Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajien mielestä ammattia pilaavat sekalaiset tehtävät – "En opiskellut hoitoalaa päästäkseni siivoamaan tai tiskaamaan"

Vierailija
20.07.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-10886852

No tottakai, jos on varaa palkata "liian vähän" henkilökuntaa, niin sen vähän henkilökunnan on oltava sellaista joka kykenee sairaanhoitajan tasoisiin hommiin, sehän on selvä. Jos sairaahoitaja tarvitaan johonkin työhön, ei välttämättä ole varaa palkata enää ruuantuojaa, pyykinhuoltajaa ja tiskaajaa erikseen, "koska koulutus", vaan tietysti sh joutuu nuo tekemään.
Voi verrata vaikka siihen että lääkäri pystyy pitämään lääkärin yksityispraktiikkaa käytännössä ihan yksin, jolloin hän myös siivoaa praktiikkansa. Siivooja tai sh ei pysty pitämään lääkärin prkatiikkaa yksin, vaan hän tarvitsee lääkkärin.

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ko alojen ammattilainen mutta jos lähihoitaja vastaa lääkehoidosta ja muista hoitotoimenpiteistä, mikä on sairaanhoitajien rooli vanhustenhoidossa?

Varmaan vaihtelee eri paikoissa, siellä missä itse olen ollut töissä sairaanhoitajat ja lähihoitajat molemmat tekevät ihan sitä samaa hoitotyötä (pesevät, syöttävät jne.), antavat ja jakavat lääkkeitä. Sairaanhoitaja sitten esim. toteuttaa iv-lääkityksen, hoitaa lääkärin kanssa tarvittavat asiat ja huolehtii lääkkeiden tilaamisesta.

Vierailija
62/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ydinongelma ei ole se että vanhushuollossa hoitaja joutuu tyhjentämään alusastioita tai jakamaan ruokaa. Tai päiväkodissa hoitaja joutuu pesemään kurahousuja, valmistamaan aamupalaa tai imuroimaan eteisen. Osa näistä töistä voi olla jopa ihan mukavaa vaihtelua päivään. 

Ydinongelma on se että nämä työt on poissa siltä tärkeimmältä, eli hoitotyöltä. Hoitajien määrää näes ei ole lisätty, sitä mukaa kun hoitajien työkuormaa on kasvatettu. Mummot ei pääse puoleen vuoteen ulos, koska kukaan ei ehdi viemään. Tai odottavat vaipanvaihtoa tuntikaupalla. Lapset leikkii keskenään leikkihuoneessa, koska toinen hoitaja on vessattamassa ja toinen valmistamassa välipalaa. Sitten sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Mitä voidaan sitten yhdessä vaikka somessa kauhistella ja ihmetellä - taas kerran. 

t. lähihoitaja

Eikö siellä pitäisi olla myös lastentarhanopettajia?

Me juostaan yhteistyöpalavereissa ja koulutuksissa, suunnitellaan, kirjataan, tehdään työvuorot, järjestellään talon sisällä porukkaa ettei kukaan olisi yksin vastuussa lapsiryhmästä. Ei me ehditä lasten kanssa olemaan.

T. Varhaiskasvatuksen opettaja

(Okei, vähän kärjistin. Mutta aika paljon tuosta oli totta. Valitettavasti.)

Niin se taitaa nykyään olla, että tietokoneella istuminen ja paperien täyttäminen vie ajan ihmisen kanssa olemiselta. Raportoinnit ja paperit on tehtävä, määrää joku ylempi, eikä kukaan niitä sen jälkeen lue.

Nyt uuden vasun jälkeen paperitöiden määrä räjähti. Tai ei niitä paperille enää tehdä, sekin olisi helpompaa kun voisi tehdä vaikka nukkarissa. Mutta koneen ääressä istutaan sitten ja kirjataan koneelle. Minulla on nyt edelliseltä kahdelta vuodelta ryhmän kansio täynnä näitä tiedostoja, niihin ei ole oikeasti kertaakaan, ei KERTAAKAAN  kukaan palannut. Itse olen saattanut jonkun suunnitelman käyttää uudestaan hyödyksi. Pomo selittää että kun kunta tekee niitä pistokokeita, niin ne pitää olla kirjattuna. Joojoo, no nyt on sitten isoille pomoille kirjattuna tiedostokaupalla suhteellisen turhaa dokumenttia. Viis siitä kuinka paljon se aika on näiden vuosien aikana ollut pois LAPSILTA. 

