Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies "unohtaa" joka kesä että lomallakin on hoidettava lapsia.

Vierailija
19.07.2019 |

Mua vituttaa suoraan sanoen niin paljon taas. Joka jumalan kesä sama juttu. Arkena hän on ihan oikeasti todella hyvä ja osallistuva isä, vie lapsia ulos ja leikkii, tekee kotitöitä jnejne. Ja joka vuosi tottakai kesälomaa odotetaan kieli pitkällään. Sitten kun se loma alkaa, ehkä ensimmäinen viikko menee mukavasti, kunnes alkaa se märinä ja vinkuminen kuinka "loma menee hukkaan" "mä en oo saanu mitään tehtyä ja lomaa on jo menny viikko" jnejne. Hän siis ilmeisesti kuvittelee mielessään kuinka kesälomalla voi sitten nukkua aamuisin kymmeneen ja sitten heräillä rauhassa valmiiseen kahvin tuoksuun. Lähteä extempore reissuun kun siltä tuntuu ja puuhailla rauhassa päivät pitkät omia asioitaan. Tämähän kuulostaa varsin mukavalta, MUTTA meillä on kaksi pientä lasta ja heitä on hoidettava ja otettava huomioon lomalla aivan samanlailla kuin arkenakin! Ei lapset ymmärrä että nyt on loma ja nuku yhtäkkiä kymmeneen, vaan heräävät ihan samaan aikaan kuin aina muulloinkin. Toki on tehty jo tänäkin kesänä reissuja, mutta tottakai ne on hieman erilaisia lasten kanssa, kuin pelkästään aikuisporukalla.

Eilen sitten tilanne taas eskaloitui ihan hirveäksi riidaksi ja nyt mietin oikeasti jopa eron ottamista. Tuntuu että mies taantuu lomalla 5-vuotiaan kitisijän tasolle.

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa sopia niin että kumpikin saa yhden päivän toiveiden mukaan.

Vierailija
42/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tykkää nukkua pitkään ja sinä heräät jo kuudelta omasta tahdostasi, en ymmärrä miksi miehenkin pitäisi olla niin aikaisten nousemassa lomalla. Anna miehen nukkua, sinä hoidat aamutoimet ja mies hoitaa sitten jotain muuta herättyään, että sinäkin saat hetken rauhaa päivän aikana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on oikeassa. Lomalla aikuisen nimenomaan pitäisi saada nukkua pitkään ja levätä.

No jos on tämä asenne niin sitten ei pidä tehdä lapsia. Ap:n miehen kohdalla tämä on myöhäistä koska valinta on jo tehty. Joten viestisi oli turha.

Tämä avaus on täysin turha. Onhan tässä näitä ap:n miehen haukkumisviestejä jo tullutkin, mutta annetaan nyt vielä vähän lisää, kun ap vaatii. No niin ap, sinun miehesi on pska ja sinä olet täydellinen. Tämänhän sä halusit kuulla, joten ole hyvä.

Mä pidän avausta ihan realistisena, koska mulla on esikoinen nyt 11v, ja muistan kun koko kaveripiiri ja siskot ym kävivät aikanaan läpi tuon "järkytyksen", että kesäloma ei olekaan lomaa vaan jatkuvaa vahtimista, leikkimistä ja ruoan hommaamista. Kyllä se sitten meni ohi kun tilanteen tiedosti, ja kesistä muodostui hauskoja, mutta luulen että monet joilla on lapsia tunnistavat tämän ilmiön. Sellaista ei kyllä ollut kellään, että toinen vanhemmista olisi kuvitellut voivansa jättää lapset kokonaan toisen hoidettavaksi.

Vierailija
44/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tykkää nukkua pitkään ja sinä heräät jo kuudelta omasta tahdostasi, en ymmärrä miksi miehenkin pitäisi olla niin aikaisten nousemassa lomalla. Anna miehen nukkua, sinä hoidat aamutoimet ja mies hoitaa sitten jotain muuta herättyään, että sinäkin saat hetken rauhaa päivän aikana. 

Oletetaan, että ap ja lapset heräävät kuudelta joka päivä, ja mies vaikka kympiltä. Ap hoitaa siis lapsia yksin 4h joka aamu. Lapset menevät ehkä kasilta illalla nukkumaan. Uskotteko todella, että miehelle olisi ok joka ikinen päivä olla lasten kanssa yksin klo 16-20, kun rouva on jossain. Joka ikinen päivä? Enpä usko, että se miehestä olisi reilua.

Vierailija
45/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä mies sitäjatätä vihaa.

Itse olette miehenne valinneet. Jos itselläni olisi jatkuvasti kiistaa mieheni kanssa liittyen lapsiin tai kotitöihin pitäisin itseäni idioottina, että valintani on mennyt noinkin pieleen.

Tämä jatkuva narina, kertoo enemmän teistä, kun miehestänne.

Sama toisinpäin.

