Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies "unohtaa" joka kesä että lomallakin on hoidettava lapsia.

Vierailija
19.07.2019 |

Mua vituttaa suoraan sanoen niin paljon taas. Joka jumalan kesä sama juttu. Arkena hän on ihan oikeasti todella hyvä ja osallistuva isä, vie lapsia ulos ja leikkii, tekee kotitöitä jnejne. Ja joka vuosi tottakai kesälomaa odotetaan kieli pitkällään. Sitten kun se loma alkaa, ehkä ensimmäinen viikko menee mukavasti, kunnes alkaa se märinä ja vinkuminen kuinka "loma menee hukkaan" "mä en oo saanu mitään tehtyä ja lomaa on jo menny viikko" jnejne. Hän siis ilmeisesti kuvittelee mielessään kuinka kesälomalla voi sitten nukkua aamuisin kymmeneen ja sitten heräillä rauhassa valmiiseen kahvin tuoksuun. Lähteä extempore reissuun kun siltä tuntuu ja puuhailla rauhassa päivät pitkät omia asioitaan. Tämähän kuulostaa varsin mukavalta, MUTTA meillä on kaksi pientä lasta ja heitä on hoidettava ja otettava huomioon lomalla aivan samanlailla kuin arkenakin! Ei lapset ymmärrä että nyt on loma ja nuku yhtäkkiä kymmeneen, vaan heräävät ihan samaan aikaan kuin aina muulloinkin. Toki on tehty jo tänäkin kesänä reissuja, mutta tottakai ne on hieman erilaisia lasten kanssa, kuin pelkästään aikuisporukalla.

Eilen sitten tilanne taas eskaloitui ihan hirveäksi riidaksi ja nyt mietin oikeasti jopa eron ottamista. Tuntuu että mies taantuu lomalla 5-vuotiaan kitisijän tasolle.

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies on siihen sanonut, kun käyty keskustelut että  jaettaisiin aamut joilloin toinen saisi nukkua pidempään ja toinen vastaisi lapsista? Tai kumpikin saisi omat vapaa päivänsä tehdä ihan mitä huvittaa?

Vierailija
22/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi, tietenkin lomalla haluaa nukkua, palautua ja rentoutua. Meillä on 1v ja 3v. Me nukutaan aamuisin pitkään vuorotellen ja välillä mä lähden lasten kanssa mummolaan ja mies jää nukkumaan/remontoimaan/tekemään OMIA juttuja päiväksi. Välillä mies lähtee lasten kanssa toiseen mummolaan ja mä jään kotiin päiväksi syömään suklaata ja katsomaan Netflixiä sängyssä. Suurin osa päivistä tehdään retkiä yhdessä tai hengaillaan perheenä. Pitää toimia sen puolison kanssa yhdessä tiiminä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on oikeassa. Lomalla aikuisen nimenomaan pitäisi saada nukkua pitkään ja levätä.

Ja perheessä, kun on kaksi aikuista vuorotellaan sen nukkumisen ja levon kanssa. Ei ole mitään järkeä poltaa molempia vanhempia loppuun ja suorittaa sitä lomaa käsikädessä 24/7.

Vierailija
24/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorottelu heräämisen kanssa on sinänsä meillä hankalaa, koska itse olen aamuvirkku, herään ihan omasta halustani kuudelta. Mies on sitä mieltä että tottakai voin hoitaa joka aamu siinä samalla sitten lasten aamutoimet kun kerran hereillä olen. Minä taas haluaisin edes joskus nauttia siitä aamista rauhassa niin että mies voisi nousta myös ylös ja hoitaa niitä aamutoimia. Mutta tämä on täysin mahdoton ajatus miehen sisäistää.

Vierailija
25/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä "mies sitä ja tätä"-märinöillä av-palstalla saavutatte mitä?

Mies muuttuu kuin taika-iskusta?

Ei. Kerjäätte vain huomiota ja sikamies-huuteluita. 

Mitä tällä saavutatte? 

Vierailija
26/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vituttaa nämä lomat. Penikat riitelee huutaa ja sotkee.

Vierailija
27/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorottelu heräämisen kanssa on sinänsä meillä hankalaa, koska itse olen aamuvirkku, herään ihan omasta halustani kuudelta. Mies on sitä mieltä että tottakai voin hoitaa joka aamu siinä samalla sitten lasten aamutoimet kun kerran hereillä olen. Minä taas haluaisin edes joskus nauttia siitä aamista rauhassa niin että mies voisi nousta myös ylös ja hoitaa niitä aamutoimia. Mutta tämä on täysin mahdoton ajatus miehen sisäistää.

Seli seli

Vierailija
28/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole kotityö.

Vierailija
29/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään joka kesä koko miehen kesälomaks 3-4 viikoks etelän reissuun niin ei oo tavis arkea. Itellä lomaa kaks kuukautta ja silloin hoidan kodin ja lapset yksin kun mies töissä.

Vierailija
30/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät ole kotityö.

Mutta niiden takia joutuu kyllä tekemään enemmän kotitöitä, kuin ilman niitä.