Pahinta on se kun pitää tehdä kirjauksia tuplana tai jopa triplana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palvelutaloihin välttämättä kannata erikseen palkata laitoshuoltajia ainakaan kaikkeen siivoukseen, koska näiden siivousten ja tiskausten osuus työstä on niin iso. Hoitajamitoituksilla oikein vielä taataan tämä asia, koska se poistaa lopunkin jouston sen suhteen millaista henkilökuntaa on varaa palkata.

Jos hoitajat haluavat olla prinsessoja tässä suhteessa, kannattaa siis mennä sairaalaan tekemään töitä kunnolla kolmeen vuoroon, jossa hygienian merkitys on muutenkin tärkeämpi ja erilliset siivoustyöntekijät ovat käytännössä pakollisia.

Vierailija
64/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ydinongelma ei ole se että vanhushuollossa hoitaja joutuu tyhjentämään alusastioita tai jakamaan ruokaa. Tai päiväkodissa hoitaja joutuu pesemään kurahousuja, valmistamaan aamupalaa tai imuroimaan eteisen. Osa näistä töistä voi olla jopa ihan mukavaa vaihtelua päivään. 

Ydinongelma on se että nämä työt on poissa siltä tärkeimmältä, eli hoitotyöltä. Hoitajien määrää näes ei ole lisätty, sitä mukaa kun hoitajien työkuormaa on kasvatettu. Mummot ei pääse puoleen vuoteen ulos, koska kukaan ei ehdi viemään. Tai odottavat vaipanvaihtoa tuntikaupalla. Lapset leikkii keskenään leikkihuoneessa, koska toinen hoitaja on vessattamassa ja toinen valmistamassa välipalaa. Sitten sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Mitä voidaan sitten yhdessä vaikka somessa kauhistella ja ihmetellä - taas kerran. 

t. lähihoitaja

Me juostaan yhteistyöpalavereissa ja koulutuksissa, suunnitellaan, kirjataan, tehdään työvuorot, järjestellään talon sisällä porukkaa ettei kukaan olisi yksin vastuussa lapsiryhmästä. Ei me ehditä lasten kanssa olemaan.

Niin se taitaa nykyään olla, että tietokoneella istuminen ja paperien täyttäminen vie ajan ihmisen kanssa olemiselta. Raportoinnit ja paperit on tehtävä, määrää joku ylempi, eikä kukaan niitä sen jälkeen lue.

Ainakin paikoissa joissa itse olen ollut, lääkärit yllättävänkin tarkasti lukevat raportit papereista. Ihan turha on pyytää lääkäriä määräämään kipulääkettä jos papereissa ei lue että potilaalla on sellaisia kipuja joihin lisä lääkitystä tarvitaan jne.

Vierailija
65/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään ihmetellyt sitä, että asiantuntijoilla teetetään toissijaisia töitä kuten tallentamista, laskutusta, puhtaaksikirjoitusta, näköjään myös tiskasmista ja siivousta.

Mitä järkeä tässä on? Korkeasti koulutettu henkilö tekee ammattikoulutason hommia hintaan 100 -200€/tunti.

Ei tässä mitään säästetä vaan haaskataan.

Sihteerit, siivoojat ja muut takaisin, niin saadaan lääkärit ja hoitajat takaisin niihin töihin, mihin heidät on koulutettu. Ja 100000 työtöntä tuottavaan työhön ja veroja maksamaan.

Vierailija
66/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään väitellyt tohtoriksi kehittääkseni kahvia ja ostaakseni kokouspullia, mutta kun avustava henkilöstö on irtisanottu, niin sekin on minun hommani. Ei ole tullut mieleenkään narista, että minulla on monta tonnia parempi palkka kuin sihteerillä, jota ei enää ole.

Ohis

Onkohan kukaan laskenut kuinka paljon on säästetty kun se avustava henkilökunta on irtisanottu.

Sihteeri teki matkalaskun vartissa, minä tappelen parikin tuntia.

Lääkärien työstä tk:ssa isohko osa menee kaiken maailman tilastojen, ym.byrokratian kirjailuun.

Em.sairaanhoitajat siivoavat vessoja.jne.

Ei ole kyse, että se olisi jotenkin arvolle sopimatonta, mutta se on tuhlausta.

Onkohan muuten niin, että raksa, lvi, sähkärit , putki tyypit tekevät tasan omia töitään jos ja kun niin miksi se on siellä ymmärretty , mutta ei muualla.

