Kulahtaneet Marimekon vaatteet kirpparilla
Ihan oikeasti. Kävin kirppiksellä ja näin siellä sen logokassin mitä saa kaupanpäällisenä Marimekolta. Katsoin kassia vähän tarkemmin, se oli likainen ja lähes puhkikulunut. Hintalapussa luki 20 euroa! Muutenkin porukka ylihinnoittelee varsinkin noita Marimekon vaatteita. Perus t-paitakin saattaa maksaa käytettynä 15 euroa vaikka on ihan kulahtanut.
Marimekko ei ole ainut merkki. Toisessa paikassa näin H&M villapaidan joka maksoi 10 euroa. Eikä sekään parhaimmassa kunnossa...
Pystyisittekö maksamaan tuollaisia summia kuluneista vaatteista? Entä mitä te myyjät ajattelette kun hinnoittelette noita? Kirppiksen ideakin on jo mennyttä. Aiemmin siellä haluttiin päästä vanhoista tavaroista eroon, nykyään halutaan vaan rahastaa. Onneksi on sentään joitain fiksuja ihmisiä jotka toimivat tuolla vanhalla tavalla.
Kommentit (48)
Marimekko on suomalainen kansallisaarre ja siksi tuotteet hinnakkaampia. Ja ne ovat aina "muodissa".
Esim. tasaraita t-paita on ollut myynnissä lähes 60v ja on yhä edelleen suosikki
Itse tykkään Marimekosta ja edelleen on käytössä 90-luvulla ostettuja t-paitoja, vaatteita ja teksteelejä. Jopa äitini nuoruuden vaatteita 60-70-luvulta.
Ainakin mekot, jakut ja monet tuotteet ovat jo keräilykohteita ja kirpparilla niistä saa pyytää hyvän hinnan.
Nykyään monet ostavat laatua ja ovat siitä valmiita maksamaan, myös Marimekosta.
Eipä ole yhtään Marimekon vaatetta, mistä saumat olisivat ratkeilleet.
Ja siitä Marimekon logokassista on jo tullut keräilytuote ja jotkut myyvät sitä 50€ käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi Marimekkokamaa edes uutena. Ylihintaista roskaa ja kuuluu samaan kastiin Vallilan kanssa. Mennyttä maailmaa ja ihmisille, joilla ei ole omaa makua eikä silmää tyylille ja pitää sen vuoksi mennä "muka hieno" merkki edellä.
Tämä. Sitä paitsi suurin osa Marimekon vaatteiata valmistetaan Virossa :D
Jos tuotteet valmistettaisiin Suomessa niin hinnat olisivat korkeammat. Käytätkö suomalaista kosmetiikkaa ja Suomessa valmistettuja vaatteita?
Pitääköhän tämä paikkaansa. On olemassa paljon eettisiä suomalaisia merkkejä, jotka valmistavat vaatteensa jopa Suomessa ja silti h8lta on kohtuullisempi kuin Marimekolla, jonka valmistusmäärät taas on varmasti valtavia. Tai sitten vaatteita valmistetaan eettisesti Virossa tms Euroopassa, kuitenkin niin, että vaatteen koko valmistusketju tunnetaan. Marimekko valmistuttaa vaatteensa siellä mistä saa halvimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi Marimekkokamaa edes uutena. Ylihintaista roskaa ja kuuluu samaan kastiin Vallilan kanssa. Mennyttä maailmaa ja ihmisille, joilla ei ole omaa makua eikä silmää tyylille ja pitää sen vuoksi mennä "muka hieno" merkki edellä.
Jos tuotteet valmistettaisiin Suomessa niin hinnat olisivat korkeammat. Käytätkö suomalaista kosmetiikkaa ja Suomessa valmistettuja vaatteita?
Ai vielä korkeammat. Nehän on ylihintaisia laatuunsa nähden jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääköhän tämä paikkaansa. On olemassa paljon eettisiä suomalaisia merkkejä, jotka valmistavat vaatteensa jopa Suomessa ja silti h8lta on kohtuullisempi kuin Marimekolla, jonka valmistusmäärät taas on varmasti valtavia. Tai sitten vaatteita valmistetaan eettisesti Virossa tms Euroopassa, kuitenkin niin, että vaatteen koko valmistusketju tunnetaan. Marimekko valmistuttaa vaatteensa siellä mistä saa halvimmalla.
Itse en ole törmännyt Suomessa valmistettaviin trikoihin. Suomalainen oranssi ja kankaat tehdään Latviassa tai Portugalissa. Ompelu usein samoissa maissa kuin kankaatkin.
