Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pelaaminen viehättää miehiä?

Vierailija
17.07.2019 |

Miksi aikuiset miehet pelaavat vielä kolmekymppisinä jotain ihmeen fantasiapelejä missä huidotaan örkkejä miekalla tai ammutaan zombeja? Eikö tällaiset ole lasten ja teinipoikien pelejä? Urheilu ja autopelit vielä ymmärrän, mutta en näitä fantasioita enkä sota- ja kauhupelejä.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän voisi kysyä ap:n kaltaisilta ihmisltä, että miksi hyvän ja tarinavetoisen pelin pelaaminen on muka ajan haaskausta, mutta tosi-tv:n katsominen ei?

Tv ei koukuta läheskään yhtä vahvasti. Riski elämänhallinnan menettämiseen on huomattavasti pienempi.

Vierailija
22/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nainen pelaa myöskin, eli minä! 

T. League of Legends tietokonepeliä hakkaava "gamer" pariskunta! :D

Paljon parempaa tekemistä kuin hömppäleffojen ja saippuasarjojen katselu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän voisi kysyä ap:n kaltaisilta ihmisltä, että miksi hyvän ja tarinavetoisen pelin pelaaminen on muka ajan haaskausta, mutta tosi-tv:n katsominen ei?

Tv ei koukuta läheskään yhtä vahvasti. Riski elämänhallinnan menettämiseen on huomattavasti pienempi.

Ja sinulla on tähän kai joku lähde annettavaksi?

Vierailija
24/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "aikuistuminen" tarkoittaa pelaamisesta luopumista niin en taida sitten aikuistua koskaan, harmin paikka :) T; 34-vuotias nainen.

Vierailija
25/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokonepelien pelaaminen opettaa reaktiokykyä, englantia, eri maiden arkkitehtuuria ja monia muitakin asioita. Esimerkiksi olen pelannut kaikki Assassin´s Creed-pelit läpi (paitsi niitä uuden maailman juttuja) ja pikkutarkasti kävin läpi kaikki rakennukset ja vielä hankin Googlesta lisätietoa, nyt on paljon tietoa Rooman, Istanbulin ja Jerusalemin tärkeimmistä kohteista. 

Tykkään myös sniper- ja ihan perinteisistä räiskintäpeleistä. Autopelejä en oikein jaksa. 

Vierailija
26/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen myös tuo asenne, että urheilu- ja autopelit on jotenkin OK mutta muut ei.

Vierailija
27/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samasta syystä kuin meitä pelaavia naisiakin? Btw, tasa-arvon nimissä kerron myös, että meillä mies ei pelaa ollenkaan ja ei voi ymmärtää miksi kasasin yli 3000€ pc:n itselleni.

Vierailija
28/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään pelata ja välillä menee hermot kun menee pelissä huonosti ja tulee äänekkäästi kirottua. Olen huomannut, että naapurit on alkaneet jotenkin välttelemään eli kiroamiseni varmaan sitten kuuluu ulos. Onkohan se maine taas mennyt naapurustossa.

Vierailija
29/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaaminen vie joillakin jopa 10 tuntia viikossa. Minä en ainakaan tunne ketään sellaista ihmistä, joka viettäisi tv:n ääressä tuntitolkulla tuosta vaan. Sellainen on määrä on poissa lähes kaikesta muusta tekemisestä.

Vierailija
30/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaaminen vie joillakin jopa 10 tuntia viikossa. Minä en ainakaan tunne ketään sellaista ihmistä, joka viettäisi tv:n ääressä tuntitolkulla tuosta vaan. Sellainen on määrä on poissa lähes kaikesta muusta tekemisestä.

Tunnet varmaan hirveästi ihmisiä jotka pelaa kymmeniä tunteja videopelejä, mutta et jostain syystä yhtään ihmistä joka käyttäisi TV:ta jyhtä paljon?

Jotenkin tuntuu, että keksit vaan omiasi.

Vierailija
31/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla aika tyhjä maailma, jos siitä karsittaisiin pois kaikki sellainen, mitä random av-mamma ei ymmärrä.

