Suurin osa ihmisistä tavoittelee itseään tasokkaampaa kumppania, siksi sinkkuja on niin paljon
Ja myönnän, itsekin olen samanlainen. Huomasin tämän, kun laitoin kuviani treffisivustolle ja otin yhteyttä miehiin, jotka kiinnostivat minua. Suurin osa miehistä ei vastannut minulle mitään ja nekin harvat jotka vastasivat vaikuttivat tekevän sen vain kohteliaisuuttaan. Aloin sitten miettiä, että mikäs ihme tuo on, heillä varmasti on valinnanvaraa enkä minä ole heidän silmissään siellä kärkipäässä.
Minuun kyllä otti yhteyttä useitakin miehiä, mutta he taas olivat selkeästi minua alemmalla tasolla, eli hekin luonnollisesti tavoittelivat itseään tasokkaampaa (ja nämä miehet olivat tosiaan lievästi kehitysvammaisia, tai ainakin kirjoitustensa perusteella vähintään ei niin skarppeja tapauksia). Ajattelin, että tässäkö on se mitä saan? Miksi on niin vaikeaa löytää sitä ns. kultaisen keskitien edustajaa, eli ei mitään menestynyttä komeaa lentäjä-sydänkirurgia eikä myöskään mitään elämänkallua, jonka toinen silmä harittaa itään ja toinen länteen?
Kommentit (103)
Vai onko kyse siitä, että ihmiset ovat entistä individuaalisempia, joten yhä harvempi ihminen tuntuu "omalta" ja lisäksi ei olla riippuvaisia perheyhteydestä vaan omillaankin pärjää. Totta kai hyvä parisuhde olisi valtava voimavara ja lisä elämään.
- tahtomattaan ikisinkku
Ihmiset ovat sinkkuja, koska itselle sopivaa ei ole löytynyt. Ei ole kenenkään etu, että vain kelpuuttaa toisen ja etsii koko ajan parempaa. Parin etsintä on kuin pikkulasten lelu, jossa kuutiossa on erimallisia reikiä, joihin pitää löytää sopiva palikka. Ympyränmuotoiseen reikään ei sovi neliö eikä neliön muotoiseen reikään sovi ympyrä. Silti kukaan ei voi sanoa, että ympyrä on tasoltaan korkeampi kuin neliö, ei, vaan se on erilainen.
Voi kun vaan löytäisikin useammin ihmisen, jonka kanssa tuntee jotain, saisi useampia mahdollisuuksia edes kokeilla.
Onko tämä naisen aloitus? Tasojahan ei pitänyt olla olemassa?
Ulin aloitus, teeskentelee taas naista. Suoltaa samaa tekstiä joka päivä, kuinka naiset ovat nirsoja.
Aloittaja ei ole naista nähnytkään.
Onko se jokin ongelma? Miksei ihminen saisi tavoitella juuri sitä mitä haluaa? Voiko parisuhde edes kestää, jos on vaan otettu joku satunnainen vastaantulija, joka ei edes kiinnosta pätkän vertaa.
On se sulla ja monilla muillakin niin hemmetin vaikeaa. Kyllä teissä täytyy olla jotain perustavanlaatuista vikaa, kun mietitte jotain fuc..ing tasojuttuja. Mulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia deittailussa. Ensimmäinen poikaystävä 16-vuotiaana, netissä tavattu. Oltiin vuosia yhdessä. 32-vuotiaana Tinderiin. Heti löytyi monta hyvää kumppaniehdokasta, mutta yhdestä tuli se kumppani. Olosuhteiden pakosta erottiin. Uudestaan Tinderiin ja kas, ei tarvinnut montaa kuukautta olla, kun on oma kulta kainalossa. Ja ei, en ole ”tyytynyt” keneenkään.
Vierailija kirjoitti:
On se sulla ja monilla muillakin niin hemmetin vaikeaa. Kyllä teissä täytyy olla jotain perustavanlaatuista vikaa, kun mietitte jotain fuc..ing tasojuttuja. Mulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia deittailussa. Ensimmäinen poikaystävä 16-vuotiaana, netissä tavattu. Oltiin vuosia yhdessä. 32-vuotiaana Tinderiin. Heti löytyi monta hyvää kumppaniehdokasta, mutta yhdestä tuli se kumppani. Olosuhteiden pakosta erottiin. Uudestaan Tinderiin ja kas, ei tarvinnut montaa kuukautta olla, kun on oma kulta kainalossa. Ja ei, en ole ”tyytynyt” keneenkään.
Toiset ovat sosiaalisempia luonteita, jotka tykkäävät useammista ihmisistä ja useammat ihmiset heistä. Eikä sinulla ole mitään isoa ulkonäkövirhettä oletettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset ovat sosiaalisempia luonteita, jotka tykkäävät useammista ihmisistä ja useammat ihmiset heistä. Eikä sinulla ole mitään isoa ulkonäkövirhettä oletettavasti.
