Elina Lepomäki tylytti Suomen korkeaa kokonaisveroastetta – ”Maailman mittakaavassa olemme top 3:ssa”
Ja vielä jotkut kehtaavat valittaa, että Suomessa tehdään oikeistolaista politiikkaa. Nyt olisi jo kommunistienkin aika herätä todellisuuteen.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/elina-lepomaki-tylytti-suomen-korkea…
Kommentit (164)
Eli köyhän pitää jättää kokonaan syömättä, vain niin välttää alvin eli tasaveron. Maitopurkin alv on sama summa rikkaalle ja köyhälle. Köyhää se vain kirpaisee enemmän.
Mun mielestä noin korkealla veroasteella pitäisi pystyä tuottamaan enemmän ja laadukkaampaa kuin mitä nyt saadaan, erityisesti julkisten palveluiden osalta. Hälyttävää sekin että maan kokonaisveroaste on lähes 45% ja silti joudutaan myymään valtion varallisuutta ja ottamaan lainaa.
Suomalainen yhteiskunta perustuu siihen, että n 10 % on nettoveronmaksajia (yksityisen puolen hyväpalkkaiset), 50 % on lievästi nettosaajia ja loput vahvasti nettosaajia.
Koska saajien määrä on niin suuri suhteessa maksajiin, niin ei ole ihme miksi verotus on niin kovaa. Saajien ahneus on sitten verhoiltu termeillä ”oikeudenmukaisuus” (toiset maksaa mun elämän) tai ”tasa-arvoisuus” (toiset todellakin maksaa mun elämän, ei huvita)