Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pelaaminen viehättää miehiä?

Vierailija
17.07.2019 |

Miksi aikuiset miehet pelaavat vielä kolmekymppisinä jotain ihmeen fantasiapelejä missä huidotaan örkkejä miekalla tai ammutaan zombeja? Eikö tällaiset ole lasten ja teinipoikien pelejä? Urheilu ja autopelit vielä ymmärrän, mutta en näitä fantasioita enkä sota- ja kauhupelejä.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
82/89 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen myös tuo asenne, että urheilu- ja autopelit on jotenkin OK mutta muut ei.

Selitys on helppo. Urheilu- ja autopelit ovat aikuismaisempia pelejä, koska ne ovat realistisia. Ne ovat myös fantasiapelejä moraalisempia, kun niissä ei räiskitä örkkejä kuoliaaksi.

Carmageddon: paras autopeli ikinä. Jos missasit jalankulkijan, pystyit yrittää paikata tilanteen avaamalla oven.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuisen ihmisen pitäisi katsoa elokuvia ja lukea kirjoja? Siksi kun se on kivaa? Ja eihän siinä ole mitään pahaa, että on kivaa.

Vierailija
84/89 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "ymmärrät" vain auto/urheilupelejä, ei se voi olla merkki mistään muusta kuin ehdollistuneesta ajattelusta. Joku peli voisi auttaa pääsemään eroon tuostakin..

Vierailija
85/89 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aikuisen ihmisen pitäisi katsoa elokuvia ja lukea kirjoja? Siksi kun se on kivaa? Ja eihän siinä ole mitään pahaa, että on kivaa.

Aivan, on kivaa lukea tietokirjoja, mutta se on myös hyödyllistä koska silloin ymmärtää IRL hieman paremmin kuin se että leikkii jossain virtuaalimaailmassa mielikuvitusolentojen kanssa.

Jollet jaksa tai kykene ymmärtämään riittävän hyvin alkukielellä, niin lainaa tai osta hyviä kirjoja.

Vierailija
86/89 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, on kivaa lukea tietokirjoja, mutta se on myös hyödyllistä koska silloin ymmärtää IRL hieman paremmin kuin se että leikkii jossain virtuaalimaailmassa mielikuvitusolentojen kanssa.

Jollet jaksa tai kykene ymmärtämään riittävän hyvin alkukielellä, niin lainaa tai osta hyviä kirjoja.

Tai voin pelata jotain sellaisia pelejä, jotka perustuvat oikeisiin historiallisiin tapahtumiin tai vanhoihin myytteihin.

Vierailija
87/89 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettavimmat, mielenkiintoisimmat ja tunnerikkaimmat tarinat mihin olen koskaan törmännyt ovat olleet videopeleissä. Ottaen myös huomioon sen että kun itse pääset ohjaaman tarinan hahmoa, tekemään valintoja ja kehittämään tiettyjä ominaisuuksia mieleiseksesi, mahdollistaa se syvemmän tunnesiteen muodostamisen peliä ja sen sisältöä kohtaan. Ei vedä sarjat, kirjat tai elokuvat rimaa niin korkealle mihin jotkut videopelit pystyvät. Toki kyseessähän on makuasia...

Vierailija
88/89 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkeja tähän mennessä on ollut Quantic dreamin tarinapelit: Heavy Rain, Beyond two souls ja Detroit become human. Varsinkin Detroitissa tykkään siitä miten monella eri tavalla tarina voi mennä ja tarinan kulku voi muuttua ihan toiseksi omilla valinnoilla.

Resident evil ja Assassin Creed kiinnostaa myös, pitäisiköhän hankkia?

T. Kaksikymppinen nainen

Vierailija
89/89 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 35-vuotias anainen, ja voinj sanoa rehellisesti että on paljon kivempi tehdä jotain tarinan sisällä, kuin katsoa passiivisena televisiota sohvalla. Samoin on paljon mielenkiintoisempaa olla itse mukana toimijana tarinassa ja vaikuttaa valinnoilla sen kulkuun, kuin olla vain sivustaseuraajana jo valmiiksi kirjoitetussa, aika lyhyessäkin tarinassa, kuten elokuva.

Pelaaminen on loppujen lopuksi hyvin luovaa ja interaktiivista tekemistä, jossan saan olla toimija ja kehittyä itse, jos

Nämä tarinat ovat vain harmillisesti pirun lyhkäsiä. Call of dutyt on hetkessä pelattu läpi. Pitäisi olla sellainen codin tapainen, jossa voisi tehdä omat tarinat.