En koe olevani sosiaalinen luonne. Olen enemmän introvertti. Mutta omaan normaalit keskustelutaidot. Ulkonäöllisesti ei ole virheitä, mutta en mikään missi/mallityyppikään ole.
Faktoja aina alapeukutetaan. Kysehän on vaihdannasta. Kauppaankin mennessä haluat mahdollisimman laadukkaan tavaran sillä rahalla, mitä sulla on.
Vierailija kirjoitti:
Faktoja aina alapeukutetaan. Kysehän on vaihdannasta. Kauppaankin mennessä haluat mahdollisimman laadukkaan tavaran sillä rahalla, mitä sulla on.
Eli jälleen tämä maailmankuva, missä on rivissä tarjolla ihmisiä, joista valitaan se sopivalla tasolla oleva. Millaisessa todellisuudessa niin tapahtuu? Itselläni meni seitsemän vuotta ennen kuin kohdalle osui ihminen, josta kiinnostuin. En kovin aktiivisesti edes hakenut, kävin satunnaisesti baareissa ja olin jonkin aikaa eräässä sinkkuryhmässä (sekä some että live-tapaamisia) ja pidin hetken aikaa nettideittiprofiilia. Mutta ajatuskin, että olisi ollut tarjolla juuri minulle sopivia ja minusta kiinnostuneita ihmisiä, joita olisi voinut vain selata ja sitten valita, on omassa elämässäni aivan käsittämätön maailmankuva.
Vierailija kirjoitti:
Samalla rahalla toinen ostaa maitoa ja toinen piimää. Tai toinen ostaa kinkkuleikettä ja toinen kalkkunaleikettä. Miten sinä pistät nuo paremmuusjärjestykseen?
Voin samaistua tuohon niin, että ne jotka kiinnittävät katseen, ovat usein omaa "tasoa" vähän parempia. Mutta eivät he ole sellaisia, joita oikeasti haluaisin itselleni. Sitten ne, joiden kanssa joku sanoo klik, ovat sitten ihan mitä tahansa (ja itsesuojeluvaisto käskee pysytellä erossa huonoimmista ja kynnet eivät kykene korkeatasoisimpiin).
Ensimmäinen on sellaista järkiskannausta ja jälkimmäinen taas kemiaperusteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla rahalla toinen ostaa maitoa ja toinen piimää. Tai toinen ostaa kinkkuleikettä ja toinen kalkkunaleikettä. Miten sinä pistät nuo paremmuusjärjestykseen?
Ja toisen mielestä toisen merkkinen kinkkuleike on parempaa kuin toisen mielestä. Niissäkin on mielipide-eroja.
Vierailija kirjoitti:
Onko se jokin ongelma? Miksei ihminen saisi tavoitella juuri sitä mitä haluaa? Voiko parisuhde edes kestää, jos on vaan otettu joku satunnainen vastaantulija, joka ei edes kiinnosta pätkän vertaa.
Aina tämä sama besserwisser: "Miksei ihminen saisi tavoitella juuri sitä mitä haluaa?"
Onhan se ongelma, jos kaikki haluaa löytää jonkun, mutta kukaan ei löydä. Se on ongelma kyllä. Tuliko selväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tämä sama besserwisser: "Miksei ihminen saisi tavoitella juuri sitä mitä haluaa?"
Onhan se ongelma, jos kaikki haluaa löytää jonkun, mutta kukaan ei löydä. Se on ongelma kyllä. Tuliko selväksi?
Kenelle se on ongelma ja miksi? Sinä et edes tunne minua, joten miksi sinulle olisi ongelma, jos en olisi löytänyt itselleni elämänkumppania? Miten se olisi sinulta pois?
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle se on ongelma ja miksi? Sinä et edes tunne minua, joten miksi sinulle olisi ongelma, jos en olisi löytänyt itselleni elämänkumppania? Miten se olisi sinulta pois?
eri
Ehkä sulle ei ole, mutta näistä sadoista aloituksista päätellen se on yhä useammalle ongelma. Onko se jotenkin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin kukaan? Miksi tuijotat vain omaan napaasi? Tasan tarkkaan täällä Suomessa kuin muuallakin on pariskuntia ja paljon. Kysymys kuuluu: Mitä vikaa sinussa/teissä on, kun ette löydä parisuhdetta? Joku vika se on ja ratkaisu ei löydy valittamalla asiasta vauvapalstalle.
Seurustelin aikoinaan miehen kanssa, jonka silmät karsastivat, ja olen myöhemminkin tehnyt sellaiselle nettideiteissä aloitteen (mies ei vastannut). Karsastuksella ei ole mitään tekemistä tyhmyyden, rumuuden, kehitysvammaisuuden tai "alemman tason" kanssa.