Soten uusi apotti -järjestelmä tulee jenkeistä, jossa sen käyttöön on oma henkilöstönsä. Meillä lääkärit ja sossut klikuttavat äärimmäisen hidasta järjestelmää ja kaikki aika on pois varsinaisesta asiakastyöstä.

Vierailija
67/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään ihmetellyt sitä, että asiantuntijoilla teetetään toissijaisia töitä kuten tallentamista, laskutusta, puhtaaksikirjoitusta, näköjään myös tiskasmista ja siivousta.

Mitä järkeä tässä on? Korkeasti koulutettu henkilö tekee ammattikoulutason hommia hintaan 100 -200€/tunti.

Ei tässä mitään säästetä vaan haaskataan.

Sihteerit, siivoojat ja muut takaisin, niin saadaan lääkärit ja hoitajat takaisin niihin töihin, mihin heidät on koulutettu. Ja 100000 työtöntä tuottavaan työhön ja veroja maksamaan.

No siinä on se järki, että sama työ tehdään vain yhden kerran. Mikä järki olisi siinä, että lääkäri sanelee potilaan asiat ensin nauhurille ja sitten joku kirjoittaa sen saman jutun puhtaaksi, kun lääkäri samalla vaivalla kirjoittaa sen suoraan itse. Tai lääkäri kirjaa ylös laskutettavat asiat ja kiikuttaa tiedot sihteerille, kun samalla vaivalla se lasku olisi jo syntynyt ja lähtenyt eteenpäin. Joka tapauksessa se lääkäri joutuu raportoimaan ja toimittamaan niitä tietoja eteenpäin. Jos se tieto meneekin suoraan sinne tallennusjärjestettämään ilman ylimääräistä välikättä, kyllä se on tehokkaampaa. 

Vierailija
68/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin missä tahansa työssä mielelläni pieniä juttuja, kuten tiskikoneen täyttöä/tyhjennystä tai vaikka pöytien pyyhkimistä. Ongelmiksi tällaiset käy, jos varsinaisesta työstä joutuu tinkimään näiden takia, eli työntekijöitä on liian vähän ja työtä liikaa. Esim. yksityisessä päiväkodissa aikoinaan siivottiin vessoja vuoropäivin taukojen ajalla... Ne keittiöhommatkin oli aina tauoista ja muusta työstä pois.

Vierailija
69/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. lähihoitaja

Tää on just se juttu mistä on kyse. Olen itse terveydenhuoltoalalla ja vierailen yksityisessä hoivakodissa olevan omaiseni luona. Ruoka-ajat ovat kaaosta. Sama henkilökunta valmistelee ruokailun, annostelee ruuan, saattelee/avustaa asukkaat pöytiin. Joukossa on paljon muistisairaita, jotka tarvitsisivat avustamista tai ohjaamista ruokailussa. Yleensä ruokailun yhteydessä on myös lääkkeiden jako ja varmistaminen, että lääkkeet otetaan. Hoitajat työskentelevät tehokkaasti, mutta silti ruokailussa menee paljon aikaa ja hitaampien syöjien tai avustettavien annokset ehtivät jäähtyä. Ei varmaan ole kovin houkuttelevaa, jos on muutenkin heikko ruokahalu niinkuin monella ikäihmisellä on. Ruokailussa menee todella kauan. Kiireessä riskit myös kasvavat. Kuinkahan monet väärät tai syömättä jääneet lääkkeet johtuvat siitä, ettei hoitohenkilökunnalla ole aikaa valvoa? Muulloinkin käydessä hoitajan löytää varmimmin pyykkihuoneesta tekemässä vaatehuoltoa. Useimmilla on alalle hakeutuessa halu hoitaa ihmistä ja olla vuorovaikutuksessa ihmisen kanssa. Alaa vaihtaneet tai työssään uupuneet ovat kertoneet syyksi riittämättömyyden tunteen, kun työtä ei voi tehdä niin. Ei ihme, että ala ei houkuta.