Maksimissaan törmää, että joku yksittäinen designeri ostaa kankaat Intiasta ja ompelee itse Suomessa.
Joo ja kysyn aina tuotteiden alkuperän. Myös valmistusprosessin ekologisuuden. Ja lasken työllisyys vaikutuksen ja kuljetusten epäekologisuuden.
Suosin mahdollisimman paljon lähi tuotantoa ja tuotteen kestävyyttä.
Täysin suomalaista tuotetta on vaikea löytää, paitsi jotkut villatuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yli 80% Marimekon valmistuksesta on Euroopassa ja lopuista he sanovat, että vierailevat ja tutkivat tehtaiden tuontanto-olot, niin ei se niin huonolla tolalla voi olla. Mikään ei ole aukotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuotteet valmistettaisiin Suomessa niin
hinnat olisivat korkeammat. Käytätkö suomalaista kosmetiikkaa ja Suomessa valmistettuja vaatteita?Pitääköhän tämä paikkaansa. On olemassa paljon eettisiä suomalaisia merkkejä, jotka valmistavat vaatteensa jopa Suomessa ja silti h8lta on kohtuullisempi kuin Marimekolla, jonka valmistusmäärät taas on varmasti valtavia. Tai sitten vaatteita valmistetaan eettisesti Virossa tms Euroopassa, kuitenkin niin, että vaatteen koko valmistusketju tunnetaan. Marimekko valmistuttaa vaatteensa siellä mistä saa halvimmalla.
Anna minulle vaikka yksi nimi? Eettinen suomalainen aikuisten puuvilla-/ trikoovaatteita valmistava yritys?
Pellava ei ole vastaus tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut saman. Surullista kuinka rahanahneita ihmiset nykyään ovat.
Eikö rahanahneen kannattaisi pyytää sellaisia summia, mitä joku maksaakin? Vai menevätkö ylihinnoitellut tuotteet kaupaksi? (Jos menevät, niin onko se silloin enää ylihintaa?)
Ylihinnoittelusta tuli mieleen: Kaupathan käyttävät hyödykseen ankkurointivaikutusta laittamalla myyntiin arvokkaita tuotteita, joilla ei ole edes tarkoitus tehdä voittoa. Vaan tarkoitus on saada asiakas näkemään halvemmat - mutta silti mahdollisesti ylihintaiset - tuotteet halpoina ja ostamaan niitä. Mahtavatkohan tavalliset ihmiset kirppareilla hyödyntää samaa taktiikkaa, peräti tietoisesti? Eli jos jollain on vaikka jotain kuluneita Marimekon tuotteita myynnissä ylihintaan, niin menevätkö saman myyjän muut tuotteet kaupaksi paremmin kuin ilman ylikallista vertailukohdetta?
Ysärillä olin ns. "raitapaitavaihteella" ja ostin liudan tasaraita -trikoopaitoja. Hinnat olivat jo tuolloin suhteellisesti korkeat ja kyrvähdin siihen, että näissäkin sivusaumat kääntyivät kierteelle eli ihan skeidaa laatua, vaikka maksoivat hunajaa.
Onneksi sain myytyä kaikki paidat nettihuutokaupassa pois kuleksimasta. Never again. Marimekko pitäkööt tunkkinsa. Ostan mielummin 5 euron trikoopaitoja tai teen paidat itse. Enemmän vastinetta rahalle.
Ei täällä kukaan ole puhunut pelkästään trikoovaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kukaan ole puhunut pelkästään trikoovaatteista.
Marimekolla on päämateriaali puuvilla. Nyt vasta on uutena tullut joku viskoosi.
Marimekko ja puuvilla on melkein synonyymi.
Mun mielestä osa Marimekon vaatteista on jopa erittäin hyvin kestäneet aikaa. Jos katsoo pesulappua joka on kulunut kaikista merkinnöistä, mutta vaatteessa on värit eikä nyppyjä niin kyllä se laadusta kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö rahanahneen kannattaisi pyytää sellaisia summia, mitä joku maksaakin? Vai menevätkö ylihinnoitellut tuotteet kaupaksi? (Jos menevät, niin onko se silloin enää ylihintaa?)
Ylihinnoittelusta tuli mieleen: Kaupathan käyttävät hyödykseen ankkurointivaikutusta laittamalla myyntiin arvokkaita tuotteita, joilla ei ole edes tarkoitus tehdä voittoa. Vaan tarkoitus on saada asiakas näkemään halvemmat - mutta silti mahdollisesti ylihintaiset - tuotteet halpoina ja ostamaan niitä. Mahtavatkohan tavalliset ihmiset kirppareilla hyödyntää samaa taktiikkaa, peräti tietoisesti? Eli jos jollain on vaikka jotain kuluneita Marimekon tuotteita myynnissä ylihintaan, niin menevätkö saman myyjän muut tuotteet kaupaksi paremmin kuin ilman ylikallista vertailukohdetta?
