Kuittipakko vaikeuttaa asiakaspalvelua
Jos tietää, että se naapuritalon ukko ei tuhannenen kerran ota sitä kuittia tälläkään kertaa, niin lain mukaan sitä vaan pitää siltä kysyä. Siis kun käytännössähän kaikki tietää, että voin jättää sen kuitin tällaiselle ukolle antamatta, kun tiedän ettei sitä halua, ja jos sattuisi tällä kertaa haluamaan, niin kuitti tulee samassa sekunnissa esiin. Keinotekoinen kuitin TARJOAMISpakko on ihan liioittelua. Ei ole otettu huomioon kaikkia asiakaspalvelutilanteita. Tiedän kyllä että se on hyvä jossain pusikkopuodissa, että aloite kuittiin täytyy tulla liikkeeltä. Joku välimuoto pitäisi löytää.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Annat kaikissa tapauksissa kuitin. Jos asiakas jättää tiskille, niin sitten laitat roskiin. Turha kysellä:"Haluatko kuitin?"
En kysykään. Kaikki ei ota sitä ollenkaan. Sanoo sitten "en tarvitse". Tuntuu turhalta ojennella kymmenille äijille joista tietää että eivät sitä koskaan ota. Ihan turha lain aiheuttama jarru.
No et tarjoa kuittia! Jos ukko sanoo, ettei koskaan ota kuittia, niin asia selvä.
Vierailija kirjoitti:
Annat kaikissa tapauksissa kuitin. Jos asiakas jättää tiskille, niin sitten laitat roskiin. Turha kysellä:"Haluatko kuitin?"
Itse en ikinä kysy, annan sen kuitin.
Saa ottaa tai jättää.
Olen huomannut ilokseni, että moni asiakas sanoo maksettuaan "ei kuittia, kiitos".
Kiitos teille huomaavaisuudesta :)
Ketä kiinnostaa. Älä kysy.
Sinccis
Jos sitä ei kiinnosta, ja sua ei kiinnosta se on case closed.
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Sinun maailma varmaan pyörii sillä haluaako jotain tehdä, "huvittaako". Siellä kassalla ollaan töissä, ja siinä on noudatettava työnantajan ohjetta ja lakia. Se laki on se jarru, joka tulee hyvän asiakaspalvelun tielle. Kuitin tarjoamatta jättäminen olisi asiskasyställisempää, mutta laki estää tällaisen toiminnan. TAJUATKO?
Automaattisesti se kuitti asiakkaalle, ei sitä tarvitse kysellä. Onpa vaikeaa.
Miten asiakaspalveluhenkisyytesi tästä olemattomasta ongelmasta heikkenee?
Eihän tällä palstalla lapset ymmärrä että se liiketoiminta loppuu kerrasta kun et anna kuittia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tällä palstalla lapset ymmärrä että se liiketoiminta loppuu kerrasta kun et anna kuittia.
Pöljä, ei ole noin vaikeaa. Jos et suostu antamaan kuittia, niin voi tulla varoitus, mutta jos asiakas ei kuittia halua, niin on huonoa palvelua sitä tyrkyttää.
Annat kuitin, paitsi jos asiakas sanoo ettei halua kuittia. Ei pitäisi olla vaikeaa. Minä otan aina kuitin ja tarkastan sen. Eilenkin kassa veloitti minulta 9,20 € liikaa enkä olisi huomannut sitä ellen olisi katsonut kuittia.
Ymmärrän turhautumisesi, mutta asiakkaana olen nähnyt myös toisen puolen: Ennen joistain pikkuliikkeistä ei ikinä saanut kuittia. Kun sitä pyysi, sai tuntea itsensä nipottajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Annat kuitin, paitsi jos asiakas sanoo ettei halua kuittia. Ei pitäisi olla vaikeaa. Minä otan aina kuitin ja tarkastan sen. Eilenkin kassa veloitti minulta 9,20 € liikaa enkä olisi huomannut sitä ellen olisi katsonut kuittia.
Osaatko lukea? Tajuatko että jokainen asiakas ei ole aina uniikki. Niitä oppii tuntemaan. Tätä juridinen puoli ei muistanut kun lakia tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Sinun maailma varmaan pyörii sillä haluaako jotain tehdä, "huvittaako". Siellä kassalla ollaan töissä, ja siinä on noudatettava työnantajan ohjetta ja lakia. Se laki on se jarru, joka tulee hyvän asiakaspalvelun tielle. Kuitin tarjoamatta jättäminen olisi asiskasyställisempää, mutta laki estää tällaisen toiminnan. TAJUATKO?
Ei se mitään estä. Juurihan sanoin, että älä tarjoa sitä.
Sinccis
Täällä kieku, kuuleeko kaiku, kuuluuko ?
Sinccis
Valitan, olen hieman huvittunut kun kuvittelen AP:n ja tämän koko keskusteluketjun koskevan maailman vanhimman ammatin harjoittamista (mistä mitä ilmeisimmin ei ole kyse :D).
"Sanoo sitten "en tarvitse". Tuntuu turhalta ojennella kymmenille äijille joista tietää että eivät sitä koskaan ota. Ihan turha lain aiheuttama jarru."
Säästää paljon paperia, jos kuitti tulostetaan vain tarvittaessa. Marketeissa menee monta rullaa päivässä suoraan roskikseen. Hehtaarikaupalla metsää hukkaan. Siirrynkin sähköisiin kuitteihin. Kuluttaa vähän vähemmän luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea? Tajuatko että jokainen asiakas ei ole aina uniikki. Niitä oppii tuntemaan. Tätä juridinen puoli ei muistanut kun lakia tehtiin.
Eiköhän se ollut tiedossa, aina ei ole mahdollista tehdä sääntöjä niin, että ei pyllistäisi toiselle kun kumartaa toista.
Sen kuitin antamisen velvoite on annettu siksi, että ennen tilanne oli monessa paikassa niin, että hinta oli kuitin pyytäjille oli joskus kalliimpi kun jos vain oli pyytämättä. Moni ei uskaltanut pyytää ja tilanne ruokki harmaata taloutta.
Lainsäätäjänä olisi ollut vaikea tehdä lakia, joka estää vedenpitävästi vastaavan tilanteen syntyminen, joten kuitin antamisesta tehtiin pakollista. Ehkä kuitin antamisesta sähköistä maksua käyttäessä voisi ehkä tinkiä, jos voitaisiin varmistua ettei kauppias huijaa vaihtamalla maksupäätettä toiseen josta rahat menee kirjanpidon ohi. Kuitin vaatimisen antaminen on kuitenkin tunnetuista keinoista nykyisin edullisin, helpoin ymmärtää ja läpinäkyvin keino valvontaan.
Sähköisen kuitin mahdollisuus maksupäätteen kautta ehkä ratkaisee ongelmaa muuten kuin käteismaksujen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Kuitti kannattaa aina ottaa.
Usein väärähinta tai muu sekaannus.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kieku, kuuleeko kaiku, kuuluuko ?
Sinccis
Pröööööööööt !!
Sanon aina etukäteen "ei kuittia kiitos". Jos kuitenkin ehtii antaa niin heitän lattialle.