Miksi pelaaminen viehättää miehiä?
Miksi aikuiset miehet pelaavat vielä kolmekymppisinä jotain ihmeen fantasiapelejä missä huidotaan örkkejä miekalla tai ammutaan zombeja? Eikö tällaiset ole lasten ja teinipoikien pelejä? Urheilu ja autopelit vielä ymmärrän, mutta en näitä fantasioita enkä sota- ja kauhupelejä.
Kommentit (89)
Ap koittaa ilmeisesti vihjailla, että.juuri /vain miehet on niitä ikiteinejä, ketkä pelaavat videopelejä, ja naiset ovat aikuisia sivistyneine harrastuksineen.
Tosiasia on, että juuri näiltä nörteiltä ap huutaa apua, kun joku laite ei toimi ja ap:n sivistyneet harrastukset on tosi-tv ja meikkitutoriaalit.
Graafisesti hyvät pelit alkavat olla jo elokuvien tasolla.
Juonellisesti hyvät pelit ovat monesti jo parempia kuin perus-Hollywood-huttu.
Itse ainakin mieluummin vietän aikaa interaktiivisesti pelielokuvassa mukana kuin katson passiivisena jotain aivoja mädättäviä Salattuja Elämiä tai Big Brotheria.
Ja uskoisin, että aika moni tuntemaini mies ja nainen ajattelee samoin, iästä riippumatta.
T.46-vuotias nainen
Mitä sen on väliä mitä joku tekee omalla vapaa-ajallaan? Ei sinun ole pakko sellaista mieheksesi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän voisi kysyä ap:n kaltaisilta ihmisltä, että miksi hyvän ja tarinavetoisen pelin pelaaminen on muka ajan haaskausta, mutta tosi-tv:n katsominen ei?
Tv ei koukuta läheskään yhtä vahvasti. Riski elämänhallinnan menettämiseen on huomattavasti pienempi.
Ja sinulla on tähän kai joku lähde annettavaksi?
Pelaaminen vie joillakin jopa 10 tuntia viikossa. Minä en ainakaan tunne ketään sellaista ihmistä, joka viettäisi tv:n ääressä tuntitolkulla tuosta vaan. Sellainen on määrä on poissa lähes kaikesta muusta tekemisestä.
Niin, vähän arvelinkin ettei sitä lähdettä ole antaa, Vain omaa mutuilua.
Pelaaminen on todella hyvä tapa nollata aivot! Itse pelaan fps pelejä ja mieheni pelaa roolipelejä. Sen lisäksi pidämme myös lautapeleistä ja kirjojen lukemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset katsovat typeriä romanttisia komedioita?
Tai jotain paskoja tosi-tv-sarjoja? Tai leikkivät jotain prinsessaa laittautumalla 2 tuntia mitä lie kissanristiäisiä tai kauppareissua varten? Jonka jälkeen ottavat pari tuntia selfieitä itsestään ja askartelevat ne tunnistamattoman näköisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pelaan WoWia, ja olen nainen..
Samoin! Mahtava peli. Pelannut jo 8 vuotta sitä :) lapsiakin on ja toivon (en pakota/painosta) että hekin pitäisivät pelaamisesta sitten kun ovat vähän kasvaneet. Senverran rentouttavaa aivojumppaa ja kaikinpuolin hauskaa touhua.
En ymmärrä tuomitsemista...onneksi ei tarvikaan ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pelaan WoWia, ja olen nainen..
Samma här.