Marimekko on tullut taas takaisin. Mielestäni on nyt in.
Vierailija kirjoitti:
Marimekko on suomalainen kansallisaarre ja siksi tuotteet hinnakkaampia. Ja ne ovat aina "muodissa".
Esim. tasaraita t-paita on ollut myynnissä lähes 60v ja on yhä edelleen suosikki
Itse tykkään Marimekosta ja edelleen on käytössä 90-luvulla ostettuja t-paitoja, vaatteita ja teksteelejä. Jopa äitini nuoruuden vaatteita 60-70-luvulta.
Ainakin mekot, jakut ja monet tuotteet ovat jo keräilykohteita ja kirpparilla niistä saa pyytää hyvän hinnan.Nykyään monet ostavat laatua ja ovat siitä valmiita maksamaan, myös Marimekosta.
Eipä ole yhtään Marimekon vaatetta, mistä saumat olisivat ratkeilleet.Ja siitä Marimekon logokassista on jo tullut keräilytuote ja jotkut myyvät sitä 50€ käytettynä.
Jep. Nyt näkee tasaraitaa myös nuorilla. Punavalkoinen on aika raikas.
Mitään raitaista en enää siedä. Hyi, tasaraita paita, o- kaulus, rumentaa kenet vaan.
Sama se on monessa muussakin tunnetussa merkissä - jotkut ihmiset esimerkiksi kuvittelevat kurjien lohkeilleiden Arabian kippojensa ja lemuavien Tupperwaarojensa olevan kultaakin arvokkaampia ja hinnoittelevat ne sen mukaan. Noh, saahan sitä pyytää mitä haluaa, mutta joskus kyllä ihmettelee miten joku edes kehtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko käytettyjen vaatteiden myynti hyväntekeväisyyttä? Liian kalliit eivät mene kaupaksi, tällöin kärsii lähinnä myyjä.
Uusi Marimekon raitatrikoo maksaa noin 65 €, osta sellainen.
Jep. Osta Marimekon raitatrikoo uutena ja maksa 65 €!
Jos lastenvaatteita ajatellaan niin tiedän monta merkkiä jotka kulahtavat jo parin pesun jälkeen. Marimekko ei ole sellainen merkki.
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä olin ns. "raitapaitavaihteella" ja ostin liudan tasaraita -trikoopaitoja. Hinnat olivat jo tuolloin suhteellisesti korkeat ja kyrvähdin siihen, että näissäkin sivusaumat kääntyivät kierteelle eli ihan skeidaa laatua, vaikka maksoivat hunajaa.
Onneksi sain myytyä kaikki paidat nettihuutokaupassa pois kuleksimasta. Never again. Marimekko pitäkööt tunkkinsa. Ostan mielummin 5 euron trikoopaitoja tai teen paidat itse. Enemmän vastinetta rahalle.
Ysäri tuli takaisin kuten Tommy Hilfiger yms.
Niinno, itse en osta huonokuntoisia, enkä ota edes ilmaiseksi.
Mutta ei hyväkuntoisia ja laadukkaita vaatteita tarvitse puoli-ilmaiseksikaan kyllä myydä! Jos kirpparilla pitäisi myydä laatutakki viitosella, silloin ainakaan minä en näe hommassa mitään järkeä. Kirpparivaatteiden myyntikuntoon laittaminen, hinnoittelu, pöydän ääressä vapaapäivänsä tärvääminen ja pöytävuokra ovat rahanarvoisia, kyllä sitä myyntivoittoa pitää sen verran saada, että homman kokee mielekkääksi.
Muussa tapauksessa hyvää tavaraa ei enää tule myyntiin, vaan ne lahjoitetaan kaverille tai viedään UFF:lle, joka ei myöskään myy kunnon kamaa puoli-ilmaiseksi.
Itse asiassa miksi joku lokkeilijja edes kuvittelee, että haluaisin antaa lahjoitushintaan pois laatuvaatteita ventovieraalle? Mieluummin myyn netissä kohtuullisella hinnalla tai annan ilmaiseksi ystävälle.
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppi on tuollainen... työntää meille Aaltoa ja Marimekkoa vaikkei kiinnosta.
Marimekon logokassi hinnat 20-50 €
https://m.tori.fi/li?he=1&ca=18&sp=1&fmy=0&q=Marimekko+logokassi&cg=0&w…