Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö vanhoja tarvitse kunnioittaa?

Vierailija
18.07.2019 |

Kuuntelin eilen kun yksi nuorempi (50v) kaverini haukkui eläkeläisen vanhuksen, koska vanhus oli aikaisemmin heittänyt hänen mielestään huonoa huumoria hänen kustannuksellaan. Mua hävettää ihan järkyttävästi ja oon päättänyt kyllä antaa tänään palaa tälle tuttavalleni etten enää liiku hä en seurassaan julkisesti. Itse olen 30v ja sitä mieltä, että vanhojen viisautta ja elämänkokemusta pitää kunnioittaa. Jos ihminen on yli 70, niin kyllä pitäisi olla ymmärrystä.

Tietty tää mun tuttavani on suorastaan neiti pikkurillipystyssä jolla kierukka pyörähtää ympäri ku sanoo jotain väärällä äänensävyllä, mutta... PITÄÄ NYT KUNNIOITTAA VANHOJA IHMISIÄ! Onko tämä muka joku juttu, jota ei enää noudateta!?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka vanhempia ihmisiä pitäisi sen enempää kunnioittaa kuin muitakaan? Ei vanhaksi eläminen ole mikään sellainen saavutus, josta pitäisi lisäkunnioitusta ruveta antamaan. Jos ihminen on mulkku, niin ainakin minulle on aivan sama, minkä ikäinen hän on. Mulkku se siltikin on.

Vierailija
62/68 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ollutkin juuri tuo pikkuministeri Ohisalo, joka tviittasi, ettei ainakaan aio kuunnella kuusi- ja seitsenkymppisiä. Pitkälle koulutettu nainen, mutta tyhmä kuin ... vasemman jalan kumiseuoksesta valmistettu varrellinen jalkine. Eikö tytteli ymmärrä, että ei aikaakaan, kuin voi kauhistus, omat vanhemmat lähentelee sataa vuotta ja itsekin jo seitsenkymppinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollutkin juuri tuo pikkuministeri Ohisalo, joka tviittasi, ettei ainakaan aio kuunnella kuusi- ja seitsenkymppisiä. Pitkälle koulutettu nainen, mutta tyhmä kuin ... vasemman jalan kumiseuoksesta valmistettu varrellinen jalkine. Eikö tytteli ymmärrä, että ei aikaakaan, kuin voi kauhistus, omat vanhemmat lähentelee sataa vuotta ja itsekin jo seitsenkymppinen.

Mikäli tuo pitää paikkansa , niin vaikuttaa se kyllä sitten ainakin minun suhtautumiseeni kyseiseen 'Ohituskaistaan'.

Ohitettava henkilö taitaakin sitten siis ihan  kokonaan vaan olla, tuo Ohisalo....

Vierailija
64/68 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muka vanhempia ihmisiä pitäisi sen enempää kunnioittaa kuin muitakaan? Ei vanhaksi eläminen ole mikään sellainen saavutus, josta pitäisi lisäkunnioitusta ruveta antamaan. Jos ihminen on mulkku, niin ainakin minulle on aivan sama, minkä ikäinen hän on. Mulkku se siltikin on.

No joo, ei minustakaan mitään entistä keskitysleirin vartijaa (...jos niitä nyt  on vielä jossain hengissä on ) tarvitse kunnioittaa sen enempää kuin vuosikymmenien takaista sarjamurhaajaakaan, mutta tosiasia on,että suurin osa ihmisistä ei ole koskaan kuulunut tällaisiin kategorioihin.

Nuorisoakaan kun ei voi tuomita sen perusteella, vaikka niitä nuoria murhamiehiä jas r..skaajia onkin. Ne taas näet  ovat poikkeuksia siitä  säännöstä, että suurin osa ei kuitenkaan ole niitä sellaisia .

Eli pitääkö noita normaaleja käyttäytymisasioita tavallisten ihmisten parissa ajatella aina niiden poikkeustapausten kautta tarkastellen ja arvioiden ? 

Vierailija
65/68 |
19.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tyhmä väite, että kunnoitus pitää ansaita. Mielestäni jokainen ansaitsee kunnioitusta, jollei erikseen sitten tee jotain, jolla sen menettää. Eikä niin, että tullakseen kunnioitetuksi, pitää tehdä jotain temppuja ja osoittaa olevansa kunnioitettava. Vanhoja ihmisiä pitää silti aivan eri tavalla kunnioittaa, aivan kuten lapsiakin, koska ovat yhteiskunnan heikoimpia. Ja turha tulla selittelemään sadistisista narsistimummoista, kun heitä ei ole kuin korkeintaan 1-2 kappaletta tässä maassa.

Vierailija
66/68 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla matkanneena olen ihaillut erityisesti sitä miten vaikkapa Kiinassa, Japanissa tai Kreikassa/Espanjassa/Italiassa perheet joita olen nähnyt syövät yhdessä ja sitä rinnuksilleen miso-keittoa tiputtelevaa satavuotiaalta näyttävää pappaa autetaan selvästi ’kunnioittavin’ tai ainakin rakastavin ja huolenpitävin elkein.

Hieno piirre kulttuurissa.

Ehkäpä heidän ei sitten tarvitse olla niin voi”maisia lähimmilleen (tai eivät voi olla, koska tarvitsevat myös sen huolenpidon, kun yhteiskunta ei samalla lailla pidä huolta ?)

Vierailija
67/68 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tyhmä väite, että kunnoitus pitää ansaita. Mielestäni jokainen ansaitsee kunnioitusta, jollei erikseen sitten tee jotain, jolla sen menettää. Eikä niin, että tullakseen kunnioitetuksi, pitää tehdä jotain temppuja ja osoittaa olevansa kunnioitettava. Vanhoja ihmisiä pitää silti aivan eri tavalla kunnioittaa, aivan kuten lapsiakin, koska ovat yhteiskunnan heikoimpia. Ja turha tulla selittelemään sadistisista narsistimummoista, kun heitä ei ole kuin korkeintaan 1-2 kappaletta tässä maassa.

Otapa selvää narsismin yleisyydestä. Diagnisoituja asuu tiheydeltään Suomessa 1/kerrostalon porras. Lisäksi diagnisoimattomat, syystä että narsisteja ei saa lääkäriin tutkituttamaan mieltään.

Vierailija
68/68 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä monissa muissa kulttuureissa tajutaan yhä paremmin se oma rooli pitkässä historian ketjussa. Tuo vanha ukko on mahdollistanut sen että minä olen olemassa ja hän on rakentanut nykyisyyden.

Meillä jotenkin kaikki kiitos kaikesta kuuluu aina vain minulle itselle.

Samalla lailla on surullista - puolin ja toisin - ettei nähdä, miten tärkeää olisi lasten saada viettää aikaa suvun vanhojen kanssa, ja oppia tajuamaan omat juurensa. Voisi tehdä tulevien aikuisten ja niiden kohta vanhustenkin mielenterveydelle hyvää (poislukien ehkä nuo sadistimummot, jotka täällä mielellään nostetaan esille...) Aina on hyvä saada perspektiiviä elämään.

Mutta minun mielestäni eläkeläinen / seniori / vanhus ovat ihan eri asioita. Vanhus on se, joka kuntonsa puolesta on jo selvästi haurastunut ja ikäänkuin ’valmis kohtaamaan kuoleman’. Suurimmaksi osaksi tässä ketjussakin tunnutaan puhuvan senioreista ja eläkeläisistä. Minun mielestäni vanhus ei enää golffaa eikä matkusta, vaan lähinnä muistelee aikaa jolloin nuo vielä onnistuivat (jos muisti pelaa...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme