjällä vatsalla. Minä en ainakaan pystyisii tuohon.
Miksi ihmeessä rytmin pitäisi olla juuri tuo? Jätä aamiainen pois ja syö kunnon lounas esimerkiksi kahdeltatoista. Sen jälkeen saat syödä iltakahdeksaan eli ehdit syödä kunnon aterian kotiin palattuasi. Kaksi ateriaa riittää, pyri jättämään välipalat.
No minä en pystyisi menemään töihin ilman aamupalaa. Ihan siksi.
Jos ei ole valmis hyväksymään mitään muutosta pitää tyytyä läskeihinsä. Ei ne tuolla asenteella mihinkään lähde.
Olen kolmessa kuukaudessa laihtunut 10 kiloa, että kyllä ne vain ovat tällä asenteella lähteneet. (Mutta seuraavaksi sanot, että minulta onkin lähtenyt vain nestettä ja lihaksia :D)
Eihän se laihtuminen yleensä mikään ongelma ole vaan se että paino tulee lähes aina takaisin. Sitä edistää se, että on laihdutettu kuten ihmiset yleensä eli rajuilla miinuskaloreilla, mistä seuraa nälkävelka ja ilman lihaskuntotreeniä eli lihakset kuihduttaen.
Mikä on nälkävelka? Luulisi, että pitkään miinuskaloreilla ollut olisi erittäin kiitollinen jo +-0 kalorimäärästä, kun viimein pääsee syömään. Miksei voi totutella vain vähän isompiin kaloreihin sen laihdutuksen jälkeen esim. pari viikkoa, vaan pitää veloissaan mättää +1000 kaloria päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa aluksi pieniä tavoitteita. Esimerkiksi 5 kg.
Toisaalta joo, mutta ei tämän 5 kilon laihtuminen motivoi ainakaan minua yhtään, koska tämä ei tunnu eikä näy missään.
20 kiloa pudotettavana mullakin.
Ihan varmaan on terveydelle eduksi jo tuo 5 kg jos rasva lähtee sisäelimien ympäriltä. Siitä vaan vähitelllen toiset viisi jne. Terveystekijät ovat tärkeämpi syy laihduttaa kuin ulkonäkö.
Jep, jo 5% laihtuminen parantaa terveyttä. Kilojen kyttäämisen sijaan kannattaisi tehdä elämäntapamuutos joka laihduttaa. Tämän jälkeen kilot saisi pudota siinä tahdissa kuin putoaa, mitään tiukkoja aikatavotteita ei kannata asettaa. Minä teen näin, nyt on lähtenyt 25 kg. Vielä 20 kg jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on nälkävelka? Luulisi, että pitkään miinuskaloreilla ollut olisi erittäin kiitollinen jo +-0 kalorimäärästä, kun viimein pääsee syömään. Miksei voi totutella vain vähän isompiin kaloreihin sen laihdutuksen jälkeen esim. pari viikkoa, vaan pitää veloissaan mättää +1000 kaloria päivässä?
Edellisellä sivulla on linkitetty selitys nälkävelkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se lopulta ole aivan sama millä keinoin kukin pyrkii laihduttamaan. Toiselle sopii yksi tapa ja toiselle toinen.
Halusin kuitenkin tästä kertoa yhdestä keinosta, joka sopii juuri minulle, ehkäpä sinullekin.
Kahdeksassa tunnissa ehdin hyvin syömään koko vuorokauden tarpeen- ainoastaan illalla ja yöllä en syö.
Suosittelen lämpimästi kokeilemaan pätkäpaastoa. Minulle ainakin helpoin ja toimiva keino laihduttaa.Miten tuo sitten toimii ihmisellä, joka on töissä 8 -16 ja syö aamupalan ennen töihin lähtöä ja töissä ehtii syömään vain lounaan ja jonkin tosi pienen välipalan. Sitten työpäivän jälkeen ei enää saisi syödä yhtään mitään ja sitten onkin kiva lähteä salille tai lenkille ja mennä nukkumaan tyhjällä vatsalla. Minä en ainakaan pystyisii tuohon.