Vierailija
70/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistoja tosielämästä yksityisessä firmassa

esim. yökkö

-teet lihapullataikinaa ja huoneesta kuuluu ääntä. Taikina jää siihen, hanskat roskiin, käsidesi ja juokset huoneeseen. Ripulia on lattialle asti. Siivoat huoneen, asukkaan ja laitat uudet vaipat ja käännät toiselle kyljelle. Käsien pesu, desi ja uudet hanskat käteen ja jatkat lihapullataikinan veivaamista. Mietin, että onkohan tässä oikeasti järkeä ja hyväksyisikö terveystarkastaja tämän

-yksi asukas on kotilomalla. Yökölle kuuluu huoneen siivous. Moppaat lattiaa, käväiset siinä ohimennen ottamassa pyykit koneesta ja alat siivoamaan uudelleen huonetta. Kun huone on siivottu, ehdit huonekierrolle, kun olet laittanut uuden koneellisen pyörimään. Sitä huonetta siivotessa et ole kuullut, kun toisessa huoneessa asukas on oksentanut. Luojan kiitos, ei tukehtunut. Siivous ja taas ne pyykit. Tämän jälkeen alat puuron keittoon ja voitelemaan leipiä. Ai niin, vielä pari koneellista. Kodinhoitohuoneeseen ja pyykkiä kuivumaan ja kusipyykkiä lisää koneeseen. Jatkan leipien voitelua. Yksi asukas saa epileptisen kohtauksen ja leipien voitelu jää. Annat lääkkeen, odotat, meneekö ohi. Uusi lääke. Ei mene ohi. Ambulanssin tilaus ohjeiden mukaan ja aikaa kuluu. Pomo tulee aamuun ja alkaa ensimäisenä haukkumaan, kun leipien voitelu on kesken ja tiskikone vielä täynnä edellisiä tiskejä ja en ehtinyt tyhjentää. Niin ja kylpyhuone on vielä pesemättä.

Päivävuoro.

Aamulla pestään ja syötetään asukkaita. Ennen lounasta (minkä yökkö on tehnyt) on aikaa. Omainen käy kylässä ja sanoo, että voisitteko viedä hänen omaisen ulos. Olen pahoillani, en ehdi, koska minun pitää alka kuorimaan perunoita päivällistä varten, että kaikki saavat sitä kotiruokaa illallakin. Työkaveri alkaa ruskistamaan jauhelihaa, kun itse kuorin perunat perunamuussia varten. Ulkona on lämmin ja ihana ilma. Olisi kiva viedä porukka pihalle. Se kolmas työkaveri siellä ei myöskään jouda, kun lakanat pitää mankeloida.

Tällaista se on nykyään yksityisellä. Paskanpesusta lihapullatakinan tekoon samalla työpuvulla.

Vierailija
71/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoidon ammattilaisten kuukausipalkkaa tulisi korottaa vähintään 1000 euroa, jotta alalle olisi houkutusta ja palkka vastaisi työn vaativuutta ja raskautta.

Siivoaminen ei kuulu sairaanhoitajien eikä lähihoitajien toimenkuvaan. Suomessa voisi kouluttaa kaikista maa-han-muuttajista siivoojia, jolloin saisimme ainakin 30000 siivoojaa nopeasti lisää. Koulutukseen hakeutumista voisi tehostaa ottamalla heiltä kaikki tuet pois, jos ei koulutus ja siivous kiinnosta.

Vierailija
72/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerkeä ja/tai halua.

Minusta jokaiseen selkeästi erilliseen työhön pitää olla oma työntekijä eli siis hoitaja hoitaa ja siivooja siivoo ja keittäjä keittää.

Kuulin, että esim. jossakin hesessä ruokaa laittavat myös pesevät vessoja välillä. Minusta se on täysin väärin ja järkyttävää koska siinä ruokamyrkytysten riski kasvaa kun joutuu samoilla vaatteilla ja käsillä välillä siivoustehtäviin.

Itse en suostuisi tuollaiseen. Kyllä siihen on ollut ja on yhä hyvä syy, että on erillisiä ammattiryhmiä olemassa.

Itse sain kerran Hesestä jonkun vatsataudin ja sen jälkeen en ole niiden puljuissa käynyt.

Itse lähdin työpaikasta missä minun työtehtäviini olisi kuulunut myös keittiöhommia koska inhoan niitä kaikkein eniten.

Vierailija
73/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esim. yökkö

-teet lihapullataikinaa ja huoneesta kuuluu ääntä. Taikina jää siihen, hanskat roskiin, käsidesi ja juokset huoneeseen. Ripulia on lattialle asti. Siivoat huoneen, asukkaan ja laitat uudet vaipat ja käännät toiselle kyljelle. Käsien pesu, desi ja uudet hanskat käteen ja jatkat lihapullataikinan veivaamista. Mietin, että onkohan tässä oikeasti järkeä ja hyväksyisikö terveystarkastaja tämän

