Kulahtaneet Marimekon vaatteet kirpparilla
Ihan oikeasti. Kävin kirppiksellä ja näin siellä sen logokassin mitä saa kaupanpäällisenä Marimekolta. Katsoin kassia vähän tarkemmin, se oli likainen ja lähes puhkikulunut. Hintalapussa luki 20 euroa! Muutenkin porukka ylihinnoittelee varsinkin noita Marimekon vaatteita. Perus t-paitakin saattaa maksaa käytettynä 15 euroa vaikka on ihan kulahtanut.
Marimekko ei ole ainut merkki. Toisessa paikassa näin H&M villapaidan joka maksoi 10 euroa. Eikä sekään parhaimmassa kunnossa...
Pystyisittekö maksamaan tuollaisia summia kuluneista vaatteista? Entä mitä te myyjät ajattelette kun hinnoittelette noita? Kirppiksen ideakin on jo mennyttä. Aiemmin siellä haluttiin päästä vanhoista tavaroista eroon, nykyään halutaan vaan rahastaa. Onneksi on sentään joitain fiksuja ihmisiä jotka toimivat tuolla vanhalla tavalla.
Kommentit (48)
En ottaisi Marimekkokamaa edes uutena. Ylihintaista roskaa ja kuuluu samaan kastiin Vallilan kanssa. Mennyttä maailmaa ja ihmisille, joilla ei ole omaa makua eikä silmää tyylille ja pitää sen vuoksi mennä "muka hieno" merkki edellä.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi Marimekkokamaa edes uutena. Ylihintaista roskaa ja kuuluu samaan kastiin Vallilan kanssa. Mennyttä maailmaa ja ihmisille, joilla ei ole omaa makua eikä silmää tyylille ja pitää sen vuoksi mennä "muka hieno" merkki edellä.
Tämä. Sitä paitsi suurin osa Marimekon vaatteiata valmistetaan Virossa :D
Vierailija kirjoitti:
En osta Marimekkoa siksi koska se on muka hienoa vaan koska Marimekon vaatteet ovat mukacia ja sopivat vartalolleni. Pidän myös Marimekon asusteista kuten kukkaroista, kuljetan niissä meikkejä, lääkkeitä sun muuta mukanani. Ostaisin vastaavia edullisempia vaatteita jos sellaisia löytäisin mutta halpisvaatteet ovat usein tekokuitua eivätkä vaatteet ole yhtä mukavia päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Sitä paitsi suurin osa Marimekon vaatteiata valmistetaan Virossa :D
Jos tuotteet valmistettaisiin Suomessa niin hinnat olisivat korkeammat. Käytätkö suomalaista kosmetiikkaa ja Suomessa valmistettuja vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta Marimekkoa siksi koska se on muka hienoa vaan koska Marimekon vaatteet ovat mukacia ja sopivat vartalolleni. Pidän myös Marimekon asusteista kuten kukkaroista, kuljetan niissä meikkejä, lääkkeitä sun muuta mukanani. Ostaisin vastaavia edullisempia vaatteita jos sellaisia löytäisin mutta halpisvaatteet ovat usein tekokuitua eivätkä vaatteet ole yhtä mukavia päällä.
Vastaavan mallisia vaatteita löytyy kyllä muualtakin - ja huomattavasti huokeammin. Samoin turut, torit ja kaiken maailman käsityöläisoutletit ja putiikit ovat tulvillaan kivoista puuvillakankaista väsättyjä ihan vastaavia kukkaroita. Ei siis todellakaan tarvitse ostaa Marimekkoa muuta kuin juuri merkin vuoksi...
”Bisneksentekijät” pyytää. Itse olen myynyt hyväkuntoiset paidat neljällä eurolla, laukun kahdeksalla jne. Sitten ne onkin viikon päästä jonkun toisen myyntipöydällä korotetuilla hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
”Bisneksentekijät” pyytää. Itse olen myynyt hyväkuntoiset paidat neljällä eurolla, laukun kahdeksalla jne. Sitten ne onkin viikon päästä jonkun toisen myyntipöydällä korotetuilla hinnoilla.