Miksi ihmeessä rytmin pitäisi olla juuri tuo? Jätä aamiainen pois ja syö kunnon lounas esimerkiksi kahdeltatoista. Sen jälkeen saat syödä iltakahdeksaan eli ehdit syödä kunnon aterian kotiin palattuasi. Kaksi ateriaa riittää, pyri jättämään välipalat.
Jos ei ole valmis hyväksymään mitään muutosta pitää tyytyä läskeihinsä. Ei ne tuolla asenteella mihinkään lähde.
Olen kolmessa kuukaudessa laihtunut 10 kiloa, että kyllä ne vain ovat tällä asenteella lähteneet. (Mutta seuraavaksi sanot, että minulta onkin lähtenyt vain nestettä ja lihaksia :D)
Eihän se laihtuminen yleensä mikään ongelma ole vaan se että paino tulee lähes aina takaisin. Sitä edistää se, että on laihdutettu kuten ihmiset yleensä eli rajuilla miinuskaloreilla, mistä seuraa nälkävelka ja ilman lihaskuntotreeniä eli lihakset kuihduttaen.
Mikä ihme on nälkävelka???
Raakel Lignell lihoi nimenomaan tuon Patrikin opeilla. Kirjoittivat yhdessä kirjankin painonhallinnasta. Ei oikein niillä opeilla onnistunut. "Nälkävelka" vaikuttaa tekosyyltä syömiselle.
Vierailija kirjoitti:
Raakel Lignell lihoi nimenomaan tuon Patrikin opeilla. Kirjoittivat yhdessä kirjankin painonhallinnasta. Ei oikein niillä opeilla onnistunut. "Nälkävelka" vaikuttaa tekosyyltä syömiselle.
No nälkävelka ei ole mikään Borgin oma keksintö, vaan ihan faktaa.
Pätkäpaastosta vaan sen verran, että se ei sovi jos on syömishäiriö tai lievästikin häiriintynyt suhde syömiseen. Nimim. kokeiltu on.
Itselläni ei toimi dieetit eikä pätkäpaaston kaltaiset rajoittamiset, sillä en kestä niitä henkisesti joten aina tapahtuu repsahdus. Ainoa, mikä on toiminut on terveellinen ja kunnollinen ruoka, jossa mikään ei ole varsinaisesti kiellettyä, mutta kohtuus kaikessa. Paljon kasviksia päivittäin, riittävästi proteiinia sekä kohtuullisesti hyviä hiilareita (kasviksista, hedelmistä, täysjyvätuotteista) yhdistettynä liikuntaan. Kun käyn salilla, lenkillä ja joogassa, en haluakaan enää ylensyödä.
"Herkkujakin" on monenlaisia, eikä herkku tarkoita välttämättä pullaa ja jäätelöä tai edes makeaa. Herkuttelen mm. marjoilla, hedelmillä, parsalla, sienillä, merenelävillä, itsetehdyllä hummuksella, juustoilla, välillä jälkinuunileivällä, jne. Jäätelöäkin voi syödä, mutta harvoin, eikä sitä pidä käyttää itsensä palkitsemiseen tai lohduttamiseen. Mieliteoille ei myöskään aina tarvitse antaa periksi, ne menevät ohi. Ja jos oikein mieli tekee, niin sitten syön sen suklaalevyn, ei se maailmaa kaada.
Kyse on siis toisenlaisesta ajattelumallista. Laihduin n. 6kg näin elämäntapoja muuttamalla (kovin ylipainoinen en ole koskaan ollutkaan). Välillä tulee vähän takaisin kun työmatkoilla esim. tulee syötyä epäsäännöllisesti ja huonosti, tai ei tule liikuttua. Tavoitteeni onkin, ettei tällaisia taukoja enää pääsisi syntymään. Otan nykyään lenkkarit mukaan työmatkoille, sillä missä vain voi käydä aamulenkillä. N48
89 lisää: niin, eikä tietenkään voi odottaa, että kilot lähtisivät hetkessä. Tuskin ne ovat hetkessä tulleetkaan. Mentaliteettia muuttamalla voi keskittyä hyvinvointiin, ja kyllä ne kilotkin pikkuhiljaa lähtevät.