-yksi asukas on kotilomalla. Yökölle kuuluu huoneen siivous. Moppaat lattiaa, käväiset siinä ohimennen ottamassa pyykit koneesta ja alat siivoamaan uudelleen huonetta. Kun huone on siivottu, ehdit huonekierrolle, kun olet laittanut uuden koneellisen pyörimään. Sitä huonetta siivotessa et ole kuullut, kun toisessa huoneessa asukas on oksentanut. Luojan kiitos, ei tukehtunut. Siivous ja taas ne pyykit. Tämän jälkeen alat puuron keittoon ja voitelemaan leipiä. Ai niin, vielä pari koneellista. Kodinhoitohuoneeseen ja pyykkiä kuivumaan ja kusipyykkiä lisää koneeseen. Jatkan leipien voitelua. Yksi asukas saa epileptisen kohtauksen ja leipien voitelu jää. Annat lääkkeen, odotat, meneekö ohi. Uusi lääke. Ei mene ohi. Ambulanssin tilaus ohjeiden mukaan ja aikaa kuluu. Pomo tulee aamuun ja alkaa ensimäisenä haukkumaan, kun leipien voitelu on kesken ja tiskikone vielä täynnä edellisiä tiskejä ja en ehtinyt tyhjentää. Niin ja kylpyhuone on vielä pesemättä.

Päivävuoro.

Aamulla pestään ja syötetään asukkaita. Ennen lounasta (minkä yökkö on tehnyt) on aikaa. Omainen käy kylässä ja sanoo, että voisitteko viedä hänen omaisen ulos. Olen pahoillani, en ehdi, koska minun pitää alka kuorimaan perunoita päivällistä varten, että kaikki saavat sitä kotiruokaa illallakin. Työkaveri alkaa ruskistamaan jauhelihaa, kun itse kuorin perunat perunamuussia varten. Ulkona on lämmin ja ihana ilma. Olisi kiva viedä porukka pihalle. Se kolmas työkaveri siellä ei myöskään jouda, kun lakanat pitää mankeloida.

Tällaista se on nykyään yksityisellä. Paskanpesusta lihapullatakinan tekoon samalla työpuvulla.

En tiedä palvelukodin työstä yhtään mitään enkä missään nimessä halua vähätellä työtä. Mutta onko noita yöllisiä oksennuskohtauksia sitten useinkin vai esim kerran tai pari yössä tai harvemmin? Jos näitä ei tapahdu kuin max kerran tai pari yössä, tuo nimenomaan tuntuu fiksulta järjestelyltä, että yönkin aikana tulee asioita tehtyä. Ja miten päiväsaikaan sitten voidaan varmistaa, että kuullaan, jos joku tukehtuu oksennukseen? Päivällä on enemmän ääniä, joten ei kai silloinkaan jonkin yksittäisen henkilön oksentamiset helposti kuulu. Vai onko siellä huoneissa päivällä sitten jatkuvasti joku? 

No juu, tuo haukkuminen kyllä on perseestä, jos siinä potilaassa on oikeasti pitkään kiinni. Ja eikö tuota ruoanlaittoa saisi mitenkään järkeistettyä, että esim perunat tulisivat valmiiksi kuorittuina ja ettei kahta ihmistä yhtä aikaa tarvittaisi siellä ruokaa laittamassa. 

Vierailija
74/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esim. yökkö

Päivävuoro.

En tiedä palvelukodin työstä yhtään mitään enkä missään nimessä halua vähätellä työtä. Mutta onko noita yöllisiä oksennuskohtauksia sitten useinkin vai esim kerran tai pari yössä tai harvemmin? Jos näitä ei tapahdu kuin max kerran tai pari yössä, tuo nimenomaan tuntuu fiksulta järjestelyltä, että yönkin aikana tulee asioita tehtyä. Ja miten päiväsaikaan sitten voidaan varmistaa, että kuullaan, jos joku tukehtuu oksennukseen? Päivällä on enemmän ääniä, joten ei kai silloinkaan jonkin yksittäisen henkilön oksentamiset helposti kuulu. Vai onko siellä huoneissa päivällä sitten jatkuvasti joku? 

No juu, tuo haukkuminen kyllä on perseestä, jos siinä potilaassa on oikeasti pitkään kiinni. Ja eikö tuota ruoanlaittoa saisi mitenkään järkeistettyä, että esim perunat tulisivat valmiiksi kuorittuina ja ettei kahta ihmistä yhtä aikaa tarvittaisi siellä ruokaa laittamassa. 

Olen tehnyt töitä erilaisissa paikoissa ja jos valvottavana on n. 25 asukasta, voi oksennuksia olla usemapiakin.