Unohtui vielä sanoa, etteivät olleet kulahtaneita. Eli ehkä väärä ketju :)
ns kirpparit muistuttaa nykyään kaatopaikkaa tosin roskat ja paskat pitäis vaihtaa rahaksi! hah !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai kävit edes sanomassa "bisneksentekijöille"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai kävit edes sanomassa "bisneksentekijöille"?
En. En tiedä edes, kenen myyntipöytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavan mallisia vaatteita löytyy kyllä muualtakin - ja huomattavasti huokeammin. Samoin turut, torit ja kaiken maailman käsityöläisoutletit ja putiikit ovat tulvillaan kivoista puuvillakankaista väsättyjä ihan vastaavia kukkaroita. Ei siis todellakaan tarvitse ostaa Marimekkoa muuta kuin juuri merkin vuoksi...
Mutta en jättäisi ostamatta Marimekkoa toisten mielipiteiden takia. Mikä ihme saa ihmiset paheksumaan vain sillä, että "minä en tykkää, niin kukaan muukaan ei saa tykätä"?
Oma tyylini on kaukana Marimekosta, mutta en mitenkään osaa paheksua niitä, jotka siitä.tykkäävät. eikä niiden pieniä butiikkien tarjonta ole niin kattava ja helppo, kuin Marimekon liikkeiden. Monet pienet suomalaibutiikit, myy omaa designia muualla valmistettuna. Voisin jopa väittää, että melkein kaikki. Ja butiikkien kokotarjonta on myös kapea.
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut saman. Surullista kuinka rahanahneita ihmiset nykyään ovat.
Onko käytettyjen vaatteiden myynti hyväntekeväisyyttä? Liian kalliit eivät mene kaupaksi, tällöin kärsii lähinnä myyjä.
Uusi Marimekon raitatrikoo maksaa noin 65 €, osta sellainen.
Mieluummin uuden ja maksaa siitä parikymppiä enemmän, kuin kuluneen rätin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko käytettyjen vaatteiden myynti hyväntekeväisyyttä? Liian kalliit eivät mene kaupaksi, tällöin kärsii lähinnä myyjä..
Kun joku täällä pohtii, miten saisi lisää rahaa johonkin tarkoitukseen esim lasten joululahjoihin, usein neuvotaan myymään vanhoja tavaroita kirpparilla. Ai, niin, nehän pitäisi antaa siellä ilmaiseksi, kun kirpparin idea erään aikaisemman vastaajan mukaan on vain päästä tavarasta eroon.
Kohtuus sopii sekä myyjälle että ostajalle, kulahtaneita riepuja ei varmaan kukaan halua ostaa edes hyvin halvalla, mutta hyväkuntoisesta kestäväksi tiedetystä vaatteesta voi maksaakin muutaman euron. Yhdelle tinkijälle, kun möin lasten laput kiinni -uusia farkkuja neljäsosalla kaupan hinnasta, sanoin, että kaupastakin saa uusia housuja, jos ei tämä hinta kelpaa. Seuraava ostaja osti housut tyytyväisenä hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti juuri näiden, jotka valittavat, kuinka kirppikseltä ei enää löydä mitään pilkkahintaan.
Vierailija kirjoitti:
15 eikä edes 20€ ei ole kyllä marimekosta liikaa :D
Risasta virttyneestä? 20e?
Onneks olkoon, jos se sulle on löytö. Niitä varmaan löytyy.
Matonkuteita ne jo on. Ihan sama mitä lapussa lukee.
Saa maksaa🌸 jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa maksaa🌸 jos haluaa.
Kuka sanoi, että ovat risoja ja virttyneitä? Minä ostin kympillä Marimekon tummansinisen pallopaidan ja oli kuin uusi. Risoja en osta, vaikka olisivat Dioria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa maksaa🌸 jos haluaa.Kuka sanoi, että ovat risoja ja virttyneitä? Minä ostin kympillä Marimekon tummansinisen pallopaidan ja oli kuin uusi. Risoja en osta, vaikka olisivat Dioria.
ap sanoi "likainen ja lähes puhkikulunut" ,luitko aloituksen?