Nälkävelka on bullshittiä. Tottakai pitkään miinuskaloreilla ollut on nälissään ja voisi syödä kuin hevonen, jos yhtäkkiä vaihtaa pluskaloreille. Avain onkin pitkäjänteisyys! Ihan kaikessa onnistumisessa tarvitaan pitkäjänteisyyttä.
Siihen uuteen painoon on totuteltava ajan kanssa. Nälkä alkaa hellittää, kun niitä kaloreita lisätään vähän kerrallaan. Tuolla nälkävelan selityksissä sanotaan, että nälkää ei voi vastustaa, koska tasapainotilaa ei ole, kun laihduttamisen lopettaa. No eihän sitä yasapainoa heti olekaan. Tarvitaan pitkäjänteisyyttä totutella uuteen tilaan. Se vie kauan aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti on kuivilla ja ratkeaa ryyppäämään. Silloin se vasta juokin. Juomisvelka. Alkoholi on kemiallisesti hyvin samankaltainen aine hiilihydraattien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti on kuivilla ja ratkeaa ryyppäämään. Silloin se vasta juokin. Juomisvelka. Alkoholi on kemiallisesti hyvin samankaltainen aine hiilihydraattien kanssa.
Jos noin verrataan, niin sitten puhutaan riippuvuudesta. Ei mistään nälkävelasta vaan sairaasta suhteesta syömiseen. Sairaasta ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Nälkävelka on bullshittiä. Tottakai pitkään miinuskaloreilla ollut on nälissään ja voisi syödä kuin hevonen, jos yhtäkkiä vaihtaa pluskaloreille. Avain onkin pitkäjänteisyys! Ihan kaikessa onnistumisessa tarvitaan pitkäjänteisyyttä.
Siihen uuteen painoon on totuteltava ajan kanssa. Nälkä alkaa hellittää, kun niitä kaloreita lisätään vähän kerrallaan. Tuolla nälkävelan selityksissä sanotaan, että nälkää ei voi vastustaa, koska tasapainotilaa ei ole, kun laihduttamisen lopettaa. No eihän sitä yasapainoa heti olekaan. Tarvitaan pitkäjänteisyyttä totutella uuteen tilaan. Se vie kauan aikaa.
Voihan se tuntua huuhaalta, jos ei oikein ymmärrä, mitä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kerrallaan :)
Saan usein kaksi pois. Tai kolme. Sitten turvahdan takaisin.. Selkäranka näköjään puuttuu..
Jos jäljität sen ongelma-ajankohdan, jossa retkahdat niin laadi sen varalle suunnitelma, esim. lähtö elokuviin, ostoksille, metsäretkelle, pyöräretkelle, tapaaminen samojen ongelmien kanssa painiskelevan kanssa tai sitten vähäkalorista korvikeruokaa, kuten kaakaonibsejä.
Yksi konsti on tiukat vaatteet - ei haihdu totuus mielestä. Myös peilikuvan arviointi saattaa auttaa. Palkitseva toimi voisi olla myös tunti tanssia peilin ääressä (itse harrastan itämaista). Sen hikoamisen jälkeen voi suodakin palkinnoksi vaikka nutrilet-patukan tai pari palaa tummaa suklaata.
Usein sen ongelmallisen ajan ylittäminen mahdollisimman pienin menetyksin (ettei tule kaikki menetetyt kilot takaisin) onnistuu ja sitten on taas helpompaa.
Hetkeksi tepsii vaikka perinpohjainen hampaiden lankaus ja pesu - ei heti voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan usein kaksi pois. Tai kolme. Sitten turvahdan takaisin.. Selkäranka näköjään puuttuu..
Jos jäljität sen ongelma-ajankohdan, jossa retkahdat niin laadi sen varalle suunnitelma, esim. lähtö elokuviin, ostoksille, metsäretkelle, pyöräretkelle, tapaaminen samojen ongelmien kanssa painiskelevan kanssa tai sitten vähäkalorista korvikeruokaa, kuten kaakaonibsejä.