Mutta siis ongelma on mielestäni siinä, että kun joudut yön juoksemaan huonesiivousten ja pyykkien kanssa, et ole läsnä niin, että kuulet, mitä asukkaille tapahtuu. Et näe, jos huonomuistinen ja huonojalkainen lähtee hortoilemaan käytäville ja kaatuu, koska olet juuri moppaamassa huoneessa sängynalustaa. Huonekiertoja et ehdi tehdä niin usein, kuin pitäisi. Toki järkevää on, että yöllä tehdään muutakin, kuin kierrot tunnin välein, kuivitukset, vessaan auttamisen, lääkitykset, asentohoito ja rästiin jääneitä paperitöitä. Mutta asukasturvallisuus kärsii, jos se ainoa yöhoitaja on siivoamassa kauempana ja ei kuule, jos joku oksentaa ja tukehtuu siihen.

Hoitaja ei voi päättää, miten perunat tulevat. Hoitaja tekee sen, mitä käsketään. Yleensäkin minusta on epäeettistä, että ensin peset paskaa ja sitten lähdet perunoita kuorimaan tai yleensäkin tekemään ruokaa. Lisäksi se, että näiden makaroonilaatikkojen ja kotiruoan vuoksi ei voi lähteä ulos esimerkiksi. Kun aikataulu on tiukka, niin nämä kotihoidolliset työt on saatava tehtyä niissä väleissä, kuin on mahdollista.

Toki joku näitä jaksaa vielä tehdä, mutta vaihtuvuus on kovaa tällaisissa paikoissa, kun on varaa valita, minne menee töihin. Itsekkin vaihdoin kunnalliseen, missä on laitosapulainen ja ruoka tulee keskuskeittiöltä.

Vierailija
75/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. lähihoitaja

Eikö se ole parempi, että te siellä talossanne teette itse suunnitelmat, palaverit, työvuorolistat ja järjestelyt, sen sijaan että nuo ulkoistettaisiin täysin muualle, sellaisille henkilöille, joita ette koskaan ole tavanneetkaan? Sitten vuoronvaihtoja varten soitellaan, virka-aikaan arkipäivisin tietenkin, järjestelytoimiston puhelinvaihteeseen ja odotellaan josko oman alueen vuorovaihtovastaavan saisi kiinni.

Okei, vähän kärjistin, mutta tuota se tulisi olemaan. Valitettavasti.

Vierailija
76/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esim. yökkö

Päivävuoro.

Tasan tarkkaan muuten tulee kaikkialle perunat valmiiksi kuorittuina, oli sitten annosperuna tai muussiperuna.

Vierailija
77/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan liittojen vaatimuksesta ettei saa samalla työpaikalla olla eri palkkatasojen väkeä tekemässä melkein samoja töitä. Eli jos yksikin sairaanhoitaja jossain helsingissä siivoaa niin ei saa missään olla siivoojaa siivoojan liksalla. ja jos kerran sairaanhoitajan liksaa on masettava niin sitten sairaanhoitaja siivoamaan.

Siksi ne paperimiehetkin siivosi. Nää on näitä suomen erikoisidioottimaisuuksia.

Meillä psyk puolella lähärit, hoitsut ja lääkärit tekee lähes samoja töitä. Ero on palkassa ja vastuussa.

NO JOPAS NYT! Tämä viesti tuli varmaan lähäriltä!

Vierailija
78/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan liittojen vaatimuksesta ettei saa samalla työpaikalla olla eri palkkatasojen väkeä tekemässä melkein samoja töitä. Eli jos yksikin sairaanhoitaja jossain helsingissä siivoaa niin ei saa missään olla siivoojaa siivoojan liksalla. ja jos kerran sairaanhoitajan liksaa on masettava niin sitten sairaanhoitaja siivoamaan.

Siksi ne paperimiehetkin siivosi. Nää on näitä suomen erikoisidioottimaisuuksia.

Meillä psyk puolella lähärit, hoitsut ja lääkärit tekee lähes samoja töitä. Ero on palkassa ja vastuussa.

NO JOPAS NYT! Tämä viesti tuli varmaan lähäriltä!

taikka potilaalta.

Vierailija
79/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esim. yökkö

Päivävuoro.

Tasan tarkkaan muuten tulee kaikkialle perunat valmiiksi kuorittuina, oli sitten annosperuna tai muussiperuna.

No ei tosiaan tule. Olen kuorinut perunoita kahdessa firmassa. Esperillä ja yksityisellä perhefirmalla

80/155 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin siivosin ja vein korjautettavaksi omaa taksiautoani.