Vierailija
31/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, eroamalla toi ketutus helpottaa. Ei sinällään kannata ajatella, että mies on vuodessa +45 viikkoa hyvä isä, hyvä mies jne, ja peräti kolmisen viikkoa sitten ei niin ihana... 

Toistuu joka kesä ;D, jep, vanhin lapsi 4v...

Vuorotelkaa.

Vierailija
32/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on mieheltä vastuun pakoilua. Selvät säännöt teille molemmille. Esimerkiksi meillä on niin että luemme vuorotellen iltasadun lapselle päivittäin. Teilläkin voisi olla niin että vuorottelette noissa aamuheräämisissä. Molemmille siis vastuu tasapuolisesti.

Vierailija
33/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on oikeassa. Lomalla aikuisen nimenomaan pitäisi saada nukkua pitkään ja levätä.

Okei, no tuletko sinä sitten hoitamaan noita lapsia jos kerran aikuisten täytyy saada nukkua pitkään ja levätä?

No moni laittaa kyllä lapset hoitoon joksikin aikaa myös kesällä. Jotkut päiväkodit on auki, on kesäleirejä, mummo ottaa hoitoon yms.

Tuota, kuka herää sitten viemään lapset sinne päiväkotiin tai kesäleirille? Alle kouluikäisille eikä pienille koululaisille ei ole yön yli leirejä.

Mutta trollihan sinä olet.

Vierailija
34/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti :Joka jumalan kesä sama juttu. Vanhin on nyt 4-vuotias. Eli tätä ei ole ollut kuin 4 kesää. Ja lisäksi on väännetty väkisin vielä toinenkin, vaikkei kumpikaan jaksa hoitaa. Just just.

Tämä, miesvihaprovoa pukkaa.

Ap on maannut kotona siis jo vuosikausia lapsen varjolla, mutta miehen herääminen töihin tienaamaan rahaa märisijälle ei ole mikään ongelma, ainoastaan se että mies lomallaan saisi edes joskus levätä. 

Voitko lopettaa ton miesviha lässytyksen? Jutuista päätellen et ole edes nähnyt lapsia ikinä, heidän kanssa kotona olo on aika kaukana maksamisesta. Ja ihan tiedoksi, olen myös ollut lasten välillä 2 vuotta työelämässä. Jos ei ole mitään järkevää sanomista niin pidä turpasi kiinni kiitos.

Selvä provohan tämä on. Tunnistan tämän kirjoitustyylin. ”Mies muuten ihana, mutku...” Mut uppoohan nää aina yksinkertaisiin mammoihin. Jatkakaa!

Vierailija
35/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on tämä asenne niin sitten ei pidä tehdä lapsia. Ap:n miehen kohdalla tämä on myöhäistä koska valinta on jo tehty. Joten viestisi oli turha.

Vierailija
36/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa tuon sisäistäminen on muillekin. Odotat että tasapuolisuuden nimissä mieskin heräisi aamulla aikaisin vaikka hänelle se on vaikeaa, sinulle helppoa. Ei se ole tasapuolisuutta. Miksi sinun pitää saada viettää päivän rauhallinen hetki juuri aamusta? Etkö voi viettää sitä illalla, kun mies on paremmassa vireessä olemaan lasten kanssa? Iltaihmiselle lomalla pitkään nukkuminen on valtavan tärkeää, koska arjessa kertyy univelkaa aikaisten herätysten takia. Kuulostaa aivan kieroutuneelta, että omasta halustaan kuudelta heräävä haluaa toisenkin heräävän siihen aikaan, jotta itse saa "nauttia aamusta rauhassa".

Kuulostat katkeralta ihmiseltä, joka on huolissaan pääseekö toinen nauttimaan elämästään ja lomastaan enemmän kuin sinä. 

Vierailija
37/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on tämä asenne niin sitten ei pidä tehdä lapsia. Ap:n miehen kohdalla tämä on myöhäistä koska valinta on jo tehty. Joten viestisi oli turha.

Tämä avaus on täysin turha. Onhan tässä näitä ap:n miehen haukkumisviestejä jo tullutkin, mutta annetaan nyt vielä vähän lisää, kun ap vaatii. No niin ap, sinun miehesi on pska ja sinä olet täydellinen. Tämänhän sä halusit kuulla, joten ole hyvä.

Vierailija
38/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä neitsyet miehet joilla ei mitään kokemusta oikeasta elämästä yksiön ulkopuolella jakavat lapsiperhe loma vinkkejä ihan tosissaan..Juuri tämän takia palstaa pitäisi siivota..

Vierailija
39/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee myös mieleen semmonen että lomalla ollaan töistä, ei perheestä. Minulle ainakin loma-ajat on ihania juuri siitä syystä että on aikaa olla lapsen kanssa. Toki minulla vain yksi 3v lapsi. Aamut lojutaan sängyssä ja katotaan lastenohjelmia, ysin jälkeen vasta kömytään sängystä ylös vaikka seiskalta yleensä jo herätään. Pienestä pitäen ollu rauhallisia aamuja meillä, mihinkään ei oo ollu kiire.

Vierailija
40/149 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkun on vaikea ymmärtää meitä aamu-unisia. Nukkuminen aamusta pitkään on mielettömän tärkeää lomalla.