Yksi konsti on tiukat vaatteet - ei haihdu totuus mielestä. Myös peilikuvan arviointi saattaa auttaa. Palkitseva toimi voisi olla myös tunti tanssia peilin ääressä (itse harrastan itämaista). Sen hikoamisen jälkeen voi suodakin palkinnoksi vaikka nutrilet-patukan tai pari palaa tummaa suklaata.
Usein sen ongelmallisen ajan ylittäminen mahdollisimman pienin menetyksin (ettei tule kaikki menetetyt kilot takaisin) onnistuu ja sitten on taas helpompaa.
Hetkeksi tepsii vaikka perinpohjainen hampaiden lankaus ja pesu - ei heti voi syödä.
Just niin, nutrilettia ja kaakaonibsejä :)
Olisiko aito ravinto mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sponsored by Nutrilet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just niin, nutrilettia ja kaakaonibsejä :)
Olisiko aito ravinto mitään?
Jos se sallittu määrä "aitoa ravintoa" on jo nautittu ja silti yllättää mieliteko, jonka pelkää johtavan pudotettujen kilojen nousuun niin voi kyllä mielestäni käyttää pieniä apukeinoja, jotka eivät vahingoita terveyttä, eivätkä romuta tavoitetta.
Etkä edes tiedä, mitä ovat kaakaonibsit :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sponsored by Nutrilet
No, ei kukaan minulle tästä valitettavasti maksa. Omat makunystyränikään eivät innostu. Käytin yleiskäsitteenä erilaisille vastaaville tuotteille, joita moni näkyy käyttävän.
Enhän maininnut hammastahnamerkkiäkään :D
Kysymyshän oli esimerkkikeinoista, joiden avulla voisi ylittää painonpudotuksen aikana yllättävät liian syömisen mieliteot. Lisää konsteja voi keksiä mielensä mukaan.
nälkävelka, taas uusi juttu minulle , eikö nuo ahmimisen tekosyyt sais jo riittää ?
Vierailija kirjoitti:
nälkävelka, taas uusi juttu minulle , eikö nuo ahmimisen tekosyyt sais jo riittää ?
Sulla on vankka mielipide asiasta, jota et edes ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tää meni näin nopeaa taas tähän..
Mihin?
Rasvaa, rasvaa, rasvaa. Yksi ainoa herra ja totuus. Rasva.
No rasvanvälttelijät syö väistämättä kasoittain sokeria ja ovat todella turpeita, ylipainoa usein kymmeniä kiloja. Sokerinvälttelijät taas syövät reilusti rasvaa ja ovat normaalipainossa tai lähellä sitä, paljon liikkuvat hyvinkin hoikkia. Näin se kärjistetysti menee, valitse itse.
Onpas mustavalkoinen ajattelutapa. Kyllä hoikat sokerinvälttelijät usein myös välttelevät runsasta eläinrasvaa. Kurkkaapas minkä tahansa hyvinvointivalmentajan tai ravintoterapeutin ruokavalioita, niin ei niihin kyllä koskaan mitään pekonia tai voikerroksia kuulu.
Linkkaa jonkun mielestäsi hyvän hyvinvointivalmentajan tai ravintoterapeutin sivu minulle. En itse ole löytänyt yhtäkään asiallista.
Ravitsemusterapeutit ovat yleensä ylipainoisia, koska seuraavat omia ohjeitaan. Sen takia puhuvat usein kehopositiivisuudesta ja vastustavat laihduttamista. Muutama vuosi takaperin Raakel Lignell laihdutti 50kg Antti Heikkilän opeilla. Sitten meni ravitsemusterapeutin pakeille, sai uusia ohjeita ja lihoi sen 50kg takaisin. Personal trainereissa on joitain osaavia, esim. Tomi Kokko.
Julkkisten juttuihin kannattaa aina suhtautua varauksella, harva heistä on terveyden ammattilainen. Tuo kuva aikoinaan herätti aika monet. https://pakkotoisto.com/attachments/jme-jpg.93607/
Tuossa https://www.vauva.fi/keskustelu/3371195/kevyempi-vuosi-2019 on 48-sivuinen ketju, jossa laihdutetaan yhdessä.