Vierailija
46/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuorottelette heräämisten kanssa niin voisi nukkua pidempään joka toinen aamu? Pikkulasten kanssa lomailu nyt vaan on sellaista että omat tarpeet ja toiveet on kakkossijalla (jopa nukkuminen), sen ymmärtäminen ja hyväksyminen vaatii henkistä kasvua mitä ei näköjään löydy joistain miehistä (eikä naisista). Mutta kaikki aikanaan: joskus olin juuri tähän aikaan puistossa pienen kanssa mutta nyt odottelen että teini herää niin voin aloittaa viikkosiivouksen :D

Vierailija
47/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pitkä aika siitä, kun tämä sama valitus on käyty täällä viimeksi. Aamuvirkku on opettanut lapsensakin heräämään kuudelta ja sitten vaatii että myös puolison pitää herätä samaan aikaan koska muuten tällä olisi liian mukava loma. Ja sehän ei käy päinsä. 

Vierailija
48/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletetaan, että ap ja lapset heräävät kuudelta joka päivä, ja mies vaikka kympiltä. Ap hoitaa siis lapsia yksin 4h joka aamu. Lapset menevät ehkä kasilta illalla nukkumaan. Uskotteko todella, että miehelle olisi ok joka ikinen päivä olla lasten kanssa yksin klo 16-20, kun rouva on jossain. Joka ikinen päivä? Enpä usko, että se miehestä olisi reilua.

Silloin kun aletaan hoitaa lapsia kellokortin kanssa, niin on aika laittaa peli poikki. Koskee ihan jokaista lapsiperhettä!

Vierailija
49/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukonlaulun aika on kuitenkin hieman eri asia, kuin ruuhkaisin ilta-aika. Kukonlaulun aikaan ollaan yleensä kotona joka tapauksessa, myös lapset ovat hiljaisempia (ainakin meillä, tosin eivät edes herää kuudelta) eivätkä väsymysrähinöissään kuten iltakuudelta. Ei näitä voi tuolla tavalla verrata. Mutta jos ap:n mies on aamu-uninen, niin varmaan joka tapauksessa mieluummin tekisi oman lastenhoitovuoronsa illemmalla.

Vierailija
50/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua jaksaa ihmetyttää, että täällä naiset komppaa näitä miesten haukkumisketjuja, oli nämä sitten provoja tai ei.

Vierailija
51/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt eron sijaan tavaksi ottaa vaikka päivä viikossa tai parin päivän pätkä kerran kuussa jolloin toinen saa levätä ja puuhastella mieleisiään toisen hoitaessa lapsia, vuorotellen tietysti. Tekee hyvää sullekkin.

Vierailija
52/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun aletaan hoitaa lapsia kellokortin kanssa, niin on aika laittaa peli poikki. Koskee ihan jokaista lapsiperhettä!

Mä olen muuten huomannut, että ne jotka valittaa että tuntien ja minuuttien laskeminne on typerää on yleensä niitä, joiden perheessä on tosi epätasainen jako lasten hoidon suhteen.

Eihän kellokorttilähestymistapa mikään ihanne ole, mutta huomattavasti parempi kuin se että toinen on koko ajan lasten kanssa ja toinen aina vapaa menemään, koska "naurettavaa se on viivottimella mitata". Laskeminen voi joskus olla ihan hyvä tapa tehdä perhe-elämästä parempaa kaikille.

Vierailija
53/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asia hoituu kätevästi niin, että molemmat aikuiset voivat viikoksi lähteä omille teilleen ilman kimmempia vastuita. Tekee kummallekin oikien hyvää ja taas jaksaa arkea väjän paremmin.

Vierailija
54/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ihan samanlaista voi olla lomailu kuin ilman lapsia, mutta ymmärrän miestäkin kyllä. Meillä syödään kesällä surutta valmisruokia, voileipiä, muroja ja woltista tilattua ruokaa, ei oteta liikaa stressiä ateriarytmeistä ja nukkumaanmenoajoista. Lapset saavat katsoa tvtä/pelata tabletilla siihen asti kunnes me vanhemmat heräämme (9-10). Jos pitää nousta aikaisin, niin vuorotellaan, toinen saa ainakin nukkua pitkään.

Vierailija
55/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on oikeassa. Lomalla aikuisen nimenomaan pitäisi saada nukkua pitkään ja levätä.

No jos on tämä asenne niin sitten ei pidä tehdä lapsia. Ap:n miehen kohdalla tämä on myöhäistä koska valinta on jo tehty. Joten viestisi oli turha.

Tämä avaus on täysin turha. Onhan tässä näitä ap:n miehen haukkumisviestejä jo tullutkin, mutta annetaan nyt vielä vähän lisää, kun ap vaatii. No niin ap, sinun miehesi on pska ja sinä olet täydellinen. Tämänhän sä halusit kuulla, joten ole hyvä.