Vierailija
32/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelit on hyvää viihdettä ja kehittää ajattelua, englantia ja reaktiota.

Vierailija
33/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 35-vuotias anainen, ja voinj sanoa rehellisesti että on paljon kivempi tehdä jotain tarinan sisällä, kuin katsoa passiivisena televisiota sohvalla. Samoin on paljon mielenkiintoisempaa olla itse mukana toimijana tarinassa ja vaikuttaa valinnoilla sen kulkuun, kuin olla vain sivustaseuraajana jo valmiiksi kirjoitetussa, aika lyhyessäkin tarinassa, kuten elokuva.

Pelaaminen on loppujen lopuksi hyvin luovaa ja interaktiivista tekemistä, jossan saan olla toimija ja kehittyä itse, jos

Vierailija
34/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks pitäis tehdä kauheesti jotain muuta jos pelaaminen on omasta mielestä kivempaa ku ne muut jutut? Ja mitä tää "kaikki muu tekeminen" ees on. Lapsettomilla työssäkäyvillä (ja lapsellisillakin) on sitä vapaa-aikaa yli 15-20 tuntia viikossa ja mä ainakin tykkään käyttää valtaosan siitä tietokoneen ääressä. Vaimo pelaa myös, monesti pelataan yhdessä. Mikäs sen kivampaa kun lasten nukkumaanmenon jälkeen rentoutua pelaamalla? Joka ilta kerkeis 2-4 tuntia pelata, riippuen siitä paljonko haluu omista yöunista karsia :D 

Vierailija
35/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 tuntia viikossa kattaa vähän alle 1,5h päivässä, mikä on hirveän vähän, kun vertaa miten paljon ihmiset kuluttavat aikaa esimerkiksi juuri tv: ääressä. Saattaa kulua huomaamatta puoli päivää vain siinä, kun ohimennen jäädään aina vähäksi aikaa katselemaan.

Vierailija
36/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sinä et tunne yhtäkään tv:tä runsaasti tuijottavaa ihmistä, niin sellaisia ei ole olemassakaan?

Kannattaisi joskus katsoa muutakin, kuin vai sitä omaa lähipiiriä. Minä taas tiedän useammankin ihimisen (niin miehen kuin naisen), joka viettää ison osan ajastaan television ääressä.

Vierailija
37/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on jopa hauskaa, että toisen tapa viettää omaa vapaa-aikaansa menee noin vahvasti tunteisiin. :D

Vierailija
38/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaaminen viehättää minua, miestä, koska se on mukavaa. Pidän kaikista eniten yksinpeleistä, joissa on laaja tarina ja avoin pelimaailma. Toiseksi eniten pidän hiiviskelypeleistä ja sitten pidän myös strategia- ja moninpeleistä. Pidän peleissä siitä, että saan kokea jotain kiehtovaa ja mielenkiintoista. Saan tavallaan elää läpi sen tarinan tehden omiakin valintoja ja yrittäen vaikuttaa jollain tavalla tarinan kulkuun.

Suosittelen lämpimästi skyrim full game overhaul modia: enderal. Siinä oli peli, mikä sykähdytti voimakkaasti, kun sen pelasin. Kannattaa googlettaa ja tutustua, mikäli skyrim on tuttu ja koluttu jo moneen kertaan läpi ja kaipaatte yksinpeliseikkailua.

M23

Vierailija
39/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoilu av-palstalla, Salkkarit, ensitreffit alttarilla ja lukemattomat muut asiat ovat sitten äärimmäisen kehittävää ja aikuismaista toimintaa?

Vierailija
40/89 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10h viikossa on vielä harrastelua, hc-tyypit vetää 8-10h pvä ja vapaapäivinä vielä enemmän. Eihän se ongelma olisikaan, jos kumppani rentoutuisi iltaisin vaikka tunnin kaksi pelaamalla ja jäisi aikaa muuhunkin elämään. Jenkkilässä jostain syystä tällekin on jopa oma diagnoosi kun siellä on näitä tyyppejä flipannut vähän enemmän ton pelaamisen vuoksi kun todellisuuden taju hämärtyy