Meillä on miesystävän kanssa tapana pelailla kimpassa iltaisin pelejä. Nyt tulevana viikonloppuna, tarkalleen ottaen perjanta-iltana, on tarkoitus aloittaa Resident Evil Zeron läpipeluu PS4:lla. Syy, miksi me pidämme pelien pelaamisesta, on se, että se on meille hyvä tapa rentoutua raskaan työviikon päätteeksi. Erityisesti juuri tuollaiset fantasia- ja kauhupelit ovat hyvaa viihdettä, työntäytesen viikon päätteeksi. Ei tuossa tulevassa pelaamisessa tule todennäkäisesti muuta haittapuolta olemaan kuin, korkeintaan se että mies on iltaisin tuollaisten pelottavien pelien pelaamisen jälkeen melko herkkä säikähtelemään kaikille äänille, joita talostamme kuuluu (asumme omakotitalossa), mutta se on meille molemmille lähinnä huvittava asia. (itse siis pystyn pelaamaan pelottaviakin pelejä iltaisin, ilman että ne jotenkin aiheuttaisivat kaikenlaisten äänien säikähtämistä).
Ketjun aloittajalalle sanoisin, että kannattaisin tulla jo pikkuhiljaa tälle vuosituhannelle.Niin miehet ku9n naiset pelaavat.
Niin, ja olen siis 35-vuotias korkeakoulutettu nainen, mies taas 31-vuotias, joka harrastaa pelaamisen lisäksi mm. uintia, ja sulkapalloa.
Itse en edes huolisi miestä joka ei pelaisi mitään videopelejä, tai pitäisi niitä vain lasten juttuina.
N24
Moni ottaa kyllä alkoholistin tai hormonihiiren, mutta omg, jos mies pelaa pelejä :D
Provoilu, Salkkarit, Ensitreffit Alttarilla, Temptation Island, Sinkkuäidille Sulhanen ja lukemattomat muut tv-ohjelmat ovatkin äärimmäisen kehittävää ja aikuismaista sisältöä.
Örkit ja haltijat kuuluvat fantasiakulttuuriin, eikä ne siinä yhteydessä ole lasten satuhahmoja. Moni vanhemman ikäluokan ihminen ei ymmärrä tätä kulttuuria, tai ei halua ymmärtää. Pelit mekaniikaltaan on eräänlainen simulaatio mutta sisältö on se pointti.
Viihdettä siinä missä muukin hömppä. Emmä nyt itse ainakaan kuvittele että tämä Tomb Raiderin läpipeluu mua välttämättä mitenkään kehittäisi... korkeintaan välillä ihailen maisemia, mutta siinäpä se, hyvää viihdettä ja ehkä vähän sitä todellisuuspakoa.
Ja sitäpaitsi onhan niitä ajatteluakin vaativia pelejä kuten jotku Civilizationit jne, joista ehkä vähän yleissivistystä saakin. Itse ainakin googlailen jatkuvasti niitä pelissä tehtäviä rakennuksia/yksikköjä jne. Siinä ehkä yleissivistys paraneekin vähän.
Miehistä en tiedä, mutta kolmekymppisenä naisena kerron että pidän videopeleistä pääosin interaktiivisen tarinankerronnan vuoksi. Minusta on kiva asettua örkkisoturin tai avaruussankarin asemaan tutkimaan fantasiamaailmoja. Lohikäärmeiden sun muiden mätkimisestä saa onnistumisen tunnetta, mutta minulle se on toissijaista tarinan rinnalla. Parasta on kun saa hiljalleen selvittää jotain mysteeriä, oli se sitten muinaisen sivilisaation selittämätön katoaminen tai päähahmon asianajajamentorin murha.
Peleihin verrattuna telkkari ja leffat on vielä turhempia, ne ei edes osallista mihinkään.
Ja eskapismi on muutenkin hyvästä esim. raskaan työpäivän päätteeksi. Ainakin minulle.
No meillä pelataan useammankin kerran viikossa, jos sattuu tulemaan joku hyvä uusi peli. Edellinen tällainen peli on toukokuussa tullut Plague Tale: Innocence. Ja olemme ihan työssäkäyviä ja korkeakoulutettuja molemmat, mies on 28-vuotias yhteiskuntatiedeiden miasteri ja minä 31-vuotias filosofian maisteri.