Mä pidän avausta ihan realistisena, koska mulla on esikoinen nyt 11v, ja muistan kun koko kaveripiiri ja siskot ym kävivät aikanaan läpi tuon "järkytyksen", että kesäloma ei olekaan lomaa vaan jatkuvaa vahtimista, leikkimistä ja ruoan hommaamista. Kyllä se sitten meni ohi kun tilanteen tiedosti, ja kesistä muodostui hauskoja, mutta luulen että monet joilla on lapsia tunnistavat tämän ilmiön. Sellaista ei kyllä ollut kellään, että toinen vanhemmista olisi kuvitellut voivansa jättää lapset kokonaan toisen hoidettavaksi.

Miten tämä VOI tulla yllätyksenä (siihen kai järkytys -sana viittaa?)? Missä te ihmiset kuvittelitte että ne lapset lomansa viettävät? Tottakai vanhemmat hoitavat lapsiaan lomalla, tottakai se on jatkuvaa vahtimista jne - ihan samalla lailla kuin perhepäivähoitajan päivät ovat tyotä eivätkä lomailua.

Ovatko ihmiset useinkin näin lyhytnäkoisiä, että tehdään lapsia mutta ei käy mielessäkään että niistä ihan oikeasti ollaan vastuussa 24/7 ainakin ensimmäiset 6-7 vuotta, läpi vuoden? Mulla ei ole lapsia eikä edes lähipiirissä ole lapsia, ja silti tämä on ihan itsestäänselvyys ollut aina. Samalla lailla kuin tiedostan että jos perustaisin navetan, niin en kuvittelisi että lehmät hoitavat itse itsensä kun päätän lomailla ja haluaisin nukkua rauhassa.

Vierailija
56/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen muuten huomannut, että ne jotka valittaa että tuntien ja minuuttien laskeminne on typerää on yleensä niitä, joiden perheessä on tosi epätasainen jako lasten hoidon suhteen.

Eihän kellokorttilähestymistapa mikään ihanne ole, mutta huomattavasti parempi kuin se että toinen on koko ajan lasten kanssa ja toinen aina vapaa menemään, koska "naurettavaa se on viivottimella mitata". Laskeminen voi joskus olla ihan hyvä tapa tehdä perhe-elämästä parempaa kaikille.

Heh, siis sun mielestä jos jossain perheessä on ”epätasainen” jako lastenhoidon suhteen ja he ovat varsin tyytyväisiä, niin heidän pitäisi ottaa kellokortti käyttöön?Onko sulla siis tapana kytätä muiden perheiden tekemisiä ja yrittää opastaa vanhemmat ”oikeaan” tapaan hoitaa lapsia? 😂

Vierailija
57/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä VOI tulla yllätyksenä (siihen kai järkytys -sana viittaa?)? Missä te ihmiset kuvittelitte että ne lapset lomansa viettävät? Tottakai vanhemmat hoitavat lapsiaan lomalla, tottakai se on jatkuvaa vahtimista jne - ihan samalla lailla kuin perhepäivähoitajan päivät ovat tyotä eivätkä lomailua.

Ovatko ihmiset useinkin näin lyhytnäkoisiä, että tehdään lapsia mutta ei käy mielessäkään että niistä ihan oikeasti ollaan vastuussa 24/7 ainakin ensimmäiset 6-7 vuotta, läpi vuoden? Mulla ei ole lapsia eikä edes lähipiirissä ole lapsia, ja silti tämä on ihan itsestäänselvyys ollut aina. Samalla lailla kuin tiedostan että jos perustaisin navetan, niin en kuvittelisi että lehmät hoitavat itse itsensä kun päätän lomailla ja haluaisin nukkua rauhassa.

En tiedä. Minun kokemuksella tuo kesäloman yllättävä raskaus on yleinen kokemus ihan hyvien, asiansa hoitavien vanhempien keskuudessa. Vaikka sen on tiedostanut etukäteen niin kaikessa sitä elettyä kokemusta ei voi etukäteen kuvitella.

Ja "järkytys" oli tosiaan lainausmerkeissä, ei kukaan ole minnekään lataamoon ollut joutumassa. Kunhan vaan on ollut yllätys millaisia ne ekat kesät päivähoidon aloittamisen jälkeen olivat.

Vierailija
58/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, siis sun mielestä jos jossain perheessä on ”epätasainen” jako lastenhoidon suhteen ja he ovat varsin tyytyväisiä, niin heidän pitäisi ottaa kellokortti käyttöön?Onko sulla siis tapana kytätä muiden perheiden tekemisiä ja yrittää opastaa vanhemmat ”oikeaan” tapaan hoitaa lapsia? 😂

Ei ole, se oli vain huomio. Yleisemminkin kaikkea laskemista tuntuvat vastustavan ne, jotka tekevät vähemmän/saavat enemmän. Jos molemmat ovat tyytyväisiä niin ei tietenkään kenelläkään ole sanomista.

Vierailija
59/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas olen NIIIIIIIIIN tyytyväinen lapsettomaan elämääni lukiessani tätä ketjua. Jopa arki on luksusta. 996

Vierailija
60/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä sentään ap on mummola olemassa ja apuna.

Ja kaikella ystävyydellä totean tuon.

Meillä lapset jo 18v ja 16v ja olleet mummolassa ehkä 5 yötä elämässään, muuten